ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 вересня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1279/17 13 год.00 хв.
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Кисильової О.Й.,
при секретарі: Дудар Е.І.,
за участю: представника позивача - ОСОБА_1,
представників відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Український рисовий елеватор" до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Український рисовий елеватор" (далі - позивач) звернулось до суду із адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 16.08.2017 року:
- № НОМЕР_1, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток іноземних юридичних осіб у розмірі 53020,03 грн., в тому числі за податковим зобов'язанням - 42416,02 грн., за штрафними санкціями - 10604,01 грн.;
- № НОМЕР_2, яким визначено суму грошового зобов'язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені у розмірі 29294,16 грн., в тому числі за податковим зобов'язанням - 0 грн., за штрафними санкціями - 21816,99 грн., пені - 7477,17 грн.
- № НОМЕР_3, яким визначено суму грошового зобов'язання з податків та зборів - військовий збір у розмірі 4 351,54 грн., в тому числі за податковим зобов'язанням - 0 грн., за штрафними санкціями - 3 556,32 грн., пені - 795,22 грн.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю. Суду пояснив, що грошове зобов'язання за платежем податок на прибуток іноземних юридичних осіб збільшено за результатами отриманих від нерезидента послуг по первинному вводу фотосепаратора в експлуатацію і навчанню персоналу на загальну суму 10 000,00 євро/282 773,44 грн. Посилаючись на пп.141.4.1 п. 141.4 ст.141 Податкового кодексу України, позивач зазначає, що не підлягають оподаткуванню доходи від провадження нерезидентом господарської діяльності на території України у вигляді виручки або інших видів компенсації вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, переданих, виконаних, наданих резиденту від такого нерезидента. Зазначене підтверджується також Угодою про уникнення подвійного оподаткування стосовно податків на доход і майно, підписаною 03.07.1995 року між Україною і Федеративною Республікою Німеччина (дата ратифікації Україною: 22.11.1995р.; дата набрання чинності для України: 04.10.1996 р.). Грошове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб та військовий збір нараховані податковим органом у зв'язку із встановленням не перерахування податку на доходи фізичних осіб у сумі 36 667,82 грн. Позивач зазначає, що такий висновок не відповідає дійсності, своєчасність та повний обсяг сплати ним податку на доходи фізичних осіб та військового збору підтверджується платіжними дорученнями із відмітками банку. Із вказаних підстав просить суд задовольнити позов повністю та скасувати спірні ППР.
Представники відповідача проти позову заперечили, мотивуючи тим, що документальною плановою виїзною перевіркою встановлено порушення, зокрема: пп.141.4.1, пп.141.4.2 п.141.4 ст.141 ПК України, в результаті чого платником податку не утримано та не сплачено до бюджету під час виплати податок з доходів нерезидентів з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності на загальну суму 42 416,02 грн.; абз. "а-б" п. 57.1 ст. 57, пп. 168.1.2 п. 168.1 ст.168 ПК України, у результаті чого не сплачено (не перераховано) до бюджету податковим агентом податок на доходи фізичних осіб під час виплати доходу, на загальну суму 36 667,82 грн. Відповідач вважає спірні ППР законними та обґрунтованими, тому просить суд повністю відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
На підставі направлень від 21.06.2017 року №№ 441, 442, 443, наказу Головного управління ДФС у Херсонській області від 06.06.2017 року № 473, згідно пп.20.1.4 пп.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст. 75, п.77.1, п. 77.4 ст. 77 ПК України, проведена планова виїзна документальна перевірка TOB "Український рисовий елеватор" (код ЄДРПОУ 38473093) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014 року по 31.03.2017 року, валютного законодавства за період з 01.01.2014 року по 31.03.2017 року, з питань єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2014 року по 31.03.2017 року, за результатом якої складено акт перевірки від 27.07.2017 року № 177/21-22-14-01/38473093 (далі - Акт перевірки).
Перевіркою TOB "Український рисовий елеватор" встановлено порушення, зокрема:
- пп.141.4.1, пп.141.4.2 п.141.4 ст.141 Податкового кодексу України, в результаті чого платником податку не утримано та не сплачено до бюджету під час виплати податок з доходів нерезидентів з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності на загальну суму 42 416,02 грн.;
- абз. "а-б" п.57.1 ст.57, пп. 168.1.2 п. 168.1 ст.168 Податкового кодексу України, у результаті чого не сплачено (не перераховано) до бюджету податковим агентом податок на доходи фізичних осіб під час виплати доходу, на загальну суму 36 667,82 грн.
За результатами перевірки прийняті податкові повідомлення-рішення від 16.08.2017 року:
- № НОМЕР_1, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток іноземних юридичних осіб у розмірі 53020,03 грн., в тому числі за податковим зобов'язанням - 42416,02 грн., за штрафними санкціями - 10604,01 грн.;
- № НОМЕР_2, яким визначено суму грошового зобов'язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені у розмірі 29 294,16 грн., в тому числі за податковим зобов'язанням - 0 грн., за штрафними санкціями - 21 816,99 грн., пені - 7 477,17 грн.
- № НОМЕР_3, яким визначено суму грошового зобов'язання з податків та зборів - військовий збір у розмірі 4 351,54 грн., в тому числі за податковим зобов'язанням - 0 грн., за штрафними санкціями - 3 556,32 грн., пені - 795,22 грн.
Не погодившись із ППР, позивач звернувся до суду.
Щодо законності ППР від 16.08.2017 року № НОМЕР_1, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток іноземних юридичних осіб, суд зазначає наступне.
Перевіркою встановлено: "… здійснення виплат доходів нерезидентам джерелом походження з України, а саме: TOB "Український рисовий елеватор" у 2016 році здійснено виплату нерезиденту, компанії "ОСОБА_5 Мюленбау ГмбХ" м. Райнбек, Німеччина, за надані послуги по первинному вводу фотосепаратора в експлуатацію і навчанню персоналу на загальну суму 10 000,00 євро/282 773,44 грн.
Перевіркою повноти визначення суми податку з доходу нерезидента встановлено, що платником податку не утримано та не сплачено до бюджету податок за період з 01.01.2014 року по 31.03.2017 року всього у сумі 42 416,02 грн., у тому числі за 2016 рік у сумі 42 416,02 грн…." (ст. 22 Акту перевірки).
Судом встановлено, що TOB "Український рисовий елеватор" укладений контракт від 31.05.2016 року № 160531 з фірмою "ОСОБА_5 Мюленбау ГмбХ" м. Райнбек, Німеччина по наданню послуг по первинному вводу фотосепаратора в експлуатацію і навчанню персоналу.
На виконання умов контракту від 31.05.2016 року № 160531 компанією "ОСОБА_5 Мюленбау ГмбХ" м. Райнбек, Німеччина, складено Монтажну відомість/Табель на виконання послуг по первинному вводу фото сепаратора в експлуатацію і навчанню персоналу від 24.06.2016 року, місце складання: Херсонська область, Каланчацький район, с.Олександрівка.
Оплата по контракту № 160531 від 31.05.2016 року здійснена платіжним дорученням від 13.06.2016 року № 3 на загальну суму 10000,00 ЄВРО, рахунок в ПАТ "Креді ОСОБА_6" № 26006500083574 EUR.
Надаючи оцінку позиціям сторін щодо необхідності утримання податку на прибуток із виплаченої суми, суд зазначає наступне.
Відповідно до пп. 141.4.1 п. 141.4 ст.141 ПК України, доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними цією статтею. Для цілей цього пункту такими доходами є:
… й) інші доходи від провадження нерезидентом (постійним представництвом цього або іншого нерезидента) господарської діяльності на території України, крім доходів у вигляді виручки або інших видів компенсації вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, переданих, виконаних, наданих резиденту від такого нерезидента (постійного представництва), у тому числі вартості послуг із міжнародного зв'язку чи міжнародного інформаційного забезпечення.
Як вбачається з вищенаведеного, податковим органом в обгрунтування висновку щодо "не утримання підприємством податку з доходу нерезидента та не сплати його до бюджету під час виплати в розмірі 15 відсотків у сумі 42416,02 грн" покладена норма пп.141.4.1 п. 141.4 ст.141 Податкового кодексу України: й) інші доходи від провадження нерезидентом (постійним представництвом цього або іншого нерезидента) господарської діяльності на території України.
Проте, вказана норма пп.141.4.1 п. 141.4 ст.141 Податкового кодексу України містить виключення з загального визначення "інших доходів від провадження нерезидентом господарської діяльності на території України", а саме: крім доходів у вигляді виручки або інших видів компенсації вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, переданих, виконаних, наданих резиденту від такого нерезидента.
Таким чином, TOB "Український рисовий елеватор" здійснило компенсацію вартості виконаних робіт, наданих послуг, наданих резиденту від нерезидента, що в силу вимог пп.141.4.1 п. 141.4 ст.141 Податкового кодексу України є виключенням з переліку доходів, які оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними ст. 141 Податкового кодексу України.
Крім того суд відмічає наступне.
Компанією "ОСОБА_5 Мюленбау ГмбХ" м. Райнбек, Німеччина надано свідоцтво про резиденство, видане німецькою податковою адміністрацією, відповідно до якого підприємство TOB "Український рисовий елеватор" звільнено від подвійного оподаткування у 2016 році, тобто у період виконання контракту від 31.05.2016 року № 160531 з фірмою "ОСОБА_5 Мюленбау ГмбХ" м. Райнбек, ФР Німеччина.
Відповідно до п. 103.4 ст. 103 Податкового кодексу України підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом з урахуванням особливостей, передбачених пунктами 103.5 і 103.6 цієї статті, особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України, а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України.
03.07.1995 року між Україною і Федеративною Республікою Німеччина було підписано Угоду про уникнення подвійного оподаткування стосовно податків на доход і майно (дата ратифікації Україною: 22.11.1995 / дата набрання чинності для України: 04.10.1996 р.), із змісту якої слідує що прибуток підприємства Договірної Держави оподатковується тільки у цій Державі, якщо тільки це підприємство не здійснює комерційної діяльності у другій Договірній Державі через розташоване в ній постійне представництво.
За таких обставин, суд приходить до висновку про безпідставність визначення позивачу зобов'язань з податку з доходу нерезидента та скасовує ППР від 16.08.2017 року №0002451422.
Щодо правомірності ППР від 16.08.2017 року № НОМЕР_2 про визначення суми грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб та № НОМЕР_3 визначення суми грошового зобов'язання з військового збору, суд зазначає наступне.
Перевіркою встановлено, що на порушення вимог абз. "а-б" п.57.1 ст.57, пп. 168.1.2 п. 168.1 ст.168 ПК України TOB "Український рисовий елеватор" не перераховано до бюджету податок, під час виплати оподатковуваного доходу, на загальну суму 36 667,82 грн., а саме: за серпень 2014 року у сумі 10 526,50 грн.; за грудень 2014 року у сумі 1 682,50 грн., за січень 2016 року у сумі 1 500,00 грн.; за вересень 2016 року у сумі 22 958,82 грн.
На порушення вимог абз. "а-б" п.57.1 ст.57, пп. 168.1.2 п. 168.1 ст.168 ПК України TOB "Український рисовий елеватор" не перераховано до бюджету військовий збір, під час виплати оподатковуваного доходу, на загальну суму 7 337,65 грн., а саме: за січень 2016 року у сумі 450,00 грн.; за вересень 2016 року у сумі 6 887,65 грн.
Надаючи оцінку позиціям сторін щодо даного порушення, суд відмічає наступне.
06.08 2014 року між TOB "Український рисовий елеватор" (Покупець) та TOB "Авто-Бізнес" (Повірений) було укладено договір купівлі-продажу транспортного засобу № 668121. TOB "Авто-Бізнес" - Повірений за цим договором, діяв в інтересах ОСОБА_7, власниці транспортного засобу КАМАЗ 551 С2. Вартість транспортного засобу за домовленістю сторін становила 147 370,00 грн., в тому числі податки. Податок на доходи фізичних осіб (надалі ПДФО) ОСОБА_8 перераховано TOB "Український рисовий елеватор" у розмірі 7368,50 грн. згідно платіжного доручення № 62 від 05.08.2014 року (AT "ОСОБА_9 Аваль"). ПДФО перераховано до відповідного бюджету за місцем реєстрації фізичної особи в органах доходів і зборів (ГУ ДКСУ Миколаївської області).
06.08 2014 року між TOB "Український рисовий елеватор" (Покупець) та TOB "Авто-Бізнес" (Повірений) було укладено договір купівлі-продажу транспортного засобу № 127605. TOB "Авто-Бізнес" - Повірений за цим договором, діяв в інтересах ОСОБА_10, власника транспортного засобу причепу СЗАП-Х1УУ 85270. Вартість транспортного засобу за досягненою домовленістю сторін становила 63160,00 грн., в тому числі податки. ПДФО ОСОБА_10 перераховано TOB "Український рисовий елеватор" у розмірі 3 158,00 грн. згідно платіжного доручення № 63 від 05.08.2014 року (AT "ОСОБА_9 Аваль"), ПДФО перераховано до відповідного бюджету за місцем реєстрації фізичної особи в органах доходів і зборів (ТУ ДКСУ Миколаївської області).
29.12 2014 року між TOB "Український рисовий елеватор" (Покупець) та ОСОБА_11 (Продавець) було укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 0,25 га, розташована в с. Олександрівка Каланчацького р-ну Херсонської області. Вказаний договір посвідчено приватним нотаріусом Каланчацького районного нотаріального окргу Херсонської області ОСОБА_12 та зареєстровано в реєстрі за № 1705. Продаж земельної ділянки вчинено за 33 650,00 грн. за виключенням податку у розмірі 1682,50 грн. ПДФО ОСОБА_11 перераховано TOB "Український рисовий елеватор" у розмірі 1 682,50 грн. згідно платіжного доручення № 73 від 26.12.2014 року (AT "ОСОБА_9 Аваль"), ПДФО перераховано (сплачено) до відповідного бюджету за місцем реєстрації юридичної особи в органах доходів і зборів (ГУ ДКСУ Каланчацької області).
13.01 2016 року між TOB "Український рисовий елеватор" (Покупець) та ОСОБА_13 (Продавець, довірена особа ОСОБА_14Г.) було укладено договір купівлі-продажу транспортного засобу FORD TRANZIT 2008 року випуску. Вартість транспортного засобу за досягненою домовленістю сторін становила 30000,00 грн. ПДФО ОСОБА_14 перераховано TOB "Український рисовий елеватор" у розмірі 1 500,00 грн. згідно платіжного доручення № 2395 від 05.01.2016 року (ПАТ "Креді ОСОБА_6"), ПДФО перераховано до відповідного бюджету за місцем реєстрації фізичної особи в органах доходів і зборів (ГУ ДКСУ Дніпропетровської області). Військовий збір під час виплати доходу ОСОБА_14 перераховано TOB "Український рисовий елеватор" у розмірі 450,00 грн. згідно платіжного доручення № 2396 від 05.01.2016 року (ПАТ "Креді ОСОБА_6"), Військовий збір перераховано (сплачено) до відповідного бюджету за місцем реєстрації фізичної особи в органах доходів і зборів (ГУ ДКСУ Дніпропетровської області).
21.09 2016 року між TOB "Український рисовий елеватор" (Покупець) та ОСОБА_15 (Продавець) було укладено договір купівлі-продажу за № 146, предметом договору був транспортний засіб - причіп ГКБ 8350, 1987 року випуску. Вартість транспортного засобу за досягненою домовленістю сторін становила 159 176,47 грн. 21.09.2016 року між TOB "Український рисовий елеватор" (Покупець) та ОСОБА_15 (Продавець) було укладено договір купівлі-продажу за № 147, предметом договору був транспортний засіб - КАМАЗ 55102, 1990 року випуску. Вартість транспортного засобу за досягненою домовленістю сторін становила 300 000,00 грн. ПДФО ОСОБА_15 перераховано TOB "Український рисовий елеватор" у розмірі 22 958,82 грн. згідно платіжного доручення № 171 від 21.09.2016 року (AT "ОТП ОСОБА_6"), ПДФО перераховано (сплачено) до відповідного бюджету за місцем реєстрації фізичної особи в органах доходів і зборів (ГУ ДКСУ Миколаївської області). Військовий збір під час виплати доходу ОСОБА_15 перераховано ТОВ "Український рисовий елеватор" у розмірі 6 887,65 грн. згідно платіжного доручення № 170 від 21.09.2016 року (AT "ОТП ОСОБА_6"), Військовий збір перераховано до відповідного бюджету за місцем реєстрації фізичної особи в органах доходів і зборів (ГУ ДКСУ Миколаївської області).
Судом встановлено, що сплата сум грошового зобов'язання з ПДФО та військового збору до державного бюджету було здійснено TOB "Український рисовий елеватор" у той самий термін що і оплата за придбані транспортні засоби, що підтверджується належним чином завіреними платіжними дорученнями.
Відповідно до ч. 4 ст. 45 Бюджетного кодексу України - податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном).
Приписами ч. 5 ст. 45 Бюджетного кодексу України передбачено, що податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Отже, аналіз норм Бюджетного кодексу України дає підстави для висновку, що усі податкові надходження, справляння яких передбачено законодавством України, є доходами бюджету. Податки і збори (обов'язкові платежі) визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Пунктом 22.4 ст. 22 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" від 05.04.2001 року № 2346-ІІІ передбачено, що під час використання розрахункового документа ініціювання переказу є завершеним: для платника - з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника.
Таким чином, з дати, вказаної у платіжному дорученні, відбулось вилучення грошових коштів підприємства - TOB "Український рисовий елеватор", призначених для сплати до бюджету як податку.
Отже TOB "Український рисовий елеватор" під час виплати оподатковуваного доходу, з дати, вказаної у відповідних платіжних дорученнях, перерахувало на єдиний казначейський рахунок і, відповідно до бюджету податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, у зв'язку з чим обов'язок TOB "Український рисовий елеватор" був виконаний.
Аналогічна правова позиція висловлена у рішенні ВАСУ від 14.05.2014 року по справі № К/800/34547/13.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що висновки податкового органу щодо не перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб та військового збору під час виплати оподатковуваного доходу та порушення TOB "Український рисовий елеватор" вимог "а-б" п.57.1 ст.57, пп. 168.1.2 п. 168.1 ст.168 ПК України є помилковими, а податкові повідомлення-рішення від 16.08.2017 року № НОМЕР_2 та № НОМЕР_3 винесені на підставі цих висновків є протиправними та підлягають скасуванню.
За таких обставин, суд повністю задовольняє позовні вимоги.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення від 16.08.2017 року № НОМЕР_1 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток іноземних юридичних осіб у сумі 53020,03 грн.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення від 16.08.2017 року № НОМЕР_2 про визначення суми грошового зобов'язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені у сумі 29294,16 грн.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення від 16.08.2017 року № НОМЕР_3 визначення суми грошового зобов'язання з податків та зборів - військовий збір 4351,54 грн.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Український рисовий елеватор" (код ЄДРПОУ 38473093) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1600 (одна тисяча шістсот) 00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39394259).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 03 жовтня 2017 р.
Суддя Кисильова О.Й.
кат. 8.3.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2017 |
Оприлюднено | 04.10.2017 |
Номер документу | 69274800 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кисильова О.Й.
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кисильова О.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні