Постанова
від 27.09.2017 по справі 822/411/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/411/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 вересня 2017 року 12:50м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представників позивача та третіх осіброзглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Подільський міжрегіональний ринок", за участі третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, на стороні позивача - товариства з обмеженою відповідальністю "ТСЦ "Поділля" до відділу державної реєстрації Хмельницької районної державної адміністрації, за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю "Коммандос", товариства з обмеженою відповідальністю "ОДЕР", Хмельницької районної державної адміністрації, державного реєстратора управління Державної реєстрації виконавчого комітету Хмельницької міської ради ОСОБА_3, приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 про визннаня протиправними, скасування рішень та скасування державної реєстрації права оренди земельних ділянок, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Подільський міжрегіональний ринок" (далі - ПП "Подільський міжрегіональний ринок" за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "ТСЦ "Поділля" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до відділу державної реєстрації Хмельницької районної державної адміністрації, за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "Коммандос", ТОВ "ОДЕР", Хмельницької районної державної адміністрації, державного реєстратора управління Державної реєстрації виконавчого комітету Хмельницької міської ради ОСОБА_3 (далі - ОСОБА_3В.), приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 (далі - ОСОБА_4П.) в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області ОСОБА_3 №7813962 від 11 листопада 2013 року щодо реєстрації права оренди (суборенди) земельної ділянки з кадастровим номером 6825087200:06:014:0002;

- скасувати державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 0,5110 га з кадастровим номером 6825087200:06:014:0002, номер запису 3324093 від 17 жовтня 2013 року, реєстраційний номер об'єкта 195302368250;

- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області ОСОБА_3 №7568617 від 04 листопада 2013 року щодо реєстрації права оренди (суборенди) земельної ділянки з кадастровим номером 6825087200:06:012:0707;

- скасувати державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 9,6006 га з кадастровим номером 6825087200:06:012:0707, номер запису 3223414 від 17 жовтня 2013 року, реєстраційний номер об'єкта 201897068250;

- визнати протиправним та скасувати рішення приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 №17266093 від 17 листопада 2014 року щодо реєстрації права оренди (суборенди) земельної ділянки з кадастровим номером 6825087200:06:012:0706;

- скасувати державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 9,3026 га кадастровий номер 6825087200:06:012:0706, номер запису 7719311 від 17 листопада 2014 року, реєстраційний номер об'єкта 221372068250.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржувані рішення, за якими ТОВ "Коммандос" передало ТОВ "ОДЕР" в суборенду зазначені вище земельні ділянки суперечать вимогам Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". Вказує, що згідно клопотання позивача та розпоряджень Хмельницької обласної державної адміністрації від 18 квітня 2017 року за додатковими угодами до договорів оренди землі №38, №42 та №77, у первинних відносинах оренди вказаних земельних ділянок ТОВ "Коммандос" було замінене на ПП "Подільський міжрегіональний ринок". Крім того, ТОВ "Коммандос" за договорами оренди землі №38, №42 та №77 не мало права передавати орендовані землі в суборенду, а тому заявник прав на землю - ТОВ "ОДЕР" подало державному реєстратору документи, які не відповідають дійсним обставинам, а державні реєстратори прийняли оскаржувані рішення без доказу, що дає можливість ідентифікувати волю дійсного землекористувача - тобто ПП "Подільський міжрегіональний ринок".

Ухвалою суду від 05 вересня 2017 року, на підставі заявленого адміністративного позову ТОВ "ТСЦ "Поділля" до відділу державної реєстрації Хмельницької районної державної адміністрації, за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "Коммандос", ТОВ "ОДЕР", Хмельницької районної державної адміністрації, державного реєстратора управління Державної реєстрації виконавчого комітету Хмельницької міської ради ОСОБА_3, приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4, ТОВ "ТСЦ "Поділля" залучено до участі в справі в якості третьої особи із самостійними вимогами на предмет спору, яка просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області ОСОБА_3 №7813962 від 11 листопада 2013 року щодо реєстрації права оренди (суборенди) земельної ділянки з кадастровим номером 6825087200:06:014:0002;

- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області ОСОБА_3 №7568617 від 04 листопада 2013 року щодо реєстрації права оренди (суборенди) земельної ділянки з кадастровим номером 6825087200:06:012:0707;

- визнати протиправним та скасувати рішення приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 №17266093 від 17 листопада 2014 року щодо реєстрації права оренди (суборенди) земельної ділянки з кадастровим номером 6825087200:06:012:0706.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що на підставі чинних договорів суборенди №38/1, №42/1, №77/1 від 10 квітня 2007 року, укладених між ТОВ "Коммандос" та ТОВ "ТСЦ "Поділля" та зареєстрованих в Хмельницькому РВ ХРФ ДП "Центр ДЗК" 11 квітня 2007 року, останнє є суборендарем вищезгаданих земельних ділянок площею 9,3 га, 9,6 га та 0,51 га відповідно. Вказує, що в наявних в матеріалах справи належним чином завірених копіях реєстраційних справ, в яких прийняті оскаржувані рішення щодо реєстрації права оренди (суборенди) земельних ділянок, відсутні будь-які докази щодо наявності згоди власника ( органу, що здійснює розпорядження земельними ділянками) - Хмельницької районної державної адміністрації, на передачу земельних ділянок від ТОВ "Коммандос" в суборенду ТОВ "ОДЕР", або доказів звернення останнього до уповноважених органів щодо передачі йому в суборенду земельних ділянок. Крім того зауважує, що належність права користування вказаними земельними ділянками саме ТОВ "ТСЦ "Поділля" та їх передача від ТОВ "Коммандос" встановлена постановою Житомирського апеляційного господарського суду у справі №7/2786 від 28 жовтня 2009 року, яка набрала законної сили. Відтак дії реєстраторів суперечать положенням Законів України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та "Про оренду землі".

Представник позивача - ПП "Подільський міжрегіональний ринок" в судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити поданий адміністративний позов з підстав, що зазначені в позовній заяві.

Представник третьої особи із самостійними вимогами на предмет спору просив задовольнити позовні вимоги ТОВ "ТСЦ "Поділля" з підстав, що викладені у адміністративному позові від 04 вересня 2017 року.

Належним чином повідомлений про розгляд справі відповідач в судове засідання повноважного представника не направив у зв'язку із завантаженістю, на адресу суду надіслав клопотання про розгляд справи без участі представника відділу державної реєстрації Хмельницької районної державної адміністрації, в якому вказав, що при вирішенні спору покладається на думку суду.

Представник третьої особи - ТОВ "ОДЕР" в судовому засіданні позов не визнав, вказав, що позовні вимоги є необґрунтованими, а оскаржувані ПП "Подільський міжрегіональний ринок" та ТОВ "ТСЦ "Поділля" рішення законними та правомірними.

Треті особи : ТОВ "Коммандос", Хмельницька районна державна адміністрація, державний реєстратор управління Державної реєстрації виконавчого комітету Хмельницької міської ради ОСОБА_3 та приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4, які були належним чином повідомлені про розгляд справи, в судове зсідання повноважних представників не направили, причини неявки суду не повідомили.

Оскільки судом явка третіх осіб не визнавалась обов'язковою, суд визнав за можливе розглянути справу без їхньої участі.

Заслухавши пояснення представників позивача та третіх осіб, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що між власником землі (органу, що здійснює розпорядження земельними ділянками) - Хмельницькою районною державною адміністрацією та ТОВ "Коммандос" укладені наступні договори оренди земельних ділянок:

- №38 від 18 липня 2003 року щодо земельної ділянки площею 9,3 га, зареєстровано у регіональній філії центру державного земельного кадастру у Хмельницькому районі за №33 від 18 липня 2003 року (додаток до договору від 05 серпня 2004 року, зареєстрований в регіональній філії центру державного земельного кадастру у Хмельницькому районі за №103 від 05 серпня 2004 року);

- №42 від 29 серпня 2003 року щодо земельної ділянки площею 9,6 га, зареєстровано у регіональній філії центру державного земельного кадастру у Хмельницькому районі за №1 від 16 вересня 2003 року (додаток до договору від 29 серпня 2003, зареєстрований в регіональній філії центру державного земельного кадастру у Хмельницькому районі за №104 від 5 серпня 2004 року);

- №77 від 7 квітня 2004 року щодо земельної ділянки площею 0,51 га, зареєстровано у регіональній філії центру державного земельного кадастру у Хмельницькому районі за №38 від 07 квітня 2004 року (додаткова угода №1 від 29 березня 2007 року до договору оренди земельної ділянки №77 від 7 квітня 2004 року, зареєстрована в регіональній філії центру державного земельного кадастру у Хмельницькому районі за №040774300001 від 06 квітня 2007 року).

Відповідно до зазначених вище договорів з додатками, строк закінчення оренди земельних ділянок спливає у 2052 та 2053 роках відповідно; в договорах відсутні положення, якими орендарю надано право передачі об'єкта оренди в суборенду. Вказані земельні ділянки передані орендарю згідно актів прийомки-передачі, засвідчених регіональною філією центру земельного державного кадастру у Хмельницькому районі. Копії зазначених договорів оренди із додатками та актів прийомки-передачі наявні в матеріалах справи.

За твердженнями позивача, на підставі його клопотання, в зв'язку із набуттям права власності на будівлі (свідоцтва про права власності на нерухоме майно від 18 квітня 2013 року №№2493848, 2460101, 2482892, 2487012, 2445001, 2432107, 2498393, 2467058, 2471005, 2456448, 2559181, 2575304, 2527344, 2516184, 2522371, 2549683, 2544296, 2553824, 2591467, 2581207, 2588612, 2556300, 2605866, 2614470, 2600469, 2617123, 2611272), що розташовані на земельних ділянках, кадастрові номери: 6825087200:06:014:0002; 6825087200:06:012:0707 та 6825087200:06:012:0706, площами 0,51 га, 9,6 га та 9,3 га відповідно, згідно до розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації №218 від 18 квітня 2014 року та додатковими угодами до зазначених вище договорів оренди земельних ділянок №38, №42 та №77 було проведено заміну орендаря з ТОВ "Коммандос" на ПП "Подільський міжрегіональний ринок".

Водночас, позивачем не надано та судом не здобуто оригіналу або належним чином завіреної копії вищезгаданого розпорядження №218 від 18 квітня 2014 року; а наявна в матеріалах справи копія розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації №218/2014-г від 18 квітня 2014 року "Про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок від 18 липня 2003 року №38, від 29 серпня 2003 року№42 та від 07 квітня 2004 року №77" не містить підпису уповноваженої особи - першого заступника голови Хмельницької районної державної адміністрації.

В Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні відомості про реєстрацію права оренди земельних ділянок, кадастрові номери: 6825087200:06:014:0002; 6825087200:06:012:0707 та 6825087200:06:012:0706 за позивачем.

Таким чином, встановити та підтвердити перехід договірних відносин оренди землі із Хмельницькою районною державною адміністрацією від ТОВ "Коммандос" до ПП "Подільський міжрегіональний ринок" на підставі повідомлених сторонами даних та письмових доказів, які є у справі, не є можливим, в зв'язку із чим, суд дійшов висновку про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог ПП "Подільський міжрегіональний ринок", в зв'язку із чим їх необхідно залишити без задоволення.

При цьому, суд встановив, що на підставі ч.4 ст.93 Земельного кодексу України та ст.8 Закону України "Про оренду землі" (в редакціях, чинних, на момент виникнення спірних правовідносин), Хмельницька районна державна адміністрація листом №36/07-139/07 від 19 січня 2007 року погодила передачу вищезгаданих земельних ділянок площею 0,51 га, 9,6 га та 9,3 га у суборенду від ТОВ "Коммандос" до ТОВ "ТСЦ "Поділля" без зміни цільового призначення.

Договори суборенди даних земельних ділянок №38/1, №42/1 та №77/1 від 10 квітня 2007 року між, укладені між ТОВ "Коммандос" до ТОВ "ТСЦ "Поділля" та зареєстровані в Хмельницькому РВ ХРФ ДП "Центр Державного земельного кадастру" за номерами №040774300011, №040774300012 та №04077430013 відповідно (з угодами про внесення змін від 21 січня 2008 року, зареєстрованими в Хмельницькому РВ ХРФ ДП "Центр Державного земельного кадастру" за номерами №040874300002, №040874300003 та №040874300002 від 03 березня 2008 року).

За клопотанням №25/4 від 10 квітня 2007 року, ТОВ "Коммандос" (виконуючи зобов'язання по договору №1 від 04 жовтня 2006 року про сумісну діяльність по будівництву та експлуатації торгово-сервісного центру "Поділля"), повідомило Хмельницьку районну державну адміністрацію про відмову від оренди земельних ділянок за договорами №38 від 18 липня 2003 року, №42 від 29 серпня 2003 року та №77 від 07 квітня 2004 року на користь ТОВ "ТСЦ "Поділля", яке на той час було власником інфраструктури та нерухомості та обслуговувало торгово-сервісний центр "Поділля", що знаходиться на території земельних ділянок, кадастрові номери: 6825087200:06:014:0002; 6825087200:06:012:0707 та 6825087200:06:012:0706 в межах строків дії основних договорів оренди.

У відповідності до положень ч.4 ст.93 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), орендована земельна ділянка або її частина може за згодою орендодавця передаватись орендарем у володіння та користування іншій особі (суборенда).

За ст.8 Закону "Про оренду землі", орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем у суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця. Якщо протягом одного місяця орендодавець не надішле письмового повідомлення щодо своєї згоди чи заперечення, орендована земельна ділянка або її частина може бути передана в суборенду. Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами договору оренди земельної ділянки і не суперечити йому. Строк суборенди не може перевищувати строку, визначеного договором оренди землі. У разі припинення договору оренди чинність договору суборенди земельної ділянки припиняється. Договір суборенди земельної ділянки підлягає державній реєстрації.

Таким чином, на підставі вищевказаних норм та у відповідності до зазначених правочинів, права орендаря земельних ділянок за кадастровими номерами: 6825087200:06:014:0002; 6825087200:06:012:0707 та 6825087200:06:012:0706 перейшли до ТОВ "ТСЦ "Поділля" та зареєстровані в передбаченому (чинним на той момент) законом порядку.

Постановою господарського суду Хмельницької області від 07 липня 2011 року по справі №2/5025/241/11, ТОВ "Коммандос", ідентифікаційний код 23654595, юридична адреса: Хмельницька область, Хмельницький район, с. Розсоша, визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру на строк дванадцять місяців до 07 липня 2012 року та припинено господарську діяльність.

Крім того, у відповідності до ст.23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, що була чинною на момент визнання ТОВ "Коммандос" банкрутом), установлено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури підприємницька діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу.

Водночас, матеріалами справи підтверджується, що рішеннями державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області ОСОБА_3: №7813962 від 11 листопада 2013 року зареєстровано право оренди за ТОВ "Коммандос" та право суборенди за ТОВ "ОДЕР" земельної ділянки площею 0,51 га з кадастровим номером 6825087200:06:014:0002; №7568617 від 04 листопада 2013 року зареєстровано за ТОВ "Коммандос" право оренди та право суборенди за ТОВ "ОДЕР" земельної ділянки з кадастровим номером 6825087200:06:012:0707 площею 9,6 га; а рішенням приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 №17266093 від 17 листопада 2014 року зареєстровано право оренди за ТОВ "Коммандос" та право суборенди за ТОВ "ОДЕР" земельної ділянки з кадастровим номером 6825087200:06:012:0706 площею 9,3 га.

Надаючи належну правову оцінку діям вказаних державних реєстраторів щодо реєстрації іншого речового права за ТОВ "Коммандос" та ТОВ "ОДЕР", а також оцінюючи позовні вимоги ТОВ "ТСЦ "Поділля", суд враховує наступне.

У відповідності до постанови Кабінету ОСОБА_5 України від 11 лютого 2016 року №99 "Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги", наказу Міністерства юстиції України від 01 березня 2016 року №572/5 "Про ліквідацію територіальних управлінь юстиції", Закону України "Про внесення змін до закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та деяких інших законодавчих актів щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських сформувань" реєстраційна служба Хмельницького міськрайонного управління юстиції не здійснює повноваження з надання адміністративних послуг у сфері реєстрації речових прав на нерухоме майно та не забезпечує ведення реєстраційних справ на об'єкти нерухомого майна, натомість переліченими повноваження наділений відділ державної реєстрації Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області щодо земельних ділянок, які розташовані у Хмельницькому районі, до якого і заявлені позовні вимоги.

За ст.1 Закону України "Про оренду землі", оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації, та їх обтяжень, забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна визначає Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01 липня 2004 року №1952-IV (далі - Закон №1952-IV)

За цим законом нерухоме майно визначається як - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення.

На підставі ч.2 ст.3 Закону №1952-IV, держава повинна гарантувати достовірність зареєстрованих прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

У п.4 ст.3 Закону №1952-IV, зазначено, що права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до набрання чинності цим Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої цим Законом, за умови якщо реєстрація прав та їх обтяжень була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав та їх обтяжень діяло законодавство, що не передбачало обов'язкової реєстрації таких прав та їх обтяжень.

Статтею 15 Закону №1952-IV визначено, що державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; внесення записів до Державного реєстру прав; видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Згідно з ч.4 ст.15 Закону №1952-IV державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Пунктом 1 ч.2 ст.9 Закону №1952-IV, зазначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також; відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.

Пунктом 8-1) ч.2 ст.9 Закону №1952-IV, визначено, що державний реєстратор під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані в установленому порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов'язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо зареєстрованих речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки.

Відповідно до п.п.4, 6 ч.1 ст.24 Закону №1952-IV, у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо заявлене право вже зареєстровано або в разі, якщо подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

З аналізу наведеного вище можна дійти висновку, що додаткового зобов'язання ТОВ "ТСЦ "Поділля" щодо перереєстрації права оренди землі в новому Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно чинним законодавством України не передбачено.

Суд також встановив, що приймаючи спірні рішення державні реєстратори належним чином не перевірили інформацію щодо факту відсутності або наявності вже зареєстрованого права суборенди щодо однієї земельної ділянки у іншої особи.

Дослідженням копій судових рішень у справі №2/5025/541/11, які долучені до матеріалів справи, суд встановив, що постанова про визнання ТОВ "Коммандос" банкрутом набула чинності в день її прийняття, тобто 07 липня 2011 року. З цього дня запроваджено ліквідаційну процедуру і завершено процедуру розпорядження майном.

Постановою Вищого господарського суду України від 20 червня 2013 року залишено в силі постанову господарського суду Хмельницької області від 07 липня 2011 року та скасовано постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 10 квітня 2013 року, якою, в свою чергу, запроваджено процедуру санації. При цьому, касаційний суд в постанові встановив, що апеляційний суд не дотримався процедури запровадження санації боржника, що передбачена спеціальним законом.

Згідно наявних у матеріалах справи письмових пояснень державного реєстратора управління Державної реєстрації виконавчого комітету Хмельницької міської ради ОСОБА_3, нею були здійснені пошуки в усіх електронних реєстрах та інформаційні запити до управління Держземагентства у Хмельницькому районі та Хмельницької районної державної адміністрації щодо згаданих земельних ділянок.

Однак, при прийнятті оскаржуваних рішень, державними реєстраторами також не було враховано наявні від 02 серпня 2011 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про перебування ТОВ "Коммандос" у процесі припинення за судовим рішенням та відсутність у нього права передачі у суборенду вказаних земельних ділянок та права на здійснення підприємницької діяльності.

Крім того, посилання представника третьої особи - ТОВ"ОДЕР" на лист ліквідатора ТОВ "Коммандос" ОСОБА_6 №95/1/2/5025/241/11 як на доказ припинення договорів суборенди, суд не приймає до уваги, оскільки вказаними договорами не передбачено право одностороннього розірвання.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За ч.ч.1-2 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету ОСОБА_5 Європи щодо якості судових рішень обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов'язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Враховуючи вищевикладене, виходячи з меж заявлених ТОВ "ТСЦ "Поділля" позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позов третьої особи із самостійними вимогами на предмет спору необхідно задовольнити в повному обсязі.

За положеннями ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

В зв'язку із задоволенням позовних вимог ТОВ "ТСЦ "Поділля", на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницької районної державної адміністрації в особі відділу державної реєстрації належить стягнути судовий збір в сумі 4800,00 грн.

Керуючись ст.ст.2, 11, 53, 71, 86, 94, 158-163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов приватного підприємства "Подільський міжрегіональний ринок" до відділу державної реєстрації Хмельницької районної державної адміністрації, за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю "Коммандос", товариства з обмеженою відповідальністю "ОДЕР", Хмельницької районної державної адміністрації, державного реєстратора управління Державної реєстрації виконавчого комітету Хмельницької міської ради ОСОБА_3, приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 про визнання протиправними, скасування рішень та скасування державної реєстрації права оренди земельних ділянок - залишити без задоволення.

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "ТСЦ "Поділля" задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області ОСОБА_3 №7813962 від 11 листопада 2013 року щодо реєстрації права оренди (суборенди) земельної ділянки з кадастровим номером 6825087200:06:014:0002.

Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області ОСОБА_3 №7568617 від 04 листопада 2013 року щодо реєстрації права оренди (суборенди) земельної ділянки з кадастровим номером 6825087200:06:012:0707.

Визнати протиправним та скасувати рішення приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 №17266093 від 17 листопада 2014 року щодо реєстрації права оренди (суборенди) земельної ділянки з кадастровим номером 6825087200:06:012:0706.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ТСЦ "Поділля", ідентифікаційний код 33363890, судовий збір в сумі 4800 (чотири тисячі вісімсот) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницької районної державної адміністрації в особі відділу державної реєстрації.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 03 жовтня 2017 року 12:10.

Суддя/підпис/ОСОБА_1"Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2017
Оприлюднено02.07.2022
Номер документу69274978
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/411/17

Постанова від 27.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 04.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Берназюк Я.О.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 23.10.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 23.10.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Постанова від 27.09.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Постанова від 28.09.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні