Головуючий у 1 інстанції - Басова Н.М.
Суддя-доповідач - Компанієць І.Д.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 жовтня 2017 року справа №812/951/17
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
судді-доповідача Компанієць І.Д., суддів Блохіна А.А., Васильєвої І.А.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу 27 Державної пожежно-рятувальної частини Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2017 року у справі №812/951/17 за позовом ОСОБА_3 до 27 Державної пожежно-рятувальної частини Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області про стягнення винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач просив стягнути з відповідача за період з 22.07.2015 по 31.12.2015 винагороду в розмірі 22232,28 грн.
В обгрунутування зазначив, що проходив службу в органах МНС України. У зазначений період приймав безпосередню участь в антитерористичній операції.
Проте, відповідачем в порушення положень Постанови КМУ від 31.01.2015 № 24 не нараховано та невиплачено винагороду за безпосередню участь в АТО за період такої участі.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 08.08.2017 року позов задоволено частково.
Стягнуто з 27 Державної пожежно-рятувальної частини Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області на користь позивача винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 22 липня 2015 року по 31 груденя 2015 року у розмірі 16302,25 грн (з відрахуванням установлених законом податків та інших обовязкових платежів.
В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову, прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову у повному обсязі.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначив, що винагорода за участь в АТО виплачується виключно за ті дні, коли особа залучалася до виконання завдань за призначенням (гасіння пожеж, проведення рятувальних робіт під час АТО тощо) Проте позивач до виконання таких завдань залучався тільки під час направлення сил та засобів для ліквідації надзвичайної ситуації у м. Сватове.
В частині відмови в задоволенні позову судове рішення не оскаржується.
Сторони в судове засідання не прибули, про час, дату та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, тому за приписами п. 2 ч. 1 ст.197 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у порядку письмового провадження.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги за матеріалами справи, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, встановила наступне.
ОСОБА_3 з 04.01.2000 по 05.12.2016 проходив службу в ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області (а.с.14,23-24,25).
З 05.12.2016 наказом №388св позивача звільнено зі служби цивільного захисту у запас Збройних Сил (з постановкою на військовий облік) за п.176 п.п.3 Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу (за станом здоров'я) (а.с.15).
ОСОБА_3 є учасником бойових дій, що підтверджується копією посвідчення серії НОМЕР_1 (а.с.19).
Наказом АТЦ при СБУ від 31.07.2015 №0161т та наказом першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 08.08.2015 №220 у період з 22.07.2015 по 03.01.2016 ОСОБА_3 залучався до проведення сил та засобів суб'єктів боротьби з тероризмом, що підтверджується довідкою Головного управління ДСНС України у Луганській області від 31.05.2017 № 01-2180/23 про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України (а.с.17).
Як вбачається з довідки від 29.03.2016 №01-1503/23, виданою Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області, позивач в період з 22.07.2015 по 28.02.2016 безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районах проведення антитерористичної операції у м.Сватове та у м.Гірське Луганської області. Підставою видачі такої довідки також став наказ першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 08.08.2015 №220 (а.с.18).
Відповідач не заперечує факт залучення ОСОБА_3 до безпосередньої участі у антитерористичній операції.
Відповідно до витягів з наказу від 06.07.2015 №2-НО Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області Про залучення співробітників структурних та підпорядкованих підрозділів Головного управління до виконання завдань за призначенням у зоні проведення АТО на території Луганської області , водій 27 державної пожежно-рятувальної частини (смт.Білокуракине) Головного управління ДСНС України у Луганській області старшина служби цивільного захисту ОСОБА_3 залучений з 22 липня 2015 року та до окремого розпорядження з підпорядкуванням керівнику оперативного штабу з управління АТО на території Донецької та Луганської областей до здійснення заходів щодо захисту населення і територій у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних з технологічними терористичними проявами та іншими видами терористичної діяльності, мінімізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій під час проведення АТО на території Луганської області (а.с.72).
З 04 січня 2016 року позивач за наказом від 01.02.2015 №67-НО Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області Про залучення та вилучення співробітників структурних та підпорядкованих підрозділів Головного управління до виконання завдань за призначенням у зоні проведення АТО на території Луганської області вилучений із складу сил та засобів, підпорядкованих керівнику оперативного штабу з управління АТО на території Донецької та Луганської областей до здійснення заходів щодо захисту населення і територій у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних з технологічними терористичними проявами та іншими видами терористичної діяльності, мінімізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій під час проведення АТО на території Луганської області (а.с.73).
З наказу від 29.10.2015 №361-НО Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області Про направлення сил та засобів Луганського гарнізону ОРС ЦЗ для ліквідації надзвичайної ситуації у місті Сватове та від 05.11.2015 №386-НО Про ротацію сил та засобів Луганського гарнізону ОРС ЦЗ, які залучені до ліквідації надзвичайної ситуації у місті Сватове (а.с.85-88,89), виданого на виконання цих наказів наказу від 02.11.2015 №34 Про ротацію сил ДПРЧ-27, які залучені до ліквідації надзвичайної ситуації у м.Сватове , вбачається, що позивач відряджений 02.11.2015 до місця ліквідації надзвичайної ситуації у м.Сватове (а.с.95).
Зазначені обставини визнаються сторонами та не заперечуються, тому судова колегія погоджується, що позивач приймав безпосередню участь в антитерористичній операції в період з 22.07.2015 по 31.12.2015.
ОСОБА_3 перебував у районі проведення АТО, оскільки Білокуракинський район Луганської області та м.Сватове є зоною проведення АТО згідно розпорядження Кабінет Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України".
Відповідно до табелів обліку робочого часу №7 за липень 2015 року, №8 за серпень 2015 року, №9 за вересень 2015 року, №10 за жовтень 2015 року, №11 за листопад 2015 року, №12 за грудень 2015 року ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області за період з липня 2015 року по грудень 2015 року ОСОБА_3 у відпустці та на лікарняному не перебував (а.с.53-58).
Зазначене також підтверджується довідкою від 14.07.2017 №261, виданою ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області (а.с.62).
На підставі п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 № 24 Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій (чинної на час виникнення спірних правовідносин) що в особливий період або під час проведення антитерористичної операції військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів військових формувань, правоохоронних органів, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду виплачується винагорода у відсотках місячного грошового забезпечення.
Розмір винагороди визначається виходячи з розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних додаткових видів місячного грошового забезпечення постійного характеру, премії та повинен становити не менш як 3 тис. гривень на місяць.
У разі коли військовослужбовець, особа рядового або начальницького складу, що брали безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду менше одного календарного місяця, розмір винагороди визначається пропорційно дням участі виходячи з її розміру, що становить не менш як 3 тис. гривень.
Винагорода військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу виплачується також під час безперервного перебування на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров'я після отриманих під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду поранень (контузії, травми, каліцтва).
На виконання зазначеної постанови КМУ наказом Міністерства оборони України № 49 від 02.02.2015 затверджено Порядок та умови виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам, механізм підтвердження виконання окремих завдань під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду.
Цей Порядок визначає механізм та умови виплат винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів військових формувань, правоохоронних органів, Державної служби з надзвичайних ситуацій України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального звязку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту (далі військовослужбовці) за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи в антитерористичній операції (далі АТО), інших заходах в умовах особливого періоду.
Пунктом 5 розділу ІІ Порядку передбачено, що військовослужбовці вважаються такими, що беруть безпосередню участь в АТО, у разі одночасного дотримання таких умов:
залучені до проведення АТО;
перебувають у підпорядкуванні (виконують завдання) керівництва штабу АТО (крім військовослужбовців військових прокуратур та розвідувальних органів України);
перебувають у районі проведення АТО.
ОСОБА_3 в період з 22.07.2015 по 31.12.2015 був залучений до проведення АТО, перебував у підпорядкуванні керівництва штабу АТО та перебував у районі проведення АТО.
Тобто, винагорода за безпосередню участь у АТО на території Луганської області ОСОБА_3 повинна бути нарахована та виплачена за весь період залучення до безпосередньої участі у Антитерористичній операції на території Луганської області у проміжок часу з 22.07.2015 по 31.12.2015.
К вбачається з довідки №260, виданої Відповідачем 14.07.2017 (а.с.61), грошове забезпечення позивача у липні 2015 року становило 2794,29 грн. (у т.ч. надбавка за вислугу років - 198,00 грн., надбавка за нічний час - 38,38 грн., надбавка за виконання особливо важливих завдань - 429,00 грн., надбавка за ризик - 165,00 грн., надбавка за кваліфікаційну категорію - 30,25 грн., щомісячна премія - 423,50 грн.); у серпні 2015 року становило 3417,94 грн. (у т.ч. надбавка за вислугу років - 198,00 грн., надбавка за нічний час - 41,03 грн., надбавка за виконання особливо важливих завдань - 429,00 грн., надбавка за ризик - 165,00 грн., надбавка за кваліфікаційну категорію - 30,25 грн., щомісячна премія - 544,50 грн.); у вересні 2015 року становило 3510,01 грн. (у т.ч. надбавка за вислугу років - 198,00 грн., надбавка за нічний час - 42,35 грн., надбавка за виконання особливо важливих завдань - 429,00 грн., надбавка за ризик - 165,00 грн., надбавка за кваліфікаційну категорію - 30,25 грн., щомісячна премія - 635,25 грн.); у жовтні 2015 року становило 4122,98 грн. (у т.ч. надбавка за вислугу років - 198,00 грн., надбавка за нічний час - 34,89 грн., надбавка за виконання особливо важливих завдань - 429,00 грн., надбавка за ризик - 165,00 грн., надбавка за кваліфікаційну категорію - 30,25 грн., щомісячна премія - 726,00 грн.); у листопаді 2015 року становило 4296,39 грн. (у т.ч. надбавка за вислугу років - 198,00 грн., надбавка за нічний час - 37,30 грн., надбавка за виконання особливо важливих завдань - 429,00 грн., надбавка за ризик - 165,00 грн., надбавка за кваліфікаційну категорію - 30,25 грн., щомісячна премія - 1815,00 грн.); у грудні 2015 року становило 4090,67 грн. (у т.ч. надбавка за вислугу років - 198,00 грн., надбавка за нічний час - 37,30 грн., надбавка за виконання особливо важливих завдань - 429,00 грн., надбавка за ризик - 165,00 грн., надбавка за кваліфікаційну категорію - 30,25 грн., щомісячна премія - 756,25 грн.).
Грошове забезпечення позивачу за вказані місяці сплачено, однак не сплачена винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операції в зв'язку з відсутністю кошторисних призначень на 2015 рік (а.с.10).
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу" грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Наказом МВС України від 23.04.2015 № 475, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.05.2015 за № 544/26989 затверджено Інструкцію про виплату грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, відповідно до пункту 3 якого до грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу належать: посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, щомісячні види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, що мають постійний характер, премії) та одноразові додаткові види грошового забезпечення.
Таким чином, суми індексації, які є видом компенсаційних виплат, та одноразової премії не відносяться до щомісячних видів грошового забезпечення, в розмірі 100% якого нараховується на виплачується винагорода за участь в антитерористичній операції.
Оскільки у період з 22.07.2015 по 31.12.2015 до складу грошового забезпечення позивача включено індексацію та виплачено одноразові премії, на які винагорода за участь в АТО не нараховується, тому винагорода ОСОБА_3 за безпосередню участь в антитерористичній операції становить за липень 2015 року по грудень 2015 року 16 302,25грн.
Суд першої інстанції правильно не взяв до уваги доводи відповідача, що кошторисні призначення на 2015 рік ДПРЧ-27 Головного управління на виплату винагороди всього підрозділу не виділялися, оскільки органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань.
Цей висновок підтверджується практикою Європейського Суду з прав людини, а саме рішенням Європейського Суду з прав людини від 08.11.2005 у справі "Кечко проти України" (п.26). Крім того, в межах свободи дій держави визначати, які надбавки виплачувати своїм працівникам з державного бюджету. Держава може вводити, призупиняти чи закінчити виплату таких надбавок, вносячи відповідні зміни до законодавства. Однак, якщо чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, органи державної влади не можуть свідомо відмовляти у цих виплатах, доки відповідні положення є чинними (пункт 23 рішення).
Таким чином, реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.
Судова колегія не приймає доводи апелянта, що винагорода виплачується тільки за час фактичної участі за призначенням (гасіння пожеж, проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт тощо), оскільки Інструкцією Про порядок та умови виплати винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту за безпосередню участь в антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду визначено виплату винагороди пропорційно дням безпосередньої участі в АТО, інших заходах в умовах особливого періоду, починаючи з дня фактичного початку безпосередньої участі у цих заходах до дня завершення такої участі, про що зазначається у відповідних наказах начальників (керівників) органів управління (підрозділів).
Враховуючи викладене, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.
Керуючись статтями 195, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу 27 Державної пожежно-рятувальної частини Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2017 року у справі №812/951/17 - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2017 року у справі №812/951/17 - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками розгляду у письмовому провадженні набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі, і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Суддя-доповідач І.Д. Компанієць
Судді А.А. Блохін
І.А. Васильєва
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2017 |
Оприлюднено | 04.10.2017 |
Номер документу | 69275949 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні