28/216-06-5712А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
12:20 год. м.Одеса
"26" липня 2006 р.Справа № 28/216-06-5712А
За позовом Приватне підприємство "КСЮША";
до відповідача Державна податкова інспекція у Біляївському районі Одеської області
про визнання акту недійсним та визнання дій неправомірними .
Суддя Гуляк Г.І.
при секретарі Бандиш Г.І.
Представники:
Від позивача: Панчук А.Г. - за дорученням, Опря О.М. - директор;
Від відповідача: Сажина В.Ф., Неплій І.А. - за дорученням;
Суть спору: позивач –Приватне підприємство „Ксюша”, звернулося до господарського суду Одеської області з позовом до Державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області про визнання акту перевірки №000263-134/23 від 22.06.2005 року –недійсним, незаконним, а дії посадових осіб Біляївської державної податкової інспекції –інспекторів Війтова Ігоря Васильовича, Назаренко Галини Єрмолаївни –неправомірними, незаконними, мотивуючи свої вимоги наступним:
Згідно з направленням №765/23 від 16 червня 2005 року на проведення перевірки щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій в сфері готівкового та безготівкового обігу Приватним підприємством „Ксюша”, код 2682593 село Троїцьке вулиця Нова 17 Біляївського району Одеської області, посадовими особами Назаренко Г.Є. та Войтов І.В., була здійснена перевірка. На думку позивача, підстав для проведення перевірки не було та вважає її незаконною. Оскільки в направлені №765/23 від 16 червня 2005 року не вказані підстави для проведення перевірки, які викладені в ст.11-1 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”, при умові надання цих підстав платнику податків під розписку, вказаного зроблено не було. Також позивачу незрозуміло яка була проведена перевірка планова чи непланова, невірно оформлені документи на проведення перевірки.
Представник позивача вказує, що перевірка проводилася за окремим видом зобов'язання, що заборонено Законом України „Про державну податкову службу в Україні”.
Крім того, позивач звертає увагу суду на той факт, що повідомлення на проведення планової перевірки за 10 днів до моменту проведення перевірки не направлялось взагалі. В разі проведення непланової перевірки повинно було бути пред'явлено дозвіл суду на її проведення.
Позивач вказує, що працівники ДПІ зловживають службовим становищем, а оспорюваний акт складений з порушенням чинного законодавства, а саме перевірка проводилася 21 червня 2005 року, акт складено 22 червня 2005 року.
Відповідач за вхідним №14488 від 7 липня 2006 року надав заперечення на адміністративний позов, в якому вимоги позивача не визнає та просить суд у задоволені позову відмовити з підстав викладених у запереченнях.
Представник відповідача зазначає, що в ході комплексної перевірки стану контрольно-перевірочної роботи ДПІ у Біляївському районі 21.06.2005р старшим державним податковим ревізором-інспектором відділу оперативного контролю управління контрольно-перевірочної роботи ДПА в Одеській області Войтовим І.В. та старшим державним податковим Інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи ДПІ у Біляївському районі Назаренко Г.Є. згідно плану проведення перевірок відділом контрольно-перевірочної роботи СПД за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому Законом порядку ДПІ у Біляївському районі на червень місяць 2005 року, затвердженого начальником ДПІ Король В.В. та направлення №765/23, 764/23 від 16.06.2005 року була проведена перевірка господарської одиниці магазину за адресою с. Троїцьке, вул. Нова 17, К.Маркса,8А, що належить ПП "Ксюша" , код: 32682593. Перевірка здійснена на підставі Законів України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" , в редакції Закону України від 12.01.2005року №2322-ІУ , від 25.03.2005року №2505-ІУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України ( щодо посилення правового захисту громадян та запровадження механізмів реалізації конституційних прав громадян на підприємницьку діяльність, особисту недоторканість, безпеку, повагу до гідності особи , правову допомогу, захист); від 06.07.1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг" , від 23 березня 1996 року № 98/96-ВР "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" , від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами", від 07.02.1991 року 3698-ХІІ "Про підприємництво", Указів Президента України, та інших нормативно-правових актів, які регулюють готівковий обіг в Україні.
Перевірка здійсненна в присутності директора Опря Оксани Миколаївни. В журналі перевірок контролюючих органів зроблено запис за №2 про перевірку.
На думку відповідача, перевірка ПП „Ксюша", була проведена згідно з вимогами нормативних актів, а саме: п. 2 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні", ст.ст. 15, 16 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Позивач в судовому засіданні 26 липня 2006 року надав письмові пояснення на заперечення по адміністративній справі, згідно яких з доводами викладеними у запереченнях не погоджується та просить суд позов задовольнити повністю.
Представники позивача в судове засідання з'явилися, позов підтримують та просять суд задовольнити у повному об'ємі.
Представник відповідача в судове засідання з'явилися, вимоги позивача не визнають та просять суд у задоволені позову –відмовити.
Розглянувши та дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін та представника третьої особи, суд встановив наступне.
В ході комплексної перевірки стану контрольно-перевірочної роботи ДПІ у Біляївському районі 21.06.2005р старшим державним податковим ревізором-інспектором відділу оперативного контролю управління контрольно-перевірочної роботи ДПА в Одеській області Войтовим І.В. та старшим державним податковим Інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи ДПІ у Біляївському районі Назаренко Г.Є. згідно плану проведення перевірок відділом контрольно-перевірочної роботи СПД за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому Законом порядку ДПІ у Біляївському районі на червень місяць 2005 року, затвердженого начальником ДПІ Король В.В. та направлення №765/23, 764/23 від 16.06.2005 року була проведена перевірка господарської одиниці магазину за адресою с. Троїцьке, вул. Нова 17, К.Маркса,8А, що належить ПП "Ксюша" , код: 32682593. Перевірка здійснена на підставі Законів України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" , в редакції Закону України від 12.01.2005року №2322-ІУ , від 25.03.2005року №2505-ІУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України ( щодо посилення правового захисту громадян та запровадження механізмів реалізації конституційних прав громадян на підприємницьку діяльність, особисту недоторканість, безпеку, повагу до гідності особи , правову допомогу, захист); від 06.07.1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг" , від 23 березня 1996 року № 98/96-ВР "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" , від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами", від 07.02.1991 року 3698-ХІІ "Про підприємництво", Указів Президента України, та інших нормативно-правових актів, які регулюють готівковий обіг в Україні.
В ході судового розгляду встановлено, що перевірка була проведена в присутності директора Опрі О.М., про що зроблено відповідний запис в журналі перевірок контролюючих органів за №2.
В статтях 8, 9, 10 Закону України від 04.12.90 № 509 "Про державну податкову службу в Україні" визначені функції органів державної податкової служби, до яких належать, зокрема: здійснення контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.
Відповідно до пункту 2 статті 11 Закону України № 509 "Про державну податкову службу в Україні", органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та порядку, встановлених законами України, мають право, зокрема: здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку; наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.
Пунктом 1 статті 11 Закону України № 509 "Про державну податкову службу в Україні", визначені права органів державної податкової служби щодо здійснення документальних перевірок (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі, а також планових та позапланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ. Документальні невиїзні та планові і позапланові виїзні перевірки діяльності суб'єктів підприємницької діяльності стосуються своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).
Статтею 11-1 Закону України № 509 "Про державну податкову службу в Україні", визначені підстави та порядок проведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів). Зокрема, позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з наведених цією статтею Закону обставин. Стосовно умов допуску посадових осіб органів державної податкової служби до проведення планових та позапланових виїзних перевірок, визначених статтею 11-2 Закону України № 509 "Про державну податкову службу в Україні", то вони стосуються також перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).
Законом України від 25.03.2005 № 2505 "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів" статтю 11-1 Закону № 509 доповнено частиною сьомою, позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а в інших випадках - за рішенням суду.
Законами, не пов'язаними з нарахуванням та сплатою податків, зборів (обов'язкових платежів), є Закон України від 01.06.2000 № 1776 "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", який регулює правовідносини суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють розрахункові операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, та Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Відповідно до ст.ст. 15, 16 Закону України № 1776 "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", зазначено, що контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок. Планові або позапланові перевірки осіб, які використовують реєстратори розрахункових операцій, розрахункові книжки, книги обліку розрахункових операцій, здійснюються у порядку - передбаченому законодавством України.
Законом України № 481 "Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами" від 19 грудня 1995 року, а саме в ст.16 передбачено, що контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України. Таким чином, поняття позапланових виїзних перевірок, визначених статтею 11 Закону України № 509 "Про державну податкову службу в Україні", не поширюються на перевірки по дотриманню вимог Закону України № 265 "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг" та Закону України № 481 "Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами".
У межах повноважень, визначених Законом України № 265 "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг" , органи державної податкової служби проводять планові перевірки стосовно додержання порядку проведення розрахункових операцій за товари (послуги), інших вимог Закону України № 1776 "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", згідно з затвердженими керівництвом податкових органів планами-графіками проведення перевірок. Перевірки, які не передбачені в планах-графіках органів державної податкової служби, але виникають за інших обставин, зокрема за дорученнями Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, вважаються позаплановими.
Враховуючи вищевказане суд доходить висновку, що органи державної податкової служби при здійсненні контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків, а саме Закону України № 265 "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг" та вимог Закону України № 481 "Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами" проводять перевірки на підставі Закону України № 509 "Про державну податкову службу в Україні", у межах повноважень, наданих зазначеними законами. Тому при проведенні перевірки дотримання вимог законодавства України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг перевіряючим необхідно мати при собі направлення на проведення перевірки.
При здійснені перевірки, старшим державним податковим ревізором-інспектором відділу оперативного контролю управління контрольно-перевірочної роботи ДПА в Одеській області Войтовим І.В. та старшим державним податковим інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи ДПІ у Біляївському районі Назаренко Г.Є., було складено акт № 000263-134/23 від 22.06.2005р по результатам якого винесено рішення - повідомлення форми "Р" № 0000312303/0 від 23.06.2005р на суму 743 гривень, яке було направлено підприємству ПП " Ксюша".
Доводи викладені у позовній заяві стосовного того, що перевірка працівниками ДПІ у Біляївському районі проводилась за окремим видом зобов'язання, що заборонено Законом України „Про державну податкову службу в Україні", що ПП „Ксюша" не було надіслано повідомлення про проведення перевірки за 10 днів до її проведення, суд не приймає, оскільки 21.06.2005р. працівниками ДПА в Одеській області та ДПІ у Біляївському районі згідно плану проведення перевірок відділом контрольно-перевірочної роботи СПД за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому Законом порядку ДПІ у Біляївському районі на червень місяць 2005 року, затвердженого начальником ДПІ Король В.В. та направлення №765/23, 764/23 від 16.06.2005 року була проведена планова перевірка господарської одиниці магазину за адресою с. Троїцьке, вул. Нова 17, К.Маркса,8А, що належить ПП " Ксюша" , код 32682593 з питань контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу.
Вищевказане також спростовує твердження позивача стосовно того, що перевірка проводилась за окремим видом зобов'язання, оскільки метою зазначеної перевірки було здійснення контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу, передбаченого п. 2 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні", а не проведення перевірки окремого виду зобов'язання.
Також суд не приймає твердження позивача стосовно того, що не було надіслано повідомлення про проведення перевірки, оскільки повідомлення про проведення перевірки надсилається платнику податків в разі проведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), як то передбачено ст. 11-1 та 11-2 Закону України „Про державну податкову службу в Україні". Оскільки працівниками ДПІ проводилась перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій в сфері готівкового та безготівкового обігу, що жодним чином не стосується перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), то вимоги, передбачені ст. 11-1 та ст. 11-2 не поширюються на перевірку, що проводили працівники ДПІ у Біляївському районі 21.06.2005р.
За таких обставин суд доходить висновку, що перевірка ПП „Ксюша", була проведена у відповідності до вимог чинного законодавства.
Також суд зазначає, що працівниками ДПА в Одеській області та ДПІ у Біляївському районі було правомірно проведено перевірку ПП „Ксюша" та застосовано до підприємства фінансові санкції за порушення Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Відповідно п.6 розділу УІІ “Прикінцевих та перехідних положень” КАС України, до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України, вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Оцінюючи надані докази в сукупності, господарський суд вважає, що адміністративні позовні вимоги не обґрунтовані, не відповідають вимогам чинного законодавства та фактичним обставинам справи, у зв'язку з чим задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили у порядку ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова виготовлена та підписана 28 липня 2006 року.
Суддя Гуляк Г.І.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 69313 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Гуляк Г.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні