Ухвала
від 12.09.2017 по справі 804/636/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

12 вересня 2017 рокусправа № 804/636/17

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючий суддя: Ясенова Т.І.

судді: Суховаров А.В. Головко О.В.

секретар судового засідання: Троянов А. С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Громадської організації Федерація ЧАН ХУН ОСОБА_1 (ІТФ) на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 липня 2017 року по справі за позовом Громадської організації Федерація ЧАН ХУН ОСОБА_1 (ІТФ) до Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації ОСОБА_2, третя особа: Міністрерство молоді та спорту України про скасування розпорядження, визнання протиправною та скасування відмови, зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Громадська організація Федерація ЧАН ХУН ОСОБА_1 (ІТФ) звернулась до суду з позовом до Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації ОСОБА_2, третя особа: Міністерство молоді та спорту України, в якому просила:

1) скасувати розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації ОСОБА_2 від 19.04.2016 року № Р-188/0/3-16 Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 18.08.2015 року №Р-483/0/3-15 в частині внесення змін до Положення про Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації щодо викладення підпунктів 12 і 17 пункту 5 Положення про Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації у новій редакції, а саме:

- підпункт 12) пункту 5: за поданням місцевих осередків національних федерацій з видів спорту затверджує Єдиний календарний план спортивних змагань і навчально-тренувальних зборів у Дніпропетровській області, положення про змагання, проводить обласні змагання та забезпечує проведення навчально-тренувальних зборів з підготовки до державних заходів та участі збірних команд області у змаганнях згідно з Єдиним календарним планом фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України, затвердженим наказом центрального органу виконавчої влади, контролює їх виконання ;

- підпункт 17) пункту 5: взаємодіє з місцевими осередками всеукраїнських громадських організацій фізкультурно-спортивних товариств, національних федерацій з видів спорту згідно з укладеними договорами ;

2) визнати протиправною та скасувати відмову Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації в укладанні договору з

Дніпропетровським обласним осередком ГО Федерація ЧАН ХУН ОСОБА_1 (ІТФ) , оформлену листом № 2347/0/246-16 від 06.12.2016 року;

3) зобов'язати Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації розглянути у відповідності до вимог чинного законодавства питання щодо укладення договору про співпрацю між Управлінням молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації та ГО Федерація ЧАН ХУН ОСОБА_1 (ІТФ) в особі Дніпропетровського обласного осередку Федерації ЧАН ХУН ОСОБА_1 (ІТФ) та включення останнього в Єдиний календарний план спортивних змагань і навчально-тренувальних зборів у Дніпропетровській області.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що без включення громадської організації фізкультурно-спортивної спрямованості до календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів така організація позбавляється права на проведення офіційних змагань і відповідно учасники змагань позбавляються права на отримання спортивних розрядів, тому укладення позивачем з Управлінням молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації договору про співпрацю для включення організації в календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів є необхідним. Крім того, позивач вважає протиправним розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 19.04.2016 року № Р-188/0/3-16 Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 18.08.2015 року №Р-483/0/3-15 в частині внесення змін до пп. 12, пп. 17 п. 5 Положення про Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації щодо можливості включення до календарного плану спортивних змагань і навчально-тренувальних зборів в області за поданням місцевих осередків тільки національних федерацій з видів спорту, з огляду на те, що жодним нормативно-правовим актом не вносилось подібних змін.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 липня 2017 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, неповне з'ясування судом обставин справи, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги посилається на те, що заявлені позовні вимоги пов'язані між собою, оскільки саме внесенні зміни до Положення про Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації, вчинені розпорядженням голови Дніпропетровської ОДА ОСОБА_2 від 19.04.2016 № Р-188/0/3-16 від 06.12.2016, слугували підставою для відмови Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації в укладанні договору про співпрацю з Дніпропетровським обласним осередком ГО Федерація ЧАН ХУН ОСОБА_1 (ІТФ) , зазначена у листі № 2347/0/246-16 від 06.12.2016. Суть спору у даній справі полягає не у відповідності/невідповідності дій голови Дніпропетровської ОДА по внесенню змін до Положення про Управління приписам постанови КМУ від 13.01.2016 № 7, предметом даного спору є відповідність/невідповідність змін до Положення про Управління конкретній нормі Порядку складання календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів, затвердженого наказом Мінмолоді та спорту України від 05.05.2015 № 1341 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.05.2015 за № 619/27064), а саме - підпункту 2 пункту 2 даного Порядку. Також судом першої інстанції не обґрунтовано, яким чином голова обласної державної адміністрації може прийняти розпорядження у відповідності до постанови КМУ, яка стосується внесення змін до Положення про Міністерство молоді та спорту України, тобто регулює повноваження, функції, компетенцію іншого, центрального органу виконавчої влади. Не проведено аналіз частини 8 статті 20 Закону України Про фізичну культуру і спорт , з якої вбачається, що спортивні федерації зі статусом національних на підставі укладених договорів з центральним органом виконавчої влади здійснюють організацію та проведення офіційних міжнародних спортивних змагань на території України та всеукраїнських спортивних змагань. В той час, як спірні відносини не стосуються ні міжнародних, ні всеукраїнських спортивних змагань. Пункт 3 Порядку № 1341 встановлює, що до єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України включаються міжнародні спортивні заходи - за поданням відповідних всеукраїнських спортивних федерацій. У разі надходження пропозицій до календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів від двох та більше всеукраїнських спортивних федерацій з одного виду спорту (їх осередків) враховуються пропозиції всеукраїнської спортивної федерації (їх осередку), яка має статус національної спортивної федерації. Тобто пункт 3 Порядку № 1341 стосується організації офіційних спортивних змагань на рівні держави (у т. ч. міжнародних), а не на рівні області. Приписи пункту 3 Порядку № 1341 стосуються повноважень центрального органу виконавчої влади, і, відповідно не стосуються повноважень місцевих державних адміністрацій. Крім того, позивач неодноразово зауважував на готовності проведення змагань не за рахунок виділених бюджетних коштів, а за власний рахунок.

Представник позивача у судовому засіданні підтримує доводи, викладені в апеляційній скарзі, наполягає на її задоволенні.

Представник Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації заперечує проти задоволення апеляційної скарги, посилаючись на її безпідставність, просять залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, як законне та обґрунтоване.

Міністерство молоді та спорту України направило письмову заяву про розгляд справи без участі його представника.

Відповідно частини 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача та позивача, дослідивши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Матеріалами справи підтверджено, що Громадська організація Федерація ЧАН ХУН ОСОБА_1 (ІТФ) має статус всеукраїнської організації. Метою Федерації є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, спортивних, духовних, інтелектуальних та інших спільних інтересів, а також сприяння розвитку ОСОБА_1 (ІТФ). Федерація може мати відокремлені підрозділи, які утворюються за рішенням Ради Федерації; відокремлені підрозділи Федерації не є юридичними особами.(Статут громадської організації Федерація ЧАН ХУН ОСОБА_1 (ІТФ) )

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань позивач офіційно йменується як громадська організація Федерація ЧАН ХУН ІТФ ОСОБА_1 Україна (код ЄДРПОУ - 39522345) та має відокремлений підрозділ юридичної особи за назвою відокремлений підрозділ громадської організації Федерація ЧАН ХУН ІТФ ОСОБА_1 Україна в місті Дніпро (код ЄДРПОУ - 39841232) та відокремлений підрозділ громадської організації Федерація ЧАН ХУН ІТФ ОСОБА_1 Україна в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ - НОМЕР_1). (а. с. 139-143)

Відокремлений підрозділ громадської організації Федерація ЧАН ХУН ІТФ ОСОБА_1 Україна неодноразово звертався до Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації з листами про необхідність укладення з ним договору про співпрацю для включення його до календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів Дніпропетровської області з метою здійснення фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів на офіційному рівні.(а. с. 26-41)

Листом від 06.12.2016 року № 2347/0/246-16 Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації відмовило в укладенні договору про співпрацю з Дніпропетровським обласним підрозділом Федерації ЧАН ХУН Таеквон до ІТФ Україна , обґрунтувавши це тим, що постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.06.2016 року в адміністративній справі № 804/2180/16 за позовом громадської організації Федерації ЧАН ХУН ІТФ ОСОБА_1 Україна до Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації про визнання незаконною відмову начальника Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації ОСОБА_3 в укладенні договору про співпрацю з громадською організацією Федерація ЧАН ХУН ІТФ ОСОБА_1 Україна , зобов'язання укласти такий договір, було відмовлено. Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08.11.2016 року, справа №804/2180/16, апеляційна скарга громадської організації Федерація ЧАН ХУН Таеквон до ІТФ Україна на вищевказану постанову суду першої інстанції, була повернута апелянту.

Вкказалим листом відокремлений підрозділ було повідомлено про те, що відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації від 19.04.2016 року № Р-188/0/3-16 до підпункту 12, підпункту 17 пункту 5 Положення про Управління молоді і спорту облдержадміністрації внесено зміни, що стосуються завдань Управління в частині взаємодії з місцевими осередками національних федерацій з видів спорту, а також з місцевими осередками всеукраїнських громадських організацій фізкультурно-спортивних товариств, національних федерацій з видів спорту згідно з укладеними договорами.

У зв'язку з викладеним Управління молоді і спорту облдержадміністрації не має підстав щодо укладення договору з Дніпропетровським обласним підрозділом Федерації ЧАН ХУН ОСОБА_1 ІТФ Україна .

Оскільки відмова в укладенні договору про співпрацю базується на розпорядженні голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації ОСОБА_2 від 19.04.2016 року № Р-188/0/3-16 Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 18.08.2015 року №Р-483/0/3-15 в частині внесення змін до Положення про Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації щодо викладення підпунктів 12 і 17 пункту 5 Положення про Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації у новій редакції, а саме:

- підпункт 12) пункту 5: за поданням місцевих осередків національних федерацій з видів спорту затверджує Єдиний календарний план спортивних змагань і навчально-тренувальних зборів у Дніпропетровській області, положення про змагання, проводить обласні змагання та забезпечує проведення навчально-тренувальних зборів з підготовки до державних заходів та участі збірних команд області у змаганнях згідно з Єдиним календарним планом фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України, затвердженим наказом центрального органу виконавчої влади, контролює їх виконання ;

- підпункт 17) пункту 5: взаємодіє з місцевими осередками всеукраїнських громадських організацій фізкультурно-спортивних товариств, національних федерацій з видів спорту згідно з укладеними договорами , які позивач в адміністративному позові просить скасувати.

Відповідно до матеріалів справи, наявна копія Положення про Управління у редакції, що діяла до змін, а з неї вбачається, що вищевказаними підпунктами у зміненій редакції визначені завдання Управління.

Так, положеннями частини 3 статті 1, статті 2 Закон України Про місцеві державні адміністрації передбачено, що місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці та зокрема забезпечує виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня.

Відповідно до статті 6 Закону України Про місцеві державні адміністрації , на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання власних і делегованих повноважень, голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази.

Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Акти місцевих державних адміністрацій, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .

Частиною 1 статті 41 Закону України Про місцеві державні адміністрації встановлено, що голови місцевих державних адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством.

Так, з метою дотримання вимог частини 3 статті 5 Закону України Про місцеві державні адміністрації , за якою щодо діяльності структурного підрозділу місцевої державної адміністрації та на виконання п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 року № 887 Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 21.11.2012 року № 1308 затверджені Методичні рекомендації з розроблення положення про структурний підрозділ освіти і науки, молоді та спорту місцевої державної адміністрації. Керуючись наведеними нормативно-правовими актами, розпорядженням голови облдержадміністрації від 18.08.2015 року № Р-483/0/3-15, відповідачем-2 було затверджено Положення про Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 року № 7 Про внесення змін до Положення про Міністерство молоді та спорту України до розпорядження голови облдержадміністрації від 26.06.2015 року № Р-307/0/3-15 Про структуру обласної державної адміністрації та внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 08.11.2012 року № 830/0/3-12 було прийнято розпорядження голови облдержадміністрації від 19.04.2016 року № Р-188/0/3-16 Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації , зокрема в оскаржуваній частині.

Отже, дії Голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації ОСОБА_2 щодо внесення змін до Положення про Управління, в тому числі і в оскаржуваній частині, є правомірними, а щодо суті внесених до пп. 12, пп. 17 п. 5 Положення про Управління оскаржуваних змін, то суд зазначає таке.

З урахуванням положення ч. 4, ч. 5 ст. 20 Закону України Про фізичну культуру і спорт , у найменуванні спортивної федерації зазначається вид спорту, розвитку якого вона сприяє. Спортивні федерації можуть мати всеукраїнський або місцевий статус.

Відповідно до частини 6, частини 7 статті 20 Закону України Про фізичну культуру і спорт , центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, може надати спортивній федерації статус національної спортивної федерації.

Статус національної спортивної федерації надається лише одній спортивній федерації з виду спорту, яка має всеукраїнський статус.

Спортивні федерації із статусом національної спортивної федерації відповідно до договору з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, зокрема, забезпечують розвиток відповідного виду спорту та здійснюють в установчому порядку організацію та проведення всеукраїнських спортивних змагань (ч. 8 ст. 20 Закону України Про фізичну культуру і спорт ).

Крім того, відповідно до наказу Міністерства молоді та спорту України від 05.05.2015 року № 1341 Про затвердження порядку складання календарних планів , у разі надходження пропозицій до календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів від двох та більше всеукраїнських спортивних федерацій з одного виду спорту (їх осередків) враховуються пропозиції всеукраїнської спортивної федерації (її осередку), яка має статус національної спортивної федерації.

Таким чином, внесені в оскаржуваній частині розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації ОСОБА_2 від 19.04.2016 року № Р-188/0/3-16 Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 18.08.2015 року №Р-483/0/3-15 зміни до Положення про Управління базуються на вимогах закону, що має вищу юридичну силу, та не можуть бути визнані судом протиправними. Звідси випливає, що твердження відповідача, який зазначає, що такі зміни суперечать Порядку складання календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів, затвердженого наказом Міністерства молоді і спорту України від 05.05.2015 року №1341, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.05.2015 року за № 619/27064, який є підзаконним нормативно-правовим актом, є хибними.

Судом першої інстанції зазначено, що позивач помилково розуміє надані йому роз'яснення відповідачів, бо по-перше, статус всеукраїнської громадської організації з певного виду спорту ще не надає позивачу перевагу для укладення відповідачем-1 з ним договору про співпрацю, по-друге, до відповідача-1 з вимогою про укладення договору звертався відокремлений підрозділ позивача, який рішенням суду, що набрало законної сили, був визнаний таким, що немає таких переваг, бо не є місцевим осередком Федерації ОСОБА_1Т.Ф. України як національної спортивної федерації, по-третє, в Україні вже є одна національна федерація ОСОБА_1 ІТФ, діюча відповідно до наказу Мінмолодьспорту України від 26.04.2013 року № 1421, з якою вже укладався договір про співпрацю, чинний до 2020 року, на підставі вимог Закону України Про фізичну культуру і спорт .

Управлінням молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації подано до суду заперечення проти позову.

Відповідно до змісту вищевказаних заперечень щодо відмови з боку управління в укладанні договору з відокремленим підрозділом Дніпропетровської області ЧАН ХУН ТАЕКВОН-ДО Україна (дата запису в Єдиному державному реєстрі від 02.12.2014 № 1 224 102 0000 071130 керівник ОСОБА_4 В.) та громадської організації федерація ЧАН ХУН ТАЕКВОНДО ІТФ (дата запису в Єдиному державному реєстрі від 24.06.2016 № 1 2224 102 0000 077398 керівник - ОСОБА_4 В.) далі федерація, вказано наступне.

На адресу федерації неодноразово надавались обґрунтовані відповіді.

Відповідно до наказу Міністерства молоді та спорту України від 26.02.2015 № 532 Про затвердження переліку міжнародних спортивних федерацій, членами яких є відповідні всеукраїнські спортивні федерації визначена міжнародна федерація таеквондо (International Federation taekwon-do). Організація позивача представляє всесвітню федерацію Chan Hun International Taekwon-do Federation, тобто іншу установу.

Відповідно до наказу Міністерства молоді та спорту України від 23.12.2016 № 4711 Про визнання, відмову у визнанні та внесенні змін до Реєстру визнаних видів спорту в Україні (зі змінами) визнано вид спорту таеквондо (ІТФ).

Відповідно до Закону України від 24.12.1993 № 3808-ХІІ (зі змінами) у найменуванні спортивної федерації зазначається вид спорту, розвитку якого вона сприяє. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, може надати спортивній федерації статус національної спортивної федерації.

Частина 6 статті 20, зі змінами, внесеними згідно із Законом № 5460-VІ від 16.10.2012 року, статус національної спортивної федерації надається лише одній спортивній федерації з виду спорту, яка має всеукраїнський статус.

Спортивній федерації зі статусом національної спортивної федерації, відповідно до договору з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту: абзац перший частини 8 статті 20 із змінами, внесеними Законом № 5460-VІ від 16.10.2012 забезпечують розвиток відповідного виду спорту.

Спортивні федерації зі статусом національна здійснюють в установчому порядку організацію та проведення всеукраїнських спортивних змагань.

Відповідно до наказу Міністерства молоді та спорту України від 05.05.2015 № 1341 Про затвердження порядку складання календарних планів , у разі надходження пропозицій до календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів від двох та більше всеукраїнських спортивних федерацій з одного виду спорту (їх осередків) враховуються пропозиції всеукраїнської спортивної федерації (її осередку), яка має статус національної спортивної федерації.

Також, одним із факторів відмови в укладанні договору про співпрацю з федерацією в першому півріччі 2016 року, була невідповідність статусу всеукраїнської організації у питанні наявності відокремлених підрозділів у більшості адміністративно-територіальних одиниць. Закон України Про громадські об'єднання від 27.03.2012 року № 4572-6 статті 19.

Позивач у позові підтверджує наявність в Україні національної федерації таеквондо ІТФ (наказ Мінмолодьспорту України від 26.04.2013 № 1421), наявність договору (Держмолодьспортом України від 14 травня 2013 № 4/10), чинний на цей час.

Відповідно до нього, управління має договір про співпрацю з Дніпропетровською обласною федерацією таеквондо ІТФ (який діє до 2020 року), яка є осередком національної федерації та організовує обласні змагання та забезпечує участь збірних команд області у всеукраїнських змаганнях.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.06.2016 року справа № 804/2180/16 щодо адміністративного позову громадської організації ЧАН ХУН ТАЕКВОНДО Україна до Управління з питань укладання та включення її до календарного плану проведення спортивних змагань у задоволенні позову відмовлено.

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 08.11.2016 року апеляційну скаргу громадської організації ЧАН ХУН ТАЕКВОНДО Україна повернув апелянту.

Щодо внесення змін до Положення про управління молоді і спорту Дніпропетровської облдержадміністрації.

Відповідно до Положення міністерства молоді та спорту України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2014 № 220 (зі змінами), про сприяння національним федераціям у забезпеченні розвитку олімпійських та не олімпійських видів спорту.

Відповідно до Закону про фізичну культуру і спорт стаття 20 національні федерація має право отримувати фінансування з бюджету.

Враховуючи, що в нормативно-правових документах, приведених вище, перевага надається національним федераціям з видів спорту, а також , що основним документом в організації і проведенні змагань є календарний план, при складанні якого надається перевага національній федерації, управління наголошує на те, що ним вжило відповідні заходи щодо внесення змін до Положення про управління.

Заперечуючи проти задоволення позовних вимог Дніпропетровська обласна державна адміністрація вказує на наступне.

Відповідно до положень частини 3 статті 1 і статті 2 Закону України Про місцеві державні адміністрації (Закон) місцева державна адміністрація в межах повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці та зокрема забезпечує виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня.

Так, з метою дотримання вимог частини 3 статті 5 Закону щодо діяльності структурного підрозділу місцевої державної адміністрації та на виконання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 року № 887 Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 21 листопада 2012 року № 1308 затверджено Методичні рекомендації з розроблення положення про структурний підрозділ освіти і науки, молоді та спорту місцевої державної адміністрації .

Керуючись вищенаведеними нормативно-правовими актами розпорядженням голови облдержадміністрації від 18.08.2015 № Р-483/0/3-15 затверджено Положення про Управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації (Положення).

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 7 Про внесення змін до Положення про міністерство молоді та спорту України , розпорядження голови облдержадміністрації від 26.06.2015 № Р-307/0/3-15 Про структуру обласної державної адміністрації та внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 19.04.2016 № Р-188/0/3-16 Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації .

В силу вимог частини 1 статті41 Закону України Про місцеві державні адміністрації голови місцевих державних адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством.

Стосовно тверджень позивача про невідповідність закону пунктам 12 і 17 пункту 5 Положення відповідач зауважує, що наказом Міністерства молоді та спорту України від 26.02.2015 № 532 Про затвердження переліку міжнародних спортивних федерацій, членами яких є відповідні всеукраїнські спортивні федерації визначена міжнародна федерація таеквондо (International Federation taekwon-do). Організація позивача представляє всесвітню федерацію Chan Hun International Taekwon-do Federation, тобто іншу установу.

Наказом Міністерства молоді та спорту України від 23.12.2016 № 4711 Про визнання, відмову у визнанні та внесенні змін до Реєстру визнаних видів спорту в Україні (зі змінами) визнано вид спорту таеквондо (ІТФ).

Відповідно до Закону України Про фізичну культуру і спорт у найменуванні спортивної федерації зазначається вид спорту, розвитку якого вона сприяє. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, може надати спортивній федерації статус національної спортивної федерації.

Згідно з частиною шостою статті 20 цього Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, може надати спортивній федерації статус національної спортивної федерації, а частина 7 цієї ж статті визначає, що статус національної спортивної федерації надається лише одній спортивній федерації з видку спорту, яка має всеукраїнський статус.

Спортивні федерації зі статусом національної спортивної федерації відповідно до договору з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, зокрема, забезпечують розвиток відповідного виду спорту та здійснюють в установчому порядку організацію та проведення всеукраїнських спортивних змагань (частина 8 статті 20).

Крім того, відповідно до наказу Міністерства молоді та спорту України від 05.05.2015 № 1341 Про затвердження порядку складання календарних планів , у разі надходження пропозицій до календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів від двох та більше всеукраїнських спортивних федерацій з одного виду спорту (їх осередків) враховуються пропозиції всеукраїнської спортивної федерації (її осередку), яка має статус національної спортивної федерації.

Згідно зі статтею 19 Конституції України, орган державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Виходячи з наведеного, голова облдержадміністрації при прийнятті спірного розпорядження діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України Про місцеві державні адміністрації та Про фізичну культуру і спорт з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження надані.

Управлінням молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації подано до суду апеляційної інстанції заперечення проти апеляційної скарги Громадської організації Федерація ЧАН ХУН ОСОБА_1 (ІТФ) , відповідно до змісту яких встановлено наступне.

На теперішній час Управління має договір про співпрацю з Дніпропетровською обласною федерацією таеквондо ІТФ від 01.02.2016 року, який дійсний до 01.02.2020 року, голова ОСОБА_5 Ця обласна федерація входить до складу федерації таеквондо ІТФ України, якій у свою чергу було надано статус національної академії Наказом Держмолодьспорту України (правонаступник - Міністерство молоді та спорту України) від 26.04.2013 № 1421 та 14.05.2013 підписано безстроковий договір про співпрацю між федерацією таеквондо ІТФ України та Держмолодьспортом України.

Міністерство молоді та спорту України надає спортивним федераціям статус національної за нормами, які передбачені положенням, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 22 від 18.01.2012 року. Відповідно до пункту 5 цієї постанови, надання спортивній федерації статусу національної здійснюється згідно з кваліфікаційними вимогами до учасників конкурсу.

По-перше, однією з кваліфікаційних вимог є членство у відповідній міжнародній спортивній федерації, яку включено до переліку, що затверджується Мінмолодьспортом з урахуванням пропозицій Національного олімпійського комітету, Спортивного комітету, Національного комітету спорту інвалідів.

По-друге основною вимогою для включення відповідної міжнародної спортивної федерації (асоціації, спілки, об'єднання тощо) до Переліку є її наявність у списку міжнародних спортивних федерацій, організацій, що підписали Всесвітній антидопінговий кодекс.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, може надати спортивній федерації статус національної спортивної федерації.

(Частина 6 статті 20 зі змінами, внесеними згідно Закону № 5460-VІ від 16.10.2012)

Статус національної спортивної федерації надається лише одній спортивній федерації з відповідного виду спорту, яка має всеукраїнський статус. Статус національної спортивної федерації інвалідів надається лише одній спортивній федерації окремо для інвалідів з ураженням опорно-рухового апарату, вадам зору, слуху та розумового і фізичного розвитку.

Спортивні федерації зі статусом національної спортивної федерації відповідно до договору з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту:

(абзац 1 частини 8 статті 20 зі змінами, внесеними згідно Закону № 5460-VІ від 16.10.2012)

Забезпечують розвиток відповідного виду спорту;

Представляють вид спорту у відповідних міжнародних спортивних федераціях, перелік яких затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, з урахуванням пропозицій Національного олімпійського комітету України, Національного комітету спорту інвалідів України, Спортивного комітету України та на міжнародних спортивних змаганнях;

(абзац 3 частини 8 статті 20 зі змінами, внесеними згідно Закону № 5460-VІ від 16.10.2012)

Тобто позивач, на теперішній час, не відповідає вищезазначеним вимогам та не має права проводити офіційні Всеукраїнські змагання, яким передують обласні змагання організовані позивачем.

Відповідно до наказу Міністерства молоді та спорту України від 26.02.2015 № 532 Про затвердження переліку міжнародних спортивних федерацій, членами яких є відповідні всеукраїнські спортивні федерації визначена міжнародна федерація таеквондо (International Federation taekwon-do). Організація позивача представляє всесвітню федерацію Chan Hun International Taekwon-do Federation, тобто іншу установу.

Відповідно до наказу Міністерства молоді та спорту України від 23.12.2016 № 4711 Про визнання, відмову у визнанні та внесенні змін до Реєстру визнаних видів спорту в Україні (зі змінами) визнано вид спорту таеквондо (ІТФ) без інших абревіатур.

Відповідно до пункту 3 наказу Міністерства молоді та спорту України від 27.05.2015 № 1341 Про затвердження порядку складання календарних планів (зі змсінами), у разі надходження пропозицій до календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів від двох та більше всеукраїнських спортивних федерацій з одного виду спорту (їх осередків) враховуються пропозиції всеукраїнської спортивної федерації (її осередку), яка має статус національної спортивної федерації. Тобто, для включення в календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів області на календарний рік буде враховано тільки пропозицію обласної федерації таеквондо ІТФ, як осередку національної федерації з виду спорту. Відповідно до пункту 12 Положення про управління молоді і спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації Управління затверджує положення про проведення обласних змагань на підставі календарного плану змагань та спортивно-масових заходів на календарний рік та положень змагань з видів спорту, затверджених Міністерством молоді та спорту України. Юридично визначено виключне право організації та проведення змагань з видів спорту у федерацій, яким надано статус національних.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.06.2016 справа № 804/2180/16 щодо адміністративного позову громадської організації Федерація ЧАН ХУН ОСОБА_1 Україна (ІТФ) до Управління з питань укладання та включення її до календарного плану проведення спортивних змагань у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Щодо внесення змін до Положення про управління молоді і спорту Дніпропетровської облдержадміністрації.

Відповідно до Положення Міністерства молоді та спорту України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2014 № 220 (зі змінами), передбачено про сприяння національним федераціям у забезпеченні розвитку олімпійських та не олімпійських видів спорту.

Відповідно до Закону України від 24.12.1993 № 3808-ХІІ (зі змінами) у найменуванні спортивної федерації зазначається вид спорту, розвитку якого вона сприяє. Центральний орган виконавчої

Влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, може надати спортивній федерації статус національної спортивної федерації.

Частина 6 статті 20 зі змінами, внесеними законом України № 5460-VІ від 16.10.2012 статус національної спортивної федерації надається лише одній спортивній федерації з виду спорту, яка має всеукраїнський статус.

Спортивній федерації із статусом національної спортивної федерації, відповідно до договору з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту: абзац 1частини 8 статті 20 зі змінами, внесеними законом 5460-VІ від 16.10.2012 забезпечують розвиток відповідного виду спорту.

Відповідно до Закону про фізичну культуру і спорт ст.. 20 національна федерація має право отримувати фінансування з бюджету.

З аналізу вищевказаних нормативно-правових документів вбачається, що управлінням вжило відповідні заходи щодо внесення змін до Положення про управління.

Враховуючи встановлені обставини справи, оцінивши докази у справі в їх сукупності та норми чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції вірно встановлено обставини справи та правильно застосовано до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують. Підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні.

Керуючись п.1 ч.1 ст.198, ст.ст.200, 205, 206 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Громадської організації Федерація ЧАН ХУН ОСОБА_1 (ІТФ) - залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 липня 2017 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції, відповідно до статті 212 КАС України.

Головуючий: Т.І. Ясенова

Суддя: А.В. Суховаров

Суддя: О.В. Головко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2017
Оприлюднено10.10.2017
Номер документу69387090
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/636/17

Ухвала від 12.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 12.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 07.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 07.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Постанова від 04.07.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 23.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Степаненко Вячеслав Віталійович

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Степаненко Вячеслав Віталійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні