Постанова
від 02.10.2017 по справі 809/1196/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" жовтня 2017 р. Справа № 809/1196/17

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Григорука О.Б.,

при секретарі Назарук В.М.,

за участю: представника позивача - Тропця В.В., представника відповідача - Драган О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "СТД ГРУП ПЛАС" до Головного управління ДФС у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування рішення №0003531404 від 11.08.2017,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СТД ГРУП ПЛАС" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування рішення №0003531404 від 11.08.2017.

Позовні вимоги мотивовано тим, що працівники контролюючого органу під час фактичної перевірки об'єкту, в якому здійснює підприємницьку діяльність позивач, дійшли до помилкових висновків про реалізацію тютюнових виробів за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін встановлених виробником, збільшеними на суму акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу. Представник позивача вважає вказані твердження відповідача безпідставними, так як згідно фіскальних чеків тютюнові вироби реалізовані за ціною, нижчою від максимальної роздрібної ціни, встановленої виробником з врахуванням суми акцизного податку. При цьому, фіскальні чеки, які формуються в господарській одиниці магазину Тор-Ба , незалежно від виду реалізованої продукції, включають вартість наданих послуг з обслуговування, а тому загальна сума за розрахунковими документами з реалізації товарів, в тому числі підакцизних, збільшується відповідно на вартість послуги з обслуговування. В зв'язку з наведеним, представник позивача просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Чернівецькій області №0003531404 від 11.08.2017 про застосування фінансових санкцій у розмірі 50050,07 грн.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечила, з підстав, викладених в письмовому запереченні від 14.09.2017 (а.с.55-59). В обґрунтування своєї правової позиції зазначила, що відповідач діяв в межах своїх повноважень та у спосіб передбачений нормами діючого законодавства.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши докази, судом встановлено наступне.

Посадовими особами Головного управління ДФС у Чернівецькій області на підставі наказу №186/фп від 21.07.2017 Про проведення фактичної перевірки (а.с.64), направлень на перевірку №№1317, 1318, 1319, 1320 від 21.07.2017 (а.с.60-63), з метою здійснення контролю за дотриманням суб'єктами господарювання законодавства зпитань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), та відповідно до підпунктів 20.1.4, 20.1.6, 20.1.8, 20.1.9, 20.1.10, 20.1.11, 20.1.12, 20.1.13, 20.1.14, 20.1.15 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75, підпунктів 80.2.3, 80.2.7 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України проведено фактичну перевірку магазину "Тор-Ба", що розташований за адресою: провулок Складський, 1, м. Чернівці, та належать товариству з обмеженою відповідальністю "СТД ГРУП ПЛАС".

За наслідками фактичної перевірки складено акт за №93/24-13-13-04-27/38153422 від 28.07.2017 (а.с.8-16).

Згідно вказаного акту №93/24-13-13-04-27/38153422 від 28.07.2017 під час перевірки магазину "Тор-Ба" встановлено порушення: п.13 ст.3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995 №265/95-ВР (із змінами та доповненнями); постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва від 30.10.2008 №957; п.2.2, п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті затверджене постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637; ч.13 ст.18 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.1995 №481/95-ВР (із змінами та доповненнями).

Зокрема, в акті перевірки №93/24-13-13-04-27/38153422 від 28.07.2017 представники контролюючого органу зазначили, що через реєстратор розрахункових операцій ФН 3000216683 (фіскальні чеки від 06.12.2016 та від 11.03.2017 згідно контрольних стрічок РРО) проведені розрахункові операції при реалізації тютюнових виробів за цінами вищими від максимальних роздрібних цін встановлених виробником, збільшеними на суму акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу. А саме:

- 06.12.2016 реалізовано сигарети Kent Hdi Silver 1 пачка - сума по фіскальному чеку реалізації роздрукованого о 13:44:20 год. склала 26.19 грн. Максимальна роздрібна ціна на вказані сигарети згідно накладної виданої ТОВ Тедіс Україна від 30.11.2016 №СЕ16-000124323 складала 23,00 грн. без суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу (з сумою акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу - 24,15 грн.) за одну пачку;

- 11.03.2017 реалізовано сигарети West Bold Red Compact+ 10 пачок - сума по фіскальному чеку реалізації роздрукованого о 19:54:08 год. склала 182,75 грн. Максимальна роздрібна ціна на вказані сигарети згідно накладної виданої ТОВ Тедіс Україна від 11.03.2017 №СЕ17-000025909 складала 17,62 грн. за одну пачку без суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу (з сумою акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу - 18,50 грн.) за одну пачку. На момент перевірки в наявності знаходилось тютюнових виробів на суму 50050,07 грн.

В зв'язку із виявленими порушенням чинного законодавства, на підставі акту перевірки за №93/24-13-13-04-27/38153422 від 28.07.2017, за роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками, відповідно до частини 2 статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів" відповідачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій №0003531404 від 11.08.2017, яким застосовано до позивача штраф у розмірі 50050,07 грн.(а.с.17). Вказане рішення Головного управління ДФС у Чернівецькій області про застосування фінансових санкцій №0003531404 від 11.08.2017 позивач просить суд визнати протиправним та скасувати.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами визначає Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Відповідно до статті 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", роздрібна торгівля - діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб'єктах господарювання громадського харчування.

Стаття 11-1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" регулює питання щодо максимальної роздрібної ціни тютюнових виробів.

Так, згідно вказаної статті, встановлена виробником або імпортером максимальна роздрібна ціна на тютюнові вироби наноситься на пачку, коробку або сувенірну коробку тютюнових виробів разом з датою їх виготовлення. Максимальна роздрібна ціна за пачку, коробку або сувенірну коробку наноситься визначеним виробником способом у визначеному

виробником місці і складається з її цифрового виразу та скороченого найменування грошової одиниці України. Дата виготовлення наноситься визначеним виробником способом у визначеному виробником місці і складається із шести цифр, перші дві з яких означають день, наступні дві - місяць, останні дві - рік такої дати. Нанесення максимальної роздрібної ціни та дати виготовлення на упаковку тютюнових виробів, призначених для вивезення (експортування) за межі митної території України, здійснюється згідно з умовами відповідної угоди на експорт.

При цьому, відповідно до підпункту 14.1.106 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, максимальні роздрібні ціни - ціни, встановлені на підакцизні товари (продукцію з урахуванням усіх видів податків (зборів). Акцизний податок з реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.

Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому цим Кодексом. Продаж суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

В свою чергу, акцизний податок - це непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених цим Кодексом як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції) (підпункт 14.1.4 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

Підпунктом 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України встановлено, що об'єктами оподаткування акцизним податком є операції з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Згідно підпункту 214.1.4 пункту 214.1 статті 214 Податкового кодексу України, базою оподаткування акцизним податком, у разі обчислення податку із застосуванням адвалорних ставок, є вартість (з податком на додану вартість та без урахування акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів) підакцизних товарів, що реалізовані відповідно до підпункту 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 пункту 213.1 статті 213 цього Кодексу.

Пунктом 215.1 статті 215 Податкового кодексу України передбачено, що до підакцизних товарів належать, зокрема, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.

Відповідно до підпункту 215.3.10 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України, для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, реалізованих відповідно до підпункту 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 цього Кодексу, ставка податку становить 5 відсотків.

З огляду на викладене, сума акцизного податку з роздрібної реалізації розраховується з вартості тютюнових виробів, що не перевищує їх максимальну роздрібну ціну, встановлену виробником (імпортером), яка зазначена на пачці.

Таким чином, максимальна вартість тютюнових виробів у роздрібній мережі складається з максимальної роздрібної ціни, зазначеної на пачці, збільшеної на п'ять відсотків.

В даному випадку, в акті перевірки за №93/24-13-13-04-27/38153422 від 28.07.2017 представники контролюючого органу зазначили, що 06.12.2016 в магазині Тор-Ба , що належить позивачу, було реалізовано сигарети Kent Hdi Silver 1 пачка за 26.19 грн. При цьому, представники відповідача в даному акті перевірки вказали, що максимальна роздрібна ціна на вказані сигарети згідно накладної виданої ТОВ Тедіс Україна від 30.11.2016 №СЕ16-000124323 складала 23,00 грн. без суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу (з сумою акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу - 24,15 грн.) за одну пачку.

Суд звертає увагу на те, що форми і зміст розрахункових документів, які повинні видаватися при здійсненні розрахунків суб'єктами господарювання для підтвердження факту продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг, а також комерційними агентами банків та небанківськими фінансовими установами при прийманні готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування, за винятком програмно-технічних комплексів самообслуговування, що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів, та розрахунків при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, визначено Положенням про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого Міністерством фінансів України від 21.01.2016 №13.

Розділ ІІ вказаного Порядку стосується фіскального касового чеку на товари (послуги). Так, відповідно до пункту 1 розділу ІІ Положення про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого Міністерством фінансів України від 21.01.2016 №13, фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - касовий чек) - це розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги).

Згідно пункту 2 Розділ ІІ вищевказаного Порядку, касовий чек повинен містити такі обов'язкові реквізити: найменування господарської одиниці; адресу господарської одиниці; для суб'єктів господарювання, що зареєстровані як платники ПДВ, - індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Кодексом; перед номером друкуються великі літери ПН ; для суб'єктів господарювання, що не є платниками ПДВ, - податковий номер або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), перед яким друкуються великі літери ІД (ідентифікаційні дані); якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, - кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги); вартість одиниці виміру товару (послуги); назва товару (послуги); літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги) (для суб'єктів господарювання, що зареєстровані як платники ПДВ); позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит, тощо) та суму коштів за цією формою оплати; загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово СУМА або УСЬОГО ; для суб'єктів господарювання, що зареєстровані як платники ПДВ, - окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються великі літери ПДВ ; для суб'єктів господарювання роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (суб'єктів господарювання, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ), - окремим рядком розмір ставки такого податку, загальну суму такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкується назва такого податку. У реквізиті Акцизний податок його назва наводиться згідно з Кодексом. За потреби дозволяється використовувати скорочення; порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції; фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери ФН ; напис ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК та найменування або логотип виробника.

Пунктом 3 розділу ІІ Положення про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого Міністерством фінансів України від 21.01.2016 №13, передбачено, що рядки 5 і 6 повторюються відповідно до кількості різних назв товарів (послуг), які оплачені за одним касовим чеком. Якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) дорівнює одиниці виміру, то відомості про товар (послугу) можна друкувати в одному рядку. Якщо реєстратор розрахункових операцій працює з цінами (тарифами), що включають ПДВ, то в касовому чеку друкується вартість кожного товару (послуги) з урахуванням ПДВ, інакше - вартість без урахування ПДВ.

В даному випадку, до вказаного акту перевірки за №93/24-13-13-04-27/38153422 від 28.07.2017 було долучено копію фіскального чеку від 06.12.2016, роздрукованого о 13:44:20 год. через реєстратора розрахункових операцій ФН3000216683 за №0054121 0565954 (а.с.19). Наведена копія фіскального чеку була досліджена в судовому засіданні та згідно змісту якої суд встановив, що вказаний фіскальний чек містить відомості про дві операції: продаж товару - сигарети Kent Hdi Silver, 1 пачка, вартістю 23,29 грн.; надання послуги - обслуговування, вартістю 2,90 грн. Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах даного фіскального чеку визначена в розмірі 26,19 грн.

При цьому, інформація про вищевказані товар та послугу зазначена в фіскальному чеку від 06.12.2016, роздрукованого о 13:44:20 год. через реєстратор розрахункових операцій ФН3000216683 за №0054121 0565954, окремими рядками із наведенням вартості придбаного товару та отриманої послуги, тобто з дотриманням форми та змісту фіскального касового чеку на товари (послуги), встановленого розділом ІІ Положення про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого Міністерством фінансів України від 21.01.2016 №13.

Таким чином, з огляду на зміст фіскального чеку від 06.12.2016, роздрукованого о 13:44:20 год. через реєстратор розрахункових операцій ФН3000216683 за №0054121 0565954, фактична вартість сигарет Kent Hdi Silver становила 23,29 грн., що очевидно є нижчою максимальної роздрібної ціни на вказані сигарети з сумою акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу - 24,15 грн., яка вказана представниками контролюючого органу в акті перевірки №93/24-13-13-04-27/38153422 від 28.07.2017.

Аналогічне спростування фактів здійснення позивачем роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками, стосується також реалізації 11.03.2017 сигарет West Bold Red Compact+ 10 пачок за 182,75 грн. При цьому, представники відповідача в даному акті перевірки вказали, що максимальна роздрібна ціна на вказані сигарети згідно накладної виданої ТОВ Тедіс Україна від 11.03.2017 №СЕ17-000025909 складала 17,62 грн. за одну пачку без суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу (з сумою акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу - 18,50 грн.) за одну пачку.

Згідно змісту дослідженої в судовому засіданні копії фіскального чеку від 11.03.2017, роздрукованого о 19:54:08 год. через реєстратор розрахункових операцій ФН3000216683 за №0076260 0586936 (а.с.22), який також було долучено до акту перевірки за №93/24-13-13-04-27/38153422 від 28.07.2017, судом встановлено, що вказаний фіскальний чек містить відомості про три операції: продаж товару - сигарети West Bold Red Compact+, 10 пачок, вартість за 1 пачку 17,91 грн., вартість за 10 пачок 179,10 грн.; надання послуги - обслуговування, вартістю 2,90 грн.; надання послуги - обслуговування, вартістю 0,75 грн. Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах даного фіскального чеку визначена в розмірі 182,75 грн.

Таким чином, з огляду на зміст фіскального чеку від 11.03.2017, роздрукованого о 19:54:08 год. через реєстратор розрахункових операцій ФН3000216683 за №0076260 0586936, фактична вартість сигарет West Bold Red Compact+ за 1 пачку становила 17,91 грн., що очевидно є нижчою максимальної роздрібної ціни на вказані сигарети з сумою акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу - 18,50 грн., яка вказана представниками контролюючого органу в акті перевірки №93/24-13-13-04-27/38153422 від 28.07.2017.

З огляду на вищевикладені обставини, суд вважає, що представники відповідача помилково визначили загальну вартість придбаних товарів та отриманих послуг за вказаними фіскальними чеками як вартість лише тютюнових виробів, не врахувавши вартість за послуги з обслуговування, а тому висновок контролюючого органу про те, що позивачем здійснено роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками, не відповідає дійсності та суперечить встановленим в судовому засіданні обставинам справи.

Щодо прийняття Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області 11.08.2017 рішення №0003531404 про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю "СТД ГРУП ПЛАС" фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 50050,07грн., то суд вказує на таке.

Статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Так, механізм застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів визначений Порядком застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790.

Пункт 2 вищевказаного Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів встановлює, що фінансові санкції застосовуються за порушення, передбачені статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

До суб'єктів господарювання, винних у вчиненні порушень, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірах, передбачених Законом (пункт 3 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ).

Так, абзацом 15 частини 2 статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів передбачено застосування до суб'єктів господарювання фінансових санкцій у вигляді штрафі у разі роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, - 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10000 гривень;

Таким чином, підставою для застосування фінансових санкцій передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" є встановлений факт порушення вимог даного Закону.

З огляду на те, що судом встановлено вище безпідставні та необгрунтовані висновки відповідача про здійснення позивачем роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками, а тому, відповідно, були відсутні також підстави для прийняття Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області 11.08.2017 рішення №0003531404 про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю "СТД ГРУП ПЛАС" фінансових санкцій передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" у вигляді штрафу в розмірі 50050,07 грн.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

При цьому, згідно частин 1 та 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд звертає увагу на те, що представник відповідача не надала суду належних доказів вчинення позивачем правопорушення, за яке абзацом 15 частини 2 статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів передбачена відповідальність у вигляді застосування фінансових санкцій.

За таких обставин, оцінивши подані сторонами докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що рішення Головного управління ДФС у Чернівецькій області про застосування фінансових санкцій №0003531404 від 11.08.2017 прийняте без урахування всіх обставин, що мали значення для його прийняття, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Чернівецькій області на користь товариства з обмеженою відповідальністю "СТД ГРУП ПЛАС" сплачений судовий збір у розмірі 1600,00 грн.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Чернівецькій області про застосування фінансових санкцій №0003531404 від 11.08.2017.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Чернівецькій області (код 39392513) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "СТД ГРУП ПЛАС" (код 38153422) сплачений судовий збір у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Григорук О.Б.

Постанова складена в повному обсязі 09.10.2017.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2017
Оприлюднено09.10.2017
Номер документу69390755
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1196/17

Постанова від 27.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 25.01.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 03.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Постанова від 02.10.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Постанова від 01.10.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Постанова від 02.10.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні