ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 09 жовтня 2017 року № 826/6154/17 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за поданнямГоловного управління ДФС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮНІТІМ ГРУП" пропідтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Головне управління ДФС у м. Києві звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з поданням про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна товариства з обмеженою відповідальністю "ЮНІТІМ ГРУП". Представником відповідача у судовому засідання було подано клопотання про закриття провадження у справі у зв'язку з наявністю спору про право з огляду на оскарження наказу від 14.04.2017 № 2836. З порушеного питання, суд зазначає, що правова оцінка наявності або відсутності спору про право у зв'язку з оскарженням позивачем наказу від 14.04.2017 № 2836 була надана Київським апеляційним адміністративним судом в ухвалі від 20.09.2017, якою було скасовано ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.08.2017 про відмову у прийнятті подання податкового органу. З огляду на викладене, суд дійшов висновку відсутні підстав для закриття провадження у справі. Подання обґрунтовано тим, що за наявності належним чином оформлених документів, що дають підстави для проведення та допуску перевіряючих до проведення перевірки відповідачем, перевіряючого до проведення перевірки не допущено, у зв'язку з чим складено акт від 04.05.2017 №223/26-15-14-02-01 відмови посадових осіб ТОВ "ЮНІТІМ ГРУП" (код 33639015) або його законних (уповноважених) представників у допуску посадових осіб ГУ ДФС у м. Києві (органу державної фіскальної служби) до проведення перевірки ТОВ "ЮНІТІМ ГРУП" (код 33639015), з огляду на що в.о. начальника Головного управління ДФС у м. Києві застосовано умовний адміністративний арешт майна платника податків. Представник податкового органу у судовому засіданні підтримав подання у повному обсязі. Представник товариства з обмеженою відповідальністю "ЮНІТІМ ГРУП" у судовому засіданні заперечила проти позовних вимог оскільки податкову було недопущено до проведення перевірки з огляду на відсутність підстав для її проведення, про що контролюючий орган було повідомлено як усно, так і письмово листом - повідомленням про недопуск. Під час судового розгляду справи, суд,- В С Т А Н О В И В: 31.03.2017 в.о. Голови Державної фіскальної служби України затверджено план - графік проведення документальних позапланових перевірок платників податків на ІІ квартал 2017 року, який сформовано згідно вимог наказу Міністерства фінансів України від 02.06.2015 № 524 "Про затвердження Порядку формування плану - графіка проведення документальних планових перевірок платників податків", до якого включено Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮНІТІМ ГРУП". 14.04.2017 начальником Головного управління ДФС у м. Києві видано наказ № 2836 "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "ЮНІТІМ ГРУП" код 33639015", яким на підставі плану - графіку проведення документальних перевірок суб'єктів господарювання на ІІ квартал 2017 року, наказано провести документальну планову виїзну перевірку ТОВ "ЮНІТІМ ГРУП" (код 33639015) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 по 31.12.2016 з 28.04.2014 по дату завершення перевірки та складено направлення на перевірку № 51/26-51-22-03-10. 28.04.2017 заступником начальника Головного управління ДФС у м. Києві складено направлення № 465/26-15-14-02-01 та № 465/26-15-14-02-01. Товариством з обмеженою відповідальністю "ЮНІТІМ ГРУП" подано до Головного управління ДФС у м. Києві листи повідомлення № 01-04/05/2017 та № 01-04/05/2017 про недопущення (відмову у допуску) посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки в яких зазначило про відсутність у контролюючого органу підстав для призначення проведення перевірки та порушення статті 81 Податкового кодексу України. 04.05.2017 посадовими особами Головного управління ДФС у м. Києві складено акт № 223/26-15-14-02-01 відмови посадових осіб ТОВ "ЮНІТІМ ГРУП" (код 33639015) або його законних (уповноважених) представників у допуску посадових осіб ГУ ДФС у м. Києві (органу державної фіскальної служби) до проведення перевірки. 05.05.2017 податковим органом прийнято рішення №11469, яким застосовано умовний адміністративний арешт майна платника податків ТОВ "ЮНІТІМ ГРУП" (код 33639015). Головне управління ДФС у м. Києві на виконання пункту 94.10 статті 94 Податкового кодексу України звернулось до суду щодо підтвердження адміністративного арешту майна ТОВ "ЮНІТІМ ГРУП" (код 33639015). Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає подання таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав. Відповідно до пункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка. Пунктом 77.1 статті 77 Податкового кодексу України встановлено, що документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок. План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Згідно з пунктом 77.2 статті 77 Податкового кодексу України плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи. Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік. Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Таким чином, документальні планові перевірки проводяться відповідно до плану плані-графіку проведення планових документальних перевірок на поточний рік, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. План - графік проведення документальних планових перевірок платників податків на ІІ квартал 2017 року, до якого було включено ТОВ "ЮНІТІМ ГРУП" та згідно з яким наказом від 14.04.2017 №2836 було призначено його документальну планову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 по 31.12.2016 з 28.04.2014, було затверджено Державною фіскальною службою України 31.03.2017. Факт того, що вказаний План - графік проведення документальних позапланових перевірок платників податків на ІІ квартал 2017 року оприлюднено не було податковим органом не спростовано. Таким чином, План - графік проведення документальних позапланових перевірок платників податків на ІІ квартал 2017 року відповідно до якого призначено перевірку позивача наказом від 14.04.2017 № 2836 затверджено з порушенням законодавчо визначених строків та відповідно до вимог чинного законодавства його не було оприлюднено, а отже, він не може бути належною підставою для призначення планової перевірки позивача. При цьому, суд у рамках даної адміністративної справи не надає правової оцінки щодо законності наказу від 14.04.2017 № 2836. Відповідно до підпункту 94.2.3 пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин, зокрема, платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу З огляду на зазначене, враховуючи те, що судом було встановлено порушення порядку затвердження та оприлюднення Плану - графіка проведення документальних позапланових перевірок платників податків на ІІ квартал 2017 року, суд дійшов висновку про відсутність у податкового органу підстав для прийняття рішення від 05.05.2017 № 11469 про застосування адміністративного арешту майна платників податків, а отже і підстав для підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна відповідача. Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158-163, 1833 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: Подання Головного управління ДФС у м. Києві про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна товариства з обмеженою відповідальністю "ЮНІТІМ ГРУП" - залишити без задоволення. Відповідно до частини сьомої статті 1833 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті за результатами розгляду справ за поданням органів державної податкової служби підлягають негайному виконанню. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя О.П. Огурцов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2017 |
Оприлюднено | 10.10.2017 |
Номер документу | 69391810 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні