Ухвала
від 04.10.2017 по справі 820/3040/17
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.10.2017 р.Справа № 820/3040/17 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Калиновського В.А.

Суддів: Бондара В.О. , Кононенко З.О.

за участю секретаря судового засідання Струкової Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Держпраці у Харківській області на ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 14.08.2017р. по справі № 820/3040/17

за позовом Головного управління Держпраці у Харківській області

до Комунального підприємства з водопостачання та водовідведення " ДЖЕРЕЛО"

про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду ,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Головне управління Держпраці у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства з водопостачання та водовідведення " ДЖЕРЕЛО" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

Ухвала Харківського окружного адміністративного суду від 14.08.2017 року позовну заяву було повернуто позивачу.

Не погодившись з ухвалою суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати оскаржувану ухвалу та прийняти нову ухвалу, якою відкрити провадження у справі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції, при прийнятті постанови, норм матеріального права, а саме: ст. 43 Конституції України, ст. 4 Закону України "Про охорону праці", Закону України Про судовий збір , з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.

Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України, справа розглядається за відсутності сторін.

Згідно ст. 41 КАС України, колегія суддів, враховуючи неявку у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, вважає за можливе фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювати.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Суд першої інстанції, повертаючи позовну заяву позивачу, виходив з того, що позивач, у наданий судом строк, не усунув недоліки залишеної без руху позовної заяви.

Колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Згідно ч. 2 ст. 107 КАС України, суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі.

Відповідно до ч.ч. 1, 2, 3 КАС ст. 108 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків. Копія ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надсилається особі, що звернулася із позовною заявою.

Якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду.

Позовна заява повертається позивачеві, якщо: 1) позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху.

Як свідчать матеріали справи Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 21.07.2017 позовну заяву було залишено без руху, позивачу надано строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, шляхом надання до суду оригіналу платіжного документу, що підтверджує сплату судового збору у повному обсязі. При цьому, суд першої інстанції виходив з того, що позивач не звільнений від сплати судового збору відповідно до п. 20 ст. 5 Закону України Про судовий збір .

Зазначену ухвалу позивачем отримано 27 липня 2017 року.

01.08.2017 р. на адресу Харківського окружного адміністративного суду надійшло клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору. Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 02.08.2017 р. в задоволенні клопотання про звільнення від сплати судового збору було відмовлено.

Згідно ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в адміністративному суді, до підсудності якого вона віднесена цим Кодексом.

Відповідно до ст.129 Конституції України суддя, здійснюючи правосуддя, є незалежним та керується верховенством права.

Відповідно до п. 20 ст. 5 Закону України Про судовий збір від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, структурні підрозділи виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об'єднаних територіальних громад, на які покладені функції із здійснення контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.

Відповідно до Положення "Про Державну службу України з питань праці", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно п. 7 цього Положення Держпраці України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Відповідно до Положення "Про Головне управління (Управління) Державної служби України з питань праці в області", затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 27.03.2015 № 340, позивач є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Згідно п. 14 вказаного Положення Управління Держпраці утримується за рахунок коштів Державного бюджету України. Структуру Управління Держпраці затверджує Голова Державної служби України з питань праці за погодженням з Міністром соціальної політики України. Штатний розпис та кошторис Управління Держпраці затверджує Голова Державної служби України з питань праці.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що оскільки Державна служба України з питань праці здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи, а Управління Держпраці в свою чергу здійснюють свої повноваження на підставі кошторису, що затверджується Держпраці України, покладення на територіальні органи Держпраці України обов'язку сплати судового збору суперечить п. 20 ст. 5 Закону України Про судовий збір та позбавляє Держпраці України реалізації права на доступ до правосуддя.

Виходячи з наведеного, при прийнятті ухвали про залишення позовної заяви без руху, суд першої інстанції порушив норми процесуального права, що призвело до помилкового залишення позовної заяви без руху.

Таким чином, висновок суду першої інстанції, при прийнятті оскаржуваної ухвали, про невиконання позивачем вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху як підстави для повернення позовної заяви позивачу, є необгрунтованим.

Відповідно до п. 3. ч. 1 ст. 199 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду апеляційної скарги на ухвалу суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати ухвалу суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направити справу для продовження розгляду.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 204 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є порушення норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання.

Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що ухвала Харківського окружного адміністративного суду від 14.08.2017 року по справі № 820/3040/17 прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неаправильного вирішення питання, а отже ухвала суду підлягає скасуванню, з направленням справи до суду першої інстанції для продовження розгляду.

В частині вимог апеляційної скарги щодо прийняття судом апеляційної інстанції ухвали про відкриття провадження у справі, колегія суддів зазначає, що повноваження суду апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги на ухвалу суду передбачені ст. 199 КАС України. Так, зі змісту наведеної статті вбачається, що за наслідками розгляду апеляційної скарги на ухвалу суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право: 1) залишити апеляційну скаргу без задоволення, а ухвалу суду - без змін; 2) змінити ухвалу суду; 3) скасувати ухвалу суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направити справу для продовження розгляду; 4) скасувати ухвалу суду і залишити позовну заяву без розгляду або закрити провадження у справі; 5) визнати ухвалу суду нечинною і закрити провадження у справі; 6) скасувати ухвалу суду і постановити нову ухвалу.

Враховуючи викладене, колегія суддів зазначає, що вимоги апелянта в цій частині є незаконними, а отже такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 199, п. 4 ст. 204, ст.ст. 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Головного управління Держпраці у Харківській області задовольнити частково.

Ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 14.08.2017р. по справі № 820/3040/17 скасувати.

Справу за позовом Головного управління Держпраці у Харківській області до Комунального підприємства з водопостачання та водовідведення " ДЖЕРЕЛО" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду направити до суду 1 інстанції для продовження розгляду справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та не може бути оскаржена в силу ч. 2 ст. 211 КАС України, оскільки не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_1 Судді (підпис) (підпис) ОСОБА_2 ОСОБА_3 Повний текст ухвали виготовлений 09.10.2017 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2017
Оприлюднено10.10.2017
Номер документу69423101
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3040/17

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 30.10.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 19.10.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 29.09.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 14.08.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 02.08.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 21.07.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні