Постанова
від 10.10.2017 по справі 916/621/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" жовтня 2017 р.Справа № 916/621/17 Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду у складі:

Головуючого судді: Лисенко В.А.

Суддів: Діброви Г.І., Ярош А.І.

(Склад колегії суддів на підставі протоколу автоматичної зміни складу колегії суддів від 31.07.2017р.)

Секретар судового засідання: Іванов І.В.

За участю повноважних представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1, за довіреністю;

голова ОССБ БУДИНОК У ФОНТАНА - ОСОБА_2, за паспортом;

від відповідача - ОСОБА_3, за довіреністю;

від третьої особи - ОСОБА_4, (керівник), за паспортом;

Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу ДОМ У ФОНТАНА

на рішення Господарського суду Одеської області від 29 травня 2017 року

по справі № 916/621/17

за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку БУДИНОК У ФОНТАНА

до Обслуговуючого кооперативу ДОМ У ФОНТАНА

за участю третьої особи на стороні відповідача , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю ОЛМІ-РС

про зобов'язання вчинити певні

В С Т А Н О В И Л А:

У березні 2017 року Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку БУДИНОК У ФОНТАНА (далі - ОСББ БУДИНОК У ФОНТАНА ) звернулося до Господарського суду Одеської області з позовом до Обслуговуючого кооперативу ДОМ У ФОНТАНА (далі - ОК ДОМ У ФОНТАНА ), в якому просило суд з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог зобов'язати останнє передати ОСББ БУДИНОК У ФОНТАНА , як управителю, по акту приймання - передачі в управління 7-секційний 10-поверховий житловий будинок з вбудованими офісними приміщеннями та прибудинковим паркінгом на 125 м/місць і окремою трансформаторною станцією, що знаходяться за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, буд. 10-Д, разом з технічною документацією, а також стягнути з відповідача витрати по сплаті судового збору за подання позову у сумі 1600 грн.

Мотивуючи вимоги позивач послався на те, що Обслуговуючий кооператив ДОМ У ФОНТАНА безпідставно ухиляється від передачі технічної документації щодо управління будинку 10-Д по вулиці Маршала Говорова у м. Одесі та в якості правових обґрунтувань заявленого позову посилається на норми ст. 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та на затверджені наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005р. за № 76 Правила утримання жилих будинків та прибудинкових територій, а також на Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, що затверджені наказом вищевказаного Міністерства від 02.02.2009р. за № 13.

Рішенням Господарського суду Одеської області від 29 травня 2017 року (суддя Щавинська Ю.М.) позов задоволено; зобов'язано Обслуговуючий кооператив ДОМ У ФОНТАНА передати Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку БУДИНОК У ФОНТАНА по акту приймання - передачу в управління 7-секційний 10-поверховий житловий будинок з вбудованими офісними приміщеннями та прибудинковим паркінгом на 125 м/місць і окремою трансформаторною станцією за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, буд. 10-Д, разом з технічною документацією. Стягнуто з Обслуговуючого кооперативу ДОМ У ФОНТАНА на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку БУДИНОК У ФОНТАНА витрати по сплаті судового збору за подання позову у розмірі 1 600 грн.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку про правомірність позовних вимог з огляду на те, що після прийняття співвласниками на зборах, проведених відповідно до Закону, рішення про форму управління будинком, між колишнім балансоутримувачем та співвласниками в особі їх об'єднання або особою, уповноваженій співвласниками, має бути здійснено приймання-передачу об'єкта в управління, з підписанням відповідного акту та передачею документації на будинок.

Не погодившись із вищезазначеним судовим рішенням, Обслуговуючий кооператив ДОМ У ФОНТАНА звернувся із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського Одеської області та прийняти постанову про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі посилаючись на порушення судом норм матеріального права.

Обґрунтовуючи апеляційну скаргу сторона зауважує на тому, що суд першої інстанції при вирішенні спору керувався Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку який не підлягає застосуванню до спірних правовідносин.

На думку скаржника, місцевий господарський суд безпідставно зобов'язав ОК ДОМ У ФОНТАНА вчинити дії, які не обов'язкові для нього, оскільки спеціальної процедури передачі примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок Законом України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку не передбачено.

Також апелянт у скарзі вказує, що після передачі ТОВ ОЛМІ-РС позивачу технічної документації на комплект креслень на спірний будинок, обов'язки щодо її передачі є такими, що виконані

Відзив на апеляційну скаргу до Одеського апеляційного господарського суду не надходив.

Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 03 липня 2017 року судовою колегією у складі головуючого судді Лисенко В.А., суддів: Гладишевої Т.Я., Ярош А.І., справу прийнято до розгляду та призначено до розгляду.

В зв'язку з перебуванням судді-члена колегії ОСОБА_5 у відпустці з 17 липня по 01 вересня 2017 року, по справі призначено повторний автоматичний розподіл апеляційної скарги, яка колегією суддів у складі ОСОБА_6 (головуючий), судді: Діброви Г.І., Ярош А.І., прийнята до свого провадження відповідною ухвалою.

Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 26 вересня 2017 року строк розгляду апеляційної скарги продовжено до 16 жовтня 2017 року та розгляд апеляційної скарги відкладено.

Водночас, ОК ДОМ У ФОНТАНА з апеляційною скаргою була подана заява про зупинення провадження у справі до вирішення Приморським районним судом міста ОСОБА_2 пов'язаною з нею справи № 522/12919/17 за позовом ОСОБА_7 до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку БУДИНОК У ФОНТАНА про визнання недійсним рішення загальних зборів, які оформлені протоколом загальних зборів № 3 від 09.11.2016р.

До початку розгляду справи по суті, представник ОК ДОМ У ФОНТАНА підтримав заявлене клопотання та надав додаткові письмові пояснення на заявлене клопотання.

Судова колегія вважає безпідставним задоволення цього клопотання, оскільки стороною не наведено доказів неможливості розгляду даної справи до вирішення пов'язаної з нею інших справ. Більш того, у випадку визнання недійсним рішення загальних зборів, які оформлені протоколом загальних зборів № 3 від 09.11.2016р., відповідач не позбавлений права звернутися до суду про перегляд оскаржуваного рішення за нововиявленими обставинами.

Також, до початку судового засідання представник ОК ДОМ У ФОНТАНА заявлено клопотання про витребування з ОСББ БУДИНОК У ФОНТАНА всіх рішень зборів правління, всіх рішень загальних зборів, статут та довідку про неприбутковість організації ОСББ БУДИНОК У ФОНТАНА , оскільки зазначені документи є внутрішньою документацією ОСББ та у відповідача відсутня можливість ознайомитись з даною документацією та переконатися в законності прийняття цих рішень.

Судова колегія відхилила зазначене клопотання, оскільки вище перелічені документи, які просить витребувати відповідач, не стосуються предмета спору.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали та обставини справи на предмет надання їм попередньою судовою інстанцією належної юридичної оцінки та повноти встановлення обставин, дотримання норм матеріального та процесуального права, згідно з вимогами ст. 101 ГПК України, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

За приписами ст. 101 ГПК України визначено, що у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Судовою колегією встановлено, що відповідно до сертифікату серії від 30.12.2014р., ДАБІ України засвідчила відповідність закінченого будівництвом об'єкта Будівництво 7-секційного 10-поверхового житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та прибудований паркінг на 125 м/місць і окрема трансформаторна підстанція за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, будинок 10-Б. Замовником об'єкту є Товариство з обмеженою відповідальністю ОЛМІ-РС , згідно з розпорядженням Приморської районної адміністрації за № 166 від 29.03.2016 року, будинку присвоєно поштову адресу: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, буд. 10-Д.

З метою подальшого технічного обслуговування житлового будинку, неподільного та загального майна, забезпеченням комунальними та іншими допоміжними послугами, 20.07.2016р. проведено установчі збори співвласників багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: м. Одеса, вул. М. Говорова, 10 Д., що оформлено відповідним проколом, на яких було прийнято рішення про створення Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку БУДИНОК У ФОНТАНА (ОСОБА_5 І, а.с. 16).

Позивач вказує, що після державної реєстрації об'єднання, яка відбулась 08.08.2016р., позивач звернувся до ТОВ ОЛМІ-РС з вимогою про створення відповідної комісії та передачі спірного будинку на його баланс. Однак, вказані вимоги були залишені товариством без відповіді та реагування.

Згідно витягу з протоколу № 2/1 загальних зборів вказаного ОСББ, проведених 01.10.2016р., вирішено прийняти будинок, що розташований за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, буд. 10-Д. на баланс та обслуговування ОСББ БУДИНОК У ФОНТАНА .

Згодом, в результаті проведення таких зборів, 01.10.2016р. директором ТОВ ОЛМІ-РС ОСОБА_4 було передано представнику ОСББ БУДИНОК У ФОНТАНА , члену Ревізійної комісії ОСББ ОСОБА_8 технічну документацію та комплекти креслень на вищевказаний житловий багатоквартирний будинок.

Позивач зазначає також і про підписання 01.11.2016р. між ним, ТОВ ОЛМІ-РС та компанією - забудовником ТДВ Одісей-БМУ - 11 відповідного акту технічного благоустрою житлового будинку.

В подальшому 09.11.2016р. на загальних зборах співвласників багатоквартирного будинку, що оформлене протоколом № 3, було визначено порядок управління та користування спільним майном, а саме майном багатоквартирного будинку у м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 10-Д, шляхом надання функцій управління багатоквартирним будинком ОСББ БУДИНОК У ФОНТАНА .

На підставі акту приймання-передачі житлового будинку з балансу на баланс від 01.12.2015р., ТОВ ОЛМІ-РС було передано на баланс обслуговуючого кооперативу ДОМ У ФОНТАНА житловий будинок за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, буд. 10-Д.

Разом з тим, ОСББ БУДИНОК У ФОНТАНА вказує про відмову ТОВ ОЛМІ-РС від вчинення подальших дій, направлених на передачу будинку, а саме від підписання акту приймання - передачі житлового комплексу або його частини в управління.

Позивач вважає, що оскільки на теперішній час Обслуговуючий кооператив ДОМ У ФОНТАНА є управляючою організацією спірним будинком, з яким, зокрема, укладено договір на постачання послуг водопостачання та водовідведення на весь житловий будинок, останній зобов'язаний передати йому, в управління, вищевказаний спірний будинок, разом з технічною документацією на нього.

Колегія суддів зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 317 ЦК України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

За приписами ч. 1 ст. 319 ЦК України визначено, що власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.

Частиною 1 статті 369 ЦК України встановлено, що співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними

Положеннями ч. 2 ст. 382 ЦК України передбачено, що усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

Власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків) (ст. 385 ЦК України).

Статтею 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку багатоквартирний будинок визначено як житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об'єктами нерухомого майна; допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення); співвласник багатоквартирного будинку (далі - співвласник) - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку; спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.

За приписами ст. 4 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку визначено, що власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку можуть бути фізичні та юридичні особи, територіальні громади, держава. Власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку.

Спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників. Спільне майно багатоквартирного будинку не може бути поділено між співвласниками, і такі співвласники не мають права на виділення в натурі частки із спільного майна багатоквартирного будинку (ст. 5 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку ).

Разом з тим, статтею 9 Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку визначено форми управління багатоквартирним будинком, зокрема, управління багатоквартирним будинком співвласниками; управління багатоквартирним будинком управителем; управління багатоквартирним будинком об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку (асоціацією співвласників багатоквартирних будинків).

При цьому за загальним правилом, встановленим статтею 9 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками, а у випадку прийняття ним відповідного рішення - управителем чи об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку.

За приписами ч.ч. 1-3 ст. 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку визначено, що управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за згодою сторін та зазначається у договорі з управителем. Умови договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Частиною 1 статті 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку встановлено, що співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.

У зв'язку з прийняттям Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку та виключенням ст. 11 Закону Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку щодо утримання житлового комплексу на балансі ОСББ, Порядок передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затверджений постановою Кабінету міністрів України від 11.10.2002 № 1521 Про реалізацію Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку не може використовуватися.

До того ж, як правильно зазначено судом першої інстанції, спеціальної процедури передачі примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок ні Законом України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , ні Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку не передбачено.

В той же час, на виконання Закону України Про житлово-комунальні послуги наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. № 13 були затверджені Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (зареєстровано в міністерстві юстиції України 27 квітня 2009 № 377/16393).

Пунктами 2.1 - 2.3 зазначених Правил, зокрема передбачено, що для приймання-передачі об'єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком.

Комісія визначає технічний стан об'єкта відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі об'єкта в управління.

Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі об'єкта, надається примірник акту приймання передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони - юридичної особи.

При передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином звірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах).

Пунктом 2.3 цих Правил встановлено, що у разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об'єкта.

Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складання акту приймання-передачі об'єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акту приймання-передачі.

ОСОБА_7 того, пунктом 1.2 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005р. № 76, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 № 927/11207, визначено перелік технічної документації постійного зберігання, до якого включаються:

- технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок;

- проектно-кошторисна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання тощо;

- акти державної комісії про приймання жилого будинку в експлуатацію;

- паспорти котельного господарства, котлові книги, у разі наявності вбудованих та прибудованих котелень;

- паспорти ліфтового господарства;

- акти приймання-передачі жилого будинку у разі зміни його власника чи Балансоутримувача.

Таким чином, саме цей перелік документів повинен передаватися на виконання частини п'ятої статті 5 Закону № 417-VIII.

Аналогічний за змістом перелік технічної та іншої документації на житловий будинок, визначено Правилами управління будинком, спорудами, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затвердженими Наказом Міністерства житлово-комунального господарства України № 13 від 02.02.2009р.

З врахуванням викладеного, після прийняття співвласниками на зборах, проведених відповідно до Закону, рішення про форму управління будинком, між колишнім балансоутримувачем та співвласникам в особі їх об'єднання або особою, уповноваженій співвласниками, має бути здійснено приймання-передача об'єкта в управління, з підписанням відповідного акта та передачею документації на будинок.

Враховуючи те, що будинок та відповідна документація була передана відповідачу до прийняття ОСББ рішення від 09.11.2016р., з урахуванням положень вищевказаних Правил № 76 від 17.05.2005р., відповідач зобов'язаний передати позивачу, як управителю , в управління 7-секційний 10-поверховий житловий будинок з вбудованими офісними приміщеннями та прибудинковим паркінгом на 125 м/місць і окремою трансформаторною станцією за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, буд. 10-Д, разом з технічною документацією.

З огляду на викладене, вмотивованим є висновок суду першої інстанції, що позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки позивач, скориставшись своїм правом, наданим вищевказаним Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , в якості форми управління будинку визначив форму з управління багатоквартирним будинком об'єднанням співвласників, у зв'язку із чим позивачем правомірно заявлено позов про зобов'язання передати спірний будинок в його управління.

Доводи апелянта відносно того, що Закон України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку не підлягає застосуванню до спірних правовідносин не приймаються до уваги судової колегії, як безпідставні.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки місцевого суду, у зв'язку з чим колегія суддів вважає, що рішення місцевого суду прийнято з дотриманням норм матеріального і процесуального права, відповідає фактичним обставинам і матеріалам справи, а підстави, передбачені ст. 104 ГПК України для його зміни чи скасування, відсутні.

У зв'язку з таким апеляційна скарга залишається без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Судові витрати за подання апеляційної скарги покладаються на апелянта в порядку ст. 49 ГПК України.

Керуючись ст. ст. 99, 101, 103 п. 1, 105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу ДОМ У ФОНТАНА залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Одеської області від 29 травня 2017 року по справі № 916/621/17 - без змін.

Постанова в порядку ст. 105 ГПК України набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку.

Повний текст постанови підписано 11.10.2017р.

Головуючий суддя В.А. Лисенко

Суддя Г.І. Діброва

Суддя А.І. Ярош

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення10.10.2017
Оприлюднено12.10.2017
Номер документу69480147
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/621/17

Ухвала від 16.04.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 04.04.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 12.03.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Селіваненко В.П.

Ухвала від 07.02.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Селіваненко В.П.

Ухвала від 02.11.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 30.10.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Постанова від 10.10.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лисенко В.А.

Ухвала від 26.09.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лисенко В.А.

Ухвала від 01.08.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лисенко В.А.

Ухвала від 31.07.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лисенко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні