Ухвала
від 11.10.2017 по справі 757/60287/17-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/60287/17

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2017 рокуслідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю сторони кримінального провадження слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві провадження за клопотанням слідчого СУФР ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів,-

В С Т А Н О В И В :

Слідчий ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Печерського районного суду м. Києва з клопотанням, погодженим із прокурором, про тимчасовий доступ до речей та документів.

В обґрунтування клопотання посилається на те, що Слідчим управлінням фінансових розслідувань ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві проводиться досудове розслідування кримінального провадження №42015100060000266 від 03листопада 2015 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_1 ) при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_2 ) за період з 01.11.14 по 31.12.14 умисно ухилились від сплати податку на прибуток на загальну суму 600 912 грн., та податку на додану вартість на загальну суму 734 461 грн., загалом податків на суму 1 335 373 грн., що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у значному розмірі, оскільки вказана сума перевищує в одну тисячу разів неоподаткований мінімум доходів громадян.

Перевіркою встановлено, що взаємовідносини ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " здійснювались на підставі договору поставки № 9 від 01.09.14, договору підряду № 09/11-14 від 10.11.14, договору субпідряду № 11 від 17 листопада 2014 року.

На виконання умов вище наведених договорів ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " на користь ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » виписано податкові та видаткові накладні. Проаналізувавши номенклатуру зареєстрованих в ЄРПН контрагентами-постачальниками на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » податкових накладних, встановлено наступний ланцюг постачання товарів, робіт, послуг у листопаді 2014 року: ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_6 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 ", ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Під час проведення виїзної позапланової документальної перевірки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », було встановлено, що ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " (код НОМЕР_3 ) задекларовано взаємовідносини із ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 " (код НОМЕР_4 ) у повному обсязі на суму сформованих податкових зобов`язань у розмірі 9 508 278 грн. При цьому інформація щодо характеру здійснених взаємовідносин відсутня податкові накладні, оформлені ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " на адресу ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 " не були зареєстровані у ЄРПН. Податковий кредит за листопад 2014 року ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " становить 0,00 грн.

Таким чином, відбувалось маніпулювання даними декларації з ПДВ за листопад 2014 року, а саме Товариством декларувався залишок від`ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду в сумі 9 508 278 грн., яке виникло за результатами перевірки податкового органу, при цьому перевірки ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " не проводилися.

ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " сформувало «вигоду» контрагентам - покупцям маніпулюючи звітними даними формуючи «штучний» податковий кредит та уникаючи наявності розбіжностей із завищення податкового кредиту в системі співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів.

Фактично, відповідно до податної звітності, ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " придбання товарів (робіт, послуг) протягом перевіреного періоду не здійснювало, та власними силами виробити та реалізувати в подальшому на адресу контрагентів - покупців такі товари (роботи, послуги) не могло.

Окрім цього, не встановлено наявності у ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_7 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_8 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_6 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " виробничих/обслуговуючих приміщень, які є об`єктивно необхідними для виконання обумовлених робіт, а також не встановлено наявності у ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_7 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_8 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_6 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " власного або орендованого обладнання для виконання будівельних операцій, технічного персоналу, наявність якого обумовлюється не лише специфікою обумовлених операцій, а також не встановлено наявності у ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_7 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_8 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_6 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " залучених на умовах підряду фахівців, або ж залучення інших підприємств для виконання будівельних операцій.

З наведеного вбачається відсутність у ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_7 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_8 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_6 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " матеріальних та трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності, зокрема будівельних операцій.

В даному випадку, з вищенаведеного можна зробити висновок, що за будівельними операціями лише оформлювались окремі первинні документи з метою створення зовнішніх ознак фактичного здійснення операцій та правомірності формування сум податкового кредиту, наслідком чого є отримання по ланцюгу постачання від ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_7 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_8 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_6 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " та в свою чергу до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » необґрунтованої податкової вигоди у вигляді сум податкового кредиту з ПДВ та витрат, що враховуються при визначенні об`єкту оподаткування податком на прибуток.

В свою чергу, аналізом було встановлено, що ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_9 " (код НОМЕР_5 ) (субпідрядник) виконувались Реконструкція (капітальний ремонт) для ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " (підрядчик), які в свою чергу виконувались для ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». Під час перевірки використовувалась інформація АС «Податковий блок» ДФС України, згідно якої ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_9 " знаходиться на податковому обліку ДПІ у Солом`янському районі ГУ ДФС у м. Києві і чисельність працюючих становить лише 1 особа.

Таким чином, не встановлено наявності у ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_9 " код НОМЕР_5 виробничих/обслуговуючих приміщень, які є об`єктивно необхідними для виконання обумовлених робіт, а також не встановлено наявності у ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_9 " (код НОМЕР_5 ) власного або орендованого обладнання для виконання будівельних операцій, технічного персоналу, наявність якого обумовлюється не лише специфікою обумовлених операцій, а також не встановлено наявності у ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_9 " (код НОМЕР_5 ) залучених на умовах підряду фахівців, або ж залучення інших підприємств для виконання будівельних операцій.

З наведеного вбачається відсутність у ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_9 " (код НОМЕР_5 ) матеріальних та трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності та, зокрема, будівельних операцій.

В зв`язку з цим можна зробити висновок, що за будівельними операціями лише оформлювались окремі первинні документи з метою створення зовнішніх ознак фактичного здійснення операцій та правомірності формування сум податкового кредиту, наслідком чого є отримання по ланцюгу постачання від ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_9 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " та в свою чергу до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » необґрунтованої податкової вигоди у вигляді сум податкового кредиту з ПДВ та витрат, що враховуються при визначенні об`єкту оподаткування податком на прибуток.

Під час досудового розслідування виникла необхідність у тимчасовому доступі до речей та документів, шляхом їх вилучення, які містять охоронювану законом таємницю, а саме: речей та документів клієнтів банку ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (МФО НОМЕР_6 ), серед яких: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_7 ), які відривали, використовували у вище зазначеній банківській установі наступні банківські рахунки: № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_11 ), які відривали, використовували у вище зазначеній банківській установі наступні банківські рахунки: № НОМЕР_12 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_12 , та які свідчать про обіг коштів вище зазначеним рахункам, та про відкриття, використання та закриття вище зазначених рахунків.

Підставами вважати, що документи перебувають у володінні ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (МФО НОМЕР_6 ) є наявність розрахункових рахунків ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_11 ) відкритих у зазначеній банківській установі, відкриття та використання яких здійснюється згідно документів, відповідно до Закону України «Про банки и банківську діяльність» від 07.12.2000 № 2121-III, інструкції «Про порядок відкриття, використовування і закриття рахунків в національній і іноземних валютах», затвердженої ухвалою правління НБУ від 12.11.2003 №492, які повинні знаходитись та зберігатись у ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (МФО НОМЕР_6 ), що підтверджується матеріалами досудового розслідування та роздруківкою картки з автоматизованої інформаційної системи «Податковий Блок» ДФС України.

Заслухавши пояснення слідчого, який підтримав клопотання, вивчивши клопотання та долучені до нього матеріали кримінального провадження, приходжу до наступного висновку.

Судовим розглядом встановлено, що що Слідчим управлінням фінансових розслідувань ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві проводиться досудове розслідування кримінального провадження №42015100060000266 від 03листопада 2015 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити виїмку).

У відповідності до положень ч. 1 ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, в якому мають обґрунтувати можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншим способом довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Відповідно до ч. 6ст. 163 КПК Українислідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести.

Враховуючи обставини вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні слідчого, правове обґрунтування клопотання, яке відповідає вимогам ст.ст. 161,162 КПК України, приходжу до висновку, що документи, які вказані в клопотанні можуть мати суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню в кримінальному провадженні, а тому клопотання підлягає задоволенню.

На підставі викладеного і керуючись ст. 107, 160, 162, 163, 164, 166, 309, 376, 562 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання слідчого СУФР ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити частково.

Надати дозвіл слідчому СУ ФР ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 на тимчасовий доступ до речей та документів з можливістю вилучення їх копій клієнтів банку ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (МФО НОМЕР_6 ), серед яких: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_7 ), які відривали, використовували у вище зазначеній банківській установі наступні банківські рахунки: № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_11 ), які відривали, використовували у вище зазначеній банківській установі наступні банківські рахунки: № НОМЕР_12 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_12 , та які свідчать про обіг коштів вище зазначеним рахункам, та про відкриття, використання та закриття вище зазначених рахунків, які мають значення для справи, а саме:

справи по юридичному оформленню розрахункових рахунків № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_12 документації, що свідчить про звернення для відкриття і закриття рахунку, зокрема договору про розрахунково-касове обслуговування, картки із зразками підписів посадових осіб і відбитку печатки підприємства, копій документів, що засвідчують посадових осіб підприємства, договори на розрахункове обслуговування з використанням системи «Клієнт-Банк», акту встановлення програмного комплексу «Клієнт-Банк», а також документів по його технічному обслуговуванню);

документів (реєстр, штафель або виписки), щодо руху грошових коштів по рахунках № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_12 з моменту відкриття рахунків по день постановлення ухвали слідчим суддею (з вказівкою призначення платежів, найменування відправника/одержувача, код в відправника/одержувача, рахунків і реквізитів відправника і одержувача, номера і дати документа, дебету і кредиту, залишку на кінець операційного дня) на паперовому і електронному носіях інформації;

довіреності від службових осіб вказаних підприємств, які уповноважують фізичних або юридичних осіб на здійснення операцій з грошовими коштами, що знаходяться на вищезгаданому розрахунковому рахунку, які мали юридичну силу в період з моменту відкриття рахунків по день постановлення ухвали слідчим суддею;

платіжних доручень ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_11 ), на списання грошових коштів з рахунків № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_12 за період з моменту відкриття рахунків по день постановлення ухвали слідчим суддею;

документів (касові ордери, грошові чеки та інші), у яких відображені підстави і операції по переказу грошових коштів з рахунку, а також подальшому їх зняттю і отриманню у касі вказаної банківської установи за період з моменту відкриття рахунку по день постановлення ухвали слідчим суддею;

вхідної і вихідної кореспонденції між банківською установою і клієнтом банку;

інформації про користування підприємством системою «клієнт-банк» для перевірки стану рахунку і перерахування грошових коштів з поточного рахунку (протоколи обміну інформацією, LOG-файли) за період з моменту відкриття рахунку по день постановлення ухвали слідчим суддею, з вказівкою IP-адрес комп`ютерів, з яких відбувалося з`єднання з системою;

документів, які містять інформацію про проведення фінансового моніторингу по операціях клієнта з наданням підтверджуючих документів, які були одержані від клієнта в ході його проведення;

кредитних і депозитних справ вказаної особи, включаючи договорів, додаткових угод, заяв і довіреності, анкет, договорів застави, поручительства і інших документів кредитної і депозитної справи;

договорів про відкриття особою рахунків цінних паперів зі усіма додатками і додатковими угодами до них, а також заяв на відкриття рахунку в цінних паперах, анкет розпорядницьких рахунків, анкет керуючих рахунками депонента в цінних паперах, карток зі зразками підписів розпорядників рахунків і відбитками печатки, довідок банківської установи про відкриття рахунків, копій паспортів і документів про надання органами державної податкової служби номерів платників податків, розпорядників рахунків цінних паперів;

документів, оформлених для виконання умов договору про відкриття рахунків цінних паперів: про зарахування, списання, переклад цінних паперів, актів-рахунків прийому-передачі депозитарних послуг, письмових розпоряджень депонента про перерахування на його поточний рахунок грошових коштів, одержаних у вигляді доходу по цінних паперах, письмових запитів депонента на отримання виписок про стан рахунків цінних паперів по кожній даті за конкретний період, а також інших виписок і (або) інформаційних довідок, звітів, які відносяться до договірних відносин з надання послуг хранителя цінних паперів, письмових розпоряджень депонента про проведення операцій по рахунках цінних паперів і документів, які є підставою для здійснення депозитарних операцій;

документів з даними про осіб, які одержували виписки, інформаційні довідки і (або) звіти по рахунках в цінних паперах підприємства, з вказівкою дати їх отримання;

витяги з внутрішніх нормативно-правових документів хранителя, які регламентують відносини депонента і хранителя, в частині виконання умов договорів по цінних паперах, а також копій витягів зі змінами до внутрішніх нормативно-правових документів хранителя, які спрямовуються хранителю після їх закінчення;

всіх, наданих депонентом на вимогу хранителя, документів і відомостей, пов`язаних з виконанням хранителем функцій первинного фінансового моніторингу;

копій (роздруківки) документів, оригінали яких знаходяться на електронних (магнітних) носіях, які відображають рух цінних паперів по рахунках цінних паперів, що належать вказаному підприємству, з вказівкою дати і часу проведення операцій, повних реквізитів підприємств, які продавали і придбавали цінні папери, їх коди , МФО банківських установ, номери рахунків, назви і види цінних паперів, їх емітенти, номінальну вартість, вартість даних цінних паперів по операціях їх купівлі-продажу і всієї наявної інформації по операціях з цінними паперами на паперовому і магнітному (електронних) носіях інформації;

документів, підтверджуючих факт придбання і продажу вказаним підприємством цінних паперів, валюти (договорів, актів прийому-передачі, звітів і інше);

банківську виписку (роздруківку руху коштів) по рахунках № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_12 (в друкованому та електронному вигляді, із зазначенням призначення платежу, повних даних платника та отримувача із зазначенням коду , номеру рахунку та МФО банківської установи, конкретного часу та дати платежу, номеру платіжного документу), за період з моменту відкриття рахунків по час проведення виїмки.

В іншій частині клопотання відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Визначити строк дії ухвали тривалістю 30 днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Ухвала виготовлена в двох примірниках.

Примірник 1 знаходиться в матеріалах судового провадження №757/60287/17

Примірник 2 виданий старшому слідчому СУФР ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.10.2017
Оприлюднено07.03.2023
Номер документу69488180
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —757/60287/17-к

Ухвала від 05.12.2017

Кримінальне

Апеляційний суд міста Києва

Лашевич Валерій Миколайович

Ухвала від 11.10.2017

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Карабань В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні