Єдиний унікальний номер № 229/2386/17
Номер провадження 2-а/229/91/2017
Категорія 30
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 жовтня 2017 року Дружківський міський суд Донецької області
у складі:
головуючого-судді- Гонтар А.Л.
при секретарі Костенко В.М.
за участю представників позивача ОСОБА_1
ОСОБА_2
представників відповідача ОСОБА_3
ОСОБА_4
третьої особи ОСОБА_5
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_6 з обмеженою відповідальністю "ПТП" Руслан" до виконавчого комітету Дружківської міської ради Донецької області, міського конкурсного комітету з визначенням перевізників пасажирів автомобільним транспортом у м.Дружківка, третя особа Фізична особа підприємець ОСОБА_5 про визнання дій незаконними,
в с т а н о в и в :
позивач ОСОБА_6 з обмеженою відповідальністю "ПТП" Руслан" 22.06.2017 року звернулось до Дружківського міського суду з позовною заявою до виконавчого комітету Дружківської міської ради Донецької області, міського конкурсного комітету з визначенням перевізників пасажирів автомобільним транспортом у м.Дружківка, про визнання дій незаконними.
Свої позовні вимоги позивач мотивувало тим, що 13 квітня 2017 року ТОВ "ПТП" Руслан" як перевізник-претендент брало участь у засіданні конкурсного комітету відповідача з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка № 5 "м-н Південий-ЦМЛ", № 17 "м-н Південний-ДФЗ" та № 19 "УГГ-ДФЗ". За результатами засідання конкурсного комітету з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка було складено протокол № 4 від 13 квітня 2017 року, який затверджено рішенням виконавчого комітету Дружківської міської ради № 261 від 17 травня 2017 року.
ТОВ "ПТП "Руслан" надав для участі у конкурсі необхідні документи і після перевірки достовірності наданої інформації позивач був допущений членами конкурсного комітету до участі у конкурсі 13 квітня 2017 р.
З висновками конкурсного комітету відповідача з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка № 5 "м-н "Південий-ЦМЛ" (кільцевий) (затверджених рішенням виконавчого комітету Дружківської міської ради № 261 від 17 травня 2017 року) відносно не визнання ТОВ ПТП "Руслан" переможцем на даному об'єкті конкурсу незгоден з наступних підстав, а саме:
- підстави невизнання позивача переможцем не ґрунтуються на законі, не відповідають п.29 Порядку проведення конкурсу з перевезенням пасажирів на автобусному маршруті загального користування та основані на припущеннях.
Фактично відповідач безпідставно позбавившись від ТОВ "ПТП" "Руслан", як учасника конкурсу з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка № 5 "м-н Південний-ЦМЛ", № 17 "м-н "Південний-ДФЗ" призначив новий конкурс на 06 липня 2017 року за цими ж маршрутами згідно протоколу № 5 від 13 квітня 2017 року затвердженого рішенням виконавчого комітету Дружківської міської ради № 261 від 17 травня 2017 року.
Просить визнати протиправним та скасувати висновки конкурсного комітету з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка № 5 "м-н Південний-ЦМЛ", № 17 "м-н Піденний-ДФЗ", № 19 "УГГ-ДФЗ" відносно не визнання ТОВ ПТП "Руслан" переможцем на даних об'єктах.
Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Дружківської міської ради № 261 від 17 травня 2017 року.
Зобов'язати відповідача розглянути на засіданні конкурсного комітету з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка питання на визначення автомобільних перевізників на маршрутах міста Дружківка № 5 "м-н Південний-ЦМЛ", № 17 "м-н Піденний-ДФЗ", № 19 "УГГ-ДФЗ" за участю ТОВ ПТП "Руслан".
Ухвалою Дружківського міського суду від 02 жовтня 2017 року до участі у справі у якості співвідповідача було залучено міський конкурсний комітет з визначенням перевізників пасажирів автомобільним транспортом та у якості третьої особи ФОП ОСОБА_5
Представник позивача ОСОБА_1 у судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав у повному обсязі та пояснив, що вважає неправомірним визнання переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_5, оскільки вони мають транспортний засіб пристований для осіб з обмеженими фізичними здібностями, а ФОП ОСОБА_5 такого транспорту не має. Щодо нарахування ФОП ОСОБА_5 більших балів, він з цим погоджується. Просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі з підстав, викладених у заяві.
Представник позивача ОСОБА_2 у судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник виконкому Дружківської міської ради ОСОБА_3 у судовому засіданні заперечувала проти заявлених вимог посилаючись на наступне.
Відповідно до ст. 43 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Відповідно до ст. 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на
органи виконавчої влади та органи місцевого самоврідування.
Постановою Кабінету Міністрів від 03 грудня 2008 року за № 1081, затверджено порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.
Відповідно до приписів Закону України "Про автомобільний транспорт" органи виконавчої влади та місцевого самоврядування зобовязані проводити конкурс на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, зебезпечувати укладання договору перевезення на автобусних маршрутах загального користування.
На засіданні конкурсного комітету з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка 13 квітня 2017 року проведено черговий конкурс на визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах м.Дружківка, серед яких другий обєкт конкурсу (міський автобусний маршрут № 5 "м-н Південний-ЦМЛ"), пятий обєкт конкурсу (міський автобусний маршрут № 17 "М-Н "Південний-ДФЗ", шостий обєкт конкурсу (міський автобусний маршрут № 19 "УГГ-ДФЗ").
На конкурс по маршрутам №5 та № 17 подав пакети документів один перевізник - ТОВ "ПТП "Руслан", а на маршрут № 19 - два перевізника: ТОВ ПТП "Руслан" та ФОП ОСОБА_5
Пунктом 42 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 р. № 1081 передбачено, що у разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідно до цього Порядку та Закону України "Про автомобільний транспорт". Сумарна кількість балів, одержаних кожним
перевізником-претендентом згідно з додатком 4, є підставою для визначення переможця конкурсу.
Відповідно до п. 46 вказаного Порядку переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів.
Перевізника-претендента, визнаного відповідно до пункту 42 цього Порядку переможцем, може бути визнано таким лише у разі набрання ним за окремим об'єктом конкурсу кількості балів, що є вищою нуля.
Відповідно до рішення конкурсного комітету, оформленого протоколом № 4 від 13 квітня 2017 року переможцем конкурсу за шостим об'єктом конкурсу (маршрут № 19), було визначено ФОП ОСОБА_5, як претендента, що набрав найбільшу кількість балів. Так, відповідно до переліку показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів здійснювалась за наступними показниками:
1)строк експлуатації автобусів ( повних років з року виготовлення) для міських та приміських перевезень. ФОП ОСОБА_5 набрав - 0 балів, а ТОВ "ПТП"Руслан"- 4 бали;
2) робота перевізника-переможця попереднього конкурсу не менше передбаченого договором (дозволом) строку на маршруті (маршрутах), що є об'єктом конкурсу.ФОП ОСОБА_5 набрав 11 балів, а ТОВ "ПТП "Руслан" - 0 балів.
Щодо другого об'єкту конкурсу (маршруту № 5) та п'ятого об'єкту конкурсу (маршруту № 17), то у зв'язку з тим, що на зазначені об'єкти документи було подано одним перевізником-претендентом, а саме, ТОВ ПТП "Руслан" переможець конкурсу визначався голосуванням відповідно до п. 13 Порядку проведення конкурсу з перевезенням пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03 грудня 2008 року № 1081. Враховуючи, що у ТОВ ПТП "Руслан" відсутні власні транспортні засоби, а стан транспортних засобів, які підприємством пропонувались для використання на автобусних маршрутах та були надані для огляду, а саме: РУТА А 483 СПГ, держ № АН44 21 ВМ на дату проведення конкурсу мало високій рівень зносу внутрішнього оздоблення устаткування, приймаючи до уваги відсутність нотаріального посвідчення на копії ліцензії, відсутність інформації щодо забезпечення контролю санітарного стану транспортних засобів, а також відсутність податкового розрахунку сум доходу, нарахованого на користь платників податку і сум утриманих з податку за останні повних два квартали, шляхом голосування членами комісії прийнято рішення про невизнання ТОВ ПТП "Руслан" переможцем на другому та п'ятому об'єктах конкурсу.
Щодо протиправності рішення виконавчого комітету Дружківської міської ради від 17 травня 2017 року № 261 "Про затвердження протоколів засідання конкурсного комітету з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка", то Законом України "Про місцеве самоврядування" визначено систему та гарантії місцевого самоврядування" визначено систему, засади організації та діяльності, правового статусу відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування в Україні.
Пунктом 51 Порядку передбачено, що рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з
дня проведення конкурсу.
Відповідно до статті 7 Закону України "Про автомобільний транспорт " організація пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування покладено на виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту.
Згідно зі ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським,селищним, міським головою.
Тобто, оскаржуване рішення виконавчого комітету Дружківської міської ради прийнято в порядку, визначеному чинним законодавством України та в межах компетенції виконавчого комітету.
Представник відповідача конкурсного комітету з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи його повідомлено належним чином, надав до суду клопотання про розгляд справи у їх відсутності, позовні вимоги не визнав.
Третя особа ОСОБА_5 з'явився у судове засідання, пояснив, що він вважає, що конкурсний комітет діяв у межах наданих повноважень та правильно визначив ФОП ОСОБА_5 переможцем конкурсу. Вважає, що у задоволенні позовних вимог треба відмовити.
Суд, заслухавши представника позивача ОСОБА_1, представника позивача ОСОБА_2, представників відповідача ОСОБА_3, ОСОБА_4, третю особу ОСОБА_5, дослідивши матеріали справи, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково з наступних підстав.
Спірні правовідносини врегульовані Законом України Про автомобільний транспорт (далі - Закон №2344-ІІІ) та Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081.
Згідно із частинами першою та другої статті 43 Закону №2344-ІІІ, визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об'єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).
Згідно з частинами першою, дев'ятою та дванадцятою статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.
Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.
На виконання вимог частини дванадцятої статті 44 України Про автомобільний транспорт Кабінет Міністрів України постановою від 03 грудня 2008 року N 1081 затвердив Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - Порядок), який визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.
Згідно з пунктом 2 Порядку конкурсний комітет - це постійний або тимчасовий орган, утворений організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу; організатор - це орган виконавчої влади, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, який самостійно або із залученням робочого органу проводить конкурс.
Пунктами 22, 23 Порядку передбачено, що персональний склад конкурсного комітету затверджується організатором, який призначає голову, його заступника та секретаря.
До складу конкурсного комітету входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Укртрансінспекції, Державтоінспекції та громадських організацій. При цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов'язана з автомобільним транспортом, повинна становити не менш як 50 відсотків загальної кількості представників громадських організацій.
Виходячи з положень Порядку, можна виділити такі етапи конкурсу на визначення автомобільного перевізника: оголошення про проведення конкурсу; подання документів для участі у конкурсі; проведення конкурсу та визначення переможця.
До повноважень конкурсного комітету при проведенні конкурсу та визначенні переможця належить: вирішення питання про допущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника; розгляд пропозицій перевізників-претендентів за визначеними показниками; визначення кращого перевізника-претендента з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів; визнання переможцем конкурсу перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів.
Відповідно до пункту 8 Порядку рішення про переможця конкурсу приймається конкурсним комітетом.
З огляду на викладене, конкурсна комісія наділена владними управлінськими функціями, а тому відповідно до частини першої статті 2, пункту 7 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України відноситься до суб'єктів владних повноважень, діяння (рішення) якої можуть бути оскаржені в порядку адміністративного судочинства.
В свою чергу необхідно зазначити, що рішення конкурсного комітету обов'язкове для виконання організатором, крім випадків, передбачених пунктом 54 цього Порядку. Рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з дня проведення конкурсу. Організатор не пізніше ніж через 30 днів з моменту набрання чинності рішенням конкурсного комітету укладає з переможцем конкурсу договір (на міському та внутрішньообласному автобусних маршрутах) або видає дозвіл (на міжобласному автобусному маршруті) згідно з обов'язковими умовами визначеного конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом. (пункти 8, 51, 53 Порядку).
Таким чином, конкурсний комітет та виконавчий комітет Дружківської міської ради є окремими суб'єктами владних повноважень, при цьому кожен з них при проведенні конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування наділений власними владними управлінськими функціями та повноваженнями.
Предметом оскарження в даній адміністративній справі є рішення конкурсного комітету щодо невизнання переможцем ТОВ ПТП "Руслан" з визначення автомобільних перевізників на автобусних маршрутах загального користування, яке оформлене протоколами від 13 квітня 2017 року № 4,5 (а.с.4-17).
В свою чергу, виконавчий комітет Дружківської міської ради як суб'єкт владних повноважень оголосив про проведення конкурсу та прийняв від перевізників-претендентів документи для участі у конкурсі, натомість за результатами проведеного конкурсним комітетом конкурсу жодних дій не вчиняв.
Більше того, позивач в даній справі не оскаржує дії відповідача при проведенні згаданого вище конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Дружківської міської ради № 261 від 17 травня 2017 року про затвердження протоколів засідання конкурсного комітету з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка вирішено затвердити протоколи засідання конкурсного комітету з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка від 13 квітня 2017 року №4 та № 5 (а.с.18).
Таким чином, виконавчий комітет Дружківськой міської ради не може бути відповідачем по даній справі, тому у задоволені позовних вимог ТОВ ПТП "Руслан" щодо визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Дружківської міської ради № 261 від 17 травня 2017 року треба відмовити.
Позовні вимоги ТОВ ПТП "Руслан" щодо визнання протиправним та скасування висновків конкурсного комітету Дружківської міської ради з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах міста Дружківка №5 "М-Н Південний-ЦМЛ (кільцевий), № 17 "М-н Південний-ДФЗ", № 19 "УГГ-ДФЗ" відносно невизнання ТОВ ПТП "Руслан" переможцем на даних об'єктах задовольнити частково, а саме в частині не визнання ТОВ "ПТП "Руслан" переможцем на об'єктах другому та п'ятому за наступних підстав.
Відповідно до п. 28 Порядку організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію, а саме на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності.
Пунктом 42 Порядку передбачено, що у разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідно до цього Порядку та Закону України Про автомобільний транспорт . Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом згідно з додатком 4, є підставою для визначення переможця конкурсу.
Пунктом 46 Порядку передбачено, що переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Претендентом, який посів друге місце, визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів без урахування показника переможця конкурсу.
Додатком 4 до Порядку визначено перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів та механізм нарахування балів за показниками, які оцінюються конкурсним комітетом за бальною системою.
Згідно із пунктом 4 додатку №4 до Порядку №1081, за роботу перевізника - переможця попереднього конкурсу не менше передбаченого договором (дозволом) строку на маршруті (маршрутах), що є об'єктом конкурсу (бали не надаються у разі роботи в статусі тимчасового перевізника або перевізника, що виконував перевезення як претендент, що посів друге місце, протягом менш як два з половиною роки) нараховується 11 балів.
Відповідно до пункту 12 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування встановлено, що конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:
1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;
3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";
4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка
становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;
5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення , неоскаржені у
судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" .
Наявність у перевізника однієї з підстав, зазначених у пункті 12 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, може свідчити встановлення конкретних даних, як самостійно так і з посиланням на інші докази, наведення в протоколі оцінки таких даних, а також наявність підстав, встановлених в пункті 12 Порядку для прийняття рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника.
Судом встановлено, що 09 березня 2017 року на виконання рішення виконкому Дружківської міської ради "Про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування та затвердження його умов" було оголошено про проведення конкурсу з організації перевезення на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дружківка, а саме, маршруту № 3 "м-н Південний-Сурово через ЦМЛ", №5 "м-н Південний-ЦМЛ (кільцевий),№6-А "м-н Південний-ЦМЛ" (через м-н Нижня Гаврилівка" (сезоний), № 13-А "м-н Південний-Молоково", №17 "м-н "Південий-ДФЗ", №19 "УГГ-ДФЗ".
Конкурс відбувся 13 квітня 2017 року в приміщенні виконавчого комітету Дружківської міської ради кабінет № 17 за адресою вул. Соборна,16. Результати конкурсу було оголошено 13 квітня 2017 року.
Конкурс було проведено з приводу 5 об'єктів конкурсу. Переможцем визначено ФОП ОСОБА_5 на об'єкті конкурсу №19 "УГГ-ДФЗ", оскільки він набрав більшу кількість балів. За наслідками проведення конкурсу з переможцем було укладено договір.
Не погодившись з діями відповідача, щодо проведення конкурсу та визначенням переможця по об'єкту № 19 ФОП ОСОБА_5 та невизнання їх переможцями по об'єкту № 5 и 17, позивач оскаржив їх дії до суду.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач наголошує на тому, що учасник конкурсу ФОП ОСОБА_5 для участі у конкурсі не подав жодного транспортного засобу, пристосованого для перевезення пасажирів з обмеженими фізичними можливостями.
Щодо нарахування балів ФОП ОСОБА_5 у розмірі 11 балів, позивач,вважає дії конкурсної комісії правильними та не оскаржує їх.
Щодо доводів позивача про недотримання ФОП ОСОБА_5 умов конкурсу в частині ненадання для участі в конкурсі спеціально прилаштованих автомобілів для осіб з обмеженими фізичними можливостями суд зазначає наступне.
Згідно умов проведення конкурсу, автоперевізник повинен на об'єкті конкурсу забезпечити роботу не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Статтею 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" регламентовано, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
До обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать:
визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками;
державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов'язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п'яти років.
У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов'язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть
повністю відповідати всім вимогам, у термін до п'яти років.
Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п'яти років.
Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) у разі відсутності в нього автобусів, що відповідають умовам конкурсу, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на один рік.
Дозвіл органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пасажирському перевізнику на обслуговування автобусних маршрутів надається на термін до п'яти років.
Автомобільний перевізник - переможець конкурсу повинен самостійно забезпечувати перевезення.
Як вбачається з потоколу засідання конкурсного комітету, переможця конкурсу по конкурсному обєкту було зобовязано забезпечити роботу не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними модливостями.
Перевізник-переможець, присутній під час засідання конкурсного комітету 13 квітня 2017 року, в свою чергу, безумовно погодився виконати вимогу організаторів конкурсу, що не заперечується сторонами у справі та підстверджується протоклом від 13 квітня 2017 року .
Отже, на думку суду відповідачі як організатори конкурсу перевізників по м.Дружківка, вжили всіх можлиіих заходів щодо забезпечення та організації пасажірів в частині зобовязання учасників переможців конкурсу прилаштувати як найменше один транспортний засіб о конкурсному обєкту для перевезень пасажирів з обмеженими фізичним можливостями.
Таким чином, суд вважає, що в частині визнання переможцем конкурсу по об'єкту шостому ФОП ОСОБА_5 дії комісії є правильними, та в задоволенні позовних вимог ТОВ ПТП "Руслан" в частині визнання переможцем ФОП ОСОБА_5 по об'єкту шість неправомірними треба відмовити.
Щодо невизнання переможцем ТОВ ПТП "Руслан" по об'єктах другому та п'ятому, то в цій частині позовні вимоги треба задовольнити.
Відповідно до п. 12 Порядку конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:
1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;
3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";
4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;
5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення , неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Згідно п. 29 Порядку для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи:
нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні);
перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою "з місцем водія/без місця водія"), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу;
копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті;
документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу;
копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті;
копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації);
перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність;
анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку;
копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) за останні повні два квартали.
Комплектність поданих документів перевіряє в міру їх надходження організатор.
Представник відповідача пояснила у судовому засіданні, що позивачем не було надано усі належні документи, а саме, копіі штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) за останні повні два квартали, нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів, тому вони не були визнанні переможцями конкурсу по об'єкту два і п'ять.
Але, дані обставини є підставою недопущення учасника до конкурсу.
Представник відповідача, пояснила, що позивача було допущено до участі у конкурсі, оскільки не було інших претендентів на участь у конкурсі на об'єкти два і п'ять. Під час конкурсу було з'ясовано, що позивач не є власником транспортних засобів, та транспортні засоби мають високій рівень зносу.
Суд, вважає, що оскільки позивача, всупереч вимогам п. 12 Порядку, було допущено до участі у конкурсі, інших претендентів на спірні об'єкти не було, то у комісії не було підстав не визнавати його переможцем по другому та п'ятому об'єкту.
Відповідно до ст. 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Оскільки позовні вимоги ТОВ ПТП "Руслан" частково задоволені, то судові витрати підлягають стягненню з відповідача на користь позивача у сумі 800 грн.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 2, 6, 17, 52, 71, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
позовні вимоги ОСОБА_6 з обмеженою відповідальністю "ПТП" Руслан" до виконавчого комітету Дружківської міської ради Донецької області, міського конкурсного комітету з визначенням перевізників пасажирів автомобільним транспортом у м.Дружківка, третя особа Фізична особа підприємець ОСОБА_5 про визнання дій незаконними задовольнити частково. Визнати неправомірним та скасувати рішення конкурсного комітету з проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в частині невизнання переможцем ОСОБА_6 з обмеженою відповідальністю ПТП "Руслан" в частині об'єктів конкурсу №17 та №5.
Зобов'язати конкурсний комітету з проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування розглянути на засіданні конкурсного комітету питання з визначенням автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування "м-н південний-ЦМЛ" (об"єкт №5), "м-н Південний-ДФЗ" (об"єкт № 17) .
Стягнути судові витрати в сумі 800 (вісімсот) грн. на користь ОСОБА_6 з обмеженою відповідальністю ПТП "Руслан" (код ЄДРПОУ 36951543) шляхом їх безспірного списання з рахунків виконавчого комітету Дружківської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань.
В решті позовних вимог відмовити.
Копію постанови надіслати особам які беруть участь у справі протягом трьох днів з моменту підписання постанови.
Постанова набирає законної сили: через 10 днів з дня її проголошення, якщо продовж цього строку не подана апеляційна скарга; або після розгляду апеляційним судом у разі подання апеляційної скарги.
На постанову може бути подана апеляційна скарга до Донецького апеляційного адміністративного суду через Дружківський міський суд протягом 10 днів з дня проголошення постанови, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня складання у повному обсязі.
Суддя: А. Л. Гонтар
Суд | Дружківський міський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2017 |
Оприлюднено | 13.10.2017 |
Номер документу | 69498011 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні