Ухвала
від 13.10.2017 по справі 126/2183/17
БЕРШАДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

Справа № 126/2183/17

Провадження № 1-кс/126/635/2017

13 жовтня 2017 року м. Бершадь

Бершадський районний суд Вінницької області

в складі слідчого судді ОСОБА_1

із секретарем ОСОБА_2

за участі слідчого ОСОБА_3 ,

розглянувши клопотання слідчого Бершадського ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення виїзної перевірки суб`єкта господарювання щодо дотримання вимог земельного законодавства,

ВСТАНОВИВ :

До Бершадського районного суду надійшло клопотання слідчого Бершадського ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Бершадської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення виїзної перевірки суб`єкта господарювання щодо дотримання вимог земельного законодавства, в якому слідчий просить надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки дотримання ТОВ "Осіївське" (код 03733683) вимог земельного законодавства та нарахування шкоди, завданої зайняттям земель державної власності історико-культурного призначення, за місцем її фактичного розташування на території Осіївської сільської ради за межами населеного пункту, яка межує з земельною ділянкою з кадастровим номером 0520483600:04:001:0106; проведення виїзної перевірки доручити інспекторам структурного підрозділу Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (вул. Келецька 63 м. Вінниця, 21027).

Клопотання мотивоване тим, що в ході опрацювання інформації Осіївської сільської ради встановлено, що ТОВ "Осіївське" (код 03733683) самовільно, без будь-яких правовстановлюючих документів використовує на території Осіївської сільської ради Бершадського району за межами населеного пункту земельну ділянку історико-культурного призначення площею близько 3 га для вирощування кукурудзи. В ході досудового розслідування під час проведення огляду місця події 07.06.2017 року встановлено, що праворуч від дороги сполученням с. Мала Киріївка - с. Осіївка розташована земельна ділянка, яка на момент огляду засіяна рослинами кукурудзи, які знаходяться у фазі росту висотою близько 30 см. Рослини кукурудзи на земельній ділянці засіяні рядками по всій довжині. Разом з тим на вказаній земельній ділянці наявна частина землі, яка відноситься до земель історико-культурного призначення площею 3 га. Вказана частина розташована ліворуч на земельній ділянці попід вищевказану дорогу, має довжину близько 300 м та ширину близько 100 м. При цьому візуальним оглядом виділити землі історико-культурного призначення від загальної площі земельної ділянки не можливо, оскільки будь-які межові знаки відсутні та землі історико-культурного призначення також засіяні рослинами кукурудзи, які являють один масив з рослинами на всій земельній ділянці. Під час допиту сільського голови Осіївської сільської ради ОСОБА_5 , він показав, що перед в`їздом до с. Осіївка зі сторони с. Мала Киріївка з правої сторони знаходиться земельна ділянка, яка відноситься до земель запасу та яку орендує ТОВ «Осіївське» директором якого є ОСОБА_6 . Вказана земельна ділянка має загальну площу 24,8 га при цьому на даній земельній ділянці від загальної площі, площею 3 га розташовані землі історико-культурного призначення, які ТОВ «Осіївське» також обробило та засіяло рослинами кукурудзи. Згідно відповіді начальника управління культури і мистецтв Вінницької ОДА № 3095/02-25 від 08.06.2017 вищевказані землі історико-культурного призначення являються поселенням трипільської культури IV- III тис. до н.е., находяться на північно-східній околиці с. Мала Киріївка, занесені до переліку пам`яток археології місцевого значення рішенням Виконкому Вінницької обласної ради трудящих від 10.06.1971 р. № 313, охоронний № 94. Також згідно відповіді начальника відділу у Бершадському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області №0-2-0.27-130/104-17 від 17.07.2017 інформації щодо передачі земельної ділянки історико-культурного призначення площею 3,0 га, що розташована на території Осіївської сільської ради в оренду ТОВ «Осіївське» у відділі відсутня. Враховуючи вищевикладене, виникла необхідність в проведенні виїзної перевірки дотримання вимог земельного законодавства за місцем фактичного розташування земельної ділянки історико-культурного призначення, яка самовільно використовується ТОВ "Осіївське" і розміщується на території Осіївської сільської ради за межами населеного пункту, оскільки акт вказаної перевірки має доказове значення для розслідування злочину, передбаченого ч.2 ст. 197-1 КК України, а тому необхідно надати дозвіл інспекторам структурного підрозділу Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області на проведення виїзної перевірки.

У судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 клопотання підтримав, просить його задовольнити.

Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення слідчого, який підтримав клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 91 КПК України у кримінальному провадженні підлягає доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення) та інші обставини, які закріплені законодавцем у зазначеній нормі.

Згідно з ч.2 ст.84 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п.4 ч.2 ст. 99 КПК України віднесено і акти перевірок.

Відповідно до ст.85 КПК України належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Згідно ст.86 КПК України доказ визнається допустимим, якщо він отриманий у порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади, зокрема, актів перевірок.

Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Відповідно до ч.1 ст.94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Статтею 2 КПК України визначено, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необгрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Згідно із Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Водночас, відповідно до ст. 3 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», до 31.12.2017 року позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органами державного нагляду (контролю), зокрема, за рішенням суду.

Таким чином, сторона обвинувачення не може реалізувати свій обов`язок щодо встановлення усіх обставин кримінального провадження шляхом отримання від відповідних органів акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства.

П.2 Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Таким чином чинне законодавство вказує на можливість проведення позапланового заходу на підставі рішення суду.

Крім цього, згідно із п. 7 Положення визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої Постановою Кабінету Мністрів України №963 від 25.07.2007 визначено, що розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, проводиться Держекоінсгіекцією га її територіальними органами або Держгеокадастром та його територіальними органами.

З метою всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин у кримінальному провадженні та наданні належної оцінки діям осіб, щодо використання земельної ділянки без правоустановлюючих документів, в ході досудового розслідування виникла необхідність у вимірі земельної ділянки, визначенні шкоди, розмірів заподіяних збитків завданих внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки та її незаконного використання, що неможливо встановити без залучення відповідних спеціалістів шляхом проведення виїзної позапланової перевірки дотримання вимог чинного земельного законодавства, що є доцільним та відповідає завданням кримінального провадження.

Крім того, Інструкцією про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень не передбачено можливість призначення експертизи для визначення розміру шкоди, завданої самовільним зайняттям земельної ділянки.

А тому не надання дозволу судом на проведення позапланової виїзної перевірки не надасть можливості виконати стороні обвинувачення покладені обов`язки щодо повноти досудового розслідування та прийняття законного рішення, адже злочин, передбачений ст. 197-1 КК України - є злочином із матеріальним складом, а розмір такої шкоди можна визначтити виключно шляхом проведення позапланої перевірки відповідним територіальним органом Держгеокадастру

Таким чином, результат позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог земельного законодавства, при використанні вказаної земельної ділянки, має суттєве значення для встановлення факту самовільного зайняття земельної ділянки та визначення розміру шкоди, завданої ним,що може бути використано у якості доказів.Іншим шляхом зазначений доказ не може бути отримано.

Згідно ч. 5 ст. 9 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.

У справі "Ізмайлов проти Росії" (п. 38 рішення від 16 жовтня 2008 р.) ЄСПЛ встановив, що для того, щоб втручання вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити "особистий і надмірний тягар для особи".

Враховуючи, порядок проведення перевірки та значення її результатів для кримінального провадження у тому числі щодо забезпечення слідчим суддею контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні, застосуванням вказаного заходу буде співвмірним та відповідатиме інтересам держави.

Ураховуючи вищевикладене, та те що виникла обґрунтована необхідність у проведенні виїзної перевірки дотримання вимог земельного законодавства за місцем фактичного розташування земельної ділянки історико-культурного призначення, яка самовільно використовується ТОВ «Осіївське» і розміщується на території Осіївської сільської ради за межами населеного пункту, оскільки акт вказаної перевірки має доказове значення для розслідування злочину, передбаченого ч. 2 сг. 197-1 КК України, слід вирішити питання про надання дозволу інспекторам структурного підрозділу Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області на проведення виїзної перевірки, а тому клопотання слідчого є законним, обгрунтованим і таким, що підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. З Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ст.ст. 93, 214 КПК України,

УХВАЛИВ :

Клопотання слідчого Бершадського ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення виїзної перевірки суб`єкта господарювання щодо дотримання вимог земельного законодавства - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки дотримання ТОВ "Осіївське" (код 03733683) вимог земельного законодавства та нарахування шкоди, завданої зайняттям земель державної власності історико-культурного призначення, за місцем її фактичного розташування на території Осіївської сільської ради за межами населеного пункту, яка межує з земельною ділянкою з кадастровим номером 0520483600:04:001:0106.

Проведення виїзної перевірки доручити інспекторам структурного підрозділу Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (вул. Келецька 63 м. Вінниця, 21027).

Визначити строк проведення перевірки впродовж 30 днів з дня винесення ухвали.

Ухвала може бити оскаржена до апеляційного суду Вінницької області протягом семи днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_7

СудБершадський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення13.10.2017
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу69506697
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —126/2183/17

Ухвала від 19.06.2018

Кримінальне

Бершадський районний суд Вінницької області

Гуцол В. І.

Ухвала від 19.06.2018

Кримінальне

Бершадський районний суд Вінницької області

Гуцол В. І.

Ухвала від 26.04.2018

Кримінальне

Бершадський районний суд Вінницької області

Гуцол В. І.

Ухвала від 26.04.2018

Кримінальне

Бершадський районний суд Вінницької області

Гуцол В. І.

Ухвала від 25.01.2018

Кримінальне

Бершадський районний суд Вінницької області

Гуцол В. І.

Ухвала від 25.01.2018

Кримінальне

Бершадський районний суд Вінницької області

Гуцол В. І.

Ухвала від 08.12.2017

Кримінальне

Бершадський районний суд Вінницької області

Гуцол В. І.

Ухвала від 08.12.2017

Кримінальне

Бершадський районний суд Вінницької області

Гуцол В. І.

Ухвала від 13.10.2017

Кримінальне

Бершадський районний суд Вінницької області

Гуцол В. І.

Ухвала від 13.10.2017

Кримінальне

Бершадський районний суд Вінницької області

Гуцол В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні