20-8/246-12/109
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
Іменем України
РІШЕННЯ
"10" серпня 2006 р. справа № 20-8/246-12/109
За позовом: Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (99011, м. Севастополь, вул. Гоголя, 20-а)
до: Приватного підприємства “Стоматологічний центр “Нати” (99040, м. Севастополь, проспект Ген. Острякова, 114 кв. 44)
про стягнення штрафних санкцій в сумі 3912,50 грн.,
Суддя Харченко І.А.,
Представники сторін
Від позивача –Кухаренко В.М., довіреність № 04-280 від 23.05.06р., головний спеціаліст юрист відділу забезпечення надходжень та використання коштів штрафних санкцій;
Від відповідача –Гапич Л.Л., довіреність № 45 від 15.06.06р., головний бухгалтер;
Грунин О.І., директор, наказ № 1 від 21.12.99р.,
Суть спору:
Севастопольське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до господарського суду міста Севастополя із позовною заявою до Приватного підприємства “Стоматологічний центр “Нати” про стягнення суми штрафних санкцій за не створення робочих місць для інвалідів в розмірі 3.912,50гр
Ухвалою господарського суду міста Севастополя (суддя Ткаченко М.І.) від 06.04.06р. провадження по справі № 20-8/246 припинено в порядку пункту 1 статті 80 Господарського процесуального кодексу України тому що цей спір не підвідомчім господарським судам.
Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 18.05.06р. апеляційна скарга Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів задоволена, ухвала господарського суду міста Севастополя від 06.04.06р. скасована, справа № 20-8/246 передана для розгляду до господарського суду міста Севастополя.
Ухвалою від 01.06.06р. справа № 20-8/246 прийнята до провадження суддею Харченко І.А., її привласнено № 20-8/246-12/109.
Відповідач позовні вимоги не визнав.
Розгляд справи відкладався строк вирішення спору продовжувався в порядку статей 69, 77 Господарського процесуального кодексу України.
Згідно статей 20, 22 Господарського процесуального кодексу України у судовому засіданні представникам сторін роз'яснені процесуальні права та обов'язки.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухав представників сторін, суд,
В с т а н о в и в:
Відповідно до Положення про Севастопольське міське відділення Фонду України соціального захисту інвалідів, затвердженого директором Фонду 01.11.02р., це відділення є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, на яке покладено контроль за своєчасним та повним перерахуванням до бюджету відділення штрафних санкції підприємствами, установами, організаціями за недотримання нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, прийняття заходів по стягненню штрафних санкції у випадках їх несплати в судовому порядку.
Відповідно до статті 10 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875-12 від 21.03.91р. (з подальшими змінами та доповненнями від 05.07.01р.) фінансування роботи по соціальному захисту інвалідів здійснюється Фондом України соціального захисту інвалідів.
Відповідно до статей 18, 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875-12 від 21.03.91р. для усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів в розмірі 4 % від загальної вартості працюючих, якщо кількість працюючих від 15 до 25 чоловік –встановлюється норматив в кількості 1 робочого місця.
Відповідно до пункту 5 Положення про робочі місця інвалідів та про порядок працевлаштування інвалідів (далі –Положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.95р. № 314, підприємства здійснюють заходи по створенню робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення робочих місць.
Відповідно до пункту 3 Положення, робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів, атестовано спеціальною комісією підприємства з урахуванням представників МСЕК, органів Державного нагляду за охороною праці, громадських організацій інвалідів та введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інвалідів.
Відповідно до листа-відповіді Центральної міської медико-соціальної експертної комісії (вих. № 175 від 19.10.04р.) в період з 01.01.02р. по 01.10.04р. Центральною міською медико-соціальною експертною комісією проведено атестацію робочих місць у дев'яти підприємствах. В роботи комісії по атестації робочих місць інвалідів ПП “Стоматологічний центр “Нати” участі не приймало (а.с. 11).
Згідно пункту 14 вказаного Положення, підприємства, в рамках доведеного до відома нормативу, створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів, інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні місця та вакантні посади, на яких може використовуватися труд інвалідів.
Таким чином, Законом встановлено, що направленню інвалідів на підприємство передує обов'язок юридичної особи виконати організаційні дії по створенню робочих місць для працевлаштуванню інвалідів і інформації органів передбачених статтею 18 “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.
Згідно звіту, форми 10-ГП про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2004 рік, представленому відповідачем на адресу позивача, норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів складав 1 чоловіка від загальної кількості працюючих на підприємстві, фактично на підприємстві не працювало інвалідів в звітному періоді, не створених робочих місць для інвалідів за вісь період 2004 року складає 1 чоловік. Середня річна заробітна платня на підприємстві за 2004 рік складала 3912,50 грн. (а.с. 8).
Відповідно до статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, установи і організації, на яких кількість працюючих інвалідів менше ніж встановлена нормативом, щорічно оплачують відділенням Фонду соціального захисту інвалідів України штрафні санкції.
Розмір штрафних санкцій визначається розміром середньорічної заробітної платні на відповідному підприємстві, установі або організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, з числа робочих місць, встановлених нормативом Інструкції зі статистики численності працівників, зайнятих у народному господарстві, затвердженої наказом Мінстату України від 07.07.95р. № 171, яка була чинна на час виникнення спірних правовідносин..
Вказані відрахування відповідач не провів.
Таким чином, відповідач був зобов'язаний перерахувати на рахунок Севастопольського відділення Фонду України соціального захисту інвалідів в 2004 році 3912,50 грн.
Відрахування в Севастопольське відділення Фонду соціального захисту інвалідів України (далі Фонд) не носять характер обов'язкових платежів, а є штрафною санкцією за не створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, не залежать від наявності або відсутності прибутку, а статті 124 Конституції України гарантують Фонду право звертатися до суду з даними вимогами.
Оскільки відрахування до Фонду носять характер штрафних санкцій за не створення робочих місць підприємство повинне нести відповідальність у розмірі середньорічної заробітної плати за кожне нестворене робоче місце.
На підставі викладеного, суд вважає позовні вимоги про стягнення з відповідача штрафних санкцій за не створення робочих місць для працевлаштування інвалідів обґрунтованими і підлягаючими задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України суд покладає на відповідача витрати по сплаті в дохід Державного бюджету України державного мита в сумі 102,00 грн. і витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118,00 грн.
Керуючись ст. 18, 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, ст. 49, 69, 77, 82 –85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд –
в и р і ш и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства “Стоматологічний центр “Нати” (99040, м. Севастополь, проспект Ген. Острякова, 114 кв. 44, ідентифікаційний код 30661325) на користь Севастопольського відділення Фонду України соціального захисту інвалідів (99011, м. Севастополь, вул. Гоголя, 20-а, ідентифікаційний код 24694007) 3912,50 грн. - сума штрафних санкції.
3. Стягнути з Приватного підприємства “Стоматологічний центр “Нати” (99040, м. Севастополь, проспект Ген. Острякова, 114 кв. 44, ідентифікаційний код 30661325) в доход Державного бюджету України (п/р № 31116095600007 в УДК м. Севастополя, МФО 824509, ОКПО 24035598) державне мито в сумі 102,00 грн.
4. Стягнути з Приватного підприємства “Стоматологічний центр “Нати” (99040, м. Севастополь, проспект Ген. Острякова, 114 кв. 44, ідентифікаційний код 30661325) на користь ДП «Судовий інформаційний центр»(юридична адреса –м. Київ, пр. Оболоньський, 23-А; п/р 260020114180001 в ВАТ «Банк Універсальний»; МФО 325707; ОКПО 30045370) витрати по сплаті інформаційно-технічного забезпечення судового процесу в сумі 118,00 грн.
Накази видати після набрання рішення законної сили.
Суддя І.А. Харченко
Рішення оформлено та підписано
в порядку ст. 84 ГПК України
14.08.2006р.
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 69518 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Харченко І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні