ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
13 жовтня 2017 року Житомир Справа № 806/2778/17
Категорія 6.1
Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Романченко Є.Ю., розглянувши адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Нова" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Головного інспектора будівельного нагляду відділу архітектурно-будівельного контролю та нагляду Держбудінспекції ОСОБА_1, Головного інспектора будівельного нагляду відділу архітектурно-будівельного контролю та нагляду Держбудінспекції ОСОБА_2 про визнання дій протиправними, скасування постанов та приписів,
в с т а н о в и в:
11 жовтня 2017 року до суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Нова" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Головного інспектора будівельного нагляду відділу архітектурно-будівельного контролю та нагляду Держбудінспекції ОСОБА_1, Головного інспектора будівельного нагляду відділу архітектурно-будівельного контролю та нагляду Держбудінспекції ОСОБА_2 про визнання дій протиправними та скасування постанов про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності. Реєстрація позову проведена в автоматизованій системі документообігу суду із присвоєнням єдиного уніфікованого номеру судової справи 806/2778/17.
Для розгляду зазначеної справи, протоколом автоматизованого розподілу визначено колегію суддів у складі: головуючий суддя - Романченко Є.Ю., судді: Семенюк М.М., Шуляк Л.А..
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 15-1 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних судах функціонує автоматизована система документообігу суду, що забезпечує об'єктивний та неупереджений розподіл справ між суддями з додержанням принципів черговості та однакової кількості справ для кожного судді.
За змістом Кодексу адміністративного судочинства України, процесуальною гарантією забезпечення безсторонності та об'єктивності суду є право відводу (самовідводу).
Підстави для відводу (самовідводу) судді наведені у статті 27 Кодексу адміністративного судочинства України.
При цьому слід указати, що метою відводу судді є недопущення до вирішення справи упередженого судді. Підстави для відмову судді можуть мати об'єктивний чи суб'єктивний характер. Об'єктивною підставою для відводу судді є його попередня участь у розгляді цієї справи або пов'язаної з нею справи. Зазначена обставина є безумовною підставою для відводу і у разі її наявності суддя повинен заявити самовідвід. Пов'язаною справою є справа, яка випливає з тих самих правовідносин і, як правило, за участю тих самих сторін.
Одержавши позов, ознайомившись з його змістом і доданими документами, вважаю, що наявні підстави для самовідводу, зважаючи на наступне.
Як видно з інформації, наявної у автоматизованій системі документообігу суду Діловодство спеціалізованого суду , суддя Романченко Євген Юрійович продовж листопада 2015 року - вересня 2017 року розглядав і приймав участь в розгляді декількох справ за позовами Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Нова", зокрема, щодо спорів у відносинах, що виникають під час проведення заходів нагляду (контролю) органами державного архітектурно - будівельного контролю (нагляду).
Так, суддя був визначений головуючим суддею, зокрема, у адміністративних справах за №№:
806/5156/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Нова" до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області про визнання протиправними та скасування постанови №9-ю від 29.10.2015 і припису № 14/15-К від 19.10.2015;
806/2360/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Нова" до Управління екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації, треті особи: Баранівська міська рада, Баранівська районна державна адміністрація, про визнання протиправним рішення №2471/2-4-2394 від 14.09.2016, зобов'язання вчинити дії;
806/2318/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Нова" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про скасування наказу №1236 від 04.08.2017,
а також членом колегії суддів для розгляду справи № 806/1685/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Нова" до Міністерства екології та природних ресурсів України, третя особа: Державна Регуляторна служба України про скасування наказу.
Постановою суду від 24.12.2015 в справі № 806/5156/15, яка ухвалами Житомирського апеляційного адміністративного суду та Вищого адміністративного суду України залишена без змін, позов задоволено, визнано протиправними і скасовано припис Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області № 14/15-К від 19 жовтня 2015 року та постанову №9-ю від 29 жовтня 2015 року.
Водночас слід указати, що позовні вимоги, пред'явлені у позові, який надійшов до суду 11.10.17, поміж іншого, ґрунтуються і на мотивах, викладених у судовому рішенні в справі № 806/5156/15.
Також суд ураховує, що в судовому засіданні по справі № 806/2318/17 представник Державної архітектурно-будівельної інспекції України заявив відвід головуючому судді Романченку Є.Ю., оскільки представник відповідача вбачав у діях судді Житомирського окружного адміністративного суду Романченка Є.Ю. цілком реальні дії, які викличуть сумнів у його безсторонності та неупередженості під час розгляду по суті даної справи, відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 27 КАС України. Так як Житомирський окружний адміністративний суд своєю постановою від 24.12.2015 в справі № 806/5156/15 під головуванням судді Романченка Є.Ю. дійшов висновку про можливість задоволення позовних вимог ТОВ "Еко Нова" до Управління державної архітектурно - будівельної інспекції у Житомирській області.
Ухвалою суду від 07 вересня 2017 р. у справі № 806/2318/17 у задоволенні заяви представника Державної архітектурно-будівельної інспекції України про відвід головуючого судді Романченка Є.Ю. відмовлено.
Натомість судом постановлено ухвалу від 07.09.17 в цій справі, якою заяву про самовідвід судді Житомирського окружного адміністративного суду Романченка Є.Ю. у справі № 806/2318/17 задоволено та відведено суддю від розгляду зазначеної справи.
Зі змісту вказаної ухвали вбачається, що самовідвід головуючим суддею заявлено з метою уникнення звинувачень в неупередженості судового розгляду цієї справи та забезпечення достатніх гарантій для того, щоб виключити будь-який обґрунтований сумнів у безсторонності головуючого судді в справі.
Відповідно до ст.ст. 1, 17 Кодексу суддівської етики, затвердженого V з'їздом суддів України 24.10.2002, суддя повинен бути прикладом неухильного додержання вимог закону і принципу верховенства права, присяги судді, а також дотримання високих стандартів поведінки з метою зміцнення довіри громадян у чесність, незалежність, неупередженість та справедливість суду. Суддя повинен уникати взаємовідносин, які можуть вплинути на незалежність та неупередженість судді.
Беручи до уваги викладене, а також з метою зміцнення та підтримки довіри суспільства до судової влади, уникнення звинувачень в неупередженості судового розгляду цієї справи та забезпечення достатніх гарантій для того, щоб виключити будь-який обґрунтований сумнів у безсторонності головуючого судді в справі, суддя Романченко Є.Ю. заявляє самовідвід.
При цьому звертаю увагу на позицію колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України, викладену в постанові від 31.05.17, яка в силу приписів ст.. 244-2 КАС України є обов'язковою, за змістом якої до вирішення суддею питання про відвід (самовідвід) цей суддя не може вчиняти будь-яких інших процесуальних дій, пов'язаних із подальшим рухом заяви.
Враховуючи наведені обставини та вимоги ст. 27 КАС України, з метою забезпечення неупередженості в розгляді справи № 806/2778/17 та виключення будь-які спроби посягань учасників судового процесу у справі на гарантії дотримання судом принципів законності, неупередженості та об'єктивності за результатами розгляду цієї справи, суддю Романченка Є.Ю. необхідно відвести до вирішення питання про відкриття провадження в справі за даним позовом.
Керуючись ст.ст. 15-1, 27, 31, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
у х в а л и в:
Відвести головуючого суддю Романченка Є.Ю. від розгляду справи № 806/2778/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Нова" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Головного інспектора будівельного нагляду відділу архітектурно-будівельного контролю та нагляду Держбудінспекції ОСОБА_1, Головного інспектора будівельного нагляду відділу архітектурно-будівельного контролю та нагляду Держбудінспекції ОСОБА_2 про визнання дій протиправними та скасування постанов про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності.
Передати позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Нова" для визначення головуючого судді в порядку, встановленому частиною третьою статті 15-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала окремо оскарженню не підлягає та, відповідно до ч. 6 ст. 254 КАС України, набирає законної сили з моменту постановлення.
Суддя Є.Ю. Романченко
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2017 |
Оприлюднено | 14.10.2017 |
Номер документу | 69518210 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні