Справа №521/8611/17
Провадження №2-а/521/279/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 жовтня 2017 року місто Одеса
Малиновський районний суд міста Одеси в складі:
головуючого судді - Плавича І.В.,
за секретарі - Дукіній Д.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Виконавчого комітету Одеської міської ради до Громадського формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 про припинення діяльності юридичної особи, третя особа - Департамент муніципальної безпеки Одеської міської ради, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні суду знаходиться на розгляді адміністративна справа за позовом Виконавчого комітету Одеської міської ради до Громадського формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 про припинення діяльності юридичної особи, третя особа - Департамент муніципальної безпеки Одеської міської ради.
Обґрунтовуючи заявлені вимоги та пояснюючи підстави звернення до суду представник виконавчого комітету посилався на ті обставини, що 13 березня 2013 року виконавчим комітетом Одеської міської ради зареєстровано громадське формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 . Виходячи із статутних положень, зазначене формування повинно було сприяти дотриманню правопорядку на території міста Одеси.
Однак протягом тривалого часу громадське формування не надає до Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради графіки виходу на чергування та не повідомляє про результати проведених заходів. За відомостями Головного управління Національної поліції в Одеській області громадське формування не надає підрозділам поліції допомогу у забезпеченні публічного порядку та існує формально.
Виходячи з викладеного, представник Виконавчого комітету Одеської міської ради звернулась з даним позовом в суд, в якому просила припинити діяльність Громадського формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 шляхом примусового розпуску, а саме ліквідувати юридичну особу Громадського формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 ; призначити комісію з припинення юридичної особи Громадське формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 у складі: голова комісії Кушнір Сергій Григорович (керівник) та встановити двомісячний строк для заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи Громадське формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 з дня оприлюднення повідомлення про рішення про припинення юридичної особи.
Представник Виконавчого комітету Одеської міської ради у відкрите судове засідання не з'явилась, але від особи надійшла заява про підтримання заявлених позовних вимог з клопотанням про розгляд справи за відсутності сторони.
Представник Громадського формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 у відкрите судове засідання не з'явився, але від голови формування надійшла заява про визнання заявлених позовних вимог та відсутність заперечень проти позову з клопотанням про розгляд справи за відсутності сторони.
Представник Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради у відкрите судове засідання не з'явилась, представник департаменту повідомлявся судом про розгляд даної справи, причини неявки суд не відомі.
Вивчивши наявні матеріали справи у їх сукупності, прийнявши до уваги пояснення сторін, дослідивши представлені суду письмові докази, надавши правовідносинам, що виникли між сторонами по справі належну правову оцінку, суд доходить висновку про задоволення заявленого позову - з наступних підстав.
Під час судового розгляду справи було встановлено, що 13 березня 2013 року Виконавчим комітетом Одеської міської ради було зареєстровано Громадське формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 , що підтверджується свідоцтвом №1 від 13 березня 2013 року.
Відповідно до п. 1.2. Статуту громадського формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 , формування створюється як громадське об'єднання на добровільних засадах з метою сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій.
Згідно розділу 2 Статуту громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 , метою та основними завданнями формування є: 2.1 у сфері охорони громадського порядку: надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів та підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця зосередження злочинних угруповань; сприяння органам внутрішніх справ у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх; реалізація концепції Безпечне місто на території міста Одеси та Одеської області. 2.1.2 у разі виникнення надзвичайних ситуацій: надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень; участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку.
Як регламентує ст. 1 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об'єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.
Згідно ст. 9 ч.1,2 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону є: 1) у сфері охорони громадського порядку: надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх; 2) у сфері охорони державного кордону: надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні та затриманні осіб, які порушили або намагаються порушити державний кордон чи провадять іншу протиправну діяльність на кордоні; сприяння військовослужбовцям Державної прикордонної служби України в охороні державного кордону, виключної (морської) економічної зони України, а також здійснення контролю за дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, проведення разом з ними пропуску громадян до місць відпочинку і роботи; надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні умов та причин, які можуть призвести до злочинної діяльності на кордоні, і вжиття заходів до їх усунення; участь у спостереженні за місцями роботи і відпочинку поблизу кордону та за прикордонними інженерними спорудами; участь у заходах Державної прикордонної служби України з профілактики порушень або спроб порушення державного кордону і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, незаконного переміщення через державний кордон вантажів, предметів, матеріалів та іншого майна.
Відповідно до ст. 3 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , громадські об'єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону створюються і діють у взаємодії з правоохоронними органами, Державною прикордонною службою України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, додержуючись принципів гуманізму, законності, гласності, добровільності, додержання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань.
Виходячи з положень статуту, громадське формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 має сприяти дотриманню правопорядку на території міста Одеси.
В силу ст. 11 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом: 1) спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування; 2) проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб; 3) участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.
Відповідно до ст. 16 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування у межах своєї компетенції спільно з органами Національної поліції та підрозділами Державної прикордонної служби України здійснюють координацію та контроль за діяльністю громадських формувань, заслуховують повідомлення і звіти керівників зазначених формувань.
Згідно ст. 20 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом. Органи, що проводять реєстрацію зазначених громадських формувань, здійснюють контроль за дотриманням ними вимог положення (статуту). Представники цих органів мають право спостерігати за проведенням громадськими формуваннями заходів, вимагати необхідні документи, одержувати пояснення.
На території міста Одеси координація діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюється на підставі рішення виконавчого комітету Одеської міської ради №145 від 26 квітня 2016 року Про затвердження Порядку здійснення координації та контролю діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону, зареєстрованих на території міста Одеси (далі - Порядок).
Згідно п. 1.3. Порядку, Департамент муніципальної безпеки Одеської міської ради є уповноваженим органом з питань координації і контролю діяльності громадських формувань за додержанням ними вимог законодавства у сфері охорони громадського порядку і державного кордону на території міста Одеси.
При цьому в силу пункту 4.4. Порядку, керівництво громадських формувань до 5 числа місяця наступного за звітним надає до Департаменту щомісячні графіки виходу членів громадських формувань на спільні чергування (узгоджені керівниками громадських формувань та затверджені начальником відповідного територіального органу внутрішніх справ або підрозділу прикордонної служби); щомісячно надає Департаменту письмові звіти про проведені заходи, затверджені начальником територіального органу внутрішніх справ або підрозділу прикордонної служби.
Таким чином, громадські формування з охорони громадського порядку та державного кордону, що зареєстровані та діють на території міста Одеси, зобов'язані, окрім виконання статутних завдань, звітувати про результати своєї діяльності перед Департаментом муніципальної безпеки Одеської міської ради.
Однак Громадське формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 графіки виходу на чергування до Департаменту не надає, про результати проведених заходів не повідомляє.
03 квітня 2017 року до Одеської міської ради надійшов лист Головного управління Національної поліції в Одеській області №3/1735 від 27 березня 2017 року), відповідно до якого згідно здійсненого аналізу та проведеної перевірки встановлено, що на протязі тривалого часу громадські формування, у тому числі Громадське формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 , допомогу у забезпеченні публічного порядку територіальним підрозділам Національної поліції в місті Одесі не надає та існує формально.
Як передбачає ст. 8 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку. Суд розглядає заяву реєструючого органу про заборону діяльності громадського формування і приймає відповідне рішення у термін до 30 днів з моменту надходження заяви до суду.
Ураховуючи ті обставини, що Громадське формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 фактично не виконує вимоги Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону та не здійснює статутну діяльність, не співпрацює з органами Національної поліції, Державної прикордонної служби, органами місцевого самоврядування, порушує Порядок здійснення координації та контролю діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону, зареєстрованих на території міста Одеси, - Громадське формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 підлягає припиненню шляхом примусового розпуску.
Керуючись ст.ст. 10, 11, 12, 17, 18, 69, 71, 86, 95, 98, 122, 128, 158, 159, 160, 163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Виконавчого комітету Одеської міської ради до Громадського формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 про припинення діяльності юридичної особи, третя особа - Департамент муніципальної безпеки Одеської міської ради - задовольнити.
Припинити діяльність Громадського формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 (ідентифікаційний код юридичної особи 38786478, місцезнаходження юридичної особи: 65085, Одеська область, місто Одеса, вулиця Овідіопільська дуга, будинок 6) шляхом примусового розпуску, а саме: ліквідувати юридичну особу - Громадське формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 (ідентифікаційний код юридичної особи 38786478, місцезнаходження юридичної особи: 65085, Одеська область, місто Одеса, вулиця Овідіопільська дуга, будинок 6).
Призначити комісію з припинення юридичної особи - Громадського формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 (ідентифікаційний код юридичної особи 38786478, місцезнаходження юридичної особи: 65085, Одеська область, місто Одеса, вулиця Овідіопільська дуга, будинок 6) у складі: голова комісії - Кушнір Сергій Григорович (керівник).
Встановити двомісячний строк для заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи - Громадського формування з охорони громадського порядку Одеське моторвагонне депо Одеса - Застава 1 (ідентифікаційний код юридичної особи 38786478, місцезнаходження юридичної особи: 65085, Одеська область, місто Одеса, вулиця Овідіопільська дуга, будинок 6) - з дня оприлюднення повідомлення про рішення про припинення юридичної особи.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий:
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2017 |
Оприлюднено | 19.10.2017 |
Номер документу | 69583568 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Малиновський районний суд м.Одеси
Плавич І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні