Постанова
від 12.10.2017 по справі 823/1555/17
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2017 року справа № 823/1555/17

10 год. 31 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гаращенка В.В.,

секретаря - Савости С.В.,

за участю:

представника позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю;

представника відповідача: не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області до управління агропромислового розвитку Черкаської обласної державної адміністрації про зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області звернулося до Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою до управління агропромислового розвитку Черкаської обласної державної адміністрації та просить суд зобов'язати відповідача забезпечити фінансування в обсязі, визначеному в обласному бюджеті Черкаської області на 2017 рік, який ухвалений рішенням від 23.12.2016 №11-2/VII Черкаської обласної ради, а саме: Чорнобаївської районної державної лабораторії Держпродспоживслужби, Черкаської регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби, Шполянської державної лабораторії Держпродспоживслужби, Золотоніської районної державної лабораторії Держпродспоживслужби, Жашківської районної державної лабораторії Держпродспоживслужби.

В обґрунтування позовних вимог зазначило, що Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів утворена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 №442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади , шляхом реорганізації (перетворення) Державної ветеринарної та фітосанітарної служби і приєднання до служби, що утворюється, Державної інспекції з питань захисту прав споживачів і Державної санітарно-епідеміологічної служби.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1092 Про утворення територіальних органів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів - утворено Головне управління Держпродспоживслужби у Черкаській області.

Відповідно до наказу Держпродспоживслужби України №47 від 20.04.2016 року передача майнових комплексів, прав та обов'язків державних установ, що знаходились у сфері управління Держветфітослужби до сфери управління Держпродспоживслужби відбулась 21.04.2016 року.

Отже, з 21.04.2016 року установи ветеринарної медицини знаходяться у сфері управління Держпродспоживслужби і підпорядковуються безпосередньо головному управлінню Держпродспоживслужби в областях, відповідно до їх Положень.

При цьому, до установ ветеринарної медицини належать лабораторії та лікарні. В свою чергу, лабораторії Держпродспоживслужби є правонаступниками лабораторій ветеринарної медицини, які раніше знаходилися в підпорядкуванні Держветфітослужби.

Відповідно до наказу Держпродспоживслужби №739 від 23.08.2017 затверджені нові положення, при цьому при зміні положень приведена у відповідність система підпорядкування вказаних установ та фактично змінилась лише назва лабораторій, дані установи продовжують виконувати заходи з проведення лабораторно-діагностичних досліджень, лікувально-діагностичних робіт.

Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у всіх лабораторій Держпродспоживслужби, розташованих на території Черкаської області, не змінився код ЄДРПОУ та вид економічної діяльності.

Видатки на здійснення цієї діяльності закладені в обласному бюджеті Черкаської області на 2017 рік, який ухвалений рішенням сесії Черкаської обласної ради від 23.12.2016 №11-2/VII. Головним розпорядником, відповідальним виконавцем даного напрямку видатків визначене управління агропромислового розвитку Черкаської обласної державної адміністрації.

Проте листом управління агропромислового розвитку Черкаської обласної державної адміністрації від 29.09.2017 №07-33/1698 повідомило про припинення фінансування діяльності позивача у зв'язку з розбіжностями з визначенням головного розпорядника бюджетних коштів.

Таким чином, припинення фінансування з обласного бюджету лабораторій, що знаходяться в підпорядкуванні позивача унеможливить своєчасну виплату заробітної плати працівникам, сплату коштів за комунальні послуги, що може призвести до припинення здійснення лабораторно-діагностичних заходів та лікувально-профілактичних досліджень та спричинити поширення інфекційних хвороб та епізоотичних спалахів.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просив їх задовольнити, крім того додав до позову додаткові пояснення та докази в обґрунтування своєї позиції.

Представник відповідача в судове засідання не з'явилась, заперечення на позовну заяву не подала, лише подала заяву, в якій просила розглянути справу без участі представника, вирішення спору поклала на розсуд суду.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів утворена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 №442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади , шляхом реорганізації (перетворення) Державної ветеринарної та фітосанітарної служби і приєднання до служби, що утворюється, Державної інспекції з питань захисту прав споживачів і Державної санітарно-епідеміологічної служби.

Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1092 Про утворення територіальних органів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів утворено головне управління Держпродспоживслужби у Черкаській області.

Згідно п. 7 та 8 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074 майнові комплекси, права та обов'язки органів виконавчої влади, а також державних установ, що знаходяться у їх підпорядкуванні, у разі злиття, приєднання або перетворення органів виконавчої влади в підпорядкуванні яких вони знаходяться, переходять правонаступникові на підставі передавального акту.

21.04.2016 відповідно до наказу Держпродспоживслужби України №47 від 20.04.2016 відбулась передача майнових комплексів, прав та обов'язків державних установ, що знаходились у сфері управління Держветфітослужби до сфери управління Держпродспоживслужби.

Таким чином, з 21.04.2016 року установи ветеринарної медицини знаходяться у сфері управління Держпродспоживслужби і підпорядковуються безпосередньо Головному управлінню Держпродспоживслужби в областях, відповідно до їх Положень.

До установ ветеринарної медицини належать лабораторії та лікарні. Лабораторії Держпродспоживслужби є правонаступниками лабораторій ветеринарної медицини, які раніше знаходилися в підпорядкуванні Держветфітослужби.

Відповідно до наказу Держпродспоживслужби №739 від 23.08.2017 затверджені нові положення, при цьому при зміні положень приведена у відповідність система підпорядкування вказаних установ, зокрема: Чорнобаївська районна державна лабораторія Держпродспоживслужби, Черкаська регіональна державна лабораторія Держпродспоживслужби, Шполянська районна державна лабораторія Держпродспоживслужби, Золотоніська районна державна лабораторія Держпродспоживслужби та Жашківська районна державна лабораторія Держпродспоживслужби підпорядковується головному управлінню Держпродспоживслужби в Черкаській області.

Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у всіх лабораторій Держпродспоживслужби, розташованих на території Черкаської області визначений вид економічної діяльності 75.00 Ветеринарна діяльність .

Судом встановлено, що управлінням агропромислового розвитку Черкаської обласної державної адміністрації затверджені кошториси та плани асигнувань лабораторій на весь 2017 рік і зміни до них не вносились.

Видатки на здійснення цих заходів закладені в обласному бюджеті Черкаської області на 2017 рік, який ухвалений рішенням сесії Черкаської обласної ради від 23.12.2016 №11-2/VII. Головним розпорядником, відповідальним виконавцем даного напрямку видатків визначене управління агропромислового розвитку Черкаської обласної державної адміністрації.

Проте, листом управління агропромислового розвитку Черкаської обласної державної адміністрації від 29.09.2017 №07-33/1698 повідомило головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області про припинення фінансування діяльності позивача у зв'язку з розбіжностями з визначенням головного розпорядника бюджетних коштів, оскільки Держпродспоживслужба є центральним органом виконавчої влади, і відповідно регіональні державні лабораторії Держпродспоживслужби, які їм підпорядковуються, мають утримуватись за рахунок коштів державного бюджету.

В спростування викладеного, суд керується ч. 7 ст. 90 Бюджетного кодексу України якою визначено, що до видатків, які здійснюються з обласних бюджетів, належать видатки на програми природоохоронних заходів місцевого значення, заходи з проведення лабораторно-діагностичних, лікувально-профілактичних робіт, утримання ветеринарних лікарень та ветеринарних лабораторій, співфінансування (50 відсотків) проектів ліквідації підприємств вугільної і торфодобувної промисловості та витрат на утримання водовідливних комплексів у безпечному режимі, проекти реструктуризації та ліквідації об'єктів підприємств гірничої хімії, підземного видобутку залізної руди, консервації ртутного виробництва, утримання водовідливних комплексів.

Отже, суд вважає, що районні та регіональні державні лабораторії Держпродспоживслужби здійснюють заходи з проведення лабораторно-діагностичних, лікувально-профілактичних робіт, які передбачені Законом України Про ветеринарну медицину та відповідно до вимог Бюджетного кодексу України фінансуються за рахунок обласного бюджету.

За ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.

Відповідно до ч. 1, 4 ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, довгострокових зобов'язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України.

Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються.

З аналізу наведених положень Бюджетного кодексу України вбачається, що учасник бюджетного процесу має право взяти бюджетні зобов'язання виключно в межах бюджетних асигнувань та протягом бюджетного періоду з 01.01.2017 по 31.12.2017.

За таких обставин, розпочатий процес ліквідації Держветфітослужби та утворення Держпродспоживслужби не змінюють у 2017 році порядку фінансування бюджетної установи.

Перераховані положення Бюджетного кодексу України кореспондують з вимогами ч. 2 ст. 85 Бюджетного кодексу України, якою встановлено заборону планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів цим Кодексом, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів.

Виходячи з вищевикладеного, лабораторії Держпродспоживслужби на території Черкаської області, як правонаступники Держветфітослужби, що перейшли із сфери управління останньої до сфери управління Держпродспоживслужби повинні фінансуватися за рахунок коштів обласного бюджету.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зміст листа відповідача від 29.09.2017 №07-33/1698 суперечить фактичним обставинами справи, вимогам Бюджетного кодексу України та спричиняє безпідставне зупинення фінансування бюджетної установи, а тому заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню.

Вирішуючи даний спір, суд не втручається в дискреційні повноваження державного органу, оскільки відповідач у справі не має вибору варіантів поведінки на власний розсуд, окрім як виконувати свої повноваження, чітко визначені Законом.

У відповідності до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи, що відповідачем у даній справі є управління агропромислового розвитку Черкаської обласної державної адміністрації як структурний підрозділ Черкаської обласної державної адміністрації, тому саме на цей державний орган повинні бути покладені судові витрати позивача зі сплати судового збору.

Керуючись ст.ст. 11, 70, 71, 86, 94, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Зобов'язати управління агропромислового розвитку Черкаської обласної державної адміністрації забезпечити фінансування в обсязі визначеному в обласному бюджеті Черкаської області на 2017 рік, який був ухвалений рішенням від 23.12.2016 р. № 11-2/VІІ Черкаської обласної ради, а саме: Чорнобаївської районної державної лабораторії Держпродспоживслужби, код ЄДРПОУ: 00720771, Черкаської регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби, код ЄДРПОУ: 00720616, Шполянської державної лабораторії Держпродспоживслужби, код ЄДРПОУ: 00720786, Золотоніської районної державної лабораторії Держпродспоживслужби, код ЄДРПОУ: 00720697, Жашківської районної державної лабораторії Держпродспоживслужби, код ЄДРПОУ: 00720674.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Черкаської обласної державної адміністрації на користь Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області 1600 (одну тисячу шістсот) грн. судових витрат.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а в разі проголошення судом вступної та резолютивної частини постанови апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 17 жовтня 2017 року.

Суддя В.В. Гаращенко

Дата ухвалення рішення12.10.2017
Оприлюднено19.10.2017
Номер документу69588674
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1555/17

Постанова від 12.10.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні