Постанова
від 17.10.2017 по справі 904/9051/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.10.2017 року Справа № 904/9051/15

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів: головуючого судді Широбокової Л.П. - доповідач,

суддів : Чимбар Л.О., Орєшкіної Е.В.

при секретарі судового засідання Абадей М.О.

за участю представників сторін

від позивача: ОСОБА_1, представник, довіреність №б/н від 10.05.2017р.;

від відповідача: ОСОБА_2, представник, довіреність №7/10-2567 від 28.12.2016р.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства «ОСОБА_3 Дніпро» , м. Дніпро на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 30.05.2017р. у справі №904/9051/15

за позовом: Приватного підприємства «ОСОБА_3 Дніпро» , м. Дніпро

до: Дніпровської міської ради, м. Дніпро

про: визнання умов договору про пайову участь на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпра частково виконаними

ВСТАНОВИВ:

Постановою Вищого господарського суду України від 22.02.2017р. були скасовані постанова Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 01.12.2016р., рішення господарського суду Дніпропетровської області від 14.12.2015р. та додаткове рішення від 18.01.2016р. у справі №904/9051/15 та справа передана на новий розгляд до суду першої інстанції.

При новому розгляді справи рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 30.05.2017р. (суддя Рудь І.А.) у задоволенні позову Приватного підприємства «ОСОБА_3 Дніпро» до Дніпровської міської ради про визнання умов договору про пайову участь на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпра частково виконаними відмовлено в повному обсязі.

Рішення суду мотивоване тим, що збудовані позивачем мережі не передані у комунальну власність територіальної громади м. Дніпро, їх вартість не підтверджена комунальним підприємством; позивачем не доведено належними доказами кошторисну вартість цих інженерних мереж, тому у Дніпровської міської ради були відсутні підстави для зменшення пайової участі забудовника на вартість зовнішніх інженерних мереж.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, не дослідження усіх істотних фактів, що мають значення для справи, просив рішення суду скасувати, прийняти нове рішення про повне задоволення позову. В обґрунтування апеляційної скарги посилався на наступне:

- нормами діючого законодавства передбачено обов'язкове зменшення Відповідачем величини пайової участі на підтверджену суму кошторисної вартості виконаних замовником робіт;

- належним доказом підтвердження кошторисної вартості виконаних робіт, які підлягають зарахуванню як пайовий внесок, є висновок експертизи від 11.08.2015р.;

- вартість виконаних робіт та факт сплати грошових коштів при будівництві підтверджується матеріалами справи;

- органи місцевого самоврядування не можуть самовільно змінювати порядок зарахування внеску, який встановлено законом, та вимагати для цього передачі об'єкта на баланс територіальної громади;

- позивач розпочав процедуру передачі спірних мереж на баланс територіальної громади.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 27.07.2017р. апеляційна скарга Приватного підприємства «ОСОБА_3 Дніпро» на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 30.05.2017р. у справі №904/9051/15 прийнята до розгляду колегією суддів у складі головуючого судді Широбокової Л.П., суддів Іванова О.Г., Верхогляд Т.А. Розгляд справи призначений на 21.08.2017р.

21.08.2017р. у зв'язку з відпусткою судді Іванова О.Г. та перебуванням на лікарняному судді Верхогляд Т.А. по справі здійснено повторну автоматичну зміну складу колегії суддів, за результатами якої справу передано колегії суддів у складі головуючого судді Широбокової Л.П., суддів Кузнецової І.Л., Чимбар Л.О. та прийнято зазначеною колегією суддів до свого провадження ухвалою суду від 21.08.2017р.

17.10.2017р. у зв'язку з відпусткою судді Кузнецової І.Л. по справі здійснено повторну автоматичну зміну складу колегії суддів, за результатами якої справу передано колегії суддів у складі головуючого судді Широбокової Л.П., суддів Орєшкіної Е.В., Чимбар Л.О. та прийнято зазначеною колегією суддів до свого провадження ухвалою суду від 17.10.2017р.

У судовому засіданні 17.10.2017р. представник Позивача апеляційну скаргу підтримав, просив рішення суду скасувати, прийняти нове рішення про повне задоволення позову.

Відповідач проти апеляційної скарги заперечив, просив рішення суду залишити без змін, а скаргу без задоволення. Зазначив, що листом від 16.02.2015р. №10/15-92 Позивача було повідомлено, що для опрацювання питання зменшення суми пайового внеску замовник повинен надати документи згідно переліку. Позивачем не надано до міської ради кошторисної документації, яка б підтверджувала суму коштів, на яку слід зменшити розмір пайового внеску, обумовленого договором №470 від 12.08.2014р. Позивач звернувся до суду з неналежним способом захисту, таким, що не здатен відновити його права чи інтереси, застосований Позивачем спосіб захисту не відповідає переліченим в ч.2 ст. 16 Цивільного кодексу України.

Клопотанням від 04.10.207р. позивач долучив до матеріалів справи додаткові докази щодо проведення оцінки всього комплексу зовнішніх мереж, випробування та передачі цих мереж КП Дніпроводоканал , тощо. Вказані документи складені протягом травня-сепня 2017р., тобто після винесення рішення судом першої інстанції, стосуються іншого предмету, а саме всього комплексу зовнішніх мереж, а не частини, що є предметом позову, тому апеляційним судом вказані додаткові докази не оцінюються.

Дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, апеляційний суд приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

Апеляційним судом при перегляді справи встановлено, що на підставі договору оренди землі від 12.06.2014р., укладеного між Приватним підприємством "ОСОБА_3 Дніпро" - орендар (надалі позивач) та Дніпропетровською міською радою - орендодавець (надалі відповідач), позивачу було надано в строкове платне користування земельну ділянку з кадастровим номером 1210100000:01:047:0008 строком на 5 років, площею 0,16858 га по фактичному розміщенню нежитлової будівлі, яка знаходиться за адресою: по вул. Луговській, 255 (а. с. 181-188 т. 1).

12.08.2014р. між Дніпропетровською міською радою в особі Фінансово-економічного департаменту Дніпропетровської міської ради та Приватним підприємством "ОСОБА_3 сервіс Дніпро" - забудовник було укладено договір про пайову участь на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська (далі - договір) (а. с. 12-13 т. 1).

Предметом даного договору є здійснення оплати забудовником величини пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпропетровська шляхом перерахування грошових коштів до спеціального фонду міського бюджету у зв'язку з будівництвом житлового будинку з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення за адресою: вул. Луговська, 255 (п. 1.1 договору).

Пунктом 2.1 договору встановлено, що величина пайової участі згідно з розрахунком (додаток №1 до договору) становить 1105387,50 грн. Кошти пайової участі сплачуються в повному обсязі єдиним платежем або частинами за графіком, який є невід'ємною частиною даного договору (п. 2.2. договору).

Згідно з п. 3.2.2 договору забудовник зобов'язаний перерахувати величину пайової участі у розвитку інфраструктури м. Дніпропетровська. яка визначена п. 2.1 цього договору та відповідним розрахунком, до спеціального фонду міського бюджету на умовах, визначених договором.

Додатковою угодою №1 від 12.06.2015р. сторони змінили п. 2.1 договору та обумовили, що забудовник зобов'язаний перерахувати внесок в сумі 1264596,09 грн (а. с.16 т.1).

У Додатку №1 до договору "Розрахунок пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпропетровська" сторони встановили розмір пайової участі за функціональним призначенням об'єкта: житлові будинки багатоквартирні - 674340,45 грн, інші заклади торгівлі - 490333,92 грн, інші заклади торгівлі - 99921,72 грн, всього 1264596,09 грн (а. с. 16 т. 1).

У Додатку №2 до договору "Графік сплати" сторони погодили, що величина пайової участі підлягає сплаті у два етапи:

- 590255,64 грн до введення в експлуатацію згідно декларації від 04.02.2015р. №ДП 143150350175 (І черга);

- 674340,45 грн - до прийняття об'єкта в експлуатацію (ІІ черга).

Відповідно до п. 2.3 договору проведення остаточного розрахунку величини пайової участі здійснюється Дніпропетровською міською радою (фінансово-економічним департаментом) після надання забудовником документів про затвердження у встановленому порядку кошторисної вартості будівництва об'єкта, що вводиться експлуатацією, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами, або за фактичними показниками створених потужностей без застосування норм щодо граничного розміру пайової участі.

Згідно Декларації державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області на початок виконання будівельних робіт від 26.01.2015р. за №ДП 083150260135 (а. с. 34-37 т.1), передбачає будівництво житлового будинку з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення по вул. Луговська, 255 у м. Дніпропетровськ у дві черги:

- І черга - будівництво магазину продовольчих та непродовольчих товарів, торгових приміщень, які 04.02.2015р. були введені в експлуатацію, загальна площа 1105,2 кв.м, що підтверджено Декларацією про готовність об'єкта до експлуатації, що зареєстрована Департаментом державної будівельно-архітектурної інспекції у Дніпропетровській області 04.02.2015р. за №ДП 143150350175 (а. с. 38-43 т.1);

- ІІ черга - будівництво 17-ти поверхового будинку.

16.12.2014р. позивачем отримано Технічні умови №5348 (далі - ТУ №5348), видані Комунальним підприємством «Дніпроводоканал» Дніпропетровської міської ради, на водопостачання та каналізування житлового будинку (17 пов.) з торговельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Луговська, буд. 255, затверджені Дніпропетровською міською радою (а.с. 58 т. 2).

Вище зазначеними ТУ №5348 від 16.12.2014р. встановлено умови водопостачання та каналізування у дві черги (1-й та 2-й пускові комплекси).

У відповідності до ТУ №5348 позивачем розроблений та узгоджений з КП «Дніпроводоканал» проект «Зовнішні мережі водопостачання та каналізації житлового будинку (17 пов.) з торговими приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення по вул. Луговська, 255 в м. Дніпропетровску» , відповідно до якого і проводилось будівництво мереж (а. с. 79-127 т. 2).

Згідно ТУ №5348 в процесі будівництва позивачем виконані та введені в експлуатацію зовнішні мережі водопостачання та каналізації 1-го пускового комплексу, основна частина яких знаходиться за межами земельної ділянки, на якій здійснюється будівництво, та яка передана в оренду підприємству згідно договору оренди, що не заперечується відповідачем.

Посилаючись на вказані обставини позивач звернувся до відповідача з листом №10 від 05.02.2015р. та просив зменшити розмір пайового участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста - на суму вартості інженерних мереж поза межами орендованої земельної ділянки (а. с. 44 т.1), жодних додатків до листа не надав.

Листом №10/15-92 від 16.02.2015р. відповідач повідомив позивача, що для опрацювання питання зменшення суми пайового внеску, замовник повинен надати документи згідно переліку, наведеному у даному листі (а. с. 45-46 т.1).

В подальшому листом від 23.04.2015р. позивач повідомив відповідача про початок процедури передачі на баланс КП "Дніпроводоканал" ДМР зовнішніх інженерних мереж, розташованих поза межами земельної ділянки, згідно ТУ №5348 від 16.12.2014р. на водопостачання та каналізування житлового будинку з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення по вул. Луговській, 255 у м. Дніпропетровську (а. с. 47 т.1) та звернувся до КП «Дніпроводоканал» ДМР з пропозицією прийняти на баланс КП «Дніпроводокала» ДМР вище вказані зовнішні мережі водопроводу та каналізації (лист вих. №05/16 від 05.06.2015р.).

КП «Дніпроводоканал» ДМР була надана відповідь (лист вих.№6100/415 від 12.06.2015р., а. с. 50-51 т. 1), що КП «Дніпроводоканал» ДМР зможе розглянути питання щодо прийняття на баланс мереж водопостачання та каналізації тільки після введення ІІ черги будівництва (житлового будинку), тобто після збудування 2-го пускового комплексу.

15.06.2015р. позивач повторно звернувся до відповідача з листом №15 від 16.06.2015р., в якому посилався на своє право щодо зменшення пайового внеску на розмір участі в розвитку інженерної інфраструктури сума якої складає 1 107 521,89 грн; вказував на початок процедури передачі зовнішніх мереж на баланс КП «Дніпроводоканал» ДМР; повідомляв про здійснення незалежної оцінки вартості мереж, яка склала 1 171 385,00 грн без ПДВ та просив відстрочити сплату суми пайового внеску до введення в експлуатацію житлового будинку (ІІ черга) та передачі на баланс КП «Дніпроводоканал» ДМР зовнішніх мереж водопостачання та каналізації.

До листа додав копію листа КП "Дніпроводоканала" ДМР вих. №6100/415 від 12.06.2015р. та копію Звіту про проведення незалежної оцінки вартості зовнішніх мереж водопроводу та каналізації від 09.06.2015р. (а. с. 52-54 т.1).

Листом від 28.07.2015р. за №10/15-529 відповідач відмовив у задоволенні клопотання позивача та вказав про необхідність терміново сплатити пайовий внесок (а. с. 55 т. 1).

Посилаючись на ч. 5 ст. 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" позивач звернувся з даним позовом та з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 18.05.2017р. (а.с.35-42 т.4) просив визнати суму пайового внеску відповідно до договору про пайову участь на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпропетровська №470 від 12 серпня 2014р., укладеного між Дніпропетровською міською радою в особі фінансово-економічного департаменту Дніпропетровської міської ради та Приватним підприємством ОСОБА_3 Дніпро , зменшеною та сплаченою Приватним підприємством ОСОБА_3 Дніпро у відповідності до п. 3.2.2. договору на суму виконаних робіт по будівництву зовнішніх мереж водопроводу та каналізації у розмірі 1178688,00 грн по будівництву житлового будинку з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Луговська, 255.

Правовідносини, що склалися між сторонами регулюються загальними нормами Цивільного кодексу України щодо виконання зобов'язань та спеціальним законодавством, зокрема, Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Законом України "Про планування та забудову територій".

Статтею 27 Закону України "Про планування і забудову територій" встановлено, що величина пайової участі (внеску) замовника у створенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування, відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі (внеску) замовника від загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування, визначеної згідно з державними будівельними нормами, без урахування витрат з придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішньо- та позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.

Встановлений органом місцевого самоврядування розмір пайової участі (внеску) замовника не може перевищувати граничного розміру пайової участі (внеску) на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів.

Граничний розмір пайової участі (внеску) замовника на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів з урахуванням не заборонених законом інших відрахувань, встановлених органом місцевого самоврядування, не може перевищувати, зокрема, 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для нежитлових будівель та/або споруд.

Відповідно до ч. ч. 1-3 ст. 40 вказаного Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону. Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвиток зазначеної інфраструктури.

Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій (ч. 5 ст. 40 Закону).

Відповідно до норм вказаного Закону рішенням Дніпропетровської міської ради від 29.07.2011р. за №5/14 "Про внесення змін до рішення міської ради від 21.03.2007р. №6/11 "Про порядок залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпропетровська" було затверджено в новій редакції "Порядок залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська" (надалі - Порядок) (а. с. 25-33 т. 1).

Відповідно до розділу 1 "Загальні положення" Порядок визначає розмір пайової участі (внеску) замовників (забудовників) у створенні (розвитку) соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпропетровська з урахуванням соціально-економічного значення об'єктів будівництва (реконструкції), зміни функціонального призначення тощо для міста. Пайова участь (внесок) замовників (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста (надалі - пайова участь) є внеском, який замовник (забудовник) має сплатити до бюджету м. Дніпропетровська без урахування ПДВ. Залучені кошти спрямовуються на фінансування об'єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.

Величина пайового внеску позивача визначена сторонами в договорі та складає 1264596,09 грн, яку позивач повинен сплатити у два етапи: - 590255,64 грн до введення в експлуатацію згідно декларації від 04.02.2015р. №ДП 143150350175 (І черга); - 674340,45 грн - до прийняття об'єкта в експлуатацію (ІІ черга).

Разом з тим, відповідно до ч. 5 ст. 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об'єкти передаються у комунальну власність. У разі якщо кошторисна вартість будівництва інженерних мереж та/або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) перевищує розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, орган місцевого самоврядування приймає рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту. Тобто, Законом встановлено обов'язок місцевого органу самоврядування здійснити таке зменшення розміру пайової участі замовника будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму кошторисної вартості інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури, будівництво яких поза межами його земельної ділянки є необхідним за технічними умовами.

Аналогічні положення містить також "Порядок залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська", а саме ч. 9 п.2.7, згідно якого якщо технічними умовами інженерного забезпечення об'єкта передбачається необхідність будівництва замовником (забудовником) інженерних мереж або об'єктів поза межами його земельної ділянки, величина пайової участі зменшується на суму кошторисної вартості тих з них, які погоджені з уповноваженим органом Дніпропетровської міської ради, а такі інженерні мережі та/або об'єкти передаються у комунальну власність територіальної громади м. Дніпропетровська.

Проведення остаточного розрахунку величини пайової участі, розрахованої із застосуванням норм щодо її граничного розміру, здійснюється після надання замовником (забудовником) документів про затвердження у встановленому порядку кошторисної вартості об'єкта, що вводиться в експлуатацію, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами (ч. 10 п. 2.7 Порядку залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвиток інфраструктури міста Дніпропетровська).

Як зазначено Вищим господарським судом України у Постанові від 22.02.2017р., вказівки якого в силу ст. 111-12 Господарського процесуального кодексу України є обов'язковими для суду під час нового розгляду справи, зазначеними нормами передбачена передача в комунальну власність таких інженерних мереж та/або об'єктів та право замовника будівництва на зменшення пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму їх кошторисної вартості тих з них, які погоджені з уповноваженим органом місцевого самоврядування, а також право на отримання відшкодування понесених ним витрат під час спорудження таких мереж (об'єктів) у частині, що перевищує встановлений йому розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту . При вирішенні питання зменшення розміру пайової участі позивач має довести коштористну вартість інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури, будівництво яких поза межами його земельної ділянки є необхідним за технічними умовами, а також надання уповноваженому органу місцевого самоврядування затвердженої в установленому порядку кошторисної документації об'єкта, яка б підтверджувала суму коштів, на яку позивач просить зменшити розмір пайової участі.

Судом встановлено, що будівництво зовнішніх мереж поза межами земельної ділянки погоджено в Технічних умовах №5348, виданих Комунальним підприємством «Дніпроводоканал» Дніпропетровської міської ради, які затверджені Дніпропетровською міською радою, що не заперечується відповідачем.

Як на підставу своїх вимог позивач посилається на листи №10 від 05.02.2015р. та №15 від 16.06.2015р.

Втім, як досліджено судом, лист №10 від 05.02.2015р. не містить конкретної суми, на яку позивач просить зменшити його пайовий внесок та до листа не надано жодних додатків, які б підтверджували його доводи.

В листі №15 від 16.06.2015р. повідомляє, зокрема, що згідно зі звітом незалежної оцінки вартості мереж їх ринкова вартість склала 1 171 385,00 грн без ПДВ та просив відстрочити сплату суми пайового внеску до введення в експлуатацію житлового будинку (ІІ черга) та передачі на баланс КП «Дніпроводоканал» ДМР зовнішніх мереж водопостачання та каналізації.

До вказаного листа були додані копія листа КП "Дніпроводоканал" ДМР вих. №6100/415 від 12.06.2015р. та копія звіту про проведення незалежної оцінки вартості зовнішніх мереж водопроводу та каналізації від 09.06.2015р. (а. с. 52-54 т.1). Оригінали вказаних документи, які отримав відповідач, були досліджені судом в судовому засіданні 17.10.2017р., та судом встановлено, що до звіту про проведення незалежної оцінки вартості зовнішніх мереж водопроводу та каналізації від 09.06.2015р. входить акт приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2015р. на загальну суму 336183,78 грн, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.6-14 т.2).

Тому посилання позивача щодо надання відповідачу з вказаним листом повного комплекту кошторисної документації не відповідає дійсності та судом відхиляється.

Згідно позовних вимог позивач просить зарахувати в рахунок сплати пайового внеску суму 1178688,00 грн, посилаючись на її підтвердження експерною оцінкою щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, яка здійснена ДП Укрдержбудекспертиза в Дніпропетровській області 11.08.2015р.

Втім, з пропозицією щодо зарахування суми позову позивач взагалі не звертався до відповідача.

За наведених обставин апеляційний суд доходить висновку, що позивач передчасно звернувся до суду з даним позовом, оскільки за зарахуванням спірної суми взагалі не звертався до відповідача та не надав останньому на розгляд кошторисну документацію, як це передбачено ч. 5 ст. 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та ч. 9 п.2.7 "Порядку залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська".

На думку суду, звіт про проведення незалежної оцінки вартості зовнішніх мереж водопроводу та каналізації від 09.06.2015р., виконаний ПП фірма Приватпослуга (а.с. 43-78 т.3), який позивач направляв відповідачу, не замінює кошторисну документацію, яка є підставою для зменшення суми пайового внеску, а лише підтверджує відповідність кошторисної документації та здійснених затрат на будівництво вимогам ДБН. Пайовий внесок підлягає зменшенню на суму фактичних витрат забудовника, які підтверджуються кошторисною документацією, функції щодо розгляду та прийняття якої покладено на уповноважені органи місцевого самоврядування.

Тому надання до суду з позовом документів щодо предмету позову не впливає на обов'язок забудовника щодо надання таких документів до уповноваженого органу місцевого самоврядування.

Таких доказів позивачем до суду не надано, як і не надано на час винесення рішення судом першої інстанції доказів передачі спірних зовнішніх мереж у комунальну власність.

За встановлених обставин суд першої інстанції прийшов до правомірного висновку про передчасність позовних вимог та відмовив у позові.

Суд погоджується з доводами апелянта, що Законом встановлено обов'язкове зменшення розміру пайової участі забудовника у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму кошторисної вартості зовнішніх інженерних мереж, втім, як наведено судом вище, відхидляє доводи апелянта, що звіт про проведення незалежної оцінки вартості зовнішніх мереж водопроводу та каналізації є належним доказом такої вартості, та зазначає, що позивачем не дотримана процедура щодо такого зменшення.

Разом з тим, суд не погоджується з доводами відповідача про те, що позивачем обрано неналежний спосіб захисту свого порушеного права. Відповідно до ст. 16 Цивільного кодексу України суд може захистити цивільне право чи інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом. Законом встановлено обов'язок місцевого органу самоврядування здійснити зменшення розміру пайової участі замовника будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму кошторисної вартості інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури, будівництво яких поза межами його земельної ділянки є необхідним за технічними умовами, тому до виконання такого обов'язку особа може бути примушена в судовому порядку.

Апеляційний суд також погоджується із судом першої інстанції щодо розподілу судових витрат у справі та стягненню з позивача на користь відповідача судових витрат у загальній сумі 3 169 грн 40 коп.

Враховуючи викладене, підстав для скасування чи зміни рішення суду відповідно до ст. 104 Господарського процесуального кодексу України не вбачається, апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення господарського суду Дніпропетровської області без змін.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по апеляційній скарзі покладаються на скаржника.

Керуючись ст.ст. 103-105 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Приватного підприємства «ОСОБА_3 Дніпро» , м. Дніпро на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 30.05.2017р. у справі №904/9051/15 залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 30.05.2017р. у справі №904/9051/15 залишити без змін.

Постанова набирає чинності з часу її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України протягом двадцятиденного строку.

Повний текст постанови складений 19.10.2017р.

Головуючий суддя Л.П. Широбокова

Суддя Л.О. Чимбар

Суддя Е.В. Орєшкіна

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.10.2017
Оприлюднено20.10.2017
Номер документу69620068
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/9051/15

Судовий наказ від 17.04.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Постанова від 03.04.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Львов Б.Ю.

Ухвала від 12.03.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Львов Б.Ю.

Постанова від 17.10.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 17.10.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 21.08.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 21.08.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 27.07.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 22.06.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Євстигнеєв Олександр Сергійович

Рішення від 06.06.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні