Постанова
від 10.10.2017 по справі 816/1425/17
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/1425/17

Полтавський окружний адміністративний суд колегією у складі:

головуючого судді - Шевякова І.С.,

суддів - Єресько Л.О. , Удовіченка С.О.

за участю:

секретаря судового засідання - Голубенко В.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дека- транс ЛТД" до Головного управління ДФС у Полтавській області, ДФС України про визнання дій протиправними та зобов"язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

21 серпня 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Дека-транс ЛТД" (надалі також - позивач, ТОВ "Дека-транс ЛТД") звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання неправомірною відмови зареєструвати податкову накладну № 13 від 20.07.2017 року та зобов`язання зареєструвати зазначену податкову накладну в день її направлення.

Ухвалою від 20 вересня 2017 року Полтавський окружний адміністративний суд залучив до участі у справі в якості другого відповідача ОСОБА_3 фіскальну службу України (надалі також - відповідач, ДФС України).

10 жовтня 2017 року позивач уточнив позовні вимоги та просив визнати неправомірним рішення Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної № 13 від 20.07.2017 року та зобов"язати ОСОБА_3 фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 13 від 20.07.2017 року, складену ТОВ "Дека-Транс ЛТД".

В обґрунтування позовних вимог ТОВ "Дека-транс ЛТД" було зазначено, що відмова в реєстрації податкової накладної № 13 від 20.07.2017 року є протиправною, а відповідне рішення є неправомірним, необґрунтованим, безпідставним через відсутність доказів порушення підприємством податкового законодавства.

В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги в повному обсязі, просила суд їх задовольнити. Надала пояснення по суті справи, а саме фінансово-господарської операції, за якою була виписана податкова накладна № 13 від 20.07.2017 року. Пояснила, що підприємство займається автомобільними перевезення, здебільшого на замовлення сільськогосподарських підприємств, тому обсяги замовлень носять сезонний характер. ТОВ Вишневе-АГРО , яким була виписана спірна податкова накладна, є одним з постійних клієнтів. Інші аналогічні податкові накладні від цього ж контрагента, реєструвалися і до факту оскаржуваної відмови, і після нього. З квитанції про зупинення реєстрації та рішення про відмову в реєстрації незрозуміло, які саме недоліки відповідач виявив у первинних документах та в чому вони не відповідають закону. В ході пояснення надала документи бухгалтерського обліку на підтвердження реальності та правомірності господарської операції.

Представник відповідача, ГУ ДФС в Полтавській області, заперечувала проти позову, пояснюючи, що оскаржувана відмова в реєстрації вчинена не Головним управлінням, а посадовими особами (комісією) ДФС України.

Ця ж представник, будучи також уповноваженим представником ДФС України, заперечувала проти позову з підстав правомірності оскаржуваного рішення. У письмових запереченнях відповідач зазначав, що у зв`язку з виявленням невідповідності обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 35065 позивачу було запропоновано надати пояснення та або копії документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК, про що зазначено в квитанції № 1. Представником відповідача вказано, що ТОВ "Дека-Транс ЛТД" надано документи, які були недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію відповідної податкової накладної, через що прийнято рішення № 54826/39951881 від 09.08.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 13 від 20.07.2017 року.

Заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

З матеріалів справи судом встановлено, що юридична особа ТОВ "Дека-Транс ЛТД" (код ЄДРПОУ 39951881; місцезнаходження: Полтавська область, Лохвицький район, м. Червонозаводське, вул. Ватутіна, б. 59) зареєстроване 14.08.2015 року /а.с. 16/.

26 травня 2017 року між ТОВ "Дека-Транс ЛТД" (виконавець) та Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Вишневе-Агро" (замовник) укладено Договір про надання послуг по перевезенню вантажів № 129 /а.с. 11-15/.

Відповідно до умов зазначеного договору ТОВ "Дека-Транс ЛТД" бере на себе зобов`язання доставити автомобільним транспортом довірений йому СТОВ "Вишневе-Агро" вантаж (згідно з товарно-транспортною накладною форми № 1ТН або іншої форми, яка містить всі обов`язкові реквізити, визначені законодавством для ТТН - надалі перевізний документ) з місця відправлення до пункту призначення по маршруту, вказаному замовником, видати вантаж уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувач), а замовник бере на себе зобов`язання сплатити плату за перевезення вантажу.

На підтвердження виконання укладеного між ТОВ "Дека-Транс ЛТД" та СТОВ "Вишневе-Агро" складений акт № КБ 000006594 прийому-передачі виконаних робіт по договору про надання послуг по перевезенню вантажів № 129 від 26.05.2017 року на загальну суму 98802, 95 грн, у тому числі ПДВ 16467,16 грн.

20 липня 2017 року ТОВ "Дека-Транс ЛТД" складено податкову накладну № 13 від 20.07.2017 року та подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (надалі - ЄРПН).

Однак, автоматизованою системою ДФС України було направлено платнику Квитанцію №1, у якій зазначено що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:49.41. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, що достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

На виконання зазначених вимог позивачем на адресу відповідача направлений пояснювальний лист щодо діяльності товариства від 17.08.2017 року з додатками, які включали первинні документи на підтвердження реальності господарської діяльності та відповідних господарських операцій між позивачем та СТОВ "Вишневе-Агро" за договором про надання послуг по перевезенню вантажів № 129 від 26.05.2017 року.

Зробивши висновок про недостатність наданих документів для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної, та/або про надання копій документів, які складені з порушенням законодавства, відповідач прийняв рішення від 09.08.2017 року № 54826/39951881 про відмову у реєстрації податкової накладної (рішення 54826/39951881 від 09.08.2017 року).

Не погоджуючись з рішенням, позивач оскаржив його до суду.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню ДФС України, суд виходить із такого.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (надалі - ПК України), об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів;

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

В даному разі у спірних правовідносинах Квитанція №1 від 01.08.2017 року щодо зупинення реєстрації податкової накладної № 13 від 20.07.2017 року містить зазначену інформацію про те, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:49.41. Запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, що достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Відповідно до запропонованого, позивачем складений та направлений на адресу відповідача пояснювальний лист щодо діяльності товариства, а також надана первинна документація на підтвердження реальності господарської операції ТОВ "Дека-транс ЛТД" з СТОВ "Вишневе-Агро" /а.с. 40-91/.

У своєму пояснювальному листі позивачем зазначено, що відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань основним видом діяльності ТОВ "Дека-Транс ЛТД" є код КВЕД 49.41:вантажний автомобільний транспорт, що включає в себе перевезення великогабаритних вантажів та вантажів перевезення транспортними засобами з використанням людської сили, та інші види перевезень. Крім того, позивач здійснює діяльність за код КВЕД 52.29: інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, що включає: організацію транспортування вантажів автотранспортом, видачу й одержання транспортної документації та накладних, діяльність експедиторів з перевезення вантажів, завантажувально-розвантажувальні роботи.

26 травня 2017 року між ТОВ "Дека-Транс ЛТД" (виконавець) та Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Вишневе-Агро" (замовник) укладено Договір про надання послуг по перевезенню вантажів № 129 /а.с. 11-15/.

Відповідно до умов зазначеного договору, ТОВ "Дека-Транс ЛТД" бере на себе зобов`язання доставити автомобільним транспортом довірений йому СТОВ "Вишневе-Агро" вантаж (згідно з товарно-транспортною накладною форми № 1ТН або іншої форми, яка містить всі обов`язкові реквізити, визначені законодавством для ТТН - надалі перевізний документ) з місця відправлення до пункту призначення по маршруту, вказаному замовником, видати вантаж уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувач), а замовник бере на себе зобов`язання сплатити плату за перевезення вантажу.

Виконання договору по перевезенню вантажів здійснювалось з використанням орендованого транспорту. Транспорт орендувався у фізичної особи - підприємця ОСОБА_4 та громадянки ОСОБА_5 відповідно до договору оренди транспортних засобів НАТ 944310 від 31.03.2016 року /а.с. 88/.

На підтвердження виконання укладеного між ТОВ "Дека-Транс ЛТД" та СТОВ "Вишневе-Агро" складений акт № КБ 000006594 прийому-передачі виконаних робіт по договору про надання послуг по перевезенню вантажів № 129 від 26.05.2017 року на загальну суму 98802, 95 грн, у тому числі ПДВ 16467,16 грн.

Крім того, на підтвердження дійсності виконання відповідного договору надані товарно-транспортні накладні /а.с. 110-135/.

Позивачем пояснено, що також до податкового органу надавались копії подорожних листів, акти прийому - передачі автомобілів в суборенду, копії цивільно-правових угод про надання послуг з виконання функцій водія на вантажному транспорті, копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, копія звіту про дебетові та кредитні операції по рахунку № 26005054620395 з 01.07.2007 по 16.08.2017 з СТОВ "Вишневе-Агро", а також документи на підтвердження купівлі запасних частин на вантажний транспорт, документи на підтвердження технічного обслуговування такого транспорту, тощо.

Судом також встановлено, що не зважаючи на надані пояснення та документи, Комісією ДФС прийнято Рішення № 54826/39951881 від 09.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 20.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд зазначає, що абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» № 190 від 29.03.2017р. встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови № 190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування", або "надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування".

Проте, в рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Отже, на думку суду, оскаржуване рішення не містить чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Відтак, не є обґрунтованим та не відповідає критеріям правомірності рішення суб'єкта владних повноважень, що встановлені ст. 2 КАС України.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про належне проведення господарської операції між позивачем та СТОВ "Вишневе-Агро", та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної № 13 від 20.07.2017 року; а платник податку (позивач) має право на належне отримання податкового кредиту за господарською операцією на підставі спірної податкової накладної.

Відтак, позовна вимога про скасування протиправного рішення щодо відмови в реєстрації податкової накладної підлягає до задоволення.

Також позивач просив зобов'язати ДФС України зареєструвати податкову накладну №13 від 20.07.2017 року в ЄРПН.

Згідно з пунктом другим частини четвертої статті 105 КАС України, адміністративний позов може містити вимоги про зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.

За приписами пункту 2 частини 2 статті 62 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Аналізуючи дані положення кодексу, можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов'язувати суб'єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України № 1246 від 29.12.2010, (зі змінами), передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Зважаючи на викладене, суд прийшов до висновку про необхідність задля належного захисту порушеного права позивача зобов`язати ОСОБА_3 фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 13 від 20.07.2017 року ТОВ "Дека-Транс ЛТД" у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 1600 грн. і суд дійшов висновку про задоволення позову, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь позивача витрати зі сплати судового збору в розмірі 1600 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Рішення Державної фіскальної України № 54826/39951881 від 09.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 13 від 20.07.2017 року ТОВ "Дека-Транс ЛТД" - визнати протиправним та скасувати.

Зобов"язати ОСОБА_3 фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 13 від 20.07.2017 року ТОВ "Дека-Транс ЛТД" у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути на користь ТОВ "Дека-Транс ЛТД" (ІПН 39951881) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України витрати зі сплати судового збору в сумі 1600 грн (одна тисяча шістсот гривень).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 17 жовтня 2017 року.

Головуючий суддя ОСОБА_6 суддя суддя ОСОБА_7 ОСОБА_8

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2017
Оприлюднено20.10.2017
Номер документу69626210
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1425/17

Ухвала від 13.02.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Постанова від 10.10.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 28.08.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 28.08.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні