Постанова
від 17.10.2017 по справі 909/549/16
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2017 року Справа № 909/549/16

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого Бакуліної С.В. (доповідач), суддів: Данилової М.В., Яценко О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали касаційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" на постановуЛьвівського апеляційного господарського суду від 08.06.2017 у справі№ 909/549/16 Господарського судуІвано-Франківської області за позовомФінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради доТовариства з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради проспонукання до укладення договору про пайову участь замовників будівництва у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Івано-Франківська

в судовому засіданні взяли участь представники : від позивача: від відповідача: від третьої особи:не з'явились не з'явились не з'явились В С Т А Н О В И В :

Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області (суддя Фанда О.М.) у справі №909/549/16 від 13.04.2017 в позові відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду (головуючий суддя - Скрипчук О.С., судді: Марко Р.І., Хабіб М.І.) від 08.06.2017, у справі №909/549/16, рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 13.04.2017 скасовано та прийнято нове рішення про часткове задоволення позову; визнано укладеним договір про пайову участь замовників будівництва у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Івано-Франківська між Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, Фінансовим управлінням Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради та Товариством з обмеженої відповідальності "Західбудінвест плюс", в наступній редакції:

ДОГОВІР №


про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку

інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста

м. Івано-Франківськ "____"


201 р.

Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради (далі Виконком) в особі заступника міського голови О. Кайди, що діє на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Положення "Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста" (сторона 1), Фінансове управління Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (далі - Фінансове управління) в особі начальника В.Сусаніної, що діє на підставі Положення "Про фінансове управління виконавчого комітету міської ради" (сторона 2) з однієї сторони, та Товариства з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" (далі - Замовник) в особі директора Трахановського Олега Васильовича (далі - Замовник), що діє на підставі Статуту (сторона 3), з іншої сторони, а разом надалі - Сторони, у відповідності до Положення "Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста", а також беручи до уваги те, що Замовник у відповідності до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Івано-Франківська, констатуючи, що правовідносини, які виникають за цим Договором, є майново-господарськими зобов'язаннями і обов'язковими до виконання, уклали цей договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста (далі - Договір) про наступне:

1.Предмет Договору

1.1. За цим Договором Замовник, що здійснює будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення на вул.Сніжній, поруч будинку № 52, в порядку та на умовах визначених Договором, бере участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Івано-Франківська.

1.2. Земельна ділянка, на якій здійснюється будівництво об'єкта, розташована за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Сніжна, поруч будинку № 52, договір оренди землі від 02.11.2009 року, зареєстрований в Івано-Франківському ДЗК № 041029400029 від 11.02.2010 року.

2.Обов'язки сторін

2.1. Замовник зобов'язується сплатити пайовий внесок у розмірі та у терміни, визначені Договором.

2.2. Виконком зобов'язується використати кошти отримані від Замовника на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.

3.Розмір і порядок сплати пайового внеску

3.1. Розрахунок розміру пайового внеску здійснюється відповідно до додатку 1 до Договору.

3.2. Величина пайового внеску визначена на підставі нормативів для одиниці створеної потужності (функціональної одиниці виміру) затвердженої Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України у сумі 5 902,50 грн. (без ПДВ).

3.3. Замовник сплачує пайову участь у сумі 1 512 619,45 грн. в 7-денний термін з моменту реєстрації Договору.

4.Строк дії Договору

4.1. Договір набуває чинності з моменту його реєстрації і діє до моменту повного виконання умов Договору.

5.Відповідальність сторін

5.1. При простроченні платежу, визначеного пунктом 3.3 Договору, Замовник сплачує до міського бюджету суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, три проценти річних від простроченої суми та пеню у розмірі 120 % річних облікової ставки НБУ, що діє у період, за який нараховується пеня, від суми заборгованості за кожний прострочений день.

5.2. Спори, пов'язані з пайовою участю (внеском) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, вирішуються комісією з питань визначення пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, в іншому випадку в судовому порядку, згідно чинного законодавства.

6.Інші умови

6.1. Тлумачення термінів Договору здійснюється згідно Положення "Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста".

6.2. Зміни до Договору можуть бути внесені за взаємною згодою сторін, що оформляється додатковою угодою до цього Договору, у разі невиконання пункту 3.3, з урахуванням пункту 5.1. Виконком та/або Фінансове управління здійснює перерахування пайового внеску в односторонньому порядку, про що повідомляє Замовника.

6.3. Зміни до Договору оформляються додатком, який є його невід'ємною частиною і мають однакову юридичну силу, якщо вони викладені в письмовій формі та підписані уповноваженими на те представниками сторін. В разі невиконання пункту 3.3 з урахуванням пункту 5.1 Договору, Виконком та/або Фінансове управління здійснює перерахування пайового внеску в односторонньому порядку, оформляючи додатком, про що повідомляє замовника.

6.4. Усі правовідносини, що виникають у зв'язку з виконанням умов Договору та не врегульовані ним, регламентуються нормами чинного в Україні законодавства.

6.5. Договір складений на 3-х сторінках у 2-х примірниках, кожний із яких має однакову юридичну сили.

Місцезнаходження та реквізити сторін

Виконавчий комітет Івано-Франківської ТзОВ "Західбудінвест плюс"

міської ради м. Івано-Франківськ,

м. Івано-Франківськ вул. Толстого,5/30

вул. Грушевського, 21, код ЄДРПОУ 32077069

тел.556515

Одержувач платежу:

міський бюджет м. Івано-Франківська

24170000

код: 37952250

р/р: 31511921700002

МФО: 836014

УДКСУ в м. Івано-Франківську

Призначення платежу :

на інженерно-транспортну

та соціальну інфраструктуру міста

Виконком


/О. Кайда/ Замовник
/Трахановський /

МП МП

Фінансове управління виконавчого комітету

Івано-Франківської міської ради

м. Івано-Франківськ

вул. Дністровська, 28

тел. 785005

Фінансове управління


/В.Сусаніна/

Додаток

до Договору №


від "___"
201 р.

про пайову участь замовників будівництва у

створенні і розвитку інженерно-транспортної

та соціальної інфраструктури міста

Розрахунок розміру пайової участі

(єдиний)

Об'єкт: багатоквартирний житловий будинок з вбудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Сніжній, поруч будинку № 52

Показник опосередкованої вартості

спорудження 1 м. кв. об'єкту будівництва

в Івано-Франківській обл., (без ПДВ), грн. 5 902,50

Площа об'єкта будівництва, м. кв. (житло) 4 207,50

Площа об'єкта будівництва, м. кв. (нежитло) 1 546,20

Відсоток, передбачений п.6.2.2 Положення

"Про пайову участь замовників будівництва у

створенні і розвитку інженерно-транспортної

та соціальної інфраструктури міста"

від 18.10.2013 року (житло) 4

Відсоток, передбачений п.6.2.1 Положення

"Про пайову участь замовників будівництва у

створенні і розвитку інженерно-транспортної

та соціальної інфраструктури міста"

від 18.10.2013 року (нежитло) 7

Розмір пайової участі всього, грн., з них 1 512 619,45 грн.

Розмір пайової участі на соціальну

інфраструктуру міста, грн. 1 142 569,35

розмір пайової участі на інженерно -

транспорту інфраструктуру міста, грн. 370 050,1

Одержувач платежу:

МБ м.Івано-Франківськ

24170000

код: 37952250

р/р: 31511921700002

МФО: 836014

УДКСУ в м. Івано-Франківську

Призначення платежу:

на інженерно-транспортну та

соціальну інфраструктуру міста

Виконком


/О. Кайда/ Замовник
/О.Трахановський /

Фінансове управління


/В.Сусаніна/

в решті позову відмовлено; стягнуто з Товариства з обмеженої відповідальності "Західбудінвест плюс" на користь Фінансового управління Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради 1378,00 грн судового збору за розгляд справи у суді першої інстанції та 1515,80 грн судового збору за перегляд рішення в апеляційному порядку.

В касаційній скарзі Товариство з обмеженої відповідальності "Західбудінвест плюс" просить скасувати постанову апеляційної інстанції, натомість залишити в силі рішення місцевого господарського суду, посилаючись на порушення норм матеріального права, а саме: ст.27 Закону України "Про планування і забудову територій", ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", ст.ст. 626, 627, 628 Цивільного кодексу України (далі ЦК України).

Відзиву на касаційну скаргу не надійшло.

Сторони та третя особа не скористалися наданим процесуальним правом на участь в засіданні суду касаційної інстанції.

Перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в рішенні місцевого та постанові апеляційного господарських судів, Вищий господарський суд України дійшов до висновку, що касаційна скарга не належить до задоволення з огляду на таке.

Фінансове управління Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради звернулось до господарського суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" (далі ТОВ "Західбудінвест плюс") про спонукання до укладення договору про пайову участь замовників будівництва у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Івано-Франківська. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог законодавства, відповідач здійснив будівництво багатоквартирного житлового будинку не уклавши спірний договір, як того вимагають приписи Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Судами встановлено таке.

29.08.2006 Івано-Франківською міською радою прийнято рішення "Про створення цільового фонду соціально-економічного розвитку м. Івано-Франківська".

07.12.2006 рішенням Івано-Франківської міської ради затверджено Положення про пайову участь замовників будівництва у формуванні цільового фонду соціально-економічного розвитку міста (т.1 а.с.99-107). Положенням визначено порядок та умови залучення коштів для розвитку соціальної інфраструктури м. Івано-Франківська, врегульовано організаційно-правові відносини, пов'язані з оформленням договорів про пайову участь, та визначено порядок сплати пайових внесків у грошовій формі.

17.01.2007 між Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради та ТОВ "Західбудінвест плюс" укладено два договори №494 та №495 про пайову участь забудовника у розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста по об'єкту будівництва по вул. Сніжній, поруч будинку №52 (а.с.90-91).

Згідно п.1 вищезазначених договорів №494 та №495 передбачено, що забудовник бере пайову участь у розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста.

Сума пайової участі забудовника визначена рішенням комісії з питань визначення розміру пайової участі забудовників на розвиток інженерно-транспортної інфраструктури міста при Виконавчому комітеті Івано-Франківської міської ради і становить 58814,17 грн на водопостачання (п.2 Договору №494 від 17.01.2007) та 60808,32 грн на водовідведення (п.2 Договору №495 від 17.01.2007).

Відповідно до п.4 Договорів забудовник зобов'язується заплатити суму пайової участі шляхом перерахунку грошових коштів на рахунок Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.

При укладенні Договорів від 17.01.2007 №494 та №495 сторони керувались ст.27 Закону України "Про планування і забудову територій" та ст.ст.18, 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

В подальшому, Фінансове управління Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради звернулось листом №2-15/309 від 14.06.2016 до ТОВ "Західбудінвест плюс", як замовника будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Сніжній, поруч будинку №52, з пропозицією (офертою) укласти договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, надавши проект такого договору з додатком розрахунку розміру пайової участі.

Втім, зазначений договір сторонами не укладено, що і стало підставою для звернення до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір у справі, місцевий господарський суд, встановивши, що стосовно об'єкту будівництва по вул. Сніжній, поруч будинку №52 відповідачем вже були укладені Договори №494 та №495 про пайову участь забудовника у розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста, дійшов висновку про відсутність підстав для укладення нового договору пайової участі, у зв'язку з чим, в позові відмовив.

Апеляційний господарський суд, з такими висновками суду першої інстанції не погодився та приймаючи нове рішення про часткове задоволення позову, правомірно виходив з такого.

Відповідно до частини четвертої статті 11 ЦК України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Згідно з частиною першою статті 14 ЦК України цивільні обов'язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності в Україні визначені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі Закон), статтею 40 якого встановлено обов'язок пайової участі замовників будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту та визначено механізм його реалізації.

Так, за приписами частини другої зазначеної статті Закону замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури (ч.3 ст.40 Закону).

В силу вимог ч.5 цієї статті Закону величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами.

Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об'єкта, з техніко-економічними показниками. Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію (ч.ч.8, 9 ст.40 Закону).

В силу положень частини першої статті 40 Закону порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.

Рішенням Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013 №1231-38 затверджено Положення "Про пайову участь замовників будівництва у створенні та розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста".

За приписами п.п.1.2, 1.3 Положення замовники будівництва залучаються до пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста виключно на підставі укладених з виконавчим комітетом та фінансовим управлінням договорів про пайову участь. Для укладення такого договору замовник зобов'язаний повідомляти виконавчий комітет про будь-які вчинені ним дії щодо забудови земельної ділянки, відповідно до діючого законодавства та звернутися про укладення Договору про пайову участь.

Згідно з абзацом 2 п.3.1 Положення замовник зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, крім випадків, передбачених пунктом 6.6, 6.7 цього Положення.

Відповідно до п.4.4 Положення договір про пайову участь укладається на підставі звернення замовника будівництва на ім'я першого заступника міського голови.

Абзацом 2 пункту 7.3 Положення встановлено, що в разі відсутності звернення замовника щодо укладення договору про пайову участь в строк, передбачений п.9 ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" виконавчий комітет або фінансове управління вживає всіх необхідних заходів щодо укладення договору, в тому числі і після введення об'єкту в експлуатацію. В разі, якщо замовник не звернувся про укладення договору та не підписав у встановлений термін виконавчий комітет або фінансове управління вправі подати позовну заяву про укладення договору в судовому порядку (п.1.4 Положення).

В силу вимог статті 144 Конституції України та статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування при виконанні своїх функцій приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Таким чином приписами статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено обов'язок замовника будівництва прийняти пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, який реалізується шляхом укладення відповідного договору в порядку, визначеному Законом та деталізованому актом органу місцевого самоврядування. Правовий аналіз частин 8 та 9 у сукупності з іншими положеннями цієї статті Закону дозволяє дійти висновку про те, що обов'язок щодо ініціювання укладення такого договору покладено саме на замовника будівництва, оскільки пов'язується з його зверненням до органу місцевого самоврядування. Неукладення договору свідчить про недотримання вимог законодавства і має наслідком порушення прав та інтересів відповідної територіальної громади.

Органи місцевого самоврядування знаходяться поза межами процедури прийняття об'єктів будівництва в експлуатацію та позбавлені можливості контролювати момент його здійснення, відтак неукладення такого договору з підстав невиконання замовником обов'язку щодо звернення до органу місцевого самоврядування з відповідною пропозицією свідчить про його ухилення від укладення договору та може бути оскаржено в судовому порядку, у тому числі і після прийняття об'єкту будівництва в експлуатацію.

Згідно з частиною третьою статті 179 ГК України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, зокрема, якщо існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору.

Разом із тим, частиною першою статті 648 ЦК України встановлено, що зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.

Частиною дев'ятою статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено істотні умови договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, якими є: розмір пайової участі, строк (графік) сплати пайової участі, відповідальність сторін. Крім того, невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Як вбачається з матеріалів справи Фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради звернулось листом №2-15/309 від 14.06.2016 до ТОВ "Західбудінвест плюс", як замовника будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення на вул. Сніжній, поруч будинку №52, з пропозицією (офертою) укласти договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, надавши проект такого договору з додатком розрахунку розміру пайової участі, складеного відповідно до типового договору, передбаченого Положенням "Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста". Відповідно до вказаного розрахунку розміру пайової участі розмір пайової участі становить 1632241,94 грн.

Поряд з цим, попередніми судовими інстанціями встановлено, що відповідачем до міського бюджету м. Івано-Франківська сплачено пайову участь в розмірі 60808,32 грн та 58814,17 грн згідно квитанцій № 73 від 27.12.2016, № 11 від 28.12.2016 № 7 від 29.12.2016, № 72 від 27.12 2016, № 10 від 28.12.2016 на підставі договорів від 17.01.2007 №494 та №495 про пайову участь забудовника у розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста по об'єкту будівництва по вул. Сніжній, поруч будинку №52, які були укладені відповідно до ст.27 Закону України "Про планування і забудову територій" та ст.ст.18, 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Тобто, відповідач взяв участь у створенні і розвитку соціальної інфраструктури міста, втім у іншому розмірі ніж було визначено законодавством на момент здійснення ним будівництва в якості замовника та прийняття об'єкта в експлуатацію, на підставі договорів які укладені до набрання чинності Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Згідно п.7 Розділу V Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" якщо договором про пайову участь, який укладений до набрання чинності цим Законом, передбачена сплата пайової участі замовником будівництва (повністю або частково) в обсягах інших, ніж визначено цим Законом, такий договір підлягає приведенню у відповідність із цим Законом.

При цьому, оскільки саме на замовника будівництва покладено обов'язок взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту згідно 2 ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", в порядку і розмірі, що визначається за вказаним Законом, останній мав і обов'язок по ініціюванню приведення договорів №494 та №495 у відповідність з нормативними вимогами.

Втім, договори від 17.01.2007 №494 та №495 не були приведені сторонами у відповідність до наведених вище вимог законодавства, в результаті чого, розмір пайової участі замовника будівництва був сплачений останнім в іншій сумі, ніж та, яка б підлягала сплаті в разі належного виконання обумовлених Законом дій, до того ж вказані суми були сплачені відповідачем після введення об'єкту будівництва в експлуатацію.

Колегія суддів зазначає, що оскільки метою укладення спірного договору є надходження до міського бюджету грошових коштів, розмір яких встановлюється на підставі Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Положення "Про пайову участь замовників будівництва у створенні та розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста", яка (мета) досягається лише у спосіб укладення відповідного правочину, неукладення сторонами спірного договору щодо суми пайової участі, яка є різницею між тою, що визначена договорами №494 та №495 та тою, що визначається згідно наведених норм, або ж неприведення зазначених договорів у відповідність до законодавчих вимог, в результаті яких відповідачу було б донараховано розмір пайової участі, не може позбавляти міську раду права на отримання вказаної суми, а отже, враховуючи, що пайова участь залучається саме на підставі укладеного відповідного договору, вимоги позивача відносно укладення спірного правочину в частині пайової участі на суму 1512619,45грн правомірно визнані апеляційним господарським судом обґрунтованими.

Зазначене вище спростовує відповідні доводи касаційної скарги.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що суд апеляційної інстанції дійшов ґрунтовного висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог, доводи касаційної скарги цього висновку не спростовують, а зводяться до намагання переоцінити встановлені судом обставини і досліджені докази, що згідно з приписами ст.ст.111 5 , 111 7 ГПК України перебуває поза процесуальними межами повноважень суду касаційної інстанції.

Керуючись ст.ст.111 5 , 111 7 , 111 8 , п.1 ч.1 ст.111 9 , ст.111 11 ГПК України, Вищий господарський суд України ,-

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" залишити без задоволення.

Постанову Львівського апеляційного господарського суду від 08.06.2017 у справі Господарського суду Івано-Франківської області № 909/549/16 залишити без змін.

Головуючий-суддя С.Бакуліна

Судді М.Данилова

О.Яценко

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення17.10.2017
Оприлюднено23.10.2017
Номер документу69665157
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/549/16

Постанова від 17.10.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Бакуліна С. В.

Ухвала від 04.10.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Бакуліна С. В.

Постанова від 08.06.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Скрипчук О.С.

Ухвала від 13.05.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Скрипчук О.С.

Рішення від 13.04.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фанда О. М.

Ухвала від 23.03.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фанда О. М.

Ухвала від 07.03.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фанда О. М.

Ухвала від 14.02.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фанда О. М.

Постанова від 24.01.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Бакуліна С. В.

Ухвала від 22.12.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Бакуліна С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні