Постанова
від 11.10.2017 по справі 820/2838/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

11 жовтня 2017 р. № 820/2838/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Рубан. В.В.,

за участі

секретаря судового засідання - Хмелівської Н.М.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "ОСОБА_3 дороги України" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Дочірнє підприємство "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "ОСОБА_3 дороги України", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Харківській області , в якому (з урахуванням уточнень) просив суд:

- скасувати податкове повідомлення-рішення Головного Управління ДФС у Харківській області від 30.05.2017 року № НОМЕР_1;

- скасувати податкове повідомлення-рішення Головного Управління ДФС у Харківській області від 30.05.2017 року № НОМЕР_2;

- судові витрати покласти на відповідача.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в період з 28.10.2016 р. по 11.05.2017 р., фахівцями Салтівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області проведена документальна планова виїзна перевірка Філії Великобурлуцький райавтодор ДП Харківський облавтодор ВАТ ДАК ОСОБА_3 дороги України , код ЄДРПОУ 03447233 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 р., по 30.06.2016 р., валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 р. по 30.06.2016 р., за результатами якої був складений акт від 17.05.2017 р., № 3674/20-40-14-05 - 08/3447233. За результатами розгляду матеріалів перевірки Головним управлінням ДФС у Харківській власті були винесені податкові повідомлення - рішення від 30.05.2017 року № НОМЕР_1 та № НОМЕР_2, відповідно до яких Філії визначено суму грошового зоов'язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі штрафних санкцій - 133728,76 грн., пеня - 169,79 грн. та визначено суму грошового зобов'язання з військового збору у сумі штрафних санкцій - 12412,08 грн. Позивач не погоджується з прийнятими податковими повідомленнями - рішеннями та просив їх скасувати.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив позов задовольнити у повному обсязі, посилаючись на обставини, які у ньому викладені.

Представник відповідача проти позову заперечував, зазначивши, що порушення, встановлені в ході перевірки позивача, зафіксовані належним чином в акті перевірки, висновки якого стали підставою для винесення спірних податкових повідомлень-рішень, у зв'язку із чим просив у задоволенні позову відмовити.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, встановив наступне.

Судом встановлено, що на підставі направлень від 28.10.2016 № 330, 334, 335 виданих Салтівською ОДПІ Головного управління ДФС у Харківській області, згідно п.п.20.1.4 ст.20, ст.77, ст.82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 №2755-УІ, наказу №20-К від 01.11.2016 Східної ОДПІ м. Харкова та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання, проведена планова виїзна перевірка Філії ВЕЛИКОБУРЛУЦЬКИЙ РАЙАВТОДОР Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "ОСОБА_3 дороги України" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з з 01.01.2013р. по 30.06.2016 р. валютного та іншого законодавства за період з з 01.01.2013р. по 30.06.2016 р., відповідно до затвердженого плану перевірки.

За наслідками перевірки контролюючим органом складено акт перевірки від 17.05.2017 р., № 3674/20-40-14-05 - 08/3447233 Про результати планової виїзної перевірки Філія ВЕЛИКОБУРЛУЦЬКИЙ РАЙАВТОДОР ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЇМСТВА ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАВТОДОР ВАТ ДАК ОСОБА_3 УКРАЇНИ , код за ЄДРПОУ 3447233 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013р. по 30.06.2016р., валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013р. по 30.06.2016 р. .

Перевіркою встановлено порушення позивачем :

- п.п. 168.1.2. п.п.168.1.5. п.168.1 ст.168. п.п. а п. 176.2 ст.176 Податкового кодксу України від 02.12.2010р. №2755-УІ із змінами та доповненнями, а саме податок на доходи фізичних осіб з заробітної плати за січень 2013р.. за лютий 2013р., за березень 2013р., за квітень 2013р., за травень 2013р., за липень 2013р.. за січень 2014р.. за лютий 2014р., за березень 2014р.. за червень 2014р.. за липень 2014р., за серпень 2014р., за вересень 2014р.; за грудень 2014р.. за січень 2015р.. за лютий 2015р., за березень 2015р., за квітень 2015р.. за травень 2015р.. за червень 2015р., за липень 2015р.. за серпень 2015р.. за вересень 201 5р.. за жовтень 2015р.. за листопад 2015р.. за грудень 2015р.. за січень 2016р., за лютий 2016р. та за березень 2016 р. перераховано до бюджету в повному обсязі але несвоєчасно.

- п. 168.1.2, п.п.168.1.5. п.168.1 ст.168. п.п. т п.176.2 ст.176. п. 16-1 підрозділ 10 розділ XX Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-\/І із змінами та доповненнями, а саме військовий збір за серпень 2014р.. за вересень 2014р., за грудень 2014р.. за січень 2015р., за лютий 2015р.. за березень 2015р.. за квітень 2015р.. за травень 2015р., за червень 2015р.. за липень 2015р.. за серпень 2015р., за вересень 2015р.. за жовтень 2015р.. за грудень 2015р.. за січень 2016р.. за лютий 2016р. та за березень 20] 6р. перераховано до бюджету в повному обсязі але несвоєчасно (т. 1 а.с. 9-39).

За наслідками вищевказаного акту перевірки відповідачем стосовно позивача прийнято податкові повідомлення - рішення:

- від 30.05.2017 року № НОМЕР_1, відповідно до якого позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі штрафних санкцій - 133728,76 грн. та пені - 169,79 грн.;

- від 30.05.2017 року № НОМЕР_2, відповідно до якого позивачу визначено суму грошового зобов'язання з військового збору у сумі штрафних санкцій - 12412,08 грн. (т.1 а.с.41,45).

У судовому засіданні представник позивача пояснив, що позивач не заперечує сам факт наявності порушень податкового законодавства, однак не погоджується щодо одночасного застосування штрафних санкції у розмірах 25%, 50%, 75 % згідно положень п. 127.1 ст. 127 Податкового Кодексу України .

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 127.1 ст. 127 ПК України, ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

З аналізу даної статті вбачається, що відповідальність за ст. 127 ПК України настає виключно у разі ненарахування, неутримання та/або несплати (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків.

У свою чергу, відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПК України , у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Отже, положення ст. 126 ПК України в частині застосування штрафної санкції поширюються на випадки, коли має місце несвоєчасність сплати платником узгодженої суми грошового зобов'язання, а відповідний розмір такої санкції йде в залежність від часу затримки сплати.

З акту перевірки судом встановлено та у судовому засіданні не заперечувалось представником відповідача, що перевіркою встановлено, що позивачем було проведено нарахування, утримання та сплату податку на доходи фізичних осіб та військового збору у повному обсязі, проте, несвоєчасно.

Таким чином, несвоєчасність сплати позивачем податку на доходи фізичних осіб та військового збору не відповідає складу правопорушення, встановленого ст. 127 ПК України, посилання на яку чітко міститься у спірних податкових повідомленнях - рішеннях.

Враховуючи викладене, суд зазначає, що застосована відповідачем відповідальність позивача за п. 127.1 ст. 127 ПК України не підлягає застосуванню до спірних правовідносин.

Крім того, надаючи оцінку розрахункам штрафних санкцій за ст. 127 ПК України, варто зазначити, що застосування штрафу більшого розміру ( 25%, 50%, 75%) можливе у разі повторності платником податків порушення протягом 1095 днів, яке зафіксовано в акті перевірки та, відповідно, у податковому повідомленні - рішенні.

З даного приводу суд зазначає, що в силу положень п.61.1 ст.61, п. 62.1 ст. 62 Податкового Кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статті 39 цього Кодексу.

Відповідно до п.86.1 ст.86 Податкового Кодексу України, результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Отже, факт порушення податкового законодавства може бути встановлений не інакше як за результатами перевірки платника податків, за результатами якої складається акт.

Підвищені розміри штрафів у разі повторного виявлення податкових порушень (50%, 75%) застосовуються не за сам факт виявлення будь-яких порушень, а за повторне вчинення діянь.

Таким чином, застосування штрафу більшого розміру можливе у разі встановлення контролюючим органом повторності порушення протягом 1095 днів, яке зафіксовано в акті перевірки та, відповідно, в податковому повідомленні-рішенні.

Згідно розрахунків штрафних санкцій до спірних податкових повідомлень - рішень встановлено, що контролюючим органом застосовано до позивача штрафні санкції вперше у розмірі 25%, в подальшому у розмірі 50% та потім 75% суми відповідних податків.

Однак, в даному випадку, факт повторного протягом 1095 днів неперерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб та військового збору відповідачем жодним актом встановлено та зафіксовано не було, не надано доказів винесення податкових повідомлень-рішень, якими позивачу були б збільшені суми грошового зобов'язання двічі тричі протягом року, що передували прийняттю оскаржуваних в даній справі податкових повідомлень - рішень.

Таким чином, суд зазначає, що контролюючий орган безпідставно застосував до позивача штрафну (фінансову) санкцію по неперерахованим до бюджету податку на доходи фізичних осіб та військовому збору в розмірах 25%, 50% та 75%.

Тобто, спірні податкові повідомлення - рішення є незаконними, з огляду на той факт, що по - перше, застосована відповідачем відповідальність позивача за п. 127.1 ст. 127 ПК України не підлягає застосуванню до спірних правовідносин, оскільки позивачем було допущено порушення, відповідальність за які унормована ст. 126 ПК України, по-друге, самі розміри штрафних санкцій, застосованих контролюючим органом, не відповідають тим, які унормовані ст. 126 ПК України.

Розглядаючи зазначену справу по суті, судом було враховано правові висновки Верховного Суду України, які викладені в постанові від 22.03.2016 по справі № 813/6774/13-а, які є обов'язковими, в силу ст. 244-2 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових та службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється з урахуванням ст. 94 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "ОСОБА_3 дороги України" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити.

2 Скасувати податкові повідомлення-рішення Головного Управління ДФС у Харківській області від 30.05.2017 року № НОМЕР_1, № НОМЕР_2.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46, код ЄДРПОУ 39599198) на користь Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "ОСОБА_3 дороги України" (61202, м. Харків, вул. Ахсарова, буд.2, код ЄДРПОУ 31941174) витрати зі сплати судового збору у розмірі 3608,48 грн. (три тисячі шістсот вісім грн. 48 коп.).

4. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

5. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

У повному обсязі постанова виготовлена 16.10.2017 р.

Суддя Рубан В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2017
Оприлюднено24.10.2017
Номер документу69667863
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/2838/17

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 28.12.2017

Адміністративне

Верховний Суд

Пасічник С.С.

Ухвала від 13.12.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 13.12.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 23.11.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 23.11.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 09.11.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні