Постанова
від 12.09.2017 по справі 804/5137/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 вересня 2017 р. Справа № 804/5137/17 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Боженко Н.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Лівобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІВАЖ ТРЕЙДИНГ" про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ :

Лівобережне об'єднане управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІВАЖ ТРЕЙДИНГ"(далі - відповідач), в якому просило стягнути з відповідача заборгованість зі сплати страхових внесків в сумі 2 182,79 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідачем не сплачено своєчасно страхові внески, що становить 2 189,79 грн., чим порушено п. 6 ст. 20 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09 липня 2003 року № 1058-IV.

Представник позивача про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи за відсутності представника управління.

Представник відповідача про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи, проте у судове засідання не з'явився, про причину неявки суд не повідомив, заперечення на позовну заяву та заяву про відкладення розгляду справи не надав.

Зважаючи на приписи ч. 4 ст. 122, ч. 4, ч. 6 ст. 128 КАС України, а також на строки розгляду адміністративних справ, встановлені ст. 122 КАС України, суд розглянув дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами, оскільки не вбачає потреби заслуховувати свідків та експертів.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Згідно акту прийому - передачі залишків №297 Правобережним об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України в м. Києві було передано, а Лівобережним об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України в м. Дніпрі прийнято залишки по особовому рахунку страхувальника ТОВ "ДИВАЖ ТРЕЙДИНГ" (код ЄДРПОУ 33055690) заборгованість по страхових внесках в сумі 2 182,79 грн.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ДІВАЖ ТРЕЙДИНГ", є юридичною особою і зареєстроване в Лівобережному об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України в м. Дніпрі як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно даних, які містяться у матеріалах справи, відповідач не своєчасно сплачував страхові внески за період вересень 2008 року по 33,2% та по 2% заборгованості, що призвело до утворення заборгованості зі сплати страхових внесків в сумі 2 182,79 грн.

Заборгованість відповідача підтверджується: наявними в матеріалах справи копією Розрахунку сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за вересень місяць 2008 року, які самостійно подано до Пенсійного фонду та копією розрахунку боргу на 12.07.2017 рік.

Щодо не сплати страхових внесків, нарахованих на заробітну плату, а саме 33,2%, відповідно картки особового рахунку страхувальника, юридичної особи, ТОВ ДІВАЖ ТРЕЙДИНГ (розділ 1), який містяться в матеріалах справи сума нарахованих страхових внесків за вересень 2008 року (термін сплати 20.10.2008 року) складала 3440,49 грн.

20.10.2008 року відповідачем було частково сплачено 1464,16 грн. Тобто залишок суми не сплачених страхових внесків за вересень 2008 року склала 1976,33 грн.

Щодо не сплати страхових внесків, нарахованих на заробітну плату, а саме 2%, відповідно картки особового рахунку страхувальника, юридичної особи, ТОВ ДІВАЖ ТРЕЙДИНГ (розділ 1) сума нарахованих страхових внесків за вересень 2008 року (термін сплати 20.10.2008 року) складала 207,26 грн.

20.10.2008 року відповідачем було частково сплачено 0,80 грн. Тобто залишок суми не сплачених страхових внесків за вересень 2008 року склала 206,46 грн.

ТОВ ДІВАЖ ТРЕЙДИНГ самостійно подавав розрахунки сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду, тим самим беручи на себе обов'язок сплатити суми страхових внесків за своїх застрахованих осіб, які працювали на момент виникнення зобов'язання. Але не сплатив страхові внески на загальну суму 2182,79 грн. (1976,33 грн. + 206,46 грн.).

Таким чином, ТОВ ДІВАЖ ТРЕЙДНГ не виконує покладених на нього законодавством обов'язків, що призвело до утворення заборгованості зі страхових внесків в сумі 2182,79 грн. (дві тисячі сто вісімдесят дві гривні 79 коп.).

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування № 1058-ІV (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин, далі - Закон № 1058-IV) .

Відповідно до ст. 1 Закону №1058-ІV роботодавець - власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання; фізична особа, яка використовує працю найманих працівників (у тому числі іноземців, які на законних підставах працюють за наймом в Україні); власник розташованого в Україні іноземного підприємства, установи, організації (у тому числі міжнародної), філії та представництва, який використовує працю найманих працівників, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Страхувальниками відповідно до цього Закону є: роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону (ст.14 Закону №1058-ІV).

Згідно ст. 17 Закону України № 1058-IV страхувальник (роботодавець та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування) зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Статтею 19 Закону № 1058-IV встановлено, що страхові внески до солідарної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування нараховуються роботодавцем на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат.

Відповідно до вимог ст. 20 Закону № 1058-ІV страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим періодом для страхувальників є календарний місяць.

Згідно з ч. 2 ст. 106 Закону № 1058-ІV (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин) у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону № 1058-ІV за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суму своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Ч. 5 ст. 106 Закону № 1058-ІV (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин) за рахунок сум, що надходять від страхувальника або від державної виконавчої служби в рахунок сплати недоїмки, погашаються суми недоїмки, пені та фінансових санкцій у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі, коли страхувальник має несплачену недоїмку, пеню та фінансові санкції і здійснює сплату поточних сум страхових внесків, ці суми зараховуються в рахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій.

Ч.15 Закону № 1058-ІV строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Згідно приписів ст. 1 Закону України від 26.06.1997 року № 400/97-ВР "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин, далі - Закон № 400/97-ВР) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Відповідно до вимог ст. 3 Закону № 400/97-ВР, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду України в порядку, визначеному законодавством України.

Відповідно до абз. 5, 6 ч.7 розділу 8 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування №2464 стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Отже, судом встановлено наявність у відповідача заборгованості зі сплати фінансових санкцій за несвоєчасну сплату страхових внесків в сумі 2 182,79 грн.

Доказів сплати зазначеної заборгованості відповідачем суду надано не було.

Згідно з ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись вимогами ст.ст. 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Лівобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІВАЖ ТРЕЙДИНГ" про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІВАЖ ТРЕЙДИНГ" (код ЄДРПОУ 33055690) заборгованість у сумі 2 182,79 грн. (дві тисячі сто вісімдесят дві гривні 79 коп.) на користь Лівобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Дніпрі (код ЄДРПОУ 40380265), а саме: по (32%, 4%, 42%) в сумі 1976,33 грн. та по (1%-5%) в сумі 206,46 грн.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Боженко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2017
Оприлюднено26.10.2017
Номер документу69708160
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5137/17

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Постанова від 12.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

Ухвала від 14.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні