Постанова
від 19.10.2017 по справі 822/2719/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/2719/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2017 року 11:15м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіМайстер П.М. при секретаріНетичай Ю.В. за участі:представників позивача: Бурлака І.В., Басок В.М., представника відповідача: Репецької О.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Ямпільської селищної ради до Управління фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання протиправним та скасування розпорядження, -

ВСТАНОВИВ:

Ямпільська селищна рада звернулась (далі - позивач) до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області (далі - відповідач) в якій, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, просить суд визнати протиправним розпорядження Управління фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області від 21.09.2017 року № 1 "Про зупинення операцій з бюджетними коштами".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 21.09.2017 Управлінням фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області видано розпорядження №1 про зупинення операцій з бюджетними коштами по рахунках Ямпільської селищної ради.

Зазначає, що відповідно до розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами №1 від 21.09.2017 Управління фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області зобов'язує зупинити операції з бюджетними коштами на рахунках №№ 35412002051462, 35413002351462, 35420102051462, 35427202051462, 35424302051462, 35424302051462 за КТПКВКМБ 1010 "Дошкільна освіта"; №№35413001051462, 35428201051462, 35425301051462 за КТПКВКМБ 0170 "Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської ради"; № 35417007051462 за КТПКВКМБ 3400 "Інші видатки на соціальний захист населення" №№ 35416008051462, 35424108051462, 35428308051462 за КТПКВКМВ 6060 "Благоустрій міст, сіл, селищ"; № 35410082051462 за КТПКВКМВ 6140 "Відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно-обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання)" до 18 жовтня 2017 включно.

Позивач стверджує, що на підставі п. 20 Прикінцевих положень Бюджетного кодексу України (далі - БК України), з бюджетів селищ можуть здійснюватись видатки на дошкільні заклади освіти. Вважає, що селищна рада може здійснювати видатки на дошкільні заклади освіти, однак це право селищної ради, а не обов'язок.

Позивач вважає розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами №1 від 21.09.2017 Управління фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області протиправним, а тому звернувся із даним адміністративним позовом до суду.

Представники позивача підтвердили викладені в позовній заяві обставини, просили позовні вимоги задовольнити. В судовому засіданні 19.10.2017 зменшили позовні вимоги в частині скасувати розпорядження Управління фінансів Білогірської районної державної адміністрації №1 від 21.09.2017, оскільки воно вичерпало свою дію.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив, мотивуючи тим, що розпорядження від 21.09.2017 року № 1 "Про зупинення операцій з бюджетними коштами", прийняте Управлінням фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області в порядку, в межах компетенції та у спосіб, передбачених Конституцією та законами України. Просив в задоволенні позову відмовити.

Судом встановлено, що 15.09.2017 відповідачем відносно позивача складено протокол про порушення бюджетного законодавства №1. У вказаному протоколі зазначено, що позивачем порушено підпункт 40 пункту 1 статті 116 БК України. Відповідно до 20 Прикінцевих положень БК України у 2017 році з бюджетів селищ можуть здійснюватися видатки на дошкільні заклади освіти. Районна рада передає обсяги міжбюджетних трансфертів селищним бюджетам у обсягах, які не менші обсягів таких трансфертів у 2016 році на утримання ДНЗ. Для Ямпільської селищної ради в 2016 році було передбачено іншу субвенцію на дошкільні навчальні заклади в сумі 1828,0 тис. грн., в 2017 році - 2040,3 тис. грн., ріст становить 11,6 відсотка. Згідно листа Ямпільської селищної ради від 14.09.2017 №600/02-24 дефіцит в коштах на оплату праці з нарахуваннями працівників дошкільних закладів освіти складає 490 512 грн. Тобто, селищною радою не дотримано вимог пункту 4 статті 77 БК України в частині незабезпечення у першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників дошкільних навчальних закладів відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати (КТКВК 1010) та спрямування додаткових фінансових ресурсів на утримання апарату управління селищної ради (КТКВК 0170), на придбання матеріалів на огорожу дитячих садків (КТКВК 1010), на здійснення заходів спеціального захисту населення (придбання подарунків, надання матеріальних допомог) (КТКВК 3400), на придбання та встановлення дорожніх знаків в населених пунктах селищної ради (КТКВК 6060), на відшкодування різниці між розміром тарифу на ЖКП та розміром економічно обґрунтованих витрат (КТКВК 6140). Рішення про внесення змін до селищного бюджету на 2017 рік прийнято 14.02.2017 та 16.06.2017 року. Зазначено, що про викладене неодноразово було повідомлено селищну раду, як наслідок очікується заборгованість по заробітній платі з нарахування працівникам дошкільних навчальних закладів на суму 103 439 грн.

Відповідно до Розпорядження "Про зупинення операцій з бюджетними коштами" №1 від 21.09.2017 Управління фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області зобов'язує зупинити операції з бюджетними коштами на рахунках №№ 35412002051462, 35413002351462, 35420102051462, 35427202051462, 35424302051462, 35424302051462 за КТПКВКМБ 1010 "Дошкільна освіта"; №№35413001051462, 35428201051462, 35425301051462 за КТПКВКМБ 0170 "Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської ради"; № 35417007051462 за КТПКВКМБ 3400 "Інші видатки на соціальний захист населення" №№ 35416008051462, 35424108051462, 35428308051462 за КТПКВКМВ 6060 "Благоустрій міст, сіл, селищ"; № 35410082051462 за КТПКВКМВ 6140 "Відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно-обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання)" до 18 жовтня 2017 включно.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно із частиною третьою статті 140 Конституції України місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Відповідно до ч. 1 ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Статтею 146 Конституції України визначено, що інші питання організації місцевого самоврядування, формування, діяльності та відповідальності органів місцевого самоврядування визначаються законом.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Згідно зі ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до ст. 64 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи самостійно розпоряджаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.

Районні, обласні бюджети виконують місцеві державні адміністрації в цілях і обсягах, що затверджуються відповідними радами.

Видатки місцевого бюджету формуються відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного Бюджетним кодексом України, для виконання повноважень органів місцевого самоврядування.

Видатки місцевого бюджету здійснюються із загального та спеціального фондів місцевого бюджету відповідно до вимог Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України.

У складі витрат спеціального фонду місцевого бюджету виділяються витрати бюджету розвитку.

Кошти бюджету розвитку спрямовуються на реалізацію програм соціально-економічного розвитку відповідної території, пов'язаної із здійсненням інвестиційної діяльності, здійснення інших заходів, пов'язаних з розширеним відтворенням, а також на погашення місцевого боргу.

Статтею 1 БК України передбачено, що Бюджетним кодексом України регулюються відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, а також визначаються правові засади утворення та погашення державного і місцевого боргу.

Як передбачено пунктом 18 частини першої статті 2 БК України головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.

Відповідно до частини першої статті 22 БК України для здійснення програм та заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.

Відповідно до пп. а) п. 2 ч. 1 ст. 89 БК України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, належать, зокрема, видатки на дошкільну освіту.

Суд зазначає, що селищна рада здійснює першочергове фінансування видатків в межах своїх повноважень передбачених ст. 91 БК України.

Пунктом 20 Прикінцевих положень БК України установлено, що у 2017 році з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення можуть здійснюватися видатки, визначені, зокрема, підпунктом "а" пункту 2 частини першої статті 89 цього Кодексу, а також підпунктом "б" пункту 2 частини першої статті 89 цього Кодексу в частині утримання навчально-виховних комплексів "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад", за умови, що загальноосвітній навчальний заклад - I ступеня.

Конституція України визнає право за органами місцевого самоврядування самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України, що цілком узгоджується з положеннями пункту 2 статті 4 Європейської Хартії місцевого самоврядування, відповідно до змісту якого місцева влада в межах закону має повне право вирішувати будь-яке питання, що не вилучено із сфери її компетенції і вирішення якого не доручено жодному іншому органу.

Враховуючи наведені обставини та положення нормативно-правових актів, суд вважає, що селищна рада може здійснювати видатки на дошкільні заклади освіти, однак це право селищної ради, а тому розпорядження Управління фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області від 21.09.2017 року № 1 "Про зупинення операцій з бюджетними коштами" необхідно визнати протиправним.

Натомість приймаючи заяву про зменшення позовних вимог в частині скасування розпорядження Управління фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області від 21.09.2017 року № 1 "Про зупинення операцій з бюджетними коштами" необхідно визнати протиправним суд виходить з того, що вищевказане розпорядження вичерпало свою дію 18 жовтня 2017 року, а ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду про забезпечення адміністративного позову від 03.10.2017 клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову задоволене, зупинено до вирішення спору по суті дію розпорядження Управління фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області про зупинення операцій з бюджетними коштами від 21 вересня 2017 року №1, заборонено відповідачу вчиняти аналогічні дії до вирішення спору по суті.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч. 1 ст. 71 КАС України), а згідно зі ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до частини третьої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів позивача, оцінивши досліджені під час судового розгляду справи докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Ямпільської селищної ради підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судом встановлено, що позивачем за подання до суду адміністративного позову, сплачено 1600,00 грн. судового збору, що підтверджується квитанцією від 29.09.2017.

У зв'язку з задоволенням позовних вимог в повному обсязі, на підставі ст. 94 КАС України, на користь позивача необхідно присудити сплачений судовий збір в розмірі 1600,00 грн.

Керуючись ст. ст. 158-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити.

Визнати протиправним розпорядження Управління фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області від 21.09.2017 року № 1 "Про зупинення операцій з бюджетними коштами".

Присудити на користь позивача Ямпільської селищної ради (30231, смт. Ямпіль, вул. Миру, 8, Білогірського району, Хмельницької області, код 04403309) судові витрати (судовий збір) в сумі 1600,00 грн. (одна тисяча шістсот грн.) за рахунок бюджетних асигнувань Управління фінансів Білогірської районної державної адміністрації Хмельницької області (30200, смт. Білогір'я, вул. Шевченка, 46, Хмельницької області, код. ЄДРПОУ 02316894).

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 23 жовтня 2017 року 17:15

Суддя /підпис/П.М. Майстер "Згідно з оригіналом" Суддя

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2017
Оприлюднено26.10.2017
Номер документу69723012
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/2719/17

Постанова від 05.12.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 28.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 19.10.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні