Постанова
від 24.10.2017 по справі 805/2685/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Галатіна О.О.

Суддя-доповідач - Компанієць І. Д.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2017 року справа №805/2685/17-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача Компанієць І.Д., суддів Васильєвої І.А., Ястребової Л.В.,

секретар судового засідання Терзі Д.А.,

за участю представника позивача Оверченка М.І.,

представника відповідача Помалюк І.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 30 серпня 2017 року у справі №805/2685/17-а за позовом товариства з обмеженою відповідальністю зовнішньоторгівельної фірми "Арніка" до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач просив визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 06.07.2017р. № 0002441203 на суму 579791,40грн. та №0002451203 на суму 148323,88грн.

В обґрунтування позову зазначив, що податковий орган протиправно застосував до позивача штраф за порушення граничних термінів сплати грошового зобовязання з податку на прибуток, не прийняв до уваги Закон №1669.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 30 серпня 2017 року позов задоволено.

Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 06 липня 2017 року №0002441203 на суму 579791,40грн. від 06 липня 2017 року №0002451203 на суму 148323,88грн.

Не погодившись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову, прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову у повному обсязі.

В обгрунтування зазначив, що позивачу за результатами перевірки було нараховано штрафні санкції за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань з податку на прибуток, визначених у наданій податковій звітності.

Підставою для звільнення суб'єктів господарювання в зоні АТО від відповідальності за ст..10 Закону №1669 є сертифікат ТПП України.

Проте в наданих сертифікатах позивач мав право на відстрочення грошових зобов'язань та не звільнявся від відповідальності за несвоєчасне їх виконання.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового процесу, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, обговоривши доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи, встановила наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю зовнішньоторгівельна фірма "Арніка" (ідентифікаційний код 20362685, місцезнаходження: 84301, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Ярослава Мудрого, буд. 72) зареєстроване в якості юридичної особи перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у м. Краматорську ГУ ДФС у Донецькій області з 19.04.1994р. згідно із витягом ЄДРПОУ.(а.с.32-38)

14.06.2017р. Головним управлінням ДФС у Донецькій області проведено камеральну перевірку за результатами якої складено акт №740/05-99-12-03/05-15/20362685 своєчасності сплати узгодженого грошового зобов'язання з податку на прибуток Товариства з обмеженою відповідальністю зовнішньоторгівельна фірма "Арніка" за період з 30.07.2014р. по 18.05.2015р.(а.с.10-14)

В ході проведення перевірки встановлено порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобовязання з податку на прибуток протягом строків, визначених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України.

Відповідальність за вказані порушення передбачена п.126.1ст.126 Податкового кодексу України.

За наслідками перевірки відповідачем 06.07.2017р. прийняті податкові повідомлення-рішення:

№0002441203, яким зобов'язано позивача сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 579791,40грн. за затримку на 33,47,64,94,125,155,186,217 календарних днів сплати грошового зобовязання з податку на прибуток приватних підприємств;(а.с.8)

№0002451203, яким зобов'язано позивача сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 148323,88грн. за затримку на 1,18,24 календарних днів сплати (погашення) грошового зобовязання з податку на прибуток приватних підприємств (а.с.9)

Товариством з обмеженою відповідальністю зовнішньоторгівельна фірма "Арніка" до СДПІ з ОВП у м. Донецьку було подано звітні податкові декларації за 2013-2014рр.(а.с.74-83)

На підставі пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

На підставі п. 31.1 ст.31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Крім того, згідно п. 54.1 ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації.

Згідно зі ст. 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Позивач визнає факт затримки сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на прибуток.

Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України та розпочато проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей .

02.09.2014 року Верховною Радою України прийнято закон Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції, який набув чинності 15.10.2014 року (далі Закон № 1669).

Статтею 1 Закону №1669 встановлено, що територією проведення антитерористичної операції є територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

На час вирішення справи період проведення АТО триває.

02.12.2015 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.

Зазначеним переліком міста Донецьк та Краматорськ Донецької області, де здійснював господарську діяльність позивач, віднесені до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалась антитерористична операція.

Як визначено ст..10 Закону №1669 протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.

На підставі ч.3 ст.11 Прикінцеві та перехідні положення Закону №1669 закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Аналіз вищезазначених нормативно-правових актів свідчить, що сертифікат ТПП застосовується при вирішенні питання про звільнення від відповідальності - нарахування штрафних санкцій та пені за невиконання (неналежне виконання) зобов'язань.

В даному видатку позивачу нараховані штрафні санкції за неналежне виконання зобов'язань, а саме - несвоєчасну сплату самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на прибуток.

Проте сертифікатом №4149, виданим 28.04.2015 року Торгово - промисловою палатою України, засвідчено настання обставин непереборної сили з 01 липня 2014 року по 28 листопада 2014 року ТОВ зовнішньоторгівельна фірма Арніка щодо обов'язку платника податків, а саме сплати податків і зборів в строки та у розмірах, встановлених нормативно-правовими актами: авансових платежів з податку на прибуток за червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад 2014 року в строк відповідно до: 30.06.2014р, 30.07.2014р, 30.08.2014р, 30.09.2014р, 30.10.2014р, 30.11.2014 р.

Оскільки позивач зареєстрований та здійснює свою господарську діяльність на адміністративній території Донецької області, де здійснювалася антитерористична операція, період проведення антитерористичної операції триває, нормою Закону №1669 передбачено, що такі суб'єкти господарювання звільнені від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) зобов'язань при наявності Сертифіката ТПП, у позивача наявний такий сертифікат, який засвідчує настання обставин непереборної сили щодо сплати податків і зборів в строки та у розмірах, встановлених нормативно-правовими актами, тому позивач є звільненим з 01.07.2014 року по 28.11.2014 року від відповідності за неналежне виконання зобов'язань - своєчасну сплату узгоджених сум грошового зобовязання з податку на прибуток.

Проте, з матеріалів справи вбачається, що позивачем порушено термін сплати самостійно визначеного грошового зобовязання з податку на прибуток у період:

Грудень 2014 року (граничний термін сплати 30.12.2014 року) - сплачено 04.03.2015 року, затримка 64 дні;

Січень 2015 року (граничний термін сплати 30.01.2015 року) - сплачено 04.03.2015 року та 18.03.2015 року, затримка 33 та 47 днів;

Лютий 2015 року (граничний термін сплати 28.02.2015 року) - сплачено 18.03.2015 року, затримка 18 днів;

Березень 2015 року (граничний термін сплати 30.03.2015 року) - сплачено 31.03.2015 року та 23.04.2015 року, затримка 1 та 24 днів;

Квітень 2015 року (граничний термін сплати 30.04.2015 року) - сплачено 18.05.2015 року, затримка 18 днів.

Щодо періоду з грудня 2014 року по квітень 2015 року позивачем не надавався сертифікат ТПП України, який засвідчував настання обставин непереборної сили у цей період щодо обов'язку платника податків сплати авансових платежів з податку на прибуток в строки та у розмірах, встановлених нормативно-правовими актами.

Тому судова колегія приходить до висновку, що податковий орган, застосовуючи до позивача відповідальність відповідно до ст..126 ПК України за несвоєчасну сплату узгоджених сум грошового зобовязання з податку на прибуток у період з грудня 2014 року по квітень 2015 року діяв правомірно, в межах ту у спосіб, визначений нормативно-правовими актами.

Відповідно до розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення №0002441203 від 06.07.2017 року за період з 30.12.2014 року по 18.03.2015 року за затримку на 33,47,64 календарних дні сплати (погашення) грошового зобовязання 892004 грн позивач зобов'язаний сплатити штраф у розмірі 20% в сумі 178400,80 гривень.

Таким чином, податкове повідомлення-рішення №0002441203 від 06.07.2017 року є протиправним в частині визначення штрафу в розмірі 401390,60 грн. за порушення позивачем строку сплати грошового зобовязання з податку на прибуток за період з липня 2014 року по листопад 2014 року.

В іншій частині податкове повідомлення-рішення є обґрунтованим та правомірним, оскільки, як зазначалося вище, позивач не надав сертифікат ТПП України про дію обставин непереборної сили у період грудень 2014 року по квітень 2015 року.

На підставі викладеного не підлягає скасуванню податкове повідомлення-рішення №0002451203 від 06.07.2017 року, яким встановлено порушення позивачем строку сплати суми грошового зобовязання з податку на прибуток відповідно до ст..126 ПК України за затримку на 1,18,24 дні грошового зобовязання 1483238,81 грн та зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% в сумі 148323,88 грн. (період лютий 2015 року - квітень 2015 року)

За таких обставин, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, а саме є протиправним та підлягає скасуванню податкове повідомлення-рішення №0002441203 від 06.07.2017 року в частині визначення штрафу в розмірі 401390,60 грн.

Судова колегія не приймає доводи апелянта, що сертифікати надавали право позивачу на відстрочення грошових зобов'язань та не звільняли від відповідальності за несвоєчасне їх виконання, оскільки ці доводи спростовуються приписами ст.10 Закону №166, якими зазначено, що сертифікат є підставою для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) зобов'язань.

З урахуванням викладеного, у зв'язку з неприйняттям наведених обставин до уваги, колегія суддів робить висновок, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини справи, порушено норми матеріального права, що відповідно до вимог статті 202 КАС України є підставою для часткового задоволення апеляційної скарги, скасування судового рішення та ухвалення нового про часткове задоволення позовних вимог.

Відповідно до ст..94 КАС України підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача судові витрати по справі у сумі 6020, 86 грн (а.с.3)

Керуючись статтями 24, 94, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 30 серпня 2017 року у справі №805/2685/17-а - задовольнити частково.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 30 серпня 2017 року у справі №805/2685/17-а - скасувати.

Прийняти нову постанову.

Позов товариства з обмеженою відповідальністю зовнішньоторгівельної фірми "Арніка" до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 06 липня 2017 року №0002441203 в частині визначення штрафу в розмірі 401390,60 грн.

В задоволенні решти позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю зовнішньоторгівельної фірми "Арніка" до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю зовнішньоторгівельної фірми "Арніка" (код ЄДРПОУ 20362685, адрес: вул. Ярослава Мудрого, 72, м. Краматорськ, Донецька область, 84301) судові витрати у сумі 6020 (шість тисяч двадцять) грн 86 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028, адреса: вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114, м. Маріуполь, Донецька область, 87526).

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі.

У повному обсязі постанова складена 24 жовтня 2017 року.

Суддя-доповідач І.Д. Компанієць

Судді І.А. Васильєва

Л.В. Ястребова

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2017
Оприлюднено26.10.2017
Номер документу69723775
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2685/17-а

Постанова від 12.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 12.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 03.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 03.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 15.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Постанова від 24.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 24.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 01.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні