ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2017 рокуЛьвів№ 876/9407/17
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів :
головуючого судді: Запотічного І.І.,
суддів: Затолочного В.С., Матковської З.М.,
при секретарі судового засідання: Бедрій Х.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Міжгірського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області на ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2017 року у справі № 2a-0770/806/12 за заявою Міжгірського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області про заміну сторони виконавчого провадження,
ВСТАНОВИВ:
28.07.2017 року Міжгірське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області звернулося до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження, а саме стягувача -Міжгірське об'єднане управління Пенсійного фонду України Закарпатської області (код ЄДРПОУ 40385258). іншою юридичною особою, Головним управлінням ДФС у Закарпатській області(Код ЄДРПОУ 39393632, місцезнаходження: 88000, м. Ужгород, вул. Волошина, 52).
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2017 року заяву про заміну сторони виконавчого провадження залишено без задоволення.
Не погодившись з даною ухвалою суду Міжгірське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області подало апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій просить скасувати ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2017 року та прийняти нову ухвалу про задоволення заяви про заміну сторони виконавчого провадження оскільки з 11.08.2013 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи , яким врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України.
Сторони будучи належним чином повідомленим про час та місце розгляду справи явки представників в судове засідання не забезпечили, що не перешкоджає розгляду справи без їхньої участі.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 01 червня 2012 року задоволено повністю позов управління Пенсійного фонду України в Міжгірському районі Закарпатської області та стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "ДДСА - Продакшн" (Закарпатська область, смт. Міжгір'я, вул. Добролюбова, 12, р/р 260096203 Закарпатській обласній філії АППБ Аваль м. Ужгород, МФО -312345, код ЄДРПОУ - 34887859) на користь управління Пенсійного фонду України в Міжгірському районі Закарпатської області заборгованості в сумі 84719 гривень 60 копійок..
20 серпня 2012 року Закарпатським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі № 2а-0770/8006/12 про стягнення в користь управління Пенсійного фонду України в Міжгірському районі Закарпатської області 84719,60 грн заборгованості.
Постановляючи оскаржувану ухвалу суд першої інстанції прийшов до висновку про відсутність правових підстав для заміни сторони виконавчого провадження.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2016 року №1055 Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України управління Пенсійного фонду України у Міжгірському районі Закарпатської області реорганізовано в Міжгірське об'єднане управління Пенсійного фонду України Закарпатської області.
Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" внесено зміни до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Згідно із ч. 4 ст. 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до п. 3-1 ч. 1 ст. 1 того ж Закону органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи.
В силу ч. 3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи", заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи". Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.
Колегія суддів зазначає, що Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" набрав чинності 11 серпня 2013 року.
Відповідно до пп. 14.1.1-1 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом".
Частиною 5 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" передбачено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.
Беручи до уваги вищевикладене колегія суддів приходить до висновку, що органи Пенсійного фонду закінчують усі наявні на день набрання чинності вищевказаним Законом процедури: перевірки, узгодження їх результатів та вимог про сплату боргу, оскарження рішень про застосування пені та фінансових санкцій, стягнення недоїмки.
Тобто Міжгірське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області є органом, який відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" закінчує процедуру по стягненню боргу з Товариства з обмеженою відповідальністю "ДДСА-Продакшн".
Відповідно до ч. 1 ст. 264 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що підстав для заміни сторони виконавчого провадження немає, оскільки у Міжгірського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно з Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи", тому воно не втратило статусу стягувача у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа № 2а-0770/806/2012, виданого 20 серпня 2012 року Закарпатським окружним адміністративним судом.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду першої інстанції без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апелянта не спростовують висновків суду першої інстанції.
Суд першої інстанції розглянув спір з дотриманням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим підстав для скасування оскаржуваної ухвали Закарпатського окружного адміністративного суду колегія суддів не вбачає.
Керуючись статтями 160 ч. 3, 167, 195, 196, 199, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Міжгірського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області залишити без задоволення, а ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2017 року у справі № 2a-0770/806/12 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя І. І. Запотічний судді В. С. Затолочний З. М. Матковська
Повний текст ухвали складено 24.10.2017р.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2017 |
Оприлюднено | 27.10.2017 |
Номер документу | 69761721 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні