Постанова
від 20.09.2017 по справі 808/691/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 вересня 2017 року о 11 год. 11 хв.Справа № 808/691/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стрельнікової Н. В.,

за участю секретаря Батигіна О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві

до: Державного реєстратора Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради ОСОБА_1

про: скасування реєстраційного запису,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві (надалі - позивач або ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві) звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) з позовною заявою до Державного реєстратора Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради ОСОБА_1 (надалі - відповідач або державний реєстратор), в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати реєстраційний запис від 10.10.2016 №10741120009061737 про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ Нік Стиль (39229502) в результаті реорганізації шляхом перетворення, вчинений державним реєстратором Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради ОСОБА_1.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідачем, незважаючи на заперечення позивача проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ Нік Стиль в результаті реорганізації шляхом перетворення, які були надіслані податковим органом у зв'язку із наявністю відповідних підстав, було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, запис про припинення вищевказаної юридичної особи. Також, позивач вказує на порушення відповідачем під час вчинення реєстраційної дії вимог ч. 4 ст. 4 та ст. 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , оскільки станом на 09.03.2017 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутній запис про утворення нової юридичної особи в результаті реорганізації шляхом перетворення ТОВ Нік Стиль . Враховуючи вищевикладене, позивач просить задовольнити позов.

В судове засідання представник позивача не з'явився, в матеріалах справи наявне клопотання про розгляд справи без його участі (вх. №15254 від 29.05.2017) (а.с.48).

Відповідач в судовому засіданні позовні вимоги не визнала та просила відмовити в їх задоволенні виходячи із підстав, викладених в письмових запереченнях проти адміністративного позову (вх. №15129 від 26.05.2017 та №18496 від 27.06.2017). В обґрунтування заперечень зазначила, що подані заявником документи для вчинення реєстраційної дії відповідали вимогам діючого на той час законодавства та були прийняті реєстратором для проведення реєстраційної дії. Вказала, що державний реєстратор Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради ОСОБА_1 не отримувала та не могла отримувати заперечення позивача проти проведення державної реєстрації припинення ТОВ Нік Стиль , оскільки, станом на момент надіслання позивачем таких заперечень, ТОВ Нік Стиль було зареєстровано за адресою: 01601, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 3, офіс 215. Наголосила, що в даному випадку зазначена реєстраційна дія відбулася на підставі ч. 4 ст. 4 та ч. 13 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань без застосування п. 11 ч. 1 ст. 28 цього Закону, так як в даному випадку ця стаття суперечить вищенаведеним нормам. З урахуванням вищевикладеного просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення державного реєстратора, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає виходячи із наступного.

Судом встановлено, що 28.05.2014 ТОВ Нік Стиль було зареєстровано як юридичну особу Печерською районною в місті Києві державною адміністрацією із присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи 39229502.

04.08.2016 державним реєстратором Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено рішення засновників (учасників) ТОВ Нік Стиль про припинення юридичної особи в результаті реорганізації №10701270008053981.

Як свідчать матеріали справи, зокрема опис документів, що надаються юридичною особою, державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 04.08.2016 (а.с.60), для проведення реєстраційної дії Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації юридична особа ТОВ Нік Стиль надала наступні документи: 1. Рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи (протокол №2 загальних зборів учасників ТОВ Нік Стиль від 03.08.2016 (а.с.61); 2. Документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи (довіреність б/н від 03.08.2016, видана ТОВ Нік Стиль в особі Голови комісії з реорганізації ОСОБА_2 громадянам ОСОБА_3 та ОСОБА_4 (а.с. 62).

15.09.2016 ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві було направлено на адресу Печерської районної в місті Києві державної адміністрації повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою №27-ОПП за №1626552703888 (а.с.12), а саме - зазначено про неподання юридичною особою копії ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу, складеного комісією з припинення (ліквідаційною комісією, ліквідатором).

10.10.2016 державним реєстратором Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради ОСОБА_1 було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис №10741120009061737 про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації (а.с.18).

Як встановлено судом з матеріалів справи, зокрема з опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 10.10.2016 (а.с.63), для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті реорганізації юридична особа ТОВ Нік Стиль надала наступні документи: 1. Реєстраційна картка на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) (заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації від 10.10.2016 (а.с.65), в якій ТОВ Нік Стиль обрано реорганізацію шляхом перетворення); 2. Документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи (довіреність б/н від 10.10.2016, видана ТОВ Нік Стиль в особі директора ОСОБА_2 громадянину ОСОБА_5 (а.с.64а); 3. Передавальний акт (Передавальний акт ТОВ Нік Стиль , що реорганізується (перетворюється) в ПП Нік Стиль на 06.10.2016 (а.с. 64).

Не погодившись із правомірністю вчиненої реєстраційної дії, позивач подав до Міністерства юстиції України скаргу від 31.10.2016, зареєстровану в Міністерстві юстиції України 03.11.2016 за №18629-0-26-16, щодо державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації стосовно товариства з обмеженою відповідальністю Нік Стиль (код за ЄДРПОУ 39229502), в задоволенні якої було відмовлено наказом Міністерства юстиції України №1744/7 від 15.12.2016 у зв'язку з відсутністю обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги (а.с.20).

Вважаючи реєстраційний запис від 10.10.2016 №10741120009061737 про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ Нік Стиль (39229502) в результаті реорганізації шляхом перетворення, вчинений державним реєстратором Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради ОСОБА_1 таким, що суперечить нормам п. 11 ч. 1 ст. 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та спільного наказу Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та інформаційними системами ДФС України №759/5/371 від 18.03.2016, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за №446/28576, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи суд виходить із наступного.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань №755-IV від 15.05.2003 (надалі - Закон №755- IV).

За визначенням пункту четвертого частини першої статті першої Закону №755- IV (тут і надалі - в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, тобто - станом на 10.10.2016), державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Пунктом п'ятим частини першої статті першої Закону №755- IV визначено, що державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - це особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації, нотаріус.

Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи (п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону №755- IV).

Абзацом четвертим пункту 14 частини першої статті першої Закону №755- IV визначено, що суб'єктом державної реєстрації також є виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, акредитовані суб'єкти - у разі державної реєстрації інших юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону №755- IV, державна реєстрація базується на таких основних принципах:

1) обов'язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі;

2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення;

3) врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом;

4) державної реєстрації за заявницьким принципом;

5) прийняття документів для державної реєстрації та здійснення державної реєстрації за принципом екстериторіальності в межах України;

6) єдності методології державної реєстрації;

7) об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі;

8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону;

9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону №755- IV, у разі перетворення юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення, та державна реєстрація новоутвореної юридичної особи. Перетворення вважається завершеним з дати державної реєстрації новоутвореної юридичної особи.

Згідно з ч. 2 ст. 6 Закону №755- IV, державний реєстратор:

1) приймає документи;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр;

6) веде реєстраційні справи;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно з ч. 9 ст. 17 Закону №755- IV, для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подаються такі документи:

1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи.

Відповідно до ч. 13 ст. 17 Закону №755- IV, для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу;

3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання;

4) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу, злиття або приєднання;

5) документи для державної реєстрації створення юридичної особи, визначені частиною першою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення;

6) документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання.

Отже, за приписами ч. 13 ст. 17 Закону №755- IV для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації шляхом перетворення подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта; 3) документи для державної реєстрації створення юридичної особи, визначені частиною першою цієї статті.

Як вже зазначалося вище, для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті реорганізації юридична особа ТОВ Нік Стиль надала наступні документи: 1. Реєстраційна картка на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) (заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації від 10.10.2016 (а.с.65), в якій ТОВ Нік Стиль обрано реорганізацію шляхом перетворення); 2. Документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи (довіреність б/н від 10.10.2016, видана ТОВ Нік Стиль в особі директора ОСОБА_2 громадянину ОСОБА_5 (а.с.64а); 3. Передавальний акт (Передавальний акт ТОВ Нік Стиль , що реорганізується (перетворюється) в ПП Нік Стиль на 06.10.2016 (а.с. 64), що підтверджується описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 10.10.2016 (а.с.63).

Згідно з п. 3 протоколу №2 загальних зборів учасників ТОВ Нік Стиль , вимоги кредиторів приймаються до розгляду протягом двох місяців з дати оприлюднення відомостей про державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи шляхом реорганізації.

Як свідчать матеріали справи, рішення засновників (учасників) ТОВ Нік Стиль про припинення юридичної особи в результаті реорганізації було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 04.08.2016, а документи для державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ Нік Стиль в результаті реорганізації шляхом перетворення були подані 10.10.2016.

Отже, документи подані заявником відповідали вимогам ч. 13 ст. 17 Закону №755- IV та були подані у строк, встановлений цим Законом.

Підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи визначені пунктом 11 частини першої статті 28 Закону №755- IV, серед яких: документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:

раніше строку, встановленого цим Законом;

щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи;

в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення;

щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій;

щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів;

щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;

щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи;

щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;

щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;

щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

Серед наведених підстав слід виокремити абз.абз. 4 та 8 п. 11 ч. 1 ст. 28 Закону №755- IV в редакції, чинні на час прийняття спірного рішення, які можуть стосуватися даного випадку, а саме:

- в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення;

- щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи.

По-перше, як встановлено судом з пояснень державного реєстратора, для закінчення процедури державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ Нік Стиль в результаті реорганізації шляхом перетворення заявником подані документи, що передбачені частиною першою статті 17 Закону №755- IV, для проведення державної реєстрації створення юридичної особи ПП Нік Стиль , проте при розгляді наданого пакету документів державним реєстратором виявлено порушення вимог ч. 4 ст. 16 Закону №755- IV, а саме: найменування юридичної особи тотожне найменуванню іншої юридичної особи. Керуючись п.8 ч. 1 ст. 28 Закону №755- IV 10.10.2016 державним реєстратором відмовлено в державній реєстрації новоствореної юридичної особи ПП Нік Стиль , про що внесено відповідну відмітку до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ч.1 ст. 104 ЦК України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Статтею 108 ЦК України передбачено, що перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

Отже, перетворення є однією із форм припинення юридчної особи в результаті її реорганізації.

При цьому, відповідно до ч.4 ст. 4 Закону № 755-IV в редакції, чинній на час прийняття спірного рішення, у разі перетворення юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення, та державна реєстрація новоутвореної юридичної особи. Перетворення вважається завершеним з дати державної реєстрації новоутвореної юридичної особи.

Отже зазначеною статтею встновлено послідовність реєстраційниї дій у разі припинення юридичної особи внасілдко її реорганізації саме у вигляді перетворення - спочатку здійснюється державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення а потім державна реєстрація новоутвореної юридичної особи.

Про правильність висновків суду в цій частині додатково свідчать конструкції ч.ч. 2, 3, 5 і 6 ст. 4 Закону № 755-IV, які встановлюють іншу послідовність вчинення реєстраційних дій у разі припинення юридичної особи внаслідок реорганізації в результаті виділу, злиття та поділу.

Крім того, законодавцем було виправлено відповідний недолік, та абзац четвертий пункту 11 частини першої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1666-VIII від 06.10.2016 викладено в редакції з якої виключено слово "перетворення".

Також, згідно з п. 6 Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №118 від 22.01.1996, у разі перетворення юридичної особи, крім центральних орагнів виконавчої влади, за правонаступником зберігається її ідентифікаційний код. В інших випадках припинення юридичної особи присвоєння її ідентифікаційного коду новостворенним суб'єктам забороняється.

Згідно ч. 5 ст. 13 Закону № 755-IV, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про ідентифікаційні коди для їх присвоєння новоутворенним юридичним особам.

Отже, у разі проведення реорганізації шляхом перетворення є неможливим спочатку зареєструвати новоутворену юридичну особу-правонаступника, так як при первинній реєстрації юридичній особі центральним органом виконавчої влади, що реалізує політику у сфері статистики присвоюється ідентифікаційний код, який державний реєстратор не має технічної можливості до реєстрації припинення юридичної особи, що перетворюється присвоїти новоутвореній юридичній особі - правонаступнику.

З огляду на наведене, оскільки відповідачем реєстрація припинення ТОВ "НІК СТИЛЬ" відбулась в порядку, передбаченому ч.4 ст. 4 Закону № 755-IV, суд вважає безпідставиними посилання позивача на факт відсутності у Єдиному державному реєстрі інформації щодо державної реєстрації новоутвореної юридичної особи.

По-друге, за приписами ч. 1 ст. 13 Закону №755- IV, інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , статті 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та з метою забезпечення інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України, Міністерством юстиції України та Міністерством фінансів України видано спільний Наказ № 759/5/371 від 18.03.2016 Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України , зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 446/28576, яким затверджено Порядок інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України (надалі - Порядок № 759/5/371).

Згідно з ч. 6 ст. 13 Закону №755- IV, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей:

підтвердження присвоєння фізичній особі реєстраційного номера облікової картки платника податків із зазначенням цього номера або права здійснювати платежі за серією та номером паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) із зазначенням серії та номера паспорта - у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації;

дата та номер запису про взяття на облік як платника податків та зборів, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, - у день отримання відомостей про державну реєстрацію створення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації їх припинення, а також у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження;

дата взяття на облік як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, реєстраційний номер платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - у день отримання відомостей про державну реєстрацію створення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації їх припинення, а також у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження;

клас професійного ризику виробництва платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за основним видом його економічної діяльності - у день отримання відомостей про державну реєстрацію створення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації їх припинення, а також у разі зміни класу професійного ризику виробництва платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;

термін, до якого юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку в органі державної фіскальної служби за місцем попередньої реєстрації, - у день отримання відомостей про державну реєстрацію змін до відомостей, що містяться у Єдиному державному реєстрі, пов'язаних із зміною місцезнаходження юридичної особи, її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, фізичної особи - підприємця;

про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації;

про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - протягом 30 календарних днів з дати отримання відомостей про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

про узгодження плану реорганізації юридичної особи - у разі наявності податкового боргу при реорганізації юридичної особи - у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації.

С системного аналізу вищенаведених положень Закону №755- IV встановлено, що підставою для відмови в проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті реорганізації шляхом перетворення є наявність відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутність узгодженого плану реорганізації юридичної особи, які надійшли від податкового органу на підставі приписів ст. 13 Закону №755- IV та Порядку № 759/5/371.

Абзацом другим підпункту 2 пункту 2 Наказу Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України № 759/5/371 від 18.03.2016 Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України установлено, що до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, про узгодження плану реорганізації юридичної особи такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, а саме: про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП або повідомлень про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 23-ОПП.

Так, ухвалою суду від 23.08.2017 витребувано від позивача:

- пояснення та докази у їх обґрунтування щодо того, чи був наявний у ТОВ Нік Стиль станом на час державної реєстрації припинення відповідної юридичної особи боргу зі сплати податків і зборів та/або зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;

- докази наявності станом на час державної реєстрації припинення ТОВ Нік Стиль у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про повідомлення за формою №27-ОПП від 15.09.2016 №1626552703888 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ТОВ Нік Стиль .

Зазначену ухвалу було отримано уповноваженою особою позивача 11.09.2017, про що свідчить підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу, форми №119 (а.с.99).

Проте, станом на 20.09.2017 зазначені докази на адресу суду не надходили.

Суд зазначає, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи (ст. 69 КАС України).

Згідно з ч.4 ст. 70 КАС України, обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Частиною першою статті 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 6 ст. 71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Отже, враховуючи вимоги Закону №755- IV підставою для відмови в проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті реорганізації шляхом перетворення є наявність відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутність узгодженого плану реорганізації юридичної особи.

Між тим, всупереч вищенаведеним вимогам КАС України, позивачем до суду не надано доказів наявності у ТОВ Нік Стиль станом на час державної реєстрації припинення відповідної юридичної особи боргу зі сплати податків і зборів та/або зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та доказів наявності станом на час державної реєстрації припинення ТОВ Нік Стиль у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про повідомлення за формою №27-ОПП від 15.09.2016 №1626552703888 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ТОВ Нік Стиль .

За таких обставин, суд дійшов висновку, що внесений державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис №10741120009061737 від 10.10.2016 про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ Нік Стиль в результаті реорганізації відповідає вимогам ч. 4 ст. 4 та ч. 13 ст. 17 Закону №755- IV, під час вчинення реєстраційної дії були відсутні підстави для відмови у її вчиненні, передбачені п. 11 ч. 1 ст. 28 Закону №755- IV, а тому, при вчиненні цієї реєстраційної дії державний реєстратор діяв в межах наданих повноважень та у відповідності до приписів чинного законодавства, у зв'язку з чим підстави для визнання такого запису, як наслідку вчинення реєстраційної дії, протиправним та його скасування відсутні, а позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Довести правомірність своїх дій чи бездіяльності відповідно до принципу офіційності в адміністративному судочинстві зобов'язаний суб'єкт владних повноважень. Разом з тим, відповідно до принципу змагальності, позивач зобов'язаний заперечувати проти доводів суб'єкта владних повноважень.

Підсумовуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог належить відмовити.

За приписами статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати на користь позивача не присуджуються.

Керуючись статтями 2, 11, 17, 71, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Н.В. Стрельнікова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2017
Оприлюднено30.10.2017
Номер документу69793990
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/691/17

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Постанова від 20.09.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Постанова від 20.09.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 23.08.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 23.08.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні