Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 жовтня 2017 р. Справа № 805/3194/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Тарасенка І.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю зовнішньо - торгівельна фірма Арніка до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про скасування податкових повідомлень - рішень № НОМЕР_1 від 03.08.2017 року на суму 78476,22 грн. № НОМЕР_2 від 03.08.2017 року на суму 502862,37 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю зовнішньо - торгівельна фірма Арніка звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про скасування податкових повідомлень - рішень № НОМЕР_1 від 03.08.2017 року на суму 78476,22 грн. № НОМЕР_2 від 03.08.2017 року на суму 502862,37 грн.
Позовні вимоги вмотивовані тим, що 17 липня 2017 року головним управлінням ДФС у Донецькій області була проведена камеральна перевірка строків сплати сум грошового зобов'язання з податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю ЗТФ Арніка , за результатами вказаної перевірки складено акт № 67/05-99-12-13/20362685 від 17.07.2017 року. 03 серпня 2017 року Головне управління ДФС у Донецькій області прийняло податкові повідомлення - рішення: № НОМЕР_1 та № НОМЕР_2.
Отже позивач вважає дані податкові повідомлення - рішення протиправними. Просить суд визнати протиправними та скасувати у повному обсязі повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 03 серпня 2017 року № НОМЕР_1 на суму 78476 (сімдесят вісім тисяч чотириста сімдесят шість) грн. 22 коп. від 03 серпня 2017 року № 00156111213 на суму 502862,37 грн.
Представник позивача через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача не заперечував проти розгляду справи у порядку письмового провадження, через канцелярію суду надав заперечення проти позову.
Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, на підставі ст. 128 КАС України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю зовнішньо - торгівельна фірма Арніка зареєстровано у якості юридичної особи, код ЄДРПОУ 20362685, адреса знаходження: 84301, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Ярослава Мудрого, 72.
За результатами проведеної камеральної перевірки складено акт від 17.07.2017 року № 67/05-99-12-13/20362685 про результати камеральної перевірки ТОВ ЗТФ АРНІКА з питання повноти та своєчасності розрахунків з бюджетом з податку на додану вартість за період з 30.07.2014 року по 19.03.2015 року встановлено що ТОВ ЗТФ Арніка в порушення підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пункту 57.1 статті 57 та пункту 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України, несвоєчасно сплачена сума узгоджених сум податкових зобов'язань з податку на додану вартість.
Пунктом 76.1 статті 76 Податкового кодексу України передбачено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
03 серпня 2017 року Головне управління ДФС у Донецькій області прийняло податкові повідомлення - рішення: № НОМЕР_1, яким з грошового зобов'язання 784762,18 грн. необхідно сплатити штраф у розмірі 10% в сумі 78476,22 грн. та № НОМЕР_2, яким з грошового зобов'язання 2514311,84 грн. необхідно сплатити штраф у розмірі 20% в сумі 502862,37 грн.
28 квітня 2015 року Торгово - промислова палата України видала ТОВ ЗТФ Арніка сертифікат № 4150, який засвідчує наявність у товариства форс - мажорних обставин, зокрема, акта тероризму на території Донецької області (м. Донецьк, проспект Тітова, 8б), де підприємство знаходилось до 28.11.2014 року, з 28.11.2014 року її місцезнаходження - у м. Краматорськ, вул. Ярослава Мудрого, 72.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1053 від 30.10.2014 року № 1275 від 02.12.2015 року м. Краматорськ включено в перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.
Отже, позивач після реєстрації за новою адресою повністю виконав свої податкові зобов'язання, отримав Сертифікат Торгово-промислової палати України № 4150, в якому визначено дату настання та закінчення форс-мажорних обставин ( обставин непереборної сили) для ТОВ ЗТФ Арніка , з 01 червня 2014 року по 28 листопада 2014 року, які унеможливили виконання податкових зобов'язань щодо сплати податків і зборів в строки та у розмірах, встановлених нормативно-правовими актами.
Форс - мажорні обставини діють, окрім інших, щодо обов'язку платника податків сплатити податки і збори в строки та у розмірах, встановлених нормативно - правовими актами, а саме, податку на додану вартість за червень - листопад 2014 року в строк відповідно до 30.07.2014 року, 30.08.2014 року, 30.09.2014 року, 30.10.2014 року, 30.11.2014 року, які унеможливили його виконання в зазначені терміни.
Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України уведено в дію відповідне рішення Ради національної безпеки і оборони України щодо проведення антитерористичної операції на сході України.
Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення, визначено Законом України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції від 2 вересня 2014 року № 1669-VII, за змістом частини першої статті 1 якого періодом проведення антитерористичної операції є час між датою набрання чинності Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Частиною другою зазначеної статті встановлено, що територія проведення антитерористичної операції - це територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція.
Постановою № 92 від 18.02.2016 року Кабінет Міністрів України затвердив Положення про єдину державну систему запобігання, реагування і припинення терористичних актів, мінімізації їх наслідків, яким встановив 4 рівні загроз: сірий, синій, жовтий та червоний (самий високий за рівнем загрози). У відповідності до п. 8 Постанови рішенням СБУ від 12.08.2016 року до червоного рівня терористичної загрози віднесені Донецька та Луганська області, АР Крим.
У подальшому на виконання абзацу третього пункту 5 статті 11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053-р і від 2 грудня 2015 року № 1275-р затверджено переліки населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, до яких, у тому числі, включено місто Краматорськ, на території якого здійснює господарську діяльність ТОВ ЗТФ Арніка .
Отже, відповідно до приписів чинного законодавства місто Краматорськ, є частиною території України де триває антитерористична операція.
Відповідно до п. 100.5 ст. 100 Податкового Кодексу України, підставою для відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків є надання ним доказів, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, що свідчать про наявність дії обставин непереборної сили, що призвели до загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов'язань або податкового боргу та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму відстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
Відповідно до ст. 10 Закону № 1669 протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.
Незважаючи на встановлення сертифікатом № 4150 обмеженого періоду дії форс-мажорних обставин, які звільняють ТОВ ЗТФ Арніка від сплати штрафу за порушення строку сплати грошового зобов'язання з податку на додану вартість, ці обставини діють згідно ст. 2 Закону України від 02.09.2014 року № 1669-VII на весь період проведення антитерористичної операції в Донецькій області.
Системний аналіз нормативно-правових актів, що регулювали спірні правовідносини на час їх виникнення, дають підстави вважати, що платники податку, які перебувають на обліку у податкових органах, і які здійснюють господарську діяльність на території, де проводилася АТО або було оголошено військовий чи надзвичайний стан, на цей період звільняються від відповідальності за неналежне виконання зобов'язань, зокрема щодо своєчасної сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на прибуток, авансових платежів тощо.
Разом з цим, суд зазначає, що Закон № 1669 не скасовує обов'язків платника податків, а надає можливість на період АТО не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та в повному обсязі. І, як наслідок, законодавець звільнив позивача від застосування штрафних санкцій і пені з боку податкових органів.
Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 86 цього Кодексу).
Відповідач, будучи суб'єктом владних повноважень та заперечуючи проти адміністративного позову, на думку суду, не довів юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів винесення спірних податкових повідомлень - рішень від 03.08.2017 року № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкції у сумі 78476,22 грн. та № НОМЕР_2 про застосування штрафних санкції у сумі 502862,37 грн.
Крім того, суд зазначає, що Закону України та інші нормативні акти є актами прямої дії, які встановлюють обставини не переробної сили (форс-мажору), визначають території її дії і звільняють від відповідальності.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ч. 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням викладеного, враховуючи недоведеність відповідачем обґрунтованості винесення податкових повідомлень - рішень, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю зовнішньо - торгівельна фірма Арніка підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 2-14, 17, 18, 24, 71, 86, 94, 122, 158-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю зовнішньо - торгівельна фірма Арніка до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про скасування податкових повідомлень - рішень № НОМЕР_1 від 03.08.2017 року на суму 78476,22 грн. № НОМЕР_2 від 03.08.2017 року на суму 502862,37 грн. - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати у повному обсязі повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 03 серпня 2017 року № НОМЕР_1 на суму 78476,22 грн.
Визнати протиправними та скасувати у повному обсязі повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 03 серпня 2017 року № НОМЕР_2 на суму 502862,37 грн.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю зовнішньо - торгівельна фірма Арніка (84301, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Ярослава Мудрого, 72, код ЄДРПОУ 20362685) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Донецькій області (87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрогської дивізії, 114, код ЄДРПОУ 39406028) суму судових витрат у розмірі 8720 (вісім тисяч сімсот двадцять) грн. 08 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга на постанову може бути подана до адміністративного суду апеляційної інстанції через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Тарасенко І.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2017 |
Оприлюднено | 01.11.2017 |
Номер документу | 69860189 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні