ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/1517/17
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Сич С.С.,
за участю:
секретаря судового засідання - Дубінчина О.М.,
представника позивача - Татаріної Г.О.,
представника відповідача - Яловець М.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Зіньківського районного центру зайнятості до Управління Держпраці у Полтавській області про скасування припису, -
В С Т А Н О В И В:
08 вересня 2017 року Зіньківський районний центр зайнятості /надалі - позивач/ звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Держпраці у Полтавській області /надалі - відповідач/ про скасування припису головного державного інспектора Управління Держпраці у Полтавській області № 16-11-211/594-471 від 10.08.2017 щодо забезпечення вимог абз. 2 п. 2 п. 37 Порядку реєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 198, як такого, що суперечить вимогам чинного законодавства.
В обґрунтування позивних вимог позивачем зазначено, що оскаржуваний припис підлягає скасуванню, оскільки припинення реєстрації безробітних здійснено позивачем у строк, визначений законодавством, а саме на 31 робочий день. При цьому початок перебігу строку визначено з урахуванням норм Цивільного кодексу України. Вказує, що відповідною нормою Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу визначено, що відлік 31 дня, яким приймається рішення центру зайнятості про припинення реєстрації безробітного починається з першого робочого дня невідвідування безробітним центру зайнятості, тобто з наступного дня від дня останнього відвідування.
26 вересня 2017 року до суду надійшли письмові заперечення проти адміністративного позову, у яких відповідач просить відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що усупереч вимогам абз. 2 п. 2 п. 37 Порядку реєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 198, позивачем порушено терміни припинення реєстрації безробітних протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування (на 31-ий день), припинено реєстрацію на 32 день. Вважає, що вказана норма Порядку визначає початок перебігу 30-денного строку, враховуючи і день прийняття рішення про відвідування /а.с. 22-24/.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Судом встановлено, що Зіньківський районний центр зайнятості (ідентифікаційний код 22544522) зареєстрований як юридична особа 26.03.1991 та до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про перебування юридичної особи у процесі припинення з 28.11.2016 за рішенням засновників /а.с. 6 - 8/.
У період з 07.08.2017 по 10.08.2017 головним державним інспектором Жолоб Т.І. на підставі наказу Управління Держпраці у Полтавській області від 24.07.2017 № 42 та направлення на перевірку від 02.08.2017 № 1120 проведено планову перевірку на предмет додержання Зіньківським районним центром зайнятості законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття при призначенні та здійсненні страхових виплат, наданні соціальних послуг безробітним особам, за результатами якої складено акт перевірки додержання законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття № 16-11-211/594 /а.с. 25, 32-41/.
В акті перевірки зафіксовано, що наказом від 23.05.2017 № НТ 170523 надано статус безробітного громадянину ОСОБА_3, на планове відвідування 01.06.2017 він не з'явився, останній раз ОСОБА_3 був у центрі зайнятості 30.05.2017, (що є датою прийняття рішення про відвідування). З 14.07.2017 на підставі пп. 2 п. 37 Порядку реєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, безробітний ОСОБА_3 був знятий з обліку за невідвідування без поважних причин протягом 30 робочих днів (наказ № НТ 170719 від 19.07.2017). Всупереч вимогам абз. 2 пп. 2 п. 37 Порядку реєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 198, центром зайнятості порушено термін припинення реєстрації (протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування) (на 31-й день), припинено на 32-й день. Подібні порушення вчинені відносно безробітних, справи яких перевірялися - ОСОБА_4 (ПК № НОМЕР_1), ОСОБА_5 (ПК № НОМЕР_2), ОСОБА_6 (ПК № НОМЕР_3) /а.с. 34/.
За результатами проведеної перевірки, оформленої актом № 16-11-211/594 від 10 серпня 2017 року, Управління Держпраці у Полтавській області винесено припис № 16-11-211/594-471 від 10 серпня 2017 року /а.с. 42-44/:
- пунктом 1 якого приписано забезпечити виконання вимог п. 6 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 198 в частині ознайомлення особи під час відвідування центру зайнятості, із зазначення підпису у відповідному додатку до персональної картки, з наказом про надання (відмову у наданні) статусу безробітного, визначення розміру і строку виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття, відкладення, скорочення тривалості та припинення виплат такого забезпечення та п. 1 р. ІV Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 15.06.2015 № 613 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 09.07.2015 за № 821/27266 в частині внесення інформації про прийняте рішення до персональної картки особи;
- пунктом 2 якого приписано забезпечити виконання вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 198 щодо терміну припинення реєстрації (протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування) (на 31-ий день).
У приписі, серед іншого, зазначено про необхідність у строк до 10 вересня 2017 року письмово інформувати про виконання вимог припису Управління Держпраці у Полтавській області.
Позивач не погодився з приписом Управління Держпраці у Полтавській області № 16-11-211/594-471 від 10 серпня 2017 року в частині зобов'язання забезпечити виконання вимог абз. 2 п. 2 п. 37 Порядку реєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 198 щодо терміну припинення реєстрації (протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування) (на 31-ий день), у зв'язку чим звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 1 статті 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 №1533-ІІІ /у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин/ державний нагляд у сфері страхування на випадок безробіття здійснюють центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, має право безперешкодно здійснювати в адміністративних приміщеннях робочих органів виконавчої дирекції Фонду перевірки з питань призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення, передбачених загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб, ознайомлюватися під час перевірок з інформацією, документами і матеріалами та одержувати від Фонду необхідні для виконання повноважень копії або витяги з документів.
За змістом частини 2 статті 14 цього Закону метою державного нагляду є контроль за дотриманням законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері страхування на випадок безробіття.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 /надалі - Положення №96/, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до підпункту 12 пункту 4 Положення № 96 Держпраці здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Пунктом 7 Положення № 96 передбачено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до підпункту 6 пункту 6 Положення про територіальні органи Державної служби України з питань праці, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 27.03.2015 № 340 /у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин/, Управління Держпраці для виконання покладених на неї завдань має право проводити безперешкодно перевірки в адміністративних приміщеннях робочих органів виконавчих дирекцій Фонду соціального страхування України, Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - фонди загальнообов'язкового державного соціального страхування) з питань призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення, передбачених загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб, ознайомлюватися під час проведення перевірок з відповідними інформацією, документами і матеріалами та отримувати від фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування необхідні для виконання повноважень Управління Держпраці копії або витяги з документів.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V /надалі - Закон №877-V/.
За приписами частини 4 статті 2 Закону №877-V заходи контролю здійснюються органами Державної фіскальної служби (крім митного контролю на кордоні), державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки (крім здійснення державного нагляду за провадженням діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких не підлягає ліцензуванню), державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду у сфері господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім діяльності з переказу коштів, фінансових послуг з ринку цінних паперів, похідних цінних паперів (деривативів) та ринку банківських послуг), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.
Відповідно до приписів частини 6 статті 6 Закону №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Пунктом 7 Порядку здійснення проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 02 липня 2012 року № 390 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.07.2012 № 1291/21603, визначено, що за результатами перевірки складається акт перевірки. У разі виявлення порушень законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування вносяться приписи про усунення виявлених порушень, вживаються заходи щодо притягнення до відповідальності винних осіб згідно із вимогами чинного законодавства.
Матеріалами справи підтверджено, за результатами проведеної відповідачем планової перевірки на предмет додержання Зіньківським районним центром зайнятості законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття при призначенні та здійсненні страхових виплат, наданні соціальних послуг безробітним особам складено акт перевірки додержання законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття № 16-11-211/594 від 10.08.2017 / 32-41/, у якому зафіксовано, що наказом від 23.05.2017 № НТ 170523 надано статус безробітного громадянину ОСОБА_3, на планове відвідування 01.06.2017 він не з'явився, останній раз ОСОБА_3 був у центрі зайнятості 30.05.2017, (що є датою прийняття рішення про відвідування). З 14.07.2017 на підставі пп. 2 п. 37 Порядку реєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, безробітний ОСОБА_3 був знятий з обліку за невідвідування без поважних причин протягом 30 робочих днів (наказ № НТ 170719 від 19.07.2017). Всупереч вимогам абз. 2 пп. 2 п. 37 Порядку реєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 198, центром зайнятості порушено термін припинення реєстрації (протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування) (на 31-й день), припинено на 32-й день. Подібні порушення вчинені відносно безробітних, справи яких перевірялися - ОСОБА_4 (ПК № НОМЕР_1), ОСОБА_5 (ПК № НОМЕР_2), ОСОБА_6 (ПК № НОМЕР_3) /а.с. 34/.
Із додатку № 2 до персональної картки ОСОБА_3 № НОМЕР_4 "Рішення, прийняті центром зайнятості щодо зареєстрованого безробітного" встановлено, що наказом Зіньківського районного центру зайнятості від 23.05.2017 № НТ170523 громадянину ОСОБА_3 надано статус безробітного з 23.05.2017 /а.с. 58/.
Згідно із додатком № 1 до персональної картки ОСОБА_3 № НОМЕР_4 "Відвідування центру зайнятості, надані послуги, рекомендації щодо сприяння працевлаштуванню" дата останнього відвідування ОСОБА_3 - 30.05.2017 /а.с. 57/, цією ж датою центром зайнятості прийнято рішення про наступне відвідування - 01.06.2017, на відвідування 01.06.2017 ОСОБА_3 не з'явився.
Наказом Зіньківського районного центру зайнятості від 19.07.2017 № НТ170719 з 14.07.2017 припинено реєстрацію безробітного у зв'язку з невідвідуванням без поважних причин територіального органу протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування відповідно до абзацу 2 пп. 2 п. 37 Порядку.
Із додатку № 2 до персональної картки ОСОБА_4 № НОМЕР_1 "Рішення, прийняті центром зайнятості щодо зареєстрованого безробітного" вбачається, що наказом Зіньківського районного центру зайнятості від 07.06.2017 № НТ170607 громадянину ОСОБА_4 надано статус безробітного з 07.06.2017 /а.с. 65/.
Згідно з додатком № 1 до персональної картки ОСОБА_4 "Відвідування центру зайнятості, надані послуги, рекомендації щодо сприяння працевлаштуванню" дата останнього відвідування ОСОБА_4 - 20.06.2017 /а.с. 64/, цією ж датою центром зайнятості прийнято рішення про наступне відвідування - 21.06.2017, на відвідування 21.06.2017 ОСОБА_4 не з'явився.
Наказом Зіньківського районного центру зайнятості від 08.08.2017 № НТ170808 з 03.08.2017 припинено реєстрацію безробітного у зв'язку із невідвідуванням без поважних причин територіального органу протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування відповідно до абзацу 2 пп. 2 п. 37 Порядку.
Із додатку № 2 до персональної картки ОСОБА_5 № НОМЕР_5 "Рішення, прийняті центром зайнятості щодо зареєстрованого безробітного" вбачається, що наказом Зіньківського районного центру зайнятості від 12.04.2017 № НТ170412 громадянину ОСОБА_5 надано статус безробітного з 12.04.2017 /а.с. 70/.
Згідно з додатком № 1 до персональної картки ОСОБА_5 "Відвідування центру зайнятості, надані послуги, рекомендації щодо сприяння працевлаштуванню" дата останнього відвідування ОСОБА_5 - 12.04.2017 /а.с. 69/, цією ж датою центром зайнятості прийнято рішення про наступне відвідування - 19.04.2017, на відвідування 19.04.2017 ОСОБА_5 не з'явився.
Наказом Зіньківського районного центру зайнятості від 31.05.2017 № НТ1707531 з 31.05.2017 припинено реєстрацію безробітного у зв'язку із невідвідуванням без поважних причин територіального органу протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування відповідно до абзацу 2 пп. 2 п. 37 Порядку.
Із додатку № 2 до персональної картки ОСОБА_6 № НОМЕР_3 "Рішення, прийняті центром зайнятості щодо зареєстрованого безробітного" вбачається, що наказом Зіньківського районного центру зайнятості від 23.11.2016 № НТ161123 громадянину ОСОБА_6 надано статус безробітного з 23.11.2016 /а.с. 76/.
Як вбачається з додатку № 6 до персональної картки ОСОБА_6 "Участь у громадських роботах" /а.с. 79/ та з корінця направлення на працевлаштування № 16061706020003001 від 02.06.2017 /а.с. 82/ дата останнього відвідування ОСОБА_6 - 02.06.2017. Як вбачається з додатку № 1 до персональної картки ОСОБА_6 на відвідування 19.06.2017 ОСОБА_6 не з'явився /зворот а.с. 75/.
Наказом Зіньківського районного центру зайнятості від 19.07.2017 № НТ170719 з 19.07.2017 припинено реєстрацію безробітного у зв'язку із невідвідуванням без поважних причин територіального органу протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування відповідно до абзацу 2 пп. 2 п. 37 Порядку.
Надаючи оцінку твердженням відповідача про порушення позивачем терміну припинення реєстрації безробітних ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України "Про зайнятість населення" від 05.07.2012 № 5067-VI відносини у сфері зайнятості населення регулюються Конституцією України, цим Законом, Кодексом законів про працю України, Господарським та Цивільним кодексами України, Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", іншими актами законодавства.
Статтею 43 Закону України "Про зайнятість населення" передбачено, що статусу безробітного може набути: 1) особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи; 2) інвалід, який не досяг встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійного віку та отримує пенсію по інвалідності або соціальну допомогу відповідно до законів України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" та "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам"; 3) особа, молодша 16-річного віку, яка працювала і була звільнена у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, зокрема припиненням або перепрофілюванням підприємств, установ та організацій, скороченням чисельності (штату) працівників.
Статус безробітного надається зазначеним у частині першій цієї статті особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи місця перебування.
Порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, визначається Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктом 2 частини 2 статті 44 зазначеного Закону зареєстровані безробітні зобов'язані відвідувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, в якому він зареєстрований як безробітний у визначений і погоджений з ним час, але не рідше ніж один раз на тридцять календарних днів.
Пунктом 29 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013, № 198 /надалі - Порядок № 198/, визначено, що дата наступного відвідування безробітним центру зайнятості, в якому він зареєстрований, встановлюється центром зайнятості не рідше ніж один раз на 30 календарних днів за погодженням з безробітним, що зазначається в додатку до персональної картки.
Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 45 Закону реєстрація безробітного припиняється у разі невідвідування без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування .
Згідно з абзацом 2 підпунктом 2 пункту 37 Порядку № 198 центр зайнятості припиняє реєстрацію: у разі невідвідування без поважних причин центру зайнятості: протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування (крім тих, що беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, проходять професійне навчання за направленням центру зайнятості, зайняті працею, пов'язаною з організацією підготовки та проведенням виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів) (на 31-й день).
Таким чином, за загальним правилом у разі невідвідування безробітним без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування центр зайнятості повинен припинити реєстрацію безробітного на 31-й день.
Суд враховує, що ані Законом України "Про зайнятість населення", ані Порядком № 198 не передбачено положень щодо початку та закінчення строку 30 робочих днів, відтак застосуванню підлягають норми Цивільного кодексу України щодо обчислення строків.
Згідно із частиною 1 статті 251 Цивільного кодексу України строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення.
Статтею 253 Цивільного кодексу України встановлено, що перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що перебіг строку 30 робочих днів, передбаченого пунктом 7 частини 1 статті 45 Закону України "Про зайнятість населення" та підпунктом 2 пункту 37 Порядку № 198, починається з наступного дня після дати прийняття рішення про відвідування центру зайнятості, тобто з першого робочого дня невідвідування безробітним центру зайнятості, оскільки в силу вимог пункту 29 Порядку № 198 дата наступного відвідування безробітним центру зайнятості встановлюється центром зайнятості за погодженням з безробітним, тобто в день його відвідування.
Аналогічна позиція викладена у листі Державної служби зайнятості від 30.08.2017 № 33/01/4769-17, копія якого наявна у матеріалах справи /а.с. 16/.
Твердження відповідача про те, що перебіг вказаного строку починається безпосередньо з врахуванням дня прийняття рішення про відвідування центру зайнятості не ґрунтується на системному аналізі норм законодавства та є помилковим.
Рішення про відвідування безробітного ОСОБА_3 прийнято Зіньківським районним центром зайнятості 30.05.2017, перебіг строку невідвідування безробітним центром зайнятості (30 робочих днів) розпочався 31.05.2017 і закінчився 13.07.2017, а 31-й робочий день припав на 14.07.2017; рішення про відвідування безробітного ОСОБА_4 прийнято Зіньківським районним центром зайнятості 20.06.2017, перебіг строку невідвідування безробітним центром зайнятості (30 робочих днів) розпочався 21.06.2017 і закінчився 02.08.2017, а 31-й робочий день припав на 03.08.2017; рішення про відвідування безробітного ОСОБА_5 прийнято Зіньківським районним центром зайнятості 12.04.2017, перебіг строку невідвідування безробітним центром зайнятості (30 робочих днів) розпочався 13.04.2017 і закінчився 30.05.2017, а 31-й робочий день припав на 31.05.2017; рішення про відвідування безробітного ОСОБА_6 прийнято Зіньківським районним центром зайнятості 02.06.2017, перебіг строку невідвідування безробітним центром зайнятості (30 робочих днів) закінчився 18.07.2017, а 31-й робочий день припав на 19.07.2017.
Відтак, Зіньківським районним центром зайнятості прийнято накази про припинення реєстрації безробітних ОСОБА_3 від 19.07.2017 № НТ190719, ОСОБА_4 від 08.08.2017 № НТ170808, ОСОБА_5 від 31.05.2017 № НТ1707531 та ОСОБА_6 від 19.07.2017 № НТ170719 у відповідності до вимог Закону України "Про зайнятість населення" та пункту 37 Порядку № 198, натомість висновок перевірки, оформленої актом від 10.08.2017 № 16-11-258/594, про порушення позивачем абз. 2 п. 2 п. 37 Порядку № 198 є помилковим.
Частиною 7 статті 7 Закону №877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відповідно до частини 8 статті 7 Закону №877-V припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства . Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Враховуючи наведене, оскільки висновки акту перевірки від 10.08.2017 № 16-11-258/594 про порушення позивачем абз. 2 п. 2 п. 37 Порядку № 198 є помилковими, пункт 2 припису Управління Держпраці у Полтавській області № 16-11-211/594-471 від 10 серпня 2017 року не ґрунтується на вимогах законодавства України, а тому є неправомірним.
Крім того, суд зважає, що зі змісту пункту 2 припису Управління Держпраці у Полтавській області № 16-11-211/594-471 від 10 серпня 2017 року неможливо достовірно визначити спосіб його виконання.
Зважаючи на те, що припис Управління Держпраці у Полтавській області № 16-11-211/594-471 від 10 серпня 2017 року є правовим актом індивідуальної дії та згідно з частиною другою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі його неправомірності, визнається судом протиправним і скасовується , суд вважає за необхідне, відповідно до частини другої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, вийти за межі позовних вимог про скасування припису головного державного інспектора Управління Держпраці у Полтавській області № 16-11-211/594-471 від 10.08.2017 щодо забезпечення вимог абз. 2 п. 2 п. 37 Порядку реєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 198, натомість визнати протиправним та скасувати пункт 2 припису Управління Держпраці у Полтавській області № 16-11-211/594-471 від 10 серпня 2017 року, яким приписано забезпечити виконання вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 198 щодо терміну припинення реєстрації (протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування) (на 31-ий день).
Таким чином, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Зіньківського районного центру зайнятості до Управління Держпраці у Полтавській області про скасування припису задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати пункт 2 припису Управління Держпраці у Полтавській області № 16-11-211/594-471 від 10 серпня 2017 року, яким приписано забезпечити виконання вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 198 щодо терміну припинення реєстрації (протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування) (на 31-ий день).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено 30 жовтня 2017 року.
Суддя С.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2017 |
Оприлюднено | 01.11.2017 |
Номер документу | 69860732 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Сич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні