Постанова
від 27.10.2017 по справі 816/159/17
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/159/17

Полтавський окружний адміністративний суд колегією у складі:

головуючого судді - Канигіної Т.С., суддів - Алєксєєвої Н.Ю., Супруна Є.Б.,

розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом

позивача Товариства з обмеженою відповідальністю "Геосинтез Інженірінг" до відповідачів: 1. Державної служби України з безпеки на транспорті 2. Управління Укртрансбезпеки у Харківській області про визнання протиправним та скасування розрахунку

В С Т А Н О В И В:

24.01.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю "Геосинтез Інженірінг" (надалі - ТОВ "Геосинтез Інженірінг") звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної служби України з безпеки на транспорті (надалі - відповідач-1), Управління Укртрансбезпеки у Харківській області (надалі - відповідач-2) про визнання протиправним та скасування розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 10.12.2016 до акта №3897 від 10.12.2016 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових/габаритних параметрів.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що пройдена транспортним засобом відстань менша, ніж зазначена в оскарженому розрахунку. Указане, за доводами повивача, є підставою для визнання протиправним розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 10.12.2016 та, відповідно, наявні підстави для його скасування.

У письмових поясненнях на адміністративний позов представник позивача проти розгляду справи у порядку письмового провадження не заперечував /а.с. 120/.

Представник відповідача-1 проти задоволення адміністративного позову заперечував.

Відповідач-1 у наданих до суду письмових запереченнях просив відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ "Геосинтез Інженіринг", посилаючись на порушення останнім вимог пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року №879 "Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування".

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею 128 Кодексу адміністративного судочинства України, а також відсутність потреби заслухати свідка або експерта, суд ухвалив розглянути справу у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, у власності позивача перебуває вантажний автомобіль марки Man TGX 26.480, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 /а.с. 15/, та напівпричіп марки Langfeld, модель LTDS-31L7565, державний реєстраційний номер НОМЕР_2, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 /а.с. 16/.

10.12.2016 Управлінням Укртрансбезпеки у Харківській області проведено габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля марки Man, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, на відрізку автомобільної дороги Київ - Харків - Довжанський 471 км.

Результати габаритно-вагового контролю оформлені довідкою від 10.12.2016 /а. с. 67/, чеком № 06429 від 10.12.2016 15:37 /а.с. 17/, а також актом № 0003897 від 10.12.2016 /а.с. 18/, у яких відображено факт перевищення фактичних осьових навантажень над нормативно допустимими осьовими навантаженнями.

Також відповідачем-2 з посиланням на акт № 0003897 від 10.12.2016 складено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, згідно з яким ТОВ "Геосинтез Інженірінг" установлено розмір до сплати 162 євро. Указаний розрахунок складено за маршрутом "м. Полтава - Харківська область, Новопокровка" протяжністю 200 км /а.с. 19/.

Відповідно до пункту 27 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879, (надалі - Порядок № 879) здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України "Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України", справляється у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які в установленому порядку не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд. Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Водночас, згідно з пунктом 28 Порядку №879 плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.

Перевізник має право на відшкодування вантажовідправником чи замовником коштів, внесених у рахунок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу.

Погодження маршруту видається після внесення в установленому розмірі плати за проїзд. У разі прийняття рішення про відмову перевізника від проїзду за погодженим маршрутом внесена плата за проїзд не повертається.

Пункт 21 Порядку №879 передбачає, що у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування (далі - плата за проїзд). Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.

У разі здійснення руху з порушенням умов, визначених у дозволі на рух, подвійний розмір застосовується в частині перевищення фактичних показників над показниками, визначеними у дозволі, за пройдену частину маршруту .

Довідка про здійснення габаритно-вагового контролю та/або сертифікат зважування, або документ щодо внесення плати за проїзд є чинними протягом усього маршруту.

Пунктом 30 Порядку №879 визначено, що плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою

П = (Рзм + Рнв + Рг) х В,

де П - розмір плати за проїзд;

Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду ;

Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду ;

Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду ;

В - відстань перевезення , кілометрів.

Осі вважаються здвоєними або строєними, якщо відстань між зближеними (суміжними) осями не перевищує 2,5 метра.

Згідно з пунктом 31 1 Порядку №879 якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину , яку перевізник має намір проїхати , у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру:

до 10 відсотків - у подвійному розмірі;

на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі;

більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі.

У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.

Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

З наведених норм вбачається, що плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу визначається з урахуванням пройденої частини маршруту перевезення по території України або частини, яку перевізник має намір проїхати.

Як вбачається з розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту № 3897 від 10.12.2016, відповідачем-2 протяжність маршруту "м. Полтава - Харківська область, Новопокровка" визначено у 200 км.

Відповідач-2 надав до суду посвідчену копію товарно-транспортної накладної № 000000248 від 10.12.2016, на підставі якої, за твердженням відповідача, позивач здійснював перевезення 10.12.2016. Згідно з цією накладної /а.с. 116/ позивач здійснював перевезення вантажу для ТОВ "Денисівське", пункт навантаження - м. Полтава, пункт розвантаження - ТОВ "Денисівське".

Згідно з поясненнями позивача /а.с. 120/ долучена до матеріалів справи товарно-транспортна накладна № 000000248 від 10.12.2016 не була підставою для складання акта про перевищення транспортним засобом нормативних показників, оскільки перевезення здійснювалось на підставі накладної № 1210 від 10.12.2016.

Позивач до матеріалів справи в обґрунтування доводів щодо протяжності маршруту перевезення додав договір купівлі - продажу № 0503 від 05.03.2013, видаткову накладну № РН-0000081 від 10.12.2016, згідно з якими позивач постачав ТОВ "Гравеліт-21" розчин природного бішофіту безсульфатного у кількості 25,300 т /а.с. 81-84/. Також позивач надав суду товарно-транспортну накладну № 1210 від 10.12.2016 на підтвердження перевезення вантажу (розчин природного бішофіту безсульфатного) ТОВ "Гравеліт-21", пункт навантаження - м. Полтава, пункт розвантаження - с. Стара Покровка , Чугуївський район, Харківська область.

Згідно з даних інтернет-ресурсу Della TM (http://www.della.uz/distance/?cities=5301,142127) відстань між м. Полтава, Полтавська область та с. Стара Покровка , Харківська область становить 193 км /а.с. 89/.

Водночас суд звертає увагу на те, що перевезення за товарно-транспортними накладними № 000000248 від 10.12.2016 та № 1210 від 10.12.2016 відбувались 10.12.2016, повна маса автомобілю згідно з указаними накладними становила 20,000 т та 25,300 т, відповідно.

Таким чином, маються розбіжності в наданих позивачем та відповідачем-2 документах щодо пункту розвантаження.

Проте в акті № 0003897 від 10.12.2016 /а.с. 18, 65/ визначено маршрут руху саме "м. Полтава - Харківська область, Новопокровка, Чугуївський район". Указаний акт водієм позивача підписано без застережень або заперечень, що дозволяє суду дійти висновку про пройдений маршрут саме як "м. Полтава - Харківська область, Новопокровка".

Згідно з поясненнями відповідача-1 /а.с. 63/ відстань перевезення обраховувалась за допомогою інтернет-ресурсу з використанням інформації, що міститься в дорожніх документах (товарно-транспортній накладній, подорожному листі тощо).

При цьому, доказів на підтвердження проведення у відповідному порядку розрахунку маршруту позивача, з урахуванням якого і визначена плата за проїзд, відповідачі до суду не надали.

Натомість згідно з даних інтернет-ресурсу Della TM (http://www.della.uz/distance/?cities=5301,7494) відстань між м. Полтава, Полтавська область та с. Новопокровка , Харківська область становить 189 км /а.с. 88/.

Отже, спірне рішення відповідача-2 прийнято з урахуванням неправильної відстані перевезення (маршруту), тобто наявна похибка.

З урахуванням викладеного розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 10.12.2016 до акта №3897 від 10.12.2016 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових/габаритних параметрів є протиправним та, відповідно, підлягає скасуванню.

При цьому, доводи ТОВ "Геосинтез Інженірінг" /а.с. 120/ стосовно неможливості проведення зважування транспортного засобу позивача повною масою 37500 кг на вагах пересувних автомобільних типу Cheklode Freeweigh, зав. № 008231, у зв'язку з тим, що характеристики ваг не дозволяють проводити зважування автомобілів масою вище ніж 15 000 кг, суд вважає необґрунтованими з огляду на таке.

Відповідач-1 на підтвердження наявності підстав для проведення габаритно-вагового контролю транспортного засобу позивача надав такі документи: акт обстеження місця розміщення пересувного пункту габаритно-вагового контролю /а.с. 72/, графік роботи пересувного пункту габаритно-вагового контролю /а.с. 71/, сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної техніки /а.с. 69/, свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки /а.с.70/. Згідно з указаним свідоцтвом про повірку ваги пересувні автомобільні типу Cheklode Freeweigh, зав. № 008231, відповідають вимогам ГОСТ 29329-92 "Весы для статического взешивания. Общие технические требования", характеристики кожної платформи: НмГЗ - 500 кг, НГЗ - 15000 кг, d=e=50 кг, клас звичайний, де НмГЗ (найменша границя зважування) та НГЗ (найбільша границя зважування) - діапазони вимірювання, а d=e - похибка. Ваги пересувні автомобільні типу Cheklode Freeweigh використовуються для помостового зважування транспортного засобу, а не автомобілю в цілому, при цьому вказані ваги розраховані на визначення маси, що не перевищує 15 000 кг, кожної осі автомобілю окремо.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

З огляду на викладене, відповідачі як суб'єкти владних повноважень, на яких частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов'язок щодо доказування правомірності своїх дій та рішень, не довели суду правомірності свого рішення, що є підставою для задоволення адміністративного позову.

Згідно зі статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 2, 7-11, 17, 71, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Геосинтез Інженірінг" до Державної служби України з безпеки на транспорті, Управління Укртрансбезпеки у Харківській області про визнання протиправним та скасування розрахунку задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати розрахунок Управління Укртрансбезпеки у Харківській області плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акта № 3897 від 10.12.2016 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових/габаритних параметрів, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "Геосинтез Інженірінг" встановлено плату в розмірі 162 євро.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (код ЄДРПОУ 39816845) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Геосинтез Інженірінг" (код ЄДРПОУ 34962841) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) гривень.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя Т.С. Канигіна суддя суддя Н.Ю. Алєксєєва Є.Б. Супрун

Дата ухвалення рішення27.10.2017
Оприлюднено01.11.2017
Номер документу69860746
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/159/17

Постанова від 27.10.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 15.08.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 26.01.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні