Ухвала
від 31.10.2017 по справі 805/1771/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Кочанова П.В.

ОСОБА_1 - ОСОБА_2

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 жовтня 2017 року справа №805/1771/17-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача ОСОБА_2, суддів Васильєвої І.А., Сухарька М.Г.,

секретар судового засідання Терзі Д.А.,

за участю представника позивача ОСОБА_3,

представника відповідача ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Словянської державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2017 року у справі № 805/1771/17-а за позовом публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації Донецькоблгаз в особі Словянського управління по газопостачанню та газифікації до Словянської державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень, визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач просив визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 18.10.2016 року №№ 00018801202, НОМЕР_1, НОМЕР_2;

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 23.12.2016 року №0023691202;

визнати протиправними дії відповідача щодо нарахування пені в сумі 133001,81 грн.;

зобов'язати відповідача здійснити коригування нарахованої пені шляхом виключення (зменшення) у розмірі 133 001,81 грн. в інтегрованій картці позивача.

В обґрунтування позову зазначив, що спірні податкові повідомлення-рішення були складені на підставі актів камеральної перевірки від 30.09.2016 року № 5568/12-02/20316969 (жовтень, листопад, грудень 2015 року) та від 16.12.2016 року № 7396/12-02/20316969 (жовтень, листопад, грудень 2015 року, а також на підставі акту про результати перевірки неподання /несвоєчасне подання податкової звітності за травень 2014 року від 30.09.2016 року №5567/12-02/20316969.

Зі змісту акту перевірки № 5568/12-02/20316969 вбачається, що перевірці підлягала податкова звітність по грошовим зобов'язанням зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ за жовтень, листопад, грудень 2015 року. Однак податковим органом фактично перевірено порядок визначення податкових зобов'язань та своєчасність, повнота їх нарахування та сплати.

За актом №7396/12-02/20316969 проведено перевірку дотримання граничних строків сплати суми узгодженого податкового зобов'язання зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, згідно декларацій за грудень 2015 рік.

Таким чином відповідачем порушені строки проведення камеральної перевірки, чим порушено п. 200.10 ст. 200 ПК України, протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених в ній даних.

Строк проведення камеральної перевірки за актом № 5567/12-02/20316969 від 30.09.2016 року закінчився 19.10.2014 року, строки проведення камеральної перевірки за актом № 5568/12-02/20316969 від 30.09.2016 року закінчилися 13.12.2015 року, 18.01.2016 року, 15.02.2016 року та строк проведення камеральної перевірки за актом № 7396/12-02/20316969 від 16.12.2016 року закінчився 15.02.2016 року.

Крім цього, сертифікатом Донецької ТПП від 30.07.2014 року № 2059 засвідчено обставини настання непереборної сили позивачу щодо своєчасної сплати податкових платежів та зборів, тому позивача звільнено від застосування штрафних санкцій та пені з боку податкових органів.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2017 року позов задоволено.

Визнано протиправними та скасовані податкові повідомлення-рішення Словянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Донецькій області від 18.10.2016 року №0018801202, №0018781202, №0018781202.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення рішення Словянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області від 23.12.2016 року №0023691202.

Визнано протиправними дії відповідача щодо нарахування пені в сумі 133 001,81 грн. та зобов'язано відповідача здійснити коригування нарахованої пені шляхом виключення (зменшення) у розмірі 133 001,81 грн. в інтегрованій картці позивача.

Не погодившись з судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування зазначив, що позивачем було порушено вимоги щодо своєчасності сплати узгоджених сум грошового зобов'язання, у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, у зв'язку з чим порушено вимоги п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України. Зазначене стало підставою для прийняття відповідачем податкових повідомлень рішень за ф. Ш відповідно до ст. 126 ПК України.

Податкове повідомлення рішення від 18.10.2016 року на суму 170,00 грн. прийнято на підставі ст.120 Податкового Кодексу України за несвоєчасне подання податкової декларації зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживання усіх форм власності за травень 2014 року (надана 24.06.2014 року, а граничний строк подання 20.06.2014 року).

В зв'язку з порушенням позивачем строків сплати узгодженого зобовязання, відповідно до ст. 129 ПК України в автоматичному режимі було нараховано пеню в сумі 133 001,81 грн. за період з 23.03.2016 року по 31.12.2016 року.

Тобто, спірні податкові повідомлення - рішення були прийняті у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги за матеріалами справи, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, встановила наступне.

Позивач - Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації Донецькоблгаз в особі Словянського управління по газопостачанню та газифікації(код ЄДРПОУ 20316969, 84112, м. Словянськ, вул. Світлодарська, буд. 28Б) зареєстрований в якості юридичної особи, що підтверджується випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

Словянською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Донецькій області проведено камеральні перевірки своєчасності сплати збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності щодо позивача як юридичної особи від 30.09.2016 року № 5568/12-02/20316969 (жовтень, листопад, грудень 2015 року) та своєчасності подання податкових декларацій з вказаного збору від 30.09.2016 року №5567/12-02/20316969 та про дотримання граничних строків сплати узгодженого податкового зобовязання від 16.12.2016 року № 7396/12-02/20316969 (період грудень 2015 року).

Актом камеральної перевірки про дотримання граничних строків сплати узгодженого податкового зобовязання від 30.09.2016 року № 5568/12-02/20316969 встановлено порушенняп.57.1ст.57, п. 317.4 ст. 317 Податкового кодексу України щодо своєчасності сплати узгоджених сум грошового зобов'язання у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності (а.с.11 т.1)

За наслідками цього акту прийнято податкові повідомлення рішення:

-№0018781202 від 18.10.2016 року, яким за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності зобов'язано позивача сплатити штраф у розмірі 227 199,99 грн.; (а.с.12 т.1)

-№ НОМЕР_1 від 18.10.2016 року, яким за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності зобов'язано сплатити штраф у розмірі 5622,32грн.(а.с.13 т.1)

Вказані податкові повідомлення-рішення направлені на адресу позивача 18.10.2016 року, та отримані ним 25.10.2016 року згідно відмітки про вручення поштового відправлення.

Актом про результати перевірки неподання/несвоєчасного подання податкової звітності від 30.09.2016 року № 5567/12-02/20316969 встановлено порушення позивачем п.49.18ст. 49 тап. 317.4 ст. 317 Податкового кодексу України у зв'язку з несвоєчасним поданням податкової декларації зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності за травень 2014 року. (а.с.14 т.1)

На наслідками зазначеної перевірки прийнято податкове-повідомлення рішення:

-№0018801202 від 18.10.2016 року, яким за порушення п. 49.18 ст. 49, п. 317.4 ст. 317 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобовязання у розмірі 170,00 грн. (а.с.15 т.1)

Акти зазначених перевірок направлені на адресу позивача 03.10.2016 року та отримані ним 05.10.2017 року згідно відмітки про вручення поштового відправлення.

Актом камеральної перевірки про дотримання граничних строків сплати узгодженого податкового зобовязання від 16.12.2016 року № 7396/12-02/20316969 встановлено порушення позивачем п.57.1ст.57, п. 317.4 ст. 317 Податкового кодексу України щодо своєчасності сплати узгоджених сум грошового зобов'язання у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності. (а.с.16 т.1) Вказаний акт направлений на адресу позивача 19.12.2016 року, та отримано останнім 21.12.2016 року.

За даними інтегрованої картки платника податків визначені штрафні санкції податкового зобов'язання за період з 15.12.2016 року по 31.01.2016 року у сумі 36 523,67 грн., з 22.11.2016 року по 31.01.2016 року у сумі 36 200,00 грн., за 25.10.2016 року по 31.01.2016року у сумі 36 200,00 грн.

На підставі вказаного акту перевірки прийнято податкове повідомлення рішення :

-№0023691202 від 23.12.2016 року, яким за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності зобов'язано сплатити штраф у розмірі 108 923,67 грн. (а.с.17 т.1)

Листом від 27.12.2016 року № 24150/10/05-22-17 Словянська державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області звернулось до позивача, в якому зазначило що станом на 26.12.2016 року по підприємству існує заборгованість з податків і зборів у сумі 365 994,12 грн., а саме, збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності (штрафні санкції 232992,31 грн. та пеня 133 001,81 грн.).

Позивачем не заперечується, що узгоджені грошові зобов'язання зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природній газ для споживання усіх форм власності сплачені з порушенням граничних строків, а саме:

в березні 2016 року сплачено платіжним дорученням № 1194 від 23.03.2016 року у сумі 50 000,00 грн.,

в квітні 2016 року сплачено платіжним дорученням № 1306 від 19.04.2016 року у сумі 181 000,00 грн.,

в травні 2016 року сплачено платіжними дорученнями № 315 від 24.05.2016 року у сумі 140 000,00 грн., № 316 від 25.05.2016 року у сумі 41 000,00 грн.,

в червні 2016 року сплачено платіжними дорученнями №365 від 17.06.2016 року у сумі 56 223,16 грн., № 368 від 29.06.2016 року у сумі 124 776,84 грн.,

в липні 2016 року сплачено платіжним дорученням № 406 від 26.07.2016 року у сумі 181 000,00 грн.,

в серпні 2016 року сплачено платіжним дорученням № 459 від 23.08.2016 року у сумі 181 000,00 грн.,

в вересні 2016 року сплачено платіжним дорученням №512 від 29.09.2016 року у сумі 181 000,00 грн.,

в жовтні 2016 року сплачено платіжним дорученням № 571 від 25.10.2016 року у сумі 181 000,00 грн.,

в листопаді 2016 року сплачено платіжним дорученням №680 від 22.11.2016 року у сумі 181 000,00 грн.,

в грудні 2016 року сплачено платіжним дорученням № 748 від 15.12.2016 року у сумі 182 618,34 грн.

Крім цього, позивачем несвоєчасно подано податкову декларацію зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, а саме, за травень 2014 року по строку подання 20.08.2014 року, фактично 19.09.2014 року.

За даними інтегрованої картки за платежем 17060100 , збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності у позивача обліковується заборгованість з пені зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності за наступні періоди: 30.03.2016 18.04.2016 у сумі 2611,15 грн., 30.03.2016 23.05.2016 у сумі 5554,10 грн.,30.03.2016 24.05.2016 у сумі 1656,13 грн., 30.03.2016 16.06.2016 у сумі 3203,80 грн., 30.03.2016 28.06.2016 у сумі 8190,27 грн., 30.03.2016 25.07.2016 у сумі 6943,66 грн., 30.04.2016 25.07.2016 у сумі 5388,24 грн.,30.04.2016 22.08.2016 у сумі 12966,72 грн.,30.04.2016 28.09.2016 у сумі 17138,62 грн., 30.04.2016 24.10.2016 у сумі 23227,34 грн., 30.04.2016 14.12.2016 у сумі 26051,55 грн. (а.с.226-228 т.1)

На підставі п. 111.2 ст. 111 ПК України фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.

Спірними податковими повідомленнями - рішеннями до позивача застосовано відповідальність у вигляді штрафу, передбачену ст..126 ПК України за несвоєчасне виконання податкових зобов'язань зі сплати узгоджених сум грошового зобов'язання у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ та за несвоєчасне подання податкової звітності.

Згідно з п. 203.2 ст. 203 ПК України сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до п. 120.1 ст. 120 ПК України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

На підставі ст. 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання,- у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України та розпочато проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей .

02.09.2014 року Верховною Радою України прийнято закон Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції, який набув чинності 15.10.2014 року (далі Закон № 1669).

Статтею 1 Закону №1669 встановлено, що територією проведення антитерористичної операції є територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

На час вирішення справи період проведення АТО триває.

02.12.2015 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.

Зазначеним переліком місто Донецьк (місце первинної ре6єстрації, здійснення господарської діяльності) та м. Краматорськ віднесено до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалась антитерористична операція.

Як визначено ст..10 Закону №1669 протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.

На підставі ч.3 ст.11 Прикінцеві та перехідні положення Закону №1669 закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Аналіз вищезазначених нормативно-правових актів свідчить, що сертифікат ТПП застосовується при вирішенні питання про звільнення від відповідальності - нарахування штрафних санкцій та пені за невиконання (неналежне виконання) зобов'язань, несвоєчасне подання податкової звітності.

В даному видатку позивачу нараховані штрафні санкції за несвоєчасну сплату грошових зобов'язань та несвоєчасне подання звітності.

Проте сертифікатом №2059/05-4 виданим 30.07.2014 року Торгово - промисловою палатою України, засвідчено настання обставин непереборної сили з 01 липня 2014 року товариству при здійсненні господарської діяльності на території Донецької області щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов'язкових платежів.(а.с.42-43 т.1)

Оскільки позивач зареєстрований та здійснює свою господарську діяльність на адміністративній території Донецької області, де здійснювалася антитерористична операція, період проведення антитерористичної операції триває, нормою Закону №1669 передбачено, що такі суб'єкти господарювання звільнені від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) зобов'язань при наявності Сертифіката ТПП, у позивача наявний такий сертифікат, який засвідчує настання обставин непереборної сили, тому позивач є звільненим з 01 липня 2014 року від відповідності за неналежне виконання зобов'язань - несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань та несвоєчасне подання звітності.

За таких обставин, спірні податкові повідомлення - рішення підлягають скасуванню. Також задоволення підлягають інші позовні вимоги, оскільки вони є похідними від скасування спірних податкових повідомлень-рішень.

Враховуючи викладене, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

Керуючись статтями 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Словянської державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2017 року у справі № 805/1771/17-а - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2017 року у справі № 805/1771/17-а - залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі.

У повному обсязі ухвала складена 31 жовтня 2017 року.

ОСОБА_1 ОСОБА_2

Судді І.А. Васильєва

ОСОБА_5

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2017
Оприлюднено02.11.2017
Номер документу69889997
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1771/17-а

Постанова від 15.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 23.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 22.08.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 17.07.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні