ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
24.10.2017 Справа № 904/11352/16
За скаргою: державного підприємства "Словечанське лісове господарство", с. Словечне Овруцького району Житомирської області
на бездіяльність Соборного відділу державної виконавчої служби м. Дніпро Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області
У справі:
за позовом державного підприємства "Словечанське лісове господарство", с. Словечне Овруцького району Житомирської області
до товариства з обмеженою відповідальністю "Укрекоальянс", м. Дніпро
про стягнення 1 972, 08 грн.
Суддя Мельниченко І.Ф.
Представники:
Від позивача (скаржника): не з'явився;
Від відповідача: не з'явився;
Від ВДВС: не з'явився.
СУТЬ СПОРУ:
Державне підприємство "Словечанське лісове господарство" звернулося до господарського суду Дніпропетровської області із скаргою про визнання неправомірною бездіяльність органу державної виконавчої служби (Соборного відділу державної виконавчої служби м. Дніпро Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області) щодо виконання наказу господарського суду Дніпропетровської області № 904/11352/16 від 23.01.2017р. та зобов'язання здійснити заходи щодо його виконання, а також зобов'язання надіслати на адресу заявника копії документів по вчинених виконавчих діях.
Представник заявника в судове засідання не з'явився, проте від останнього надійшла заява про розгляд спору без участі представника останнього.
Представники відповідача та Соборного ВДВС у судове засідання також не з'явилися, письмових пояснень по суті скарги не надали.
Відповідно до ч.2 ст.121 2 , неявка боржника, стягувача, прокурора чи представника органу державної виконавчої служби, приватного виконавця в судове засідання не є перешкодою для розгляду скарги.
Дослідивши матеріали справи, залучені до скарги докази, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
03.01.2017р. господарським судом Дніпропетровської області прийнято рішення у справі № 904/11352/16, яким позовні вимоги державного підприємства "Словечанське лісове господарство" задоволені у повному обсязі, а саме: присуджено до стягнення з відповідача на користь позивача 1972,08 грн. основного боргу та 1378,00 грн. судового збору.
23.01.17р., на виконання вказаного вище рішення, було видано наказ.
Державне підприємство "Словечанське лісове господарство" стверджує, що виконавчий документ разом із заявою про відкриття виконавчого провадження за вих. № 84 від 08.02.17р. було надіслано для виконання до Соборного відділу державної виконавчої служби м. Дніпро Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровської області.
Заявник в поданій скарзі вказує на те, що його працівники намагались у телефонному режимі довідатися про стан виконавчого провадження відносно спірного наказу, проте, такі спроби не мали позитивного результату.
В подальшому, у зв'язку з відсутністю інформації щодо здійснення виконавчих дій, направлених на стягнення боргу з боржника, підприємство стягувача неодноразово зверталося до органу державної виконавчої служби із заявами про надання інформації про хід виконавчого провадження, при цьому останній посилається на листи компанії № б/н від 24.04.17р. та № б/н від 19.05.17р.
Таким чином, на думку скаржника, є очевидною бездіяльність Соборного ВДВС ГТУЮ у Дніпропетровській області, яка полягає у невжитті вичерпних заходів, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", направлених на своєчасне та повне виконання наказу господарського суду Дніпропетровської області № 904/11352/16 від 23.01.17р, враховуючи, що жодних постанов про вчинення виконавчих дій та інших документів виконавчого провадження на адресу державного підприємства "Словечанське лісове господарство" не надходило.
Вказані обставини стали підставою для звернення із даною скаргою.
Скарга, державного підприємства "Словечанське лісове господарство" задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Відповідно до статті 115 Господарського процесуального кодексу України судові рішення є обов'язковими до виконання та виконуються в порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження» .
Відповідно до статті 1 Закону України Про виконавче провадження (далі- Закон), виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно частини 1 статті 3 Закону України «Про виконавче провадження» підлягають примусовому виконанню рішення на підставі виконавчих документів, зокрема, наказів.
Частиною 1 статті 18 закону України Про виконавче провадження визначено, що Виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі.
Під час здійснення виконавчого провадження, Виконавець має право вчиняти певні дії, перелік яких наведений в частині 3 вказаної статті.
Частиною 1 статті 13 Закону передбачено, що під час здійснення виконавчого провадження виконавець вчиняє виконавчі дії та приймає рішення шляхом винесення постанов, попереджень, внесення подань, складення актів та протоколів, надання доручень, розпоряджень, вимог, подання запитів, заяв, повідомлень або інших процесуальних документів у випадках, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Строки у виконавчому провадженні - це періоди часу, в межах яких учасники виконавчого провадження зобов'язані або мають право прийняти рішення або вчинити дію.
Строки у виконавчому провадженні встановлюються законом, а якщо вони не визначені законом - встановлюються виконавцем.
Будь-яка дія або сукупність дій під час виконавчого провадження повинна бути виконана не пізніше граничного строку, визначеного цим Законом (ч.1., 2 ст.11 Закону).
Як вже зазначалося вище, обґрунтовуючи подану скаргу, заявник посилався на неотримання від Соборного ВДВС ні постанови про відкриття виконавчого провадження щодо спірного наказу, ні жодних інших постанов та документів виконавчого провадження, що є порушенням статті 28 Закону, згідно приписів якої, копії постанов виконавця та інші документи виконавчого провадження (далі - документи виконавчого провадження) доводяться виконавцем до відома сторін та інших учасників виконавчого провадження, надсилаються адресатам простою кореспонденцією або доставляються кур'єром, крім постанов про відкриття виконавчого провадження, про повернення виконавчого документа стягувачу, повідомлення стягувачу про повернення виконавчого документа без прийняття до виконання, які надсилаються рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Боржник вважається повідомленим про початок примусового виконання рішень, якщо йому надіслано постанову про відкриття виконавчого провадження за адресою, зазначеною у виконавчому документі.
Як вбачається із матеріалів справи, до скарги долучено копію листа № Г-372-02 від 20.04.17р., адресованого скаржнику, із змісту якого вбачається, що останньому було надано відповідь про те, що згідно автоматизованої системи виконавчого провадження, у Соборному ВДВС ГТУЮ у Дніпропетровській області перебуває виконавче провадження № 53449647 з виконання наказу від 23.01.2017 р. № 904/11352/16.
Крім того, у вказаному листі скаржнику додатково роз'яснено, що він, як сторона виконавчого провадження має право знайомитися із матеріалами виконавчого провадження, знімати копії, робити виписки, а також має право доступу до автоматизованої системи виконавчого провадження.
Відповідно до ч.1 статті 8 Закону України "Про виконавче провадження" реєстрація виконавчих документів, документів виконавчого провадження, фіксування виконавчих дій здійснюється в автоматизованій системі виконавчого провадження, порядок функціонування якої визначається Міністерством юстиції України.
Вільний та безоплатний доступ до інформації автоматизованої системи виконавчого провадження забезпечує Міністерство юстиції України у мережі Інтернет на своєму офіційному веб-сайті з можливістю перегляду, пошуку, копіювання та роздрукування інформації, на основі поширених веб-оглядачів та редакторів, без необхідності застосування спеціально створених для цього технологічних та програмних засобів, без обмежень та цілодобово.
Механізм функціонування автоматизованої системи виконавчого провадження визначає Положення "По автоматизовану систему виконавчого провадження", затверджене наказом Міністерства юстиції України від 05.08.2016р. № 2432/5 (далі-Положення).
Автоматизована система виконавчого провадження (далі - Система) - комп'ютерна програма, що забезпечує збирання, зберігання, облік, пошук, узагальнення, надання відомостей про виконавче провадження, формування Єдиного реєстру боржників та захист від несанкціонованого доступу (п.2.ч.1 Положення)
Користувачами Системи є, в тому числі, і сторони виконавчого провадження (п. ч.1 Положення).
Згідно п.2. ч.4 Положення, виконавцем до Системи обов'язково вносяться відомості про проведення всіх виконавчих дій та прийняття процесуальних рішень.
До Системи в обов'язковому порядку вносяться також відомості про всі документи, отримані на запит державного виконавця, заяви сторін виконавчого провадження, відповіді на них та їх скановані копії.
Таким чином, посилання скаржника лише на те, що останній не отримував ніякої інформації стосовно виконавчих дій, щодо наказу від 23.01.2017 року у справі № 904/11352/16, при цьому, посилаючись лише на письмові запити, з якими стягувач звертався до ВДВС, не можуть бути прийняті судом в якості доказу бездіяльності Соборного ВДВС.
Доказів, які б свідчили про реалізацію ним права ознайомлення з матеріалами виконавчого провадження в цей період (з лютого по серпень 2017 року), заявником надано не було як не було надано і доказів відсутності інформації у Автоматизованій системі виконавчого провадження щодо виконавчого документу - наказу господарського суду Дніпропетровської області у справі № 904/11352/16 від 23.01.17р.
Відповідно до ст.32 Господарського процесуального кодексу України наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору встановлюються на підставі доказів.
При цьому, в силу ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
З огляду на викладене, у суду відсутні підстави для задоволення скарги державного підприємства "Словечанське лісове господарство".
Керуючись ст. ст. 86, 121-2 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні скарги державного підприємства "Словечанське лісове господарство" відмовити.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2017 |
Оприлюднено | 03.11.2017 |
Номер документу | 69901791 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мельниченко Ірина Федорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мельниченко Ірина Федорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мельниченко Ірина Федорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Суховаров Артем Володимирович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мельниченко Ірина Федорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мельниченко Ірина Федорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні