Ухвала
від 18.10.2017 по справі 905/1813/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр. Науки, 5

У Х В А Л А

19.10.2017р. Справа № 905/1813/17

Заступник військового прокурора Маріупольського гарнізону в інтересах держави в особі:

Міністерства оборони України, м. Київ (позивач-1),

Квартирно-експлуатаційного відділу м. Луганська, м. Слов`янськ (позивач-2)

до відповідача: Мангушської районної державної адміністрації Донецької області, смт. Мангуш Донецької області

про визнання незаконним та скасування розпорядження, скасування реєстрації права власності

Суддя Матюхін В.І.

Представники:

прокуратури: Чалий М.Г. посвідчення, Чекирда О.С. посвідчення;

позивача-1: Мазур Л.Б., - ст. офіцер схід. тер. юр. відділу;

позивача-2: Курочкін Р.В. нач. від., ОСОБА_1 за дов.;

відповідача: не з`явився.

Заступник військового прокурора Маріупольського гарнізону в інтересах держави в особі Міністерства оборони України, Квартирно-експлуатаційного відділу м. Луганськ звернувся до господарського суду з позовом до Мангушської районної державної адміністрації Донецької області про:

-визнання незаконним та скасування розпорядження голови Першотравневої районної державної адміністрації Донецької області від 27.10.2003р. №401 Про погодження схеми поділу та видачу державних актів на право власності на землю громадянам, власникам сертифікатів в частині погодження схеми поділу земель пайового фонду КСП Шлях Ілліча, ПП Хлібороб, ПП Руденко на земельні частки (паї) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та передачі у власність земельної ділянки № НОМЕР_1 площею 4,16га гр. ОСОБА_2 та земельної ділянки № НОМЕР_2 площею 4,16га гр. ОСОБА_3 ;

-скасування державної реєстрації права власності на земельні ділянки:

ь площею 4,16га від 29.08.2013р. за №2495853, кадастровий №1423982200:05:000:0355, яка на праві власності належить ОСОБА_3 ;

ь площею 4,16га від 08.06.2013р. за №1335296 кадастровий №1423982200:05:000:0356, яка на праві власності належить ОСОБА_2 .

В обґрунтування позову прокурор посилається на те, що розпорядженням допущено накладення та перетин земель військового містечка № НОМЕР_3 з розпайованими земельними ділянками фізичним особам, чим фактично здійснено відчуження земель державної власності.

Представник Міністерства оборони України в судовому засіданні 12.10.2017р. заявив, що міністерство відповідно до Закону України «Про господарську діяльність у Збройних Силах України» опосередковано через свої структури може здійснювати господарську діяльність з метою одержання додаткових джерел фінансування життєдіяльності військ (сил), в той же час в спірних правовідносинах воно (саме як міністерство) не є суб`єктом господарської діяльності.

Представники Квартирно-експлуатаційного відділу м. Луганська у судовому засіданні 12.10.2017р. пояснили, що відділ відповідно до положення може здійснювати господарську діяльність, в той же час їх думки щодо того чи є Квартирно-експлуатаційний відділ м. Луганська суб`єктом господарської діяльності в спірних правовідносинах розділились.

Представник прокуратури у судовому засіданні 12.10.2017р. вирішення питання: «Чи є Міністерство оборони України і Квартирно-експлуатаційний відділ м. Луганська суб`єктами господарської діяльності в спірних відносинах?» залишив на розсуд суду.

Мангушська районна державна адміністрація свого представника у судове засідання жодного разу не направила, але надала заперечення проти позову, в яких, зокрема, зазначила, що адміністрація при прийнятті розпорядження голови райдержадміністрації від 27.10.2003р. №401 «Про погодження схеми поділу та видачу державних актів на право власності на землю громадянам, власникам сертифікатів» не була суб`єктом господарської діяльності в спірних відносинах і при цьому послалась на ч.1 ст.8 Господарського кодексу України.

Представники прокуратури і позивачів у судовому засіданні 12.10.2017р. погодились з твердженням Мангушської районної державної адміністрації про те, що адміністрація не є суб`єктом господарської діяльності в спірних правовідносинах.

У судовому засіданні 19.10.2017р. Міністерство оборони України з посиланням на постанову Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. № 6 «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин», зокрема на п.1.2.4., заявило, що даний спір підвідомчий господарським судам України. Одночасно представник міністерства пояснив, що згідно Закону України «Про господарську діяльність у Збройних Силах України» реєстрація військових частин як суб`єктів господарської діяльності проводиться Міноборони і їм видається свідоцтво про реєстрацію військової частини як суб`єкта господарської діяльності у Збройних Силах України.

Прокурор вимоги суду, зазначені в ухвалах про відкладення розгляду справи не виконав, правове обґрунтування і докази того, що позивачі і відповідач є суб`єктами господарської діяльності в спірних відносинах, не надав.

Позивачі правове обґрунтування на питання: «Чи є Квартирно-експлуатаційний відділ м. Луганська суб`єктом господарської діяльності в спірних відносинах?» не надали, так само як і не надали свідоцтво про реєстрацію Квартирно-експлуатаційного відділу м. Луганська як суб`єкта господарської діяльності у Збройних Силах України.

Прокуратурою заявлене клопотання про проведення судової землевпорядної експертизи, яке долучене до матеріалів справи.

Зважаючи на те, що:

- відповідно до п.6 ч.1 ст.12 Господарського процесуального кодексу України господарським судам підвідомчі справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб`єкти господарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративних судів, тобто згідно зазначеної процесуальної норми господарським судам підвідомчі не усі земельні спори, у яких беруть участь особи, зазначені у ст.1 Господарського процесуального кодексу України, а тільки ті земельні спори, у яких беруть участь суб`єкти господарської діяльності і для правильного визначення чи даний спір підвідомчий господарським судам необхідно встановити чи позивачі і відповідач (будь-хто є суб`єктами господарської діяльності в спірних відносинах;

- згідно ст.118 Конституції України «виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації»;

- ст.1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» передбачено: «Виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади»;

- приписами ч.1 ст.8 Господарського кодексу України встановлено: «Держава, органи державної влади та органи місцевого самоврядування не є суб`єктами господарювання», тобто Мангушська районна державна адміністрація у спірних відносинах не є суб`єктом господарської діяльності;

- відповідно до п.1 положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 р. № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 р. № 730) Міністерство оборони України (Міноборони) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Міноборони є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику з питань національної безпеки у воєнній сфері, сфері оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період. Міноборони є органом військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні Сили. Тобто, у спірних відносинах Міноборони також не є суб`єктом господарської діяльності;

- згідно ч.1 ст.1 Закону України «Про господарську діяльність у Збройних Силах України» господарська діяльність у Збройних Силах України - це специфічна діяльність військових частин, закладів, установ та організацій Збройних Сил України (далі - військові частини), пов`язана із забезпеченням їх повсякденної життєдіяльності і яка передбачає ведення підсобного господарства, виробництво продукції, виконання робіт і надання послуг, передачу в оренду рухомого та нерухомого військового майна (за винятком озброєння, боєприпасів, бойової та спеціальної техніки) в межах і порядку, визначених цим Законом;

- відповідно до ч.1 ст.3 Закону України «Про господарську діяльність у Збройних Силах України» суб`єктами господарської діяльності у Збройних Силах України є військові частини, заклади, установи та організації Збройних Сил України, які утримуються за рахунок коштів Державного бюджету України, ведуть відокремлене господарство, мають кошторис надходжень та видатків, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням;

- ст.4 Закону України «Про господарську діяльність у Збройних Силах України» встановлено: «Порядок реєстрації військових частин як суб`єктів господарської діяльності у Збройних Силах України визначається Кабінетом Міністрів України»;

- на підставі статей 4 і 10 Закону України "Про господарську діяльність у Збройних Силах України" Кабінет Міністрів України постановою від 3 травня 2000 р. N 749 затвердив Порядок реєстрації військових частин як суб`єктів господарської діяльності у Збройних Силах, п.2 якого передбачено, що «реєстрації підлягають військові частини, заклади, установи та організації Збройних Сил (далі - військові частини), які здійснюють господарську діяльність з метою одержання додаткових джерел фінансування життєдіяльності військ (сил) для підтримання на належному рівні їх бойової та мобілізаційної готовності, шляхом включення до реєстру військових частин як суб`єктів господарської діяльності»;

- згідно п.3 Порядку реєстрації військових частин як суб`єктів господарської діяльності у Збройних Силах «реєстрація військових частин як суб`єктів господарської діяльності проводиться Міноборони відповідно до цього Порядку та Положення про порядок ведення реєстру військових частин як суб`єктів господарської діяльності, що затверджується Міноборони»;

- п.6 Порядку реєстрації військових частин як суб`єктів господарської діяльності у Збройних Силах встановлено: «У разі реєстрації військової частини як суб`єкта господарської діяльності Міноборони видає свідоцтво за зразком згідно з додатком 3. Військова частина у десятиденний термін з моменту одержання зазначеного свідоцтва інформує про свою реєстрацію податковий орган та орган Державного казначейства за своїм місцезнаходженням. У разі зміни місцезнаходження, найменування та інших відомостей військова частина у такий же термін зобов`язана в установленому порядку повідомити про це зазначені органи»;

- ні прокурором, ні позивачами не доведено, що Квартирно-експлуатаційний відділ м. Луганська зареєстрований Міністерством оборони України як суб`єктів господарської діяльності у Збройних Силах і має свідоцтво про реєстрацію військової частини як суб`єкта господарської діяльності у Збройних Силах;

- позивачі не надали суду свідоцтво про реєстрацію Квартирно-експлуатаційного відділу м. Луганська як суб`єкта господарської діяльності у Збройних Силах Україниі відповідні відомості у доступних суду довідниках відсутні;

- в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань у розділі «Види діяльності» Квартирно-експлуатаційного відділу м. Луганська зазначений тільки один вид діяльності - код КВЕД 84.22 «Діяльність у сфері оборони (основний)» і не зазначено жодного виду господарської діяльності (коди згідно з КВЕД), здійснення якої дозволяється військовим частинам Збройних Сил, зазначеного у переліку видів господарської діяльності, здійснення якої дозволяється військовим частинам Збройних Сил, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2000 р. № 1171 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 р. № 769);

- строк вирішення спору, встановлений ст.69 Господарського процесуального кодексу України (з урахуванням продовження на 15 днів), сплинув,

господарський суд вважає, що:

·у спірних відносинах сторони по даній справі не є суб`єктами господарської діяльності;

·даний спір не підлягає вирішенню в господарських судах України;

·провадження у справі підлягає припиненню на підставі п.1 ч.1 ст.80 Господарського процесуального кодексу України, згідно якого господарський суд припиняє провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.

На підставі викладеного, ст.118 Конституції України, ст.ст.1, 3, 4 Закону України «Про господарську діяльність у Збройних Силах України», положення про Міністерство оборони України, Порядку реєстрації військових частин як суб`єктів господарської діяльності у Збройних Силах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 2000 р. № 749 і керуючись п.6 ч.1 ст.12, п.1 ч.1 ст.80 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

У Х В А Л И В:

Провадження у справі, порушеній за позовом заступника військового прокурора Маріупольського гарнізону в інтересах держави в особі Міністерства оборони України, Квартирно-експлуатаційного відділу м. Луганська до Мангушської районної державної адміністрації Донецької області про визнання незаконним та скасування розпорядження голови Першотравневої районної державної адміністрації Донецької області від 27.10.2003р. №401 Про погодження схеми поділу та видачу державних актів на право власності на землю громадянам, власникам сертифікатів в частині погодження схеми поділу земель пайового фонду КСП Шлях Ілліча, ПП Хлібороб, ПП Руденко на земельні частки (паї) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та передачі у власність земельної ділянки №299 площею 4,16га гр. ОСОБА_2 та земельної ділянки № НОМЕР_2 площею 4,16га гр. ОСОБА_3 і скасування державної реєстрації права власності на земельні ділянки: площею 4,16га від 29.08.2013р. за №2495853, кадастровий №1423982200:05:000:0355, яка на праві власності належить ОСОБА_3 ; площею 4,16га від 08.06.2013р. за №1335296 кадастровий №1423982200:05:000:0356, яка на праві власності належить ОСОБА_2 , припинити.

Суддя В.І. Матюхін

Надруковано примірників:

1 - до справи;

1 - позивачу;

1 - відповідачу.

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення18.10.2017
Оприлюднено22.09.2022
Номер документу69919866
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1813/17

Ухвала від 21.01.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Рішення від 13.12.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Рішення від 12.12.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Рішення від 13.12.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 27.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 16.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 07.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 16.10.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 09.10.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

Ухвала від 12.09.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.М. Сковородіна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні