Ухвала
від 01.11.2017 по справі 457/1170/17
ТРУСКАВЕЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 457/1170/17

провадження №1-кс/457/252/17

УХВАЛА

01 листопада 2017 року м. Трускавець

Слідчий суддя Трускавецького міського суду Львівської області ОСОБА_1 з участю секретаря ОСОБА_2 , заступника керівника Дрогобицької місцевої прокуратури ОСОБА_3

розглянувши клопотання заступника керівника Дрогобицької місцевої прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення позапланової документальної перевірки у кримінальному провадженні № 12016140140000658 та яке надійшло до суду 30.10.2017 року.

Перевіривши надані матеріали, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, щодо кримінального провадження, в межах якого було подано дане клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах, заслухавши доводи заступника керівника Дрогобицької місцевої прокуратури ОСОБА_3 ,

в с т а н о в и в:

В провадженні Трускавецького ВП ГУ НП України у Львівській області знаходяться матеріали кримінального провадження за №12016140140000658 від 29.09.2016 року, що розпочато за фактом розкрадання службовими особами МКП «Метал» (ЄДРПОУ 30085020) коштів державного підприємства ПАТ «Укртрансгаз» УМГ «Львівтрансгаз», що вподальшому були перераховані на підприємства з фіктивними ознаками, а саме ТзОВ «Алазар» (ЄДРПОУ 40053786) та ТзОВ «Окзит» (ЄДРПОУ 40098722), за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 191 КК України.

16.08.2017 відповідно до ст. 37 КПК України прокурором у вищезазначеному кримінальному провадженні призначено заступника керівника Дрогобицької місцевої прокуратури Львівської області - ОСОБА_3 .

В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи МКП «Метал» (ЄДРПОУ 30085020, юридична адреса: Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, 26А, фактична адреса: Львівська область, м. Дрогобич, вул. Грушевського, 15/2) здійснили сумнівні операцій в лютому-березні 2016 року на загальну суму 6,2 млн. грн. та перерахували вищевказані кошти державного підприємства ПАТ «Укртрансгаз» через МКП «Метал» на сумнівні підприємства ТзОВ «Алазар» (ЄДРПОУ 40053786) та ТзОВ «Окзит» (ЄДРПОУ 40098722).

Окрім цього встановлено, що МКП «Метал» у грудні 2015 року та січні 2016 року придбало в ПАТ «Дрогобицький машинобудівний завод» (ЄДРПОУ 00153362) заглушки швидкозмінні в кількості 540 шт. на загальну суму 1 млн. грн. в т.ч. ПДВ 0,2 млн. грн.

В подальшому у лютому - березні 2016 року МКП «Метал» документує придбання послуг по відновленню технічного стану та переконсервації заглушки швидкозмінної ДУ-150, ДУ-200, ДУ-300 на загальну суму 6213456 грн. (в т.ч. ПДВ 1035576 грн.) від новостворених суб`єктів господарювання, що зареєстровані в ДПІ у Солом`янському районі м. Києва, а саме: від ТзОВ «Окзит» (ЄДРПОУ 40098722) на загальну суму 1630 242 грн. (в т.ч. 271 707 грн. ПДВ) та від ТзОВ «Алазар» (ЄДРПОУ 40053786) на загальну суму 4583 214 грн. (в т.ч. 763 869 грн. ПДВ), які не декларують наявність найманих осіб, не подають декларації з податку на прибуток за 2015 рік та декларують придбання хлібобулочних, м`ясних виробів, круп, цукру, миючих засобів, засобів особистої гігієни, реалізують труби, сантехнічні товари, макуху, шрот, тобто здійснюють «підміну» товару, а відтак, легалізують походження товару та формують податковий кредит по безтоварних операціях платникам реального сектору економіки.

Згідно баз даних ДФС України ТзОВ «Алазар» (ЄДРПОУ 40053786) 07.10.2015 році зареєстроване Головним територіальним управлінням юстиції у м. Києві, свідоцтво про державну реєстрацію №10731020000029843. Вказане підприємство 07.10.2015 році взято на податковий облік в ДПІ у Солом`янському районі м. Києва за №265815151638. Дата реєстрації платником ПДВ 01.11.2015, індивідуальний податковий номер 400537826588, юридична адреса ТзОВ «Алазар» - м. Київ, вул. Народного Ополчення, буд.18-Б. Основний вид діяльності неспеціалізована оптова торгівля. Згідно реєстраційних документів керівником, головним бухгалтером та засновником підприємства є ОСОБА_4 (РНОК ПП 2800723132, місце реєстрації АДРЕСА_1 ).

Крім цього встановлено, що ТзОВ «Алазар» подало в ДПІ за місцем реєстрації декларації з податку на додану вартість за січень, лютий та березень 2016 року. Дані про подану податкову звітність за 2015 рік відсутні. Також підприємство не подавало податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, що свідчить про відсутність найманих працівників.

Згідно баз даних ДФС України, ТзОВ «Окзит» (ЄДРПОУ 40098722) зареєстроване 03.11.2015 році Головним територіальним управлінням юстиції у м. Києві, свідоцтво про державну реєстрацію №10731020000030029. Підприємство взято 03.11.2015 на податковий облік в ДПІ у Солом`янському районі м. Києва за №265815166838. Дата реєстрації платником ПДВ 01.03.2016, індивідуальний податковий номер 400987226582, юридична адреса ТзОВ «Окзит» - м. Київ, вул. Борщагівська, буд. 2. Основний вид діяльності неспеціалізована оптова торгівля. Згідно реєстраційних документів керівником, головним бухгалтером та засновником підприємства є ОСОБА_5 (РНОК ПП 2628811376, місце реєстрації АДРЕСА_2 ).

Водночас встановлено, що ТзОВ «Окзит» подало в ДПІ за місцем реєстрації декларації з податку на додану вартість за березень та квітень 2016 року. Дані про подану податкову звітність за 2015 рік відсутні. Також підприємство не подавало податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб і сум утриманого з них податку, що свідчить про відсутність найманих працівників.

Окрім цього, 12.05.2016 ОСОБА_5 надав пояснення на ім`я начальника оперативного управління Білгород-Дністровської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області та повідомив, що назву підприємства ТзОВ «Окзит» чує в перше. Де знаходиться вищевказане підприємство йому не відомо, хто являється керівником, головним бухгалтером, та засновником ТзОВ «Окзит» (йому також не відомо. До здійснення фінансово господарської діяльності ТзОВ «Окзит» як керівник, головний бухгалтер та засновник відношення не має. Де знаходяться фінансово господарські документи та печатка підприємства ТзОВ «Окзит» йому також не відомо. Жодних договорів, угод, контрактів як керівник, головний бухгалтер та засновник ТзОВ «Окзит» з контрагентами (покупцями та постачальниками) на придбання чи реалізацію товарів, робіт, послуг не заключав, не підписував та нікого не уповноважував. Виготовленням печатки ТзОВ «Окзит» не займався та нікого не уповноважував на її виготовлення. Жодних документів, які стосуються фінансово господарської діяльності ТзОВ «Окзит» не складав і не підписував. Бухгалтерський та податковий облік вищевказаного підприємства не вів, не веде та нікого не уповноважував.

В результаті проведеного аналізу даних результатів автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, даних архіву електронної звітності Центру обробки електронної звітності ДФС України встановлено, що ТзОВ «Алазар» та ТзОВ «Окзит» у січні березні 2016 року по ланцюгу постачання сформовали податковий кредит від ТзОВ «Стайдлайн» (ЄДРПОУ 40053440), ТзОВ «Емерс» (ЄДРПОУ 40053697), ТзОВ «Вертикаль сервіс плюс» (ЄДРПОУ 37817171) у вигляді придбання хлібобулочних, м`ясних виробів, круп, цукру, миючих засобів, засобів особистої гігієни, тощо. В той же час ТзОВ «Алазар» та ТзОВ «Окзит» реалізують труби, сантехнічні товари, макуха, шрот, що не відповідає номенклатурі придбаного товару, а саме згаданої послуги по відновленню технічного стану та переконсервації заглушок швидкознімних.

Згідно податкових накладних, внесених до ЄРПН ТзОВ «Алазар» та ТзОВ «Окзит» не придбавали послуги по відновленню технічного стану та переконсервації згаданих заглушок швидкознімних.

Окрім цього встановлено, що слідчим управлінням ФР ДПІ у Солом`янському районі ГУ ДФС м. Києва проводилось досудове розслідування у кримінальному провадженні №32015100030000034 за ч.1 ст. 205 КК України, щодо створення в період 2014-2016 років ряду фіктивних суб`єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб), а саме: ТзОВ «Стайдлайн» (ЄДРПОУ 40053440), ТзОВ «Емерс» (ЄДРПОУ 40053697) та інших, що були створені з метою прикриття незаконної діяльності, яка полягала у наданні послуг різним суб`єктам підприємницької діяльності реального сектору економіки по незаконному переведенню безготівкових коштів у готівку, а також незаконному формуванню податкового кредиту з податку на додану вартість та валових витрат.

Водночас, до матеріалів кримінального провадження долучено вирок Печерського районного суду м. Києва від 13.02.2017 (судова справа №757/5986/17-к) відповідно до якого, засновника ТзОВ «Емерс», а саме ОСОБА_6 визнано винним у вчиненні злочину, передбаченого ч.1 ст. 205 КК України. Відповідно до зазначеного вироку суду, ТзОВ «Емерс» (ЄДРПОУ 40053697) було створено з метою прикриття незаконної діяльності та сприяння суб`єктам господарювання реального сектору економіки в мінімізації податкових зобов`язань, шляхом формування незаконного податкового кредиту та валових витрат, у тому числі для ТзОВ «Окзит») та ТзОВ «Алазар».

Виходячи з вищевикладеного, операції з постачання ТзОВ «Окзит» та ТзОВ «Алазар» робіт (послуг) для МКП «Метал» є безтоварними та не були спрямовані на настання реальних економічних наслідків.

Таким чином, МКП «Метал» в період з 01.01.2015 по 31.03.2016 відобразило придбання робіт (послуг) по відновленню технічного стану та переконсервації заглушок швидкознімних від підприємств з ознаками фіктивності (ТзОВ «Окзит» та ТзОВ «Алазар»), чим безпідставно збільшило собівартість даних заглушок, які були придбані у виробника ПАТ «Дрогобицький машинобудівний завод», та в подальшому реалізовані на ПАТ «Укртрансгаз» філія УМГ «Львівтрансгаз».

У періоді з 01.03.2016 по 31.03.2016 року МКП «Метал» отримало від ПАТ «Укртрансгаз» філія УМГ «Львівтрансгаз» (код ЄДРПОУ 25560823) кошти в сумі 7426482 грн., за реалізовані товарно матеріальні цінності згідно договору купівлі-продажу від 10.02.2016 № 1602000219.

Частина з вказаних коштів в сумі 6213457,20 грн. скеровано на банківські рахунки підприємств з ознаками фіктивності, а саме: ТзОВ «Алазар» та ТзОВ «Окзит».

Внаслідок такої протиправної діяльності, службові особи МКП «Метал», імітуючи здійснення господарських операцій з ТзОВ «Алазар» та ТзОВ «Окзит» безпідставно сформовало податковий кредит з податку на додану вартість та завищило валові витрати з податку на прибуток.

Водночас, до матеріалів кримінального провадження долучено податкову звітність МКП «Метал» за 2015-2017 роки,додатки №5 до податкової декларації з податку на додану вартість та встановлено, що МКП «Метал»впродовж 2015-2017 років при фінансово-господарській співпраці систематично формувало податковий кредит з ПДВ із наступними суб`єктами господарювання: ПАТ «Дрогобицький машинобудівний завод» (ЄДРПОУ 00153362); ТзОВ «Київтехцентр» (ЄДРПОУ 34351886); ТзОВ «Торговий дім Содружество» (ЄДРПОУ 34245231), ТзОВ «Торговий дом ДНЛ Груп» (ЄДРПОУ 35395547); ТзОВ «Дніпро Південь» (ЄДРПОУ 20209067); ТзОВ «Оптіма Плас» (ЄДРПОУ 40385106); ТзОВ «Ефон Груп» (ЄДРПОУ 40222491); ТзОВ «Курспром» (ЄДРПОУ 40951853); ТзОВ «Промислова компанія «Завод Агродеталь» (ЄДРПОУ 39393467); ТзОВ «Сорбіт-Метал» (ЄДРПОУ 33808383).

Загальна сума сформованого МКП «Метал»податкового кредиту з ПДВ становить 9056084,00 грн., а саме в 2015 році податковий кредит склав:1366448 грн., в 2016 році: 3297405 грн. та в 2017 році на суму 4392231 грн.

У зв`язку із вищенаведеним, органу досудового розслідування необхідно перевірити, чи зазначений суб`єкт господарювання не був створений з метою надання підприємствам реального сектору економіки послуг по незаконному формуванню податкового кредиту шляхом документального оформлення безтоварних господарських операцій, що призводить до заниження такими податкових зобов`язань з податку на додану вартість тобто ухилення від сплати податків.

Так, з метою встановлення фактичних сум податків та зборів, несплачених МКП «Метал» до державного бюджету, при їх нарахуванні та сплаті необхідно провести позапланову документальну перевірку МКП «Метал».

Заслухавши прокурора, дослідивши матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, копії матеріалів, якими обґрунтовуються доводи клопотання, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання слід задовольнити з огляду на наступне.

Статтею 75 Податкового кодексу України, разом з іншим встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Однією із підстав для проведення позапланової виїзної документальної перевірки згідно зст. 78 ПК Україниє судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки.

Виходячи з обставин справи, як вони встановлені на досудовому слідстві, необхідність в проведенні позапланової виїзної перевірки на думку слідчого судді є очевидною.

Крім того, вдповідно до ч. 7ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.

Згідно ч. 8 ст. 11 Закону, орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обгрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

Згідно ч. 11 Закону, тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Задовольняючи клопотання про проведення позапланової виїзної перевірки виходжу з того, що для проведення повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування, а також враховуючи характер вчиненого кримінального правопорушення необхідні спеціальні знання в галузі бухгалтерського обліку та аудиту.

Результати виїзної позапланової документальної перевірки фінансово-господарської діяльності МКП «Метал» самі по собі та в сукупності з іншими доказами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у вказаному кримінальному провадженні, а тому необхідно надати дозвіл на проведення даної позапланової виїзної перевірки.

На підставі вищевикладеного, слідчийсуддя -

у х в а л и в:

Клопотання заступника керівника Дрогобицької місцевої прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення позапланової документальної перевірки у кримінальному провадженні № 12016140140000658 задовольнити.

Надати дозвіл на проведеннядокументальної позапланової перевірки МКП «Метал» (ЄДРПОУ 30085020), що зареєстроване за адресою: Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, 26А (фактична адреса: Львівська область, м. Дрогобич, вул. Грушевського, 15/2), з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 30.09.2017 років.

У ході податкової перевірки за необхідності провести зустрічні перевірки з контрагентами МКП «Метал» (ЄДРПОУ 30085020).

Зобов`язати ревізорів долучити до матеріалів проведеної перевірки завірені копії підтверджуючих документів.

Для ознайомлення ревізорам надати окремі матеріали кримінального провадження №12016140140000658 від 29.09.2016.

Проведення перевірки доручити працівникам ГУ ДФС у Львівській області.

Зобов`язати працівників ГУ ДФС у Львівській області скерувати акт перевірки з додатками в Дрогобицьку місцеву прокуратуру Львівської області.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення01.11.2017
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу69956439
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення позапланової документальної перевірки у кримінальному провадженні № 12016140140000658 та яке надійшло до суду 30.10.2017 року.

Судовий реєстр по справі —457/1170/17

Ухвала від 19.02.2018

Кримінальне

Трускавецький міський суд Львівської області

Марчук В. І.

Ухвала від 01.11.2017

Кримінальне

Трускавецький міський суд Львівської області

Марчук В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні