Справа № 307/727/17
Провадження № 2-а/307/38/17
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 листопада 2017 року м. Тячів
Тячівський районний суд Закарпатської області в особі:
головуючого - судді : Чопик В.В.
при секретарі : Олексій Я.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Тячів адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Дубівського управління соціального захисту населення про зобов'язання призначити допомогу на дитину одиноким матерям.
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернулася в суд з позовом до Дубівського управління соціального захисту населення про зобов'язання призначити допомогу на дитину одиноким матерям, посилаючись на те, що вона, ОСОБА_1, є матір'ю малолітньої дитини - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1. У свідоцтві про народження дитини запис про батька проведений в установленному за вказівкою матері на підставі ст.135 СК України. Починаючи з народження дитини вона постійно отримує допомогу на дитину, передбачену одиноким матерям у відповідності до ст.18-1 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми . З січня по червень 2016 року включно вона отримала допомогу на дитину, після чого у липні 2016 року вона звернулася до відповідача - Дубівського управління соціального захисту населення з заявою про продовження допомоги на дитину одиноким матерям у відповідності до ст.18-1 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми щодо малолітньої доньки - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 Поряд з цим, згідно повідомлення Дубівського управління соціального захисту населення від 06.08.2016 р. №1417 їй було відмовлено у наданні державної допомоги у зв'язку з відсутністю інформації про доходи чоловіка. Вважає, що їй відмовлено у призначенні допомоги на дитину одиноким матерям необґрунтовано і всупереч вимогам чинного законодавства. Так, при зверненні до відповідача - Дубівського управління соціального захисту населення нею були подані всі необхідні документи, передбачені п.35 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого Постановою КМУ від 27 грудня 2001 р. № 1751. Посилання відповідача, як на причину відмови у призначенні допомоги на дитину, на відсутність інформації про доходи чоловіка, є безпідставним і суперечить вимогам закону. 28 жовтня 2015 року вона вступила в шлюб з гр. ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, зареєстрований відділом державної реєстрації актів цивільного стану Деснянського районного управління юстиції у м. Києві, про що складено відповідний актовий запис №1767. Її чоловік ОСОБА_3 тимчасово проживав у АДРЕСА_1, до березня 2016 року. З березня 2016 року до даного часу ОСОБА_3 на території смт. Усть-Чорна не проживає , його місцезнаходження їй невідоме. Крім цього, за період проживання у смт. Усть-Чорна ОСОБА_3 не працював, жодних доходів не мав, а тому вона фізично не могла представити відомості про його доходи. Зазначені обставина підтверджуються довідками Усть-Чорнянської селищної ради №1937 від 18.12.2016 р. та № 25 від 10.01.2017 р. Крім цього, відсутність відомостей про доходи чоловіка не є підставою згідно з законом для відмови у виплаті допомоги на дітей одиноким матерям. Вичерпні підстави для припинення чи призупинення виплати допомоги передбачені ст.18-4 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми та п.36 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого Постановою КМУ від 27 грудня 2001 р. N 1751, і серед них не передбачена така підстава як відсутність відомостей про доходи чоловіка. Інших, передбачених зазначеними правовими нормами, підстав для припинення чи призупинення виплати допомоги немає. Законом не передбачено відмови у призначенні допомоги на дітей одиноким матерям у разі, коли працездатні члени сімї не працюють, не навчаються, не здійснюють догляд. Заауважує, що відповідачем призначалася і виплачувалася їй допомога одиноким матеріям у період з січня по червень 2016 року, та з січня 2017 року і отримується нею на даний час. Лише у період з липня по грудень 2016 року така допомога відповідачем безпідставно не нараховувалася, що також свідчить про необґрунтованість та упередженість дій відповідача щодо відмови у призначенні допомоги на дитину. Тому відповідачем - Дубівським управління соціального захисту населення необґрунтовано і незаконно відмовлено у наданні допомоги на дитину у період з липня по грудень 2016 року включно. Тому просить суд зобов'язати Дубівське управління соціального захисту населення (код ЄДРПОУ 13589170, юридична адреса: 90531, смт. Дубове, вул. Гагаріна,58,) призначити та виплатити їй, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_3, (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, мешканці АДРЕСА_1) допомогу на дитину одиноким матерям за період з липня по грудень 2016 року включно та стягнути з відповідача - Дубівського управління соціального захисту населення на її користь 640 грн. сплаченого судового збору.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, але надав суду заяву в якій просить суд справу розглянути у його відсутності, позовні вимоги підтримує та просить їх задовольнити, а тому суд на підставі ст.. 128 КАС України справу розглянув у його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи належним чином повідомлений, а тому суд на підставі ст.. 128 КАС України справу розглянув у його відсутності.
У зв'язку з неявкою сторін, на підставі ст. 41 ч. 1 КАС України, фіксація судового засідання технічними засобами не проводилась.
Дослідивши матеріали справи суд дійшов до наступного висновку.
В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1, є матір'ю малолітньої дитини - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1.
У свідоцтві про народження дитини запис про батька проведений в установленному за вказівкою матері на підставі ст.135 СК України.
У липні 2016 року позивачка звернулася до відповідача - Дубівського управління соціального захисту населення з заявою про продовження допомоги на дитину одиноким матерям у відповідності до ст.18-1 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми щодо малолітньої доньки - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1
Відповідно до повідомлення Дубівського управління соціального захисту населення від 06.08.2016 р. №1417 позивачці відмовлено у наданні державної допомоги у зв'язку з відсутністю інформації про доходи чоловіка.
Відповідно до статті 18-1 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.
Якщо одинока мати, одинокий усиновлювач, мати (батько) у разі смерті одного з батьків зареєстрували шлюб, то за ними зберігається право на отримання допомоги на дітей, які народилися чи були усиновлені до шлюбу, якщо такі діти не були усиновлені чоловіком (дружиною).
Відповідно до ст.18-2 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми Допомога на дітей одиноким матерям призначається за наявності витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини, виданого відділом державної реєстрації актів цивільного стану, або довідки про народження, виданої виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради, із зазначенням підстави внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України, або документа про народження, виданого компетентним органом іноземної держави, в якому відсутні відомості про батька, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку.
Допомога на дітей одиноким матерям призначається незалежно від одержання на дітей інших видів допомоги, передбачених цим Законом.
Відповідно до п. 34 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого Постановою КМУ від 27 грудня 2001 р. N 1751 допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матерям (батькам) у разі смерті одного з батьків, які мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах I-IV рівня акредитації, - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років), надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.
28 жовтня 2015 року позивачка уклала шлюб з ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, зареєстрований відділом державної реєстрації актів цивільного стану Деснянського районного управління юстиції у м. Києві, про що складено відповідний актовий запис №1767.
ОСОБА_3 тимчасово проживав у АДРЕСА_1, до березня 2016 року. А з березня 2016 року до даного часу ОСОБА_3 на території смт. Усть-Чорна не проживає , його місцезнаходження їй невідоме. Крім цього, за період проживання у смт. Усть-Чорна ОСОБА_3 не працював, жодних доходів не мав.
Дані обставини підтвердженні довідками Усть-Чорнянської селищної ради №1937 від 18.12.2016 р. та № 25 від 10.01.2017 р.
Як встановлено судом вичерпні підстави для припинення чи призупинення виплати допомоги, передбачені ст.18-4 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми та п.36 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого Постановою КМУ від 27 грудня 2001 р. N 1751, і серед них не передбачена така підстава як відсутність відомостей про доходи чоловіка.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що Дубівським управління соціального захисту населення необґрунтовано і незаконно відмовлено позивачці у наданні допомоги на дитину у період з липня по грудень 2016 року включно, а тому вважає, що слід зобов'язати Дубівське управління соціального захисту населення (код ЄДРПОУ 13589170, юридична адреса: 90531, смт. Дубове, вул. Гагаріна,58,) призначити та виплатити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_3, (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, мешканці АДРЕСА_1) допомогу на дитину одиноким матерям за період з липня по грудень 2016 року включно та стягнути з відповідача - Дубівського управління соціального захисту населення на її користь 640 грн. сплаченого судового збору.
На підставі наведеного, керуючись ст. 158-163 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
Позов задовольнити.
Зобов'язати Дубівське управління соціального захисту населення (код ЄДРПОУ 13589170, юридична адреса: 90531, смт. Дубове, вул. Гагаріна,58,) призначити та виплатити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_3, (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, мешканці АДРЕСА_1) допомогу на дитину одиноким матерям за період з липня по грудень 2016 року включно та стягнути з відповідача - Дубівського управління соціального захисту населення на її користь 640 грн. сплаченого судового збору.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тячівський районний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Тячівського
районного суду: В.В. Чопик
Суд | Тячівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2017 |
Оприлюднено | 06.11.2017 |
Номер документу | 69980877 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Тячівський районний суд Закарпатської області
Чопик В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні