Постанова
від 26.03.2010 по справі 2-а-531/2010
НОВОПСКОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дата документу 26.03.2010

ЄУ № 2-а-531/2010

Провадження №2-а-531/2010

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2010 р. смт. Новопсков

Луганської області

Суддя Новопсковського районного суду Пронька В.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Новопсковському районі Луганської області про визнання бездіяльності неправомірною та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

У січні 2010 року позивач ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до відповідача ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Новопсковському районі Луганської області, в якому зазначила, що вона належить до соціальної категорії Дитина війни і відповідачем їй не нараховувалося та не виплачувалося підвищення до пенсії, передбачене ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , просить суд визнати неправомірною бездіяльність відповідача щодо відмови у виплаті підвищення до пенсії у встановленому розмірі ЗО % від мінімального розміру пенсії за віком, зобов'язати відповідача нарахувати і виплатити на її користь недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу за 2009 рік, з урахуванням фактично виплачених сум, згідно ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни .

До початку судового засідання від сторін надійшли заяви про розгляд справи без їхньої участі, та 11 лютого 2010 року постановлено ухвалу про розгляд справи в письмовому провадженні.

Від відповідача надійшли заперечення в яких він просить відмовити в задоволенні позову, посилаючись на те, що відповідно до ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , що діяла до 01.01.2008 року, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на ЗО % мінімальної пенсії за віком. У 2006 році підвищення до пенсії дітям війни не проводилось, оскільки Кабінетом Міністрів України не було визначено порядку поетапних виплат, підвищення до пенсії у 2006 році, запроваджених ст. ПО Закону України Про Державний бюджет України на 2006 рік . Статтею 71 Закону України Про Державний бюджет на 2007 рік зупинено дію ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни . Законом України Про державний бюджет України на 2007 рік було встановлено, що у 2007 році підвищення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни виплачувалось особам, які є інвалідами в розмірі 10 % від прожиткового мінімуму. Виплата надбавки пенсіонерам, які не мали групи інвалідності не проводилась. Законом України Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України прийнято рішення про виплату надбавки дітям війни з 01.01.2008 року у розмірі 10% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Саме в такому розмірі управління Пенсійного Фонду в Новопсковському районі Луганської області виплачує підвищення до пенсії дітям війни в 2009 році. Крім того, відповідач зазначив про необґрунтованість доводів позову щодо застосування до спірних правовідносин ст. 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» , оскільки розмір мінімальної пенсії за віком, встановлений абзацом 1 частини 1 цієї статті застосовується виключно для визначення розмірів пенсії, призначених цим Законом.

У запереченнях проти позову відповідач наполягає на застосуванні строку звернення до адміністративного суду, оскільки пенсія нараховувалась та виплачувалась щомісячно.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що позивач ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 має правовий статус дитина війни , що підтверджується посвідченням № 114400 від 06.10.1994 року.

В січні 2010 року позивач звернулася до відповідача - ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Новопсковському районі з заявою про перерахунок доплати до пенсії за віком, як дитині війни за 2009 рік.

22 січня 2010 року відповідачем було повністю відмовлено позивачу у перерахунку та виплаті доплати до пенсії, як дитині війни, оскільки законодавчо не врегульовано питання таких виплат. У 2008 році позивачу виплачувалося підвищення до пенсії у розмірі 10% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, в зазначеному розмірі виплачується підвищення до пенсії й в 2009 році.

Суд вважає, що така відмова частково не відповідає вимогам закону.

Враховуючи зазначений статус позивача, вона відповідно до ст. 6 Закону України „ Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року, що набрав чинності 01 січня 2006 року, має право на отримання державної соціальної підтримки, а саме підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до статті 71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" від 26 грудня 2008 року № 835-УІ, Кабінету Міністрів України було надане право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами.

Проте, на виконання вищезазначеної норми Кабінетом Міністрів України не приймалося окремої постанови щодо встановлення в 2009 році розміру підвищення до пенсії особам, віднесеним до категорії дитина війни . Пунктом 8 постанови Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 року № 530 "Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян" передбачено, що дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань") до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, підвищення проводиться у таких розмірах: з 22 травня - 48,1 гривні, з 1 липня - 48,2 та з 1 жовтня - 49,8 гривні. Розмір підвищення до пенсії з 1 січня 2009 року цією постановою не визначений та змін стосовно цього питання у 2009 році в вищезазначену постанову не вносилося.

Отже нарахування та виплата у 2009 році дітям війни підвищення до пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, повинні здійснюватися відповідно до вимог ст. 6 Закону України Про захист дітей війни , згідно якої дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Таким чином, відмова відповідача у нарахуванні та виплаті позивачці державної допомоги як дитині війни у розмірі, встановленому ет. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни у редакції від 18.11.2004 року не грунтується на нормах закону, тому є неправомірною.

Згідно ч. 2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлено річний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно чЛ ст. 100 КАС України, пропущення строку звернення до адміністративного суду є підставою для відмови у задоволенні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із сторін.

У зв'язку з тим, що позивач звернулася до суду з позовом лише 25.01.2010 року, тобто позивачем пропущено строк звернення до суду з вимогами про виплату підвищення до пенсії як дитині війни з 01.01.2009 року по 24.01.2009 рік, а відповідач наполягає на застосування вказаного строку, суд вважає за необхідне відмовити позивачу у задоволенні вимог про підвищення пенсії як дитині війни за вищевказаний період.

Відмовляючи в задоволені позову з підстав пропуску річного строку звернення до суду, суд зауважує, що в даному випадку не підлягають застосуванню вимоги етапі 46 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , відповідно до яких суми пенсії, не отримані

своєчасно з вини органу, що призначає і виплачує пенсію, виплачується за минулий час без обмеження.

Законом України Про соціальний захист дітей війни визначено основи соціального захисту дітей війни та гарантовано їх соціальну захищеність шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки.

Таким чином, вимоги позивача щодо зобов'язання управління Пенсійного фонду України в Новопсковському районі Луганської області здійснити нарахування та виплату підвищення до пенсії дитини війни підлягають задоволенню з 25.01.2009 року по 31.12.2009 рік.

Щодо доводів відповідача стосовно відсутності підстав для застосування до спірних правовідносин ст. 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , суд зазначає наступне.

Сторонами по справі не заперечується, що позивач відповідно до ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни» має право на отримання державної соціальної підтримки, а саме підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком.

За чинним законодавством розмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за правилами, передбаченими ст.28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , іншого нормативно-правового акта, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, немає.

З огляду на викладене, суд вважає необгрунтованими доводи відповідача щодо застосування положення ч.З ст.28 зазначеного Закону, з якої випливає, що мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом 1 частини 1 цієї статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсії, призначених згідно з цим Законом, оскільки наявність такої норми та відсутність іншого мінімального розміру пенсії за віком не є підставою для відмови в реалізації позивачем конституційної гарантії, встановленої ст.46 Конституції України та права на отримання доплати до пенсії, передбаченої ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни» .

Згідно ст. 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 25, а у жінок - 20 років страхового стажу встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом. За кожний повний рік страхового стажу понад 25 років чоловікам і 20 років жінкам пенсія за віком збільшується на 1 відсоток розміру пенсії, обчисленої відповідно до ст.27 цього Закону, але не більше ніж на 1 відсоток мінімального розміру пенсії за віком, зазначеного в абзаці першому цієї частини.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за можливе визнати неправомірною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в Новопсковському районі Луганської області щодо невиплати підвищення до пенсії позивачу, як дитині війни, та зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Новопсковському районі здійснити нарахування та виплату підвищення до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком на підставі положень ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , з 25.01.2009 року по 31.12.2009 рік, з урахуванням того, що позивачу починаючи з 01.01.2008 року сплачується підвищення до пенсії у розмірі 10 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 64,124,152 Конституції України, ст.ст. 3,6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни» , ст.ст. 2,11,17,18,87, 99,100,158-163, 167 КАС України, та керуючись розділом II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвідомчості справ, пов язаних із соціальними виплатами № 1691-VI від 18.02.2010 року, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково.

Визнати неправомірною бездіяльність ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Новопсковському районі Луганської області щодо невиплати ОСОБА_1 підвищення до пенсії за віком, як дитині війни відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни

Зобов'язати ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Новопсковському районі Луганської області здійснити нарахуванню та виплату на користь ОСОБА_1 підвищення до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком відповідно до ст. 6

Закону України Про соціальний захист дітей війни , як дитині війни з 25 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року, з урахуванням фактично здійснених виплат, з розміру встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України Про загальнообов язкове державне пенсійне страхування .

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення десятиденного строку на подання заяви про апеляційне оскарження, якщо її не було подано, а в разі подачі заяви про апеляційне оскарження - після закінчення двадцятиденного строку, встановленого для подачі апеляційної скарги, якщо така не була подана.

Відповідно до розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвідомчості справ, пов язаних із соціальними виплатами № 1691-УІ від 18.02.2010 року, заяву про апеляційне оскарження постанови суду може бути подано протягом десяти днів з дня її проголошення апеляційному суду Луганської області через Новопсковський районний суд, а вразі складання постанови у повному обсязі - з дня складання в повному обсязі. Апеляційну скаргу на постанову може бути подано апеляційному суду Луганської області через Новопсковський районний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя:

СудНовопсковський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення26.03.2010
Оприлюднено05.11.2017
Номер документу69985762
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-531/2010

Постанова від 26.03.2010

Адміністративне

Новопсковський районний суд Луганської області

Пронька В. В.

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Бучацький районний суд Тернопільської області

Шваюк Г. В.

Постанова від 12.01.2010

Адміністративне

Тростянецький районний суд Сумської області

Шевченко В. С.

Постанова від 25.03.2010

Адміністративне

Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області

Андрощук Є. М.

Постанова від 01.12.2010

Адміністративне

Кагарлицький районний суд Київської області

Іванюта Т. Є.

Постанова від 01.12.2010

Адміністративне

Хмільницький міськрайонний суд Вінницької області

Шемета Т. М.

Ухвала від 20.01.2010

Адміністративне

Середино-Будський районний суд Сумської області

Банчукова В. І.

Ухвала від 17.11.2010

Адміністративне

Чорнухинський районний суд Полтавської області

Орел І. І.

Постанова від 06.04.2010

Адміністративне

Липоводолинський районний суд Сумської області

Сибільов О. В.

Ухвала від 21.10.2010

Адміністративне

Розівський районний суд Запорізької області

Кущ Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні