Ухвала
від 01.11.2017 по справі 820/5753/16
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 листопада 2017 року м. Київ К/800/19068/17

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Бившевої Л.І. (головуючого), Олендера І.Я., Шипуліної Т.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження

касаційну скаргу Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області

на ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 10 травня 2017 року

у справі № 820/5753/16

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СК СТС

до Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області

про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И Л А :

Харківський окружний адміністративний суд постановою від 19 грудня 2016 року задовольнив позов Товариства з обмеженою відповідальністю СК СТС (далі - ТОВ СК СТС , позивач) до Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області (далі - ОДПІ, відповідач) про скасування податкових повідомлень-рішень від 15 червня 2016 року №0000621402, №0000631402.

Харківський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 10 травня 2017 року у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою відповідача відмовив у зв'язку із пропуском строку апеляційного оскарження постанови Харківського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2016 року.

У касаційній скарзі Центральна об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм процесуального права, просить скасувати ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 10 травня 2017 року, а матеріали справи направити для продовження розгляду до цього ж суду.

Позивач не реалізував процесуальне право щодо подання заперечень проти касаційної скарги.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судом апеляційної інстанції норм процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів, враховуючи межі перегляду справи судом касаційної інстанції, визначені у ст. 220 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшла висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Суд апеляційної інстанції встановив, що 17 березня 2017 року відповідачем подано апеляційну скаргу (повторно) на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2016 року.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 23 березня 2017 року апеляційну скаргу податкового органу залишено без руху у зв'язку з недотриманням вимог статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано протягом 30 днів з моменту отримання ухвали подати до суду документи, які підтверджують подання апеляційної скарги у строк, встановлений статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, або подати заяву про поновлення строку апеляційного оскарження із зазначенням поважності причин його пропуску з підтвердженням таких обставин належними доказами.

При цьому, судом апеляційної інстанції встановлено, що судовий збір ОДПІ сплатила 20 лютого 2017 року. Вказаний факт підтверджується платіжним дорученням від 20 лютого 2017 року №339.

Враховуючи вказане, судом апеляційної інстанції запропоновано відповідачу надати докази неможливості звернення із апеляційною скаргою до суду апеляційної інстанції у період з 20 лютого 2017 року по 17 березня 2017 року.

На виконання вимог ухвали від 23 березня 2017 року податковий орган надіслав заяву, у якій зазначив, що строк звернення до суду з апеляційною скаргою пропущено ним з поважних підстав, оскільки оригінал платіжного доручення передано відповідальним підрозділом до відділу супроводження судових справ лише 16 березня 2017 року. Вказана затримка виникла у звязку із значним навантаженням на працівників відповідача і великою кількістю документів, що перебувають у роботі.

Відмова суду апеляційної інстанції у відкритті апеляційного провадження вмотивована тим, що апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції від 19 грудня 2016 року подана податковим органом 17 березня 2017 року. Доказів поважності причин пропуску податковим органом законодавчо встановленого строку подання апеляційної скарги не надано. Надані податковим органом докази не можуть бути визнані поважними.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду апеляційної інстанції, виходячи з наступного.

За змістом частин 2, 4 ст. 189 Кодексу адміністративного судочинства України відкриття апеляційного провадження обумовлено, зокрема відповідністю апеляційної скарги вимогам ст. 187 цього Кодексу та строками її подання.

Згідно з вимогами ч. 2 ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої ст.160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Відповідно до ч. 4 ст. 189 Кодексу апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 186 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому, протягом тридцяти днів з моменту отримання ухвали про залишення апеляційної скарги без руху особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строків або вказати інші підстави для поновлення строку.

Порядок поновлення процесуальних строків врегульовано ст. 102 Кодексу адміністративного судочинства України.

Якщо процесуальна дія не вчинена у межах строку, встановленого законом, суд може поновити строк, якщо він пропущений з причин, визнаних судом поважними.

Питання про поважність причин для продовження процесуального строку оцінюються судом на власний розсуд, в кожному конкретному випадку.

Причина пропуску строку може бути визнана поважною, якщо, зокрема: 1) існували об'єктивні (незалежні від особи, яка має вчинити процесуальну дію) обставини, які унеможливлювали або ускладнювали вчинення процесуальної дії у визначений законом або судом строк; 2) ця обставина виникла протягом процесуального строку, який пропущено; 3) об'єктивно нездоланна обставина підтверджується належними і допустимими засобами доказування.

Суд апеляційної інстанції обґрунтовано визнав безпідставними доводи ОДПІ стосовно невчасного подання апеляційної скарги у звязку із значним навантаженням на працівників відповідача і великою кількістю документів, що перебувають у роботі.

Неналежні організація роботи та взаємодії між собою окремих підрозділів Державної фіскальної служби не є поважною причиною для поновлення строку на апеляційне оскарження.

Згідно з ч. 2 ст. 49 Кодексу адміністративного судочинства України особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки.

Відповідно абз. 2 ч. 4 ст. 189 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку апеляційного оскарження будуть визнані неповажними, суддя-доповідач відмовляє у відкритті апеляційного провадження.

За таких обставин та з огляду на завдання адміністративного судочинства, Харківський апеляційний адміністративний суд, відмовляючи у відкритті апеляційного провадження (ухвала від 10 травня 2017 року), діяв відповідно до норм Кодексу адміністративного судочинства України.

При цьому, відмова у відкритті апеляційного провадження з підстав, передбачених ч. 4 ст. 189 Кодексу адміністративного судочинства України, не позбавляє права сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, якщо суд вирішив їх питання про їх права, свободи, інтереси та обов'язки, оскаржити в апеляційному порядку судове рішення, додавши клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження, оскільки питання про поважність причин пропуску процесуального строку оцінюються судом на власний розсуд, в кожному конкретному випадку.

Відповідно до ст. 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Оскільки доводи, викладені в касаційній скарзі, не свідчать про порушення судом апеляційної інстанції норм процесуального права, є встановлені наведеною процесуальної нормою підстави для залишення касаційної скарги ОДПІ без задоволення, а ухвали Харківського апеляційного адміністративного суду від 10 травня 2017 року - без змін.

Керуючись статтями 160, 167, 220, 221, 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України, -

У Х В А Л И Л А :

Касаційну скаргу Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області залишити без задоволення, а ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 10 травня 2017 року у справі №820/5753/16 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеному статтями 237, 238, 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя:


Л.І. Бившева

Судді:


І.Я. Олендер


Т.М. Шипуліна

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення01.11.2017
Оприлюднено06.11.2017
Номер документу70006675
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/5753/16

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 01.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 17.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 23.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 16.01.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні