Дата документу 25.10.2017 Справа № 554/8231/17
Провадження № 1-кс/554/7218/2017
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 жовтня 2017 року м. Полтава
Слідчий суддя Октябрського районного суду міста Полтави ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши клопотання слідчого Потавського РВП ПВП ГУНП в Полтавській області капітана поліції ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів, погоджене прокурором, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017171010000088 від 18.05.2017 року за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України,-
В С Т А Н О В И В:
Слідчий звернулася до суду із клопотанням, у якому просить надати тимчасовий доступ до речей та документів, мотивувавши його наступним.
У провадженні СВ Полтавського РВП Полтавського ВП ГУНП в Полтавській області перебувають матеріали кримінального провадження №42017171010000088, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 18.05.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що на території Полтавського району Полтавської області, прилеглої до річки Коломак, розташовано 76 земельних ділянок, з яких: 66 земельних ділянок з цільовим призначенням для ведення індивідуального садівництва, 8 земельних ділянок приватної форми власності за цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, 1 земельна ділянка приватної форми власності для роздрібної торгівлі та складського господарства, 1 земельна ділянка приватної форми власності для оптової торгівлі та складського господарства.
Разом з тим, встановлено, що вищевказані земельні ділянки, розташовані в заплаві та водоохоронній зоні річки Коломак, а тому не можуть передаватися до приватної власності, використовуватися для садівництва, городництва та будівництва.
Так, відповідно до Публічної кадастрової карти вищевказані земельні ділянки мають наступні кадастрові номера:
5324081900:00:001:00255324081900:00:001:00265324081900:00:001:00275324081900:00:001:00285324081900:00:001:00295324081900:00:001:00305324081900:00:001:00315324081900:00:001:00325324081900:00:001:00335324081900:00:001:00345324081900:00:001:00355324081900:00:001:00365324081900:00:001:00375324081900:00:001:00385324081900:00:001:00395324081900:00:001:00435324081900:00:001:00445324081900:00:001:00455324081900:00:001:00465324081900:00:001:00475324081900:00:001:00485324081900:00:001:00495324081900:00:001:00505324081900:00:001:00515324081900:00:001:00525324081900:00:001:00535324081900:00:001:00545324081900:00:001:00555324081900:00:001:00565324081900:00:001:00575324081900:00:001:00585324081900:00:001:00595324081900:00:001:00605324081900:00:001:00635324081900:00:001:00645324081900:00:001:00655324081900:00:001:00665324081900:00:001:00675324081900:00:001:00685324081900:00:001:00695324081900:00:001:00705324081900:00:001:00715324081900:00:001:00725324081900:00:001:00735324081900:00:001:00745324081900:00:001:00755324081900:00:001:00765324081900:00:001:00775324081900:00:001:00785324081900:00:001:00795324081900:00:001:00805324081900:00:001:00815324081900:00:001:00835324081900:00:001:00845324081900:00:001:00855324081900:00:001:00865324081900:00:001:00875324081900:00:001:00885324081900:00:001:00895324081900:00:001:00905324081900:00:001:00915324081900:00:001:00925324081900:00:001:00935324081900:00:001:00955324081900:00:001:01575324081900:00:001:01585324085908:08:001:00025324085908:08:001:00035324085908:08:001:00045324085908:08:001:00085324085908:08:001:00095324085908:08:001:00135324085908:08:001:00445324085908:08:001:01155324085900:08:001:00075324085900:08:001:0011
Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що річка Коломак має площу водозбору 1650 км і згідно ст. 79 Водного кодексу України (далі ВК України) належить до малих річок, гранична межа площі водозбору яких є до 2000 км2.
Так, згідно ст. 6 ВК України всі водні об`єкти є виключно власністю Українського народу і надаються тільки у користування.
У відповідності до п. 4 ст. 59 Земельного кодексу України (далі ЗК України) громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення а також озера, водосховища інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, науково-дослідних робіт тощо. У приватну власність можуть бути передані тільки замкнені природні водоймища загальною площею до 3 га.
Водночас, згідно порядку користування землями водного фонду, визначеного постановою КМУ № 502 від 13.05.1996, право користування земельною ділянкою на землях водного фонду виникає після встановлення меж цієї ділянки в натурі (на місцевості) і одержання відповідного документа, що посвідчує це право.
Постановою КМУ № 486 від 08.05.1996 року «Про затвердження порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режиму ведення господарської діяльності в них» встановлено, що розміри і межі водоохоронних зон визначаються проектом на основі нормативно-технічної документації.
Разом з тим, відповідно до ст. 87 ВК України для створення сприятливого режиму водних об`єктів, попередження їх забруднення, засмічення і вичерпання, знищення навколо водних рослин і тварин, а також зменшення коливань стоку вздовж річок, морів та навколо озер, водосховищ і інших водойм встановлюються водоохоронні зони, розміри яких, згідно з ч. 2 ст. 58 ЗК України, визначаються за проектами землеустрою.
До складу водоохоронних зон обов`язково входять заплава річки, перша надзаплавна тераса, бровки і круті схили берегів, а також прилеглі балки та яри.
Згідно з ст. 88 ВК України у межах водоохоронних зон виділяються землі прибережних захисних смуг та смуги відведення з особливим режимом їх використання відповідно до статей 88-91 ВК України.
Для малих річок (в тому числі р. Коломак), струмків і потічків а також ставків менше 3-х га ширина прибережної захисної смуги (у меженний період) - 25 метрів. Якщо крутизна схилів перевищує 3 градуси мінімальна ширина ПЗС подвоюється, тобто складає 50 м.
Межі водоохоронних зон встановлюються з урахуванням: рельєфу місцевості, затоплення, підтоплення, інтенсивності берегоруйнування, конструкції інженерного захисту берега; цільового призначення земель, що входять до складу водоохоронної зони.
Водоохоронна зона має внутрішню і зовнішню межі. Внутрішня межа водоохоронної зони збігається з мінімальним рівнем води у водному об`єкті. Зовнішня межа водоохоронної зони, як правило, прив`язується до наявних контурів сільськогосподарських угідь, шляхів, лісосмуг, меж заплав, надзаплавних терас, бровок схилів, балок та ярів і визначається найбільш віддаленою від водного об`єкта лінією: затоплення при максимальному повеневому (паводковому) рівні води, що повторюється один раз за десять років; берегоруйнування, меандрування; тимчасового та постійного підтоплення земель; ерозійної активності; берегових схилів і сильно еродованих земель.
Зовнішня межа водоохоронної зони на землях сільських населених пунктів, землях сільськогосподарського призначення, лісового фонду, на територіях водогосподарських, лісогосподарських, рибогосподарських підприємств, а також на землях інших власників та користувачів визначається з урахуванням: зони санітарної охорони джерел питного водопостачання; розрахункової зони переробки берегів; лісових насаджень, що найбільшою мірою сприяють охороні вод із зовнішньою межею не менш як 1000 метрів від урізу меженного рівня води.
У водоохоронній зоні дотримується режим регульованої господарської діяльності. На території водоохоронної зони забороняється: використання стійких та сильнодіючих пестицидів; розміщення кладовищ, скотомогильників, звалищ, полів фільтрації; скидання неочищених стічних вод з використанням балок, кар`єрів, струмків тощо.
У зв`язку з вищевказаними обставинами, в ході здійснення досудового слідства кримінального провадження, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до речей та документів (з можливістю вилучення оригіналів документів), що знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 та у яких наявна інформація щодо підвідомчості та правового режиму, в межах якого здійснюється володіння, розпорядження та/або користування вищевказаними земельними ділянками, зокрема:
проекти землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок у власність в яких містяться картографічні матеріали земель, кадастрові плани, заяви від фізичних або юридичних осіб про надання земельних ділянок, висновки державної експертизи землевпорядної документації, коректурні аркуші про усунення порушень, зазначених у висновках вищезгаданих експертиз, погодження проектів приватизації земель, технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки фізичних та юридичних осіб,
Так, відповідно до методичного листа Міністерства юстиції України «Окремі особливості проведення технічних експертиз документів та почеркознавчих експертиз, у тому числі комплексних, технічних зображень документів», затвердженого рішенням спільного засідання секцій судово-технічної та судово-почеркознавчої експертиз НКМР при МЮ України від 29.03.2012 та протоколу міжвідомчої наради Міністерства юстиції, МВС, СБУ та Державної прикордонною служби від 29.03.2012, а також п 1.1., п.3.2.1. «Науково - методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень» до «Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень», затвердженої МЮ України за №53/5 від 08.10.1998 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 №1950/5), почеркознавчі та технічні експертизи документів проводяться тільки за наявністю оригіналів документів.
Крім того, в оригіналах вищезазначених документів містяться відомості, необхідні для проведення відповідних судових експертиз у кримінальному провадженні, у зв`язку з чим, у разі їх відсутності, слідство буде позбавлене можливості у здійсненні подальшого збирання, перевірці та оцінці доказів, що мають першочергове значення, зокрема, відсутність зразків підписів та рукописного тексту осіб, які мають відношення до вчинення кримінального правопорушення, унеможливить призначення та проведення судових почеркознавчих, технічних та інших експертиз.
На підставі викладеного та враховуючи те, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані речі і документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, для забезпечення швидкого, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального правопорушення, з метою збереження та долучення до матеріалів кримінального провадження оригіналів документів, використання їх для проведення відповідних експертиз, в яких виникне необхідність під час розслідування кримінального провадження, а також, з метою використання як доказів відомостей, що містяться в зазначених документах, необхідно провести тимчасовий доступ до речей та документів з можливістю їх вилучення, тому слідчий просить задовольнити заявлене клопотання.
З огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей та документів, зазначених у клопотанні, розгляд даного клопотання слідчий вважав за необхідне проводити відповідно до ч. 2 ст.163 КПК України без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Клопотання про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час розгляду питання слідчим суддею від учасників процесуальної дії не надійшло, за ініціативою суду не здійснюється, що відповідає положенням ст. 107 КПК України.
Слідчий в судовому засіданні підтримала заявлене клопотання.
Вивчивши матеріали кримінального провадження, суть клопотання, суд дійшов до висновку про наявність в матеріалах кримінального провадження достатніх даних, що дають підстави вважати, що вищевказані документи, питання про проведення тимчасового доступу до яких ставиться в клопотанні органу досудового розслідування, мають значення для встановлення істини, а також з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, суд вважає клопотання слідчого таким, що підлягає задоволенню. Отримати документи в інший спосіб неможливо.
Особа, зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів як володілець речей або документів, зобов`язана згідно з ч. 1 ст. 165 КПК надати тимчасовий доступ до визначених в ухвалі речей або документів особі, вказаній у відповідній ухвалі слідчого судді, суду або ж особі, уповноваженій на здійснення тимчасового доступу на підставі доручення слідчого.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 40, 107, 110, 131, 132, 159-166 КПК України,-
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого задовольнити.
Надати слідчому СВ Полтавського РВП Полтавського ВП ГУНП в Полтавській області капітану поліції ОСОБА_3 , а також, процесуальному керівнику прокурору Полтавської місцевої прокуратури Полтавської області юристу 2 класу ОСОБА_4 дозвіл на проведення тимчасового доступу до речей та документів (з можливістю вилучення оригіналів документів), що знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (адреса: АДРЕСА_1 ) та у яких наявна інформація щодо підвідомчості та правового режиму, в межах якого здійснюється володіння, розпорядження та/або користування вищевказаними земельними ділянками, зокрема:
проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в яких містяться картографічні матеріали земель, кадастрові плани, заяви від фізичних або юридичних осіб про надання земельних ділянок, висновки державної експертизи землевпорядної документації, коректурні аркуші про усунення порушень, зазначених у висновках вищезгаданих експертиз, погодження проектів приватизації земель, технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки фізичних та юридичних осіб, з наступними кадастровими номерами:
5324081900:00:001:00255324081900:00:001:00265324081900:00:001:00275324081900:00:001:00285324081900:00:001:00295324081900:00:001:00305324081900:00:001:00315324081900:00:001:00325324081900:00:001:00335324081900:00:001:00345324081900:00:001:00355324081900:00:001:00365324081900:00:001:00375324081900:00:001:00385324081900:00:001:00395324081900:00:001:00435324081900:00:001:00445324081900:00:001:00455324081900:00:001:00465324081900:00:001:00475324081900:00:001:00485324081900:00:001:00495324081900:00:001:00505324081900:00:001:00515324081900:00:001:00525324081900:00:001:00535324081900:00:001:00545324081900:00:001:00555324081900:00:001:00565324081900:00:001:00575324081900:00:001:00585324081900:00:001:00595324081900:00:001:00605324081900:00:001:00635324081900:00:001:00645324081900:00:001:00655324081900:00:001:00665324081900:00:001:00675324081900:00:001:00685324081900:00:001:00695324081900:00:001:00705324081900:00:001:00715324081900:00:001:00725324081900:00:001:00735324081900:00:001:00745324081900:00:001:00755324081900:00:001:00765324081900:00:001:00775324081900:00:001:00785324081900:00:001:00795324081900:00:001:00805324081900:00:001:00815324081900:00:001:00835324081900:00:001:00845324081900:00:001:00855324081900:00:001:00865324081900:00:001:00875324081900:00:001:00885324081900:00:001:00895324081900:00:001:00905324081900:00:001:00915324081900:00:001:00925324081900:00:001:00935324081900:00:001:00955324081900:00:001:01575324081900:00:001:01585324085908:08:001:00025324085908:08:001:00035324085908:08:001:00045324085908:08:001:00085324085908:08:001:00095324085908:08:001:00135324085908:08:001:00445324085908:08:001:01155324085900:08:001:00075324085900:08:001:0011
Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого, в провадженні якого знаходиться кримінальне провадження.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл про проведення обшуку згідно з положеннями кримінально-процесуального кодексу України з метою відшукування та вилучення зазначених документів.
Роз`яснити, що за умисне невиконання ухвали суду, передбачена відповідальність за ст. 382 КК України.
Ухвала остаточна та оскарженню не підлягає.
Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2017 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 70046390 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Гальонкіна Ю. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні