Постанова
від 06.06.2007 по справі 4/155
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

4/155

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

          "06" червня 2007 р.       Справа №  4/155

 

Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Хилька Ю.І., за участю  секретаря судового  засідання Волоткевича А.В.  розглянув  адміністративну  справу   №4/ 155

за позовом  Заступника  прокурора   Кіровоградської  області  в  інтересах держави, уповноваженим якої є  Міністерство  палива  та енергетики України, якому підпорядковано  Державне підприємство “Національна енергетична  компанія “Укренерго” м.Київ  від  імені  якого діє відокремлений  підрозділ “Держенергонагляд у Дніпровському регіоні”  м.Запоріжжя

до відповідача : Новгородківського  районного  відділу  Головного управління  Міністерства надзвичайних  ситуацій в Кіровоградській  області  смт. Новгородка Кіровоградської  області

про стягнення  1700  грн.  штрафу  за  невиконання  припису

час прийняття  18 год. 10 хв. вступної та резолютивної частини

Представники:

від позивача:  Скрипаль О.С., довіреність №310 від 29.12.06;

від відповідача: Малюта Р.В., посвідчення №000384 від 10.04.06;

від прокуратури - участі не брав;

Заявлено позов про стягнення  1700 грн.  штрафу  за невиконання  припису  Державної інспекції  з енергетичного  нагляду  за режимами  споживання  електричної  і  теплової  енергії.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення  представників  сторін,    господарський суд,-

                                              

                                                  ВСТАНОВИВ:

Позовні вимоги   обґрунтовано  наступним.

Відповідно до ст. 9 Закону  України “Про електроенергетику” державний  нагляд в електроенергетиці здійснює Державна  інспекція з енергетичного нагляду  за режимами споживання електричної та  теплової енергії у порядку, встановленому  Кабінетом Міністрів  України.

Державна    інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання  електричної  і теплової енергії    в Кіровоградській області    створена у відповідності до Положення про Державний енергетичний  нагляд за  режимами    споживання   електричної і     теплової     енергії",   затверджених    постановою  Кабінету Міністрів  України  № 929,  та  здійснює свою діяльність   у  складі  регіональної державної  інспекції   з  енергетичного   нагляду   за режимами   споживання електричної і  теплової   енергії у Дніпровському регіоні та є її структурним підрозділом.

Відповідно  до п.13 Положення про державну інспекцію   з енергетичного  нагляду за   режимами  споживання   електричної   і   теплової  енергії в Кіровоградській області ", затвердженого   головним   державним    інспектором України   з   енергетичного   нагляду   -   заступником   директора      державного підприємства   "Національна  енергетична      компанія   "Укренерго", мета діяльності   Інспекції є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної    енергетичної системи України,    посилення впливу    на суб'єктів  електроенергетики    та  споживачів щодо дотримання    ними    встановлених режимів  виробництва, постачання    й    споживання    енергії та забезпечення споживачами    належного         технічного  стану  електричних  та тепловикористовуючих установок і теплових мереж.

У відповідності  до  припису  ст.   26  Закону України "Про електроенергетику" споживач  енергії зобов'язаним додержуватись  вимог   нормативно-технічних документів та договору про  постачання  енергії  та несе  відповідальність  за порушення  умов договору   з енергопостачання  та правил  користування електричною і  тепловою  енергією, а також  виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду згідно із  законодавством України.

Згідно  із ст. 9 Закону України  Про електроенергетику" інспекція здійснює  нагляд за електричними      установками    споживачів та  має  право  надавати споживачам обов'язкові    для виконання    приписи і застосовувати до  них в установленому порядку санкції за порушення норма   нормативно-правових актів.

20 жовтня 2006 року старшим державним інспектором з енергетичного  нагляду  за режимами  споживання електричної і теплової  енергії у Кіровоградській  області Салигіним М.В.  проведено комплексну перевірку  технічного стану та  організацію експлуатації  електроустановок  відповідача. Виявлені в ході  перевірки порушення   законодавства  України про електроенергетику  відображено в акті  - обстеження (перевірки) №553  від  20.10.2006 року. На підставі  вказаного акту-обстеження   державним  інспектором  з  енергетичного нагляду  Салигіним М.В. відповідачу видано  припис 23.10.2006 року №357 з  визначенням заходів, спрямованих на усунення  порушень та визначення  строків для усунення  виявлених порушень. При проведенні  контрольної  перевірки  21.12.2006 року  на предмет  виконання  викладених в приписі вимог, виявлено факти невиконання  п.п. 3,5,6,7,8,9,10,11,12,1415,16,17,18,19,21,24,29,30,31 припису, про що  було складено акт №686  від 21.12.2006 року. та акт  перевірки.

За результатами перевірки дотримання законодавства про  електроенергетику  підприємств  відповідача  встановлено, що споживач не додержується вимог пункту 10.2 "Правил користування електричною енергією» та частин 2 і З ст.26 Закону України "Про електроенергетику" та не виконує припис № 261 від 18.10.05 року, за що несе відповідальність, передбачену частиною 4 ст. 26 Закону України "Про електроенергетику".

За порушення вимог пункту 10.2 "Правил користування електричною  енергією", ухилення від виконання припису інспекції Держенергонагляду, керуючись ст.27 Закону України "Про електроенергетику", "Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.99 № 1312, інспекцією на Новгородківський районний відділ Головного управління Міністерства  надзвичайних ситуацій в Кіровоградській області накладено штраф у розмірі ста  неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а саме 1700 грн. згідно до постанови №24/07 від 30.01.2007 року, який необхідно  було сплатити до Державного бюджету протягом  30 днів з дня прийняття Постанови.

Постанова № 24/07 від 30.01.2007 року  про накладення штрафу за порушення  законодавства про електроенергетику отримана 07.02.2007 року відповідачем, що посвідчується    поштовим повідомленням про вручення  поштового відправлення №61002 (а.с.21 з об.).

Відповідно   до ст.27 Закону України „Про електроенергетику" штрафи за порушення законодавства про електроенергетику стягуються до державного бюджету України.

Відповідно до п.10 зазначеного вище Положення суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Проаналізувавши правовідносини  між учасниками спору та надавши їм правову оцінку,  господарський  суд приходить до переконання, що  позовні вимоги  є  обґрунтованими та  підлягають до задоволення  повністю.

Судом  отримані та досліджені в  судовому засіданні   безспірні  докази про те, що  позивач  звернувся до суду   обґрунтовано.  Наявність підстав для стягнення суми штрафу в примусовому порядку  повністю доведено  дослідженими в судовому засіданні  матеріалами  справи: Положенням про державну інспекцію з енергетичного  нагляду  за  режимами споживання електричної і теплової енергії у Кіровоградській  області (а.с.9-13), Акту  обстеження (перевірки) №553  (а.с.14), припису №357 (а.с.16-17),  Акту  перевірки (а.с.20), постанови (а.с.21).

Господарським  судом  звертається  увага на ту обставину, що   до наданих  прокурором  матеріалів  долучено   копію  постанови №24/07  від 30.01.2007 року  (повторно)  про накладення  штрафу за  порушення  законодавства про електроенергетику (а.с.22), яку було направлено відповідачу   28.03.2007 року та вручено працівниками  підприємства  зв'язку  30.03.2007 року  (а.с.22 зворот). Оцінюючи  матеріали  справи в  їх сукупності   господарський  суд вважає за необхідне  вказану  постанову  не приймати  до уваги, оскільки  за поясненнями  представника  позивача  вказану  постанову  було складено в  якості  дубліката    постанови  від  30.01.2007 року, оскільки  було виявлено  описку  в  визначенні  суми  штрафу:  цифрами  було зазначено 1700 грн., а  прописом  ( тисяча гривень). Господарський  суд приймає до уваги, що   вказана  постанова  та  її дублікат  не  оскаржені  відповідачем незважаючи  на їх вручення, повідомлення  про  розгляд  матеріалів  про накладення   штрафу  відповідач отримав, але не  виявив  бажання   бути присутнім при розгляді матеріалів  про невиконання  припису. Крім того,  відповідачем  залишено без реагування звернення   позивача  (лист № 45/306 від 19.03.2007 року   про  необхідність сплатити  штраф  саме в  розмірі 1700 грн. згідно  до постанови №24/07 від  30.01.2007 року (а.с.25). Крім того,   згідно до протоколу засідання  Ради інспекції Держенергонагляду в Кіровоградській  області від 30.01.2007 року (аркуш 12-13) по дев'ятнадцятому  питанню за  матеріалами  обстеженння Новгородківського районного відділу Головного  управління Міністерства надзвичайних  ситуацій України в Кіровоградській  області   за  ухилення від виконання припису Держенергонагляду  №357 від 23.10.2006 року   застосовано штраф у  розмірі  100-а  неоподатковуваних мінімумів  доходів  громадян, а  саме 1700 грн. При   розгляді справи  судом  враховується, що    позивачем  застосовано штраф  стосовно  відповідача у  відповідності до   положень ст. 250 Господарського кодексу України   про те, що  адміністративно- господарські  санкції можуть бути  застосовані  до суб'єкта  господарювання протягом  шести  місяців з дня  виявлення порушення цим суб'єктом встановлених  законодавчими  актами  правил здійснення господарської діяльності, крім  випадків, передбачених законом.

Крім того,  господарським  судом   звертається  увага  на  те, що    працівниками  позивача   складено акт  перевірки від 21.12.2006 року   на  бланку,  форма  якого не в  повній мірі відповідає   встановленій  додатком 1 до Положення  про    порядок  накладення  на  суб'єктів господарської  діяльності штрафів за порушення  законодавства  про  електроенергетику, затвердженого  постановою  Кабінету  Міністрів України від 21.07.1999 року №1312, а підпис особи, яка склала  цей акт  посвідчено  прикладенням   печатки  “Для  службових  відряджень”, незважаючи  на те, що  прикладенням  печатки  повинен  посвідчуватись   підпис   уповноваженого представника суб'єкта  господарської діяльності, що перевіряється.

Однак,  господарський  суд вважає, що вказані недоліки  не можуть слугувати  підставою для  звільнення  відповідача  від сплати  штрафу, оскільки  аналіз   доказів  по справі в  їх  сукупності  доводить, що   постанова №24/07 від 30.01.2007 року   винесена  уповноваженою  посадовою особою, яка діяла в  межах  своїх  повноважень та   на підставі   документів  про  невиконання  відповідачем вимог  припису №357  від 23.10.2006 року. Враховуючи, що при розгляді  справи  судом  виявлені  порушення  в  оформленні   документів  про проведені перевірки  визнається за необхідне   винести окрему  ухвалу  і  направити  її суб'єкту  владних повноважень начальнику  Державної  інспекції з енергетичного нагляду за  режимами  споживання електричної і  теплової  енергії в Кіровоградській  області для вжиття  заходів для усунення  причин  та умов, що сприяли  порушенню закону у  відповідності  до ст.166 Кодексу  адміністративного   судочинства України.   

На підставі викладеного, керуючись  ст.ст. 160,163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, -

                                               ПОСТАНОВИВ:

Позов  задовольнити повністю.

Стягнути з Новгородківського  районного  відділу  Головного управління  Міністерства надзвичайних  ситуацій в Кіровоградській  області  смт. Новгородка Кіровоградської  області вул. Дзержинського  122 р/р 35216001001151 в УДК у Кіровоградській області МФО 823016  код 08801975   несплачену суму  штрафу в  розмірі  1700  грн. на користь  Державного  бюджету України р/р 31110106700264 Банк одержувача ГУДК в Кіровоградській області МФО банку - 823016, код одержувача - 24145536, одержувач - УДК у Новгородківському районі.

Сторони мають право оскаржити   в  апеляційному  порядку постанову в   порядку і строки  відповідно до ст.   186 Кодексу адміністративного судочинства  України.  Про  апеляційне  оскарження   рішення   суду     першої  інстанції спочатку   подається заява. Обґрунтування мотивів   оскарження і вимоги до суду апеляційної  інстанції викладаються в   апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та  апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через   суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної  скарги одночасно надсилається особою,   яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява  про  апеляційне     оскарження   постанови  суду   першої   інстанції  подається  протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному  обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня   складення в повному обсязі.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти  днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути  подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,   якщо скарга  подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження чи    апеляційна скарга, подані після закінчення  строків,   встановлених       цією   статтею,   залишаються   без   розгляду,   якщо   суд   апеляційної   інстанції  за  заявою   особи,   яка  їх   подала,   не   знайде   підстав  для  поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Постанова   набирає   законної   сили   відповідно   до   ст.   254   Кодексу   адміністративного судочинства України.

Постанова суду першої інстанції набирає   законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,   встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано  заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк,  встановлений цим Кодексом, постанова  суду  першої  інстанції набирає законної сили  після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо  його  не  скасовано,   набирає  законної сили   після   закінчення  апеляційного розгляду   справи.   Якщо   строк   апеляційного   оскарження   буде   поновлено,   то  вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова   виготовлена в повному обсязі   08.06.2007 року.

  

Суддя

 

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення06.06.2007
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу700684
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/155

Ухвала від 09.04.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Нікітенко С. В.

Ухвала від 23.03.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Нікітенко С. В.

Ухвала від 25.11.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ярошенко В.П.

Ухвала від 05.11.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ярошенко В.П.

Ухвала від 06.03.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Нікітенко С. В.

Ухвала від 18.02.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Нікітенко С. В.

Ухвала від 16.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Вовк П.В.

Судовий наказ від 12.07.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Судовий наказ від 31.08.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.Ю. Гринько

Ухвала від 15.05.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні