Постанова
від 30.10.2017 по справі 809/1040/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" жовтня 2017 р. cправа № 809/1040/17

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Біньковської Н.В.,

за участю: секретаря судового засідання Хоми О.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Інжиніринг Систем до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, про скасування податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 06.07.2017,-

ВСТАНОВИВ:

ТзОВ Інжиніринг Систем звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, про скасування податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 06.07.2017 року.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач необґрунтовано та безпідставно зробив висновок про порушення позивачем вимог пункту 201.10 ст.201 Податкового кодексу України щодо реєстрації податкових накладних зареєструвавши податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням терміну реєстрації, а відтак протиправно, оскаржуваним рішенням за № НОМЕР_1 від 06.07.2017 застосував до позивача штрафні санкції у розмірі 10% на загальну суму 12 222,41 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав зазначених в позовній заяві, додатково пояснив, що із висновком відповідача про порушення термінів реєстрації податкової накладної № 4 від 06.07.2016 позивач погоджується та визнає. Реєстрація податкових накладних за № 13 від 09.08.2016 та № 18 від 18.08.2017 відбулась своєчасно, подана позивачем в операційний час, що підтверджується реєстром. Просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечила, пояснила, що позивачем порушено граничні терміни реєстрації (1, 5 календарних днів) податкових накладних №4 від 06.07.2016, №13 від 09.08.2016 та №18 від 18.08.2016 на загальну суму 122 223,98 грн. податку на додану вартість, про що складено акт камеральної перевірки, а податковим повідомленням-рішенням за № НОМЕР_1 від 06.07.2017 застосовано до позивача штрафні санкції у розмірі 10% на загальну суму 12 222,41 грн. Просила суд в задоволенні позову відмовити.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, суд встановив наступне.

ТзОВ Інжиніринг Систем зареєстроване як юридична особа, перебуває на обліку в контролюючому органі та є платником податку на додану вартість.

Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області проведена камеральна перевірка ТОВ Інжиніринг Систем щодо своєчасності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), виписаних з 01.07.2016 по 30.08.2016 , за результатами якої складено акт від 22.0.64.2017 за № 5186/12-08/40407564 (а.с.10).

Перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, а саме: реєстрація податкових накладних в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації (1, 5 календарних днів) на загальну суму 122 223,98 грн. податку на додану вартість, зазначену у податкових накладних (зворот а.с.10).

У відповідності до висновків осіб, які здійснювали перевірку, податкова накладна № 4 від 06.07.2016 (на суму 2 666,67 грн.) зареєстрована 26.07.2016 при граничному терміні реєстрації 21.07.2016, із затримкою 5 днів; податкова накладна № 13 від 09.08.2016 (на суму 119 133,56 грн.) зареєстрована 25.08.2016 при граничному терміні реєстрації 24.08.2016, із затримкою 1 день; податкова накладна № 18 від 18.08.2016 (на суму 423,75 грн.) зареєстрована 03.09.2016 при граничному терміні реєстрації 02.09.2016, із затримкою реєстрації 1 день.

На підставі акта камеральної перевірки відповідач прийняв оскаржуване податкове повідомлення-рішення про застосування до позивача штрафних санкцій в розмірі 10 % суми ПДВ (за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів, визначених статтею 201 ПК України) на загальну суму 12 222,41 грн., за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних (а.с.11).

Відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України (далі - ПК України), контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно п.201.10 ст.201 ПК України, в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин, платник податку при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого 29.12.2010 року постановою Кабінету Міністрів України № 1246 (надалі Порядок), в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин, внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис" та "Про електронні документи та електронний документообіг". Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 6 Порядку).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація (пункт 7 Порядку).

Згідно п.8 зазначеного вище Порядку, для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.

За змістом п.9 Порядку квитанція про відмову у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв'язку.

Датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття (пункт 10 Порядку).

Квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку. Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими (пункт 11 Порядку).

Якщо платник податку надіслав ДФС кілька примірників однієї податкової накладної та/або розрахунку коригування, то зареєстрованою (зареєстрованим) вважається та податкова накладна та/або розрахунок коригування, щодо яких прийнято рішення про внесення до бази даних і надійшла квитанція, що підтверджує факт їх прийняття (пункт 12 Порядку).

Таким чином, платник податків - продавець зобов'язаний здійснити реєстацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у податковій накладній шляхом надіслання її протягом операційного дня в електронній формі ДФС з використанням електронного підпису. Після надходження податкової накладної в електронній формі до ДФС, у разі відсутності причин для відмови, проводиться її реєстрація. Для підтвердження прийняття податкової накладної платникові податку видається квитанція в електронній формі. Датою та часом подання податкової накладної в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття. Квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накланої, а також про відмову у прийнятті податкової накладної до реєстрації, надсилається протягом операційного дня платникові податку. Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної, така податкова накладна вважається зареєстрованою. Якщо платник податку надіслав ДФС кілька примірників однієї податкової накладної, то зареєстрованою вважається та податкова накладна, щодо якої прийнято рішення про внесення до бази даних і надійшла квитанція, що підтверджує факт її прийняття.

Відповідно до пункту 120-1.1. ст.120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема, 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.

В судовому засіданні встановлено, що спір між сторонами виник з підстав нарахування штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних № 13 від 09.08.2016 року та № 18 від 18.08.2016 року.

Судом встановлено, що 09.08.2016 року ТзОВ Інжиніринг Систем складено податкову накладну №13. Граничним терміном реєстрації цієї податкової накладної є 24.08.2016 року.

23.08.2016 року о 20:24 год. позивач надіслав до ДФС податкову накладну №13 від 09.08.2016 в електронній формі з використанням прямого з'єднання. Позивачем від ДФС України отримано повідомлення про доставлення накладної в поштову скриньку ДФС України 23.08.2016 року о 20:27 год.

Цього ж дня, о 21:05 год. позивач повторно надіслав зазначену накладну до ДФС в електронній формі, яка доставлена на поштову скриньку ДФС України о 21:05:42 год.

24.08.2016 року о 09:28 год. позивач втретє надіслав податкову накладну № 13 від 09.08.2016 в електронній формі з використанням прямого з'єднання до ДФС. О 09:44 год. 24.08.2016 року позивачем від ДФС України отримано повідомлення про доставлення зазначеної накладної в поштову скриньку ДФС України 24.08.2016 року о 09:31 год.

25.08.2016 року о 10:08 год. видано квитанцію №1 в електронній формі про прийняття податкової накладної № 13 від 09.08.2016 року та її реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних за №9152629642 (а.с.34).

18 серпня 2016 року ТОВ Інжиніринг Систем складено податкову накладну №18. Граничним терміном реєстрації цієї податкової накладної є 02.09.2016 року.

02.09.2016 року о 19:58 год. позивач надіслав до ДФС податкову накладну №18 від 18.08.2016 року в електронній формі з використанням прямого з'єднання. Позивачем від ДФС України отримано повідомлення про доставлення накладної в поштову скриньку ДФС України 02.09.2016 року о 20:02 год.

Цього ж дня, о 20:05 год. позивач повторно надіслав зазначену накладну до ДФС в електронній формі, яка доставлена на поштову скриньку ДФС України о 20:08 год.

Цього ж дня о 22:06 год. позивач втретє надіслав податкову накладну № 18 від 18.08.2016 року в електронній формі з використанням прямого з'єднання до ДФС. О 22:12 год. 02.09.2016 року позивачем від ДФС України отримано повідомлення про доставлення зазначеної накладної в поштову скриньку ДФС України 02.09.2016 року о 22:06 год.

03.09.2016 року о 10:44 год. видано квитанцію №1 в електронній формі про прийняття податкової накладної № 18 від 18.08.2016 року та її реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних за №9158934317 (а.с.34 зворот).

В судовому засіданні не встановлено, та на вимогу суду відповідачем не надано доказів видання та надіслання позивачу 23.08.2016 року, 24.08.2016 року, 02.09.2016 року квитанцій про неприйняття податкових накладних № 13 від 09.08.2016 року та № 18 від 18.08.2016 року.

Таким чином суд приходить висновку, що в даному випадку, позивачем вчасно, у встановлені пунктом 201.10 ст.201 ПК України строки, здійснено визначені цією статтею та Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних дії по реєстрації податкових накладних, однак невчасна їх реєстрація у Єдиному реєстрі податкових накладних сталась не з вини ТОВ Інжиніринг Систем , а відтак не може бути підставою для притягнення позивача до відповідальності за порушення строку реєстрації податкових накладних у вигляді штрафу, передбаченого у ст. 120-1 ПК України.

Крім того, доводи представника відповідача про те, що позивачу слід було поклопотатись завчасно подати для реєстрації податкові накладні суд вважає такими що не мають правового значення в межах спірних правовідносин та не приймає їх до уваги, оскільки було встановлено що позивачем правомірно та вчасно, у встановлені пунктом 201.10 ст.201 ПК України строки, надіслано для реєстрації податкові накладні № 13 від 09.08.2016 року та № 18 від 18.08.2016 року.

При цьому суд звертає увагу, що в порушення п.201.10 ст.201 ПК України та п.11 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, 23.08.2016 року, 24.08.2016 року та 02.09.2016 року протягом операційного дня, тривалість якого згідно п.2 цього Порядку становила з 0 до 23-ї години, позивачу не було надіслано квитанцій про прийняття або неприйняття обговорюваних податкових накладних. У відповідності ж до цитованого вище п.201.10 ст.201 ПК України та п.11 Порядку, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Що стосується податкової накладної № 4 від 06.07.2016 року, то позивачем визнається порушення ним граничного терміну її реєстрації.

З огляду на зазначене вище, суд дійшов висновку про неправомірність податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 у частині застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій у сумі 11 995,74 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), внаслідок чого, позов підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно із частиною 3 статті 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Факт сплати позивачем судового збору підтверджується платіжним дорученням за № 113 від 20.07.2017 (а.с.2). Позивачу належить повернути 1568 гривень сплаченого судового збору (1600 х 98 % = 1568).

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Скасувати податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 06.07.2017 року Головного управління ДФС в Івано-Франківській області в частині накладення штрафу на суму 11 995,74 грн. (одинадцять тисяч дев"ятсот дев'яносто п'ять гривень 74 коп.).

Стягнути з Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39394463) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Інжиніринг Систем" (код ЄДРПОУ 40407564) за рахунок бюджетних асигнувань 1 568 (одна тисяча п'ятсот шістдесят вісім гривень 00 копійок) сплаченого судового збору.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Біньковська Н.В.

Постанова складена в повному обсязі 06.11.2017.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2017
Оприлюднено09.11.2017
Номер документу70112724
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1040/17

Постанова від 14.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 26.03.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 28.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Постанова від 30.10.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Постанова від 30.10.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні