ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 березня 2018 рокуЛьвів№ 876/11728/17
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Іщук Л.П.,
суддів Обрізка І.М., Онишкевича Т.В.,
за участю секретаря судового засідання Джули В.М.,
представника апелянта Пазинюк А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2017 року, ухвалену головуючим суддею Біньковською Н.В. об 11:54:52 у м. Івано - Франківську, повний текст складений 06.11.2017 року, у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Інжиніринг Систем до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про скасування податкового повідомлення-рішення,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю Інжиніринг Систем (надалі - ТзОВ Інжиніринг Систем ) звернулося з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0015181208 від 06.07.2017 року за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2017 року позов задоволений частково: скасовано податкове повідомлення-рішення № 0015181208 від 06.07.2017 року в частині накладення штрафу в розмірі 11 995,74 грн. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (надалі - ГУ ДФС в Івано-Франківській області) оскаржило постанову суду першої інстанції. Вважає, що судом першої інстанції ухвалено рішення із порушенням норм матеріального права. Просить скасувати постанову в частині задоволення позову і прийняти нову, якою повністю відмовити в задоволенні позову.
В апеляційній скарзі зазначає, що для реєстрації податкової накладної працює спрощений порядок її реєстрації, зокрема надсилається лише одна квитанція - про одержання податкового документа в електронному вигляді (квитанція №1). Окрім того, згідно поданих позивачем скриншотів сайту MEDOC, податкові накладні № 13 та № 18 надсилались в останній день граничного терміну в період з 20 год. до 23 год., що унеможливило опрацювання податковим органом таких накладних та надіслання квитанції №1 в цей день. Зазначає, що платник повинен бути завбачливим та розрахувати всі ризики, пов'язані з роботою електронної системи. Покликається на Інструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затверджену наказом ДПА №233 від 10.04.2008 року, де зазначено, що органи ДПС приймають податкову звітність з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. щоденно, крім вихідних, святкових і неробочих днів і якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.
Представник апелянта під час апеляційного розгляду підтримала апеляційну скаргу.
Заслухавши доповідь судді Львівського апеляційного адміністративного суду, пояснення представника апелянта, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до висновку, що апеляційна скарга до задоволення не підлягає, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що ГУ ДФС в Івано-Франківській області проведена камеральна перевірка ТзОВ Інжиніринг Систем щодо своєчасності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) податкових накладних, виписаних з 01.07.2016 року по 30.08.2016 року, за результатами якої складений акт № 5186/12-08/40407564 від 22.06.2017 року (а.с.10).
Перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України, зокрема, реєстрація податкових накладних в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації (1 та 5 календарних днів) на загальну суму 122 223,98 грн. податку на додану вартість, зазначену у податкових накладних ( а.с.10).
Згідно висновків, викладених в акті перевірки, податкова накладна № 4 від 06.07.2016 року (на суму 2 666,67 грн.) зареєстрована 26.07.2016 року при граничному терміні реєстрації 21.07.2016 року, із затримкою у 5 днів; податкова накладна № 13 від 09.08.2016 року (на суму 119 133,56 грн.) зареєстрована 25.08.2016 року при граничному терміні реєстрації 24.08.2016 року, із затримкою в 1 день; податкова накладна № 18 від 18.08.2016 року (на суму 423,75 грн.) зареєстрована 03.09.2016 року при граничному терміні реєстрації 02.09.2016 року, із затримкою реєстрації в 1 день.
За результатами камеральної перевірки ГУ ДФС в Івано-Франківській області прийняте податкове повідомлення-рішення №0015181208 від 06.07.2017 року про застосування до ТзОВ Інжиніринг Систем штрафних санкцій в розмірі 10 % суми ПДВ (за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів, визначених статтею 201 ПК України) на загальну суму 12 222,41 грн. за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних (а.с.11).
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що ТзОВ Інжиніринг Систем вчасно, у встановлені пунктом 201.10 ст.201 ПК України строки, здійснено визначені цією статтею та Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних дії по реєстрації двох податкових накладних - № 13 від 09.08.2016 року та № 18 від 18.08.2016 року, однак невчасна їх реєстрація у Єдиному реєстрі податкових накладних сталась у зв'язку з порушенням процедури реєстрації відповідачем, а тому не може бути підставою для притягнення позивача до відповідальності за порушення строку реєстрації податкових накладних у вигляді штрафу, передбаченого у ст. 120-1 ПК України. З приводу податкової накладної № 4 від 06.07.2016 року, то ТзОВ Інжиніринг Систем визнається порушення ним граничного терміну її реєстрації.
Апеляційний суд повністю погоджується з таким висновком суду першої інстанції і, надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам апеляційної скарги, зазначає наступне.
Згідно п.201.10 ст.201 ПК України платник податку при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, враховуючи вищенаведені норми, платник податків - продавець зобов'язаний здійснити реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у податковій накладній шляхом надіслання її протягом операційного дня в електронній формі ДФС з використанням електронного підпису. Після надходження податкової накладної в електронній формі до ДФС, у разі відсутності причин для відмови, проводиться її реєстрація. Для підтвердження прийняття податкової накладної платникові податку видається квитанція в електронній формі. Датою та часом подання податкової накладної в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття. Квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної, а також про відмову у прийнятті податкової накладної до реєстрації, надсилається протягом операційного дня платникові податку. Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної, така податкова накладна вважається зареєстрованою.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних ( далі - Порядок ) встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого 29.12.2010 року постановою Кабінету Міністрів України № 1246 (надалі Порядок) внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація (пункт 7 Порядку).
Згідно п.8 зазначеного вище Порядку, для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.
За змістом п.9 Порядку квитанція про відмову у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв'язку.
Датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття (пункт 10 Порядку).
Квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку. Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими (пункт 11 Порядку).
Судом першої інстанції встановлено, що 09.08.2016 року ТзОВ Інжиніринг Систем складено податкову накладну №13, граничним терміном реєстрації якої є 24.08.2016 року. 23.08.2016 року о 20:24 год. позивач надіслав до ДФС зазначену податкову накладну в електронній формі з використанням прямого з'єднання та отримав повідомлення про доставлення накладної в поштову скриньку ДФС України 23.08.2016 року о 20:27 год. Цього ж дня, о 21:05 год. позивачем повторно надіслано податкову накладну до ДФС в електронній формі, яка доставлена на поштову скриньку ДФС України о 21:05:42 год. 24.08.2016 року о 09:28 год. позивач втретє надіслав податкову накладну в електронній формі з використанням прямого з'єднання до ДФС. 24.08.2016 року о 09:44 год. позивачем отримано повідомлення про доставлення зазначеної накладної в поштову скриньку ДФС України 24.08.2016 року о 09:31 год.
25.08.2016 року о 10:08 год. видано квитанцію №1 в електронній формі про прийняття податкової накладної № 13 від 09.08.2016 року та її реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних за №9152629642 (а.с.34).
18 серпня 2016 року ТзОВ Інжиніринг Систем складено податкову накладну №18, граничним терміном реєстрації якої є 02.09.2016 року. 02.09.2016 року о 19:58 год. позивач надіслав до ДФС зазначену податкову накладну в електронній формі з використанням прямого з'єднання та отримав повідомлення про доставлення накладної в поштову скриньку ДФС України 02.09.2016 року о 20:02 год. Цього ж дня, о 20:05 год. позивач повторно надіслав зазначену накладну до ДФС в електронній формі, яка доставлена на поштову скриньку ДФС України о 20:08 год. Цього ж дня о 22:06 год. позивач втретє надіслав податкову накладну в електронній формі з використанням прямого з'єднання до ДФС. О 22:12 год. 02.09.2016 року позивачем від ДФС України отримано повідомлення про доставлення зазначеної накладної в поштову скриньку ДФС України 02.09.2016 року о 22:06 год.
03.09.2016 року о 10:44 год. видано квитанцію №1 в електронній формі про прийняття податкової накладної № 18 від 18.08.2016 року та її реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних за №9158934317 (а.с.34 зворот).
Ці обставини визнаються сторонами і не спростовані відповідачем.
Виходячи з наведеного, позивач в останній день 15-денного строку для реєстрації податкових накладних, подав для реєстрації податкові накладні №13 та №18, але протягом операційного дня, в якому подавались податкові накладні, квитанції про їх прийняття чи неприйняття податковим органом позивачу не надіслані.
З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що ТзОВ Інжиніринг Систем вчасно, у встановлені пунктом 201.10 ст.201 ПК України строки здійснені визначені цією статтею та Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних дії з реєстрації податкових накладних, однак невчасна їх реєстрація у Єдиному реєстрі податкових накладних сталась не з вини позивача, а відтак не може бути підставою для притягнення його до відповідальності за порушення строку реєстрації податкових накладних у вигляді штрафу, передбаченого у ст. 120-1 ПК України.
Покликання апелянта на те, що платник повинен розрахувати всі ризики, пов'язані з роботою електронної системи та врахувати те, що відповідач повинен мати достатньо часу на проведення перевірки податкових накладних на відповідність не заслуговують на увагу, оскільки Порядком не встановлено будь-яких обмежень платнику у надсиланні податкових накладних для реєстрації в останній день 15-денного строку.
Також апеляційний суд вважає такими, що суперечать Порядку ведення єдиного реєстру податкових накладних доводи апелянта про те, що органи ДПС приймають податкову звітність з 9 години до 18 години. Реєстрація податкових накладних здійснюється відповідно до Порядку, який передбачає її подання протягом операційного дня, що триває з 0 до 23-ї години, а час з 9 години до 18 години встановлений для прийняття податкової звітності.
Апеляційний суд звертає увагу апелянта на те, що відповідно до ч.2 ст. 77 КАС України адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. ГУ ДФС в Івано-Франківській області не доведено правомірності застосування до позивача штрафних санкцій в розмірі 11995,74 грн. за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних №13 від 09.08.2016 року та №18 від 18.08.2016 року.
Суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому постанову суду першої інстанції слід залишити без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Апеляційний суд не здійснює новий розподіл судових витрат відповідно до ч.6 ст.139 КАС України, оскільки судове рішення першої інстанції залишається без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
постановив:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківськійобласті залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2017 року у справі № 809/1040/17- без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Л. П. Іщук судді І. М. Обрізко Т. В. Онишкевич Повне судове рішення складене 28.03.2018 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2018 |
Оприлюднено | 10.04.2018 |
Номер документу | 73169904 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Іщук Лариса Петрівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні