Ухвала
від 07.11.2017 по справі 569/15579/16-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Бердій М.А.

Суддя-доповідач:Іваненко Т.В.

УХВАЛА

іменем України

"07" листопада 2017 р. Справа № 569/15579/16

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Іваненко Т.В.

суддів: Кузьменко Л.В.

Франовської К.С.,

за участю секретаря судового засідання Гумінської Л.М.,

представника позивача ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області на постанову Рівненського міського суду Рівненської області від "27" липня 2017 р. у справі за позовом ОСОБА_5 до Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Поліссяавтотранс" про визнання дій протиправними та зобов'язання призначити пенсію ,

ВСТАНОВИВ:

В листопаді 2016 року позивач ОСОБА_6 звернувся до Рівненського міського суду з позовом до Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області про визнання дій протиправними та зобов'язання здійснити призначення пенсії.

З урахуванням уточнення позовних вимог, просив визнати протиправними дії Рівненського об'єднаного управління Пенсійного Фонду України Рівненської області, щодо відмови йому у призначенні пенсії за віком згідно ст. 55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи №796-ХІІ. Зобов'язати відповідача здійснити йому призначення та виплату пенсії за віком зі зменшенням пенсійного віку на 8 років згідно ст. 55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , починаючи з моменту набуття права на пенсію з 29 квітня 2016 року.

В обґрунтування своїх вимог вказував, що в період з 04.08.1987 по 23.08.1987 року брав участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції та має право на призначення йому пенсії із застосуванням норм ст. 55 ЗУ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи . Відмову відповідача у призначенні пенсії позивач вважає протиправною, оскільки первинними документами підтверджено факт роботи у зоні відчуження у 1987 році - не менше 14 днів.

Постановою Рівненського міського суду Рівненської області від 27.07.2017 адміністративний позов ОСОБА_5, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю Поліссяавтотранс до Рівненського об'єднаного управління Пенсійного Фонду України Рівненської області про визнання дій протиправними та зобов'язання призначити пенсію - задоволено частково.

Визнано протиправними дії Рівненського об'єднаного управління Пенсійного Фонду України Рівненської області, щодо відмови ОСОБА_5 у призначенні пенсії за віком згідно ст. 55 Закону України Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи №796-ХІІ.

Зобов'язано Рівненське об'єднане управління Пенсійного Фонду України Рівненської області здійснити призначення та виплату пенсії за віком позивачу ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_1) зі зменшенням пенсійного віку на 8 років згідно ст. 55 Закону України Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи №796-ХІІ, починаючи з дати звернення ОСОБА_5 до Рівненського об'єднаного управління Пенсійного Фонду України Рівненської області із заявою про призначення пенсії 17 травня 2016 року.

В задоволенні інших позовних вимог позивачу ОСОБА_5 - відмовлено.

Не погоджуючись з вищезазначеною постановою, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права та ухвалити нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити. В апеляційній скарзі зазначив, що надані позивачем документи, а саме: копія посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 2 категорії, копія довідки Рівненської автотранспортної бази №3 №200, копія довідок форми №122 від 27.04.201 та від 18.11.2016 р. не можуть слугувати підставами для призначення пенсії зі зменшенням пенсійного віку, оскільки не містять усієї необхідної інформації про характер участі у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС (населений пункт, об'єкт, де проводились роботи, кількість днів виїзду в зону)

Позивач рішення в частині відмови у задоволенні позову не оскаржував.

Представник позивача вважає судове рішення законним та просить відхилити апеляційну скаргу відповідача.

Представник відповідача та третьої особи в судове засідання не з'явилися. Про час, дату та місце судового засідання повідомлені належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.

Переглянувши судове рішення, доводи апеляційної скарги, розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Встановлено, що позивач ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_1 є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

Вважаючи, що як особа, яка досягла відповідного віку 52 роки, відпрацювала в зоні відчуження з 04.08.1987 по 23.08.1987, тобто не менше 14 календарних днів, а відтак має право на призначення пенсії відповідно до ст. 55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи зі зниженням пенсійного віку на 8 років, позивач звернувся до відповідача з заявою про призначення такої пенсії.

Листом № 8942/02 РО від 03 листопада 2016 року позивачу було відмовлено у призначенні пенсії з підстав не підтвердження факту роботи позивача у зоні відчуження у період, який зазначений у довідках не менше 14 календарних днів.

Не погоджуючись з відмовою відповідача, позивач звернувся з позовом до суду.

Суд першої інстанції дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Колегія суддів погоджується з таким висновком з огляду на наступне.

Відповідно до частини першої статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров'я, створення єдиного порядку визначення категорій зон радіоактивно забруднених територій, умов проживання і трудової діяльності на них, соціального захисту потерпілого населення визначені та закріплені в Законі України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"

Відповідно до ст. 55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , учасникам ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, які працювали в зоні відчуження у 1987 році не менше 14 календарних днів пенсія надається із зменшенням пенсійного віку, визначеного статтею 26 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на 8 років.

Відповідно Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України № 22-1 від 25.11.2005 року, до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи: посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварій на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.1988 р. № 122, або довідка військової частини, в складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об'єкт, де особою проводились роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Єдиним документом, що підтверджує статус громадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надає право користування пільгами, встановленими Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , зокрема, призначення пенсії зі зменшенням пенсійного віку, встановленого для одержання державних пенсій, є посвідчення Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС або Потерпілий від Чорнобильської катастрофи . Згідно зі ст.15 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи довідки про період роботи по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС є лише підставою для визнання статусу учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_6 є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, що підтверджується посвідченням "Учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС" категорії 2, серії А НОМЕР_3, яке було видане Рівненською облдержадміністрацією 26.03.2015 року з відміткою "Перереєстровано" замість посвідчення серії А НОМЕР_2 від 03.07.1992 року.

Довідкою №200 від листопада 1992 року виданої позивачу Рівненською автотранспортною базою №3 Рівненського будівельно-монтажного підприємства Рівневодбуд підтверджується відрядження його в 30-кілометрову зону Чорнобильської атомної електростанції в населений пункт с. Ковшилівка Поліського району, з 04.08.1987 по 23.08.1987 на 20 днів та виплата йому заробітної плати у підвищеному двократному розмірі за участь у ліквідації аварії.

Також факт роботи позивача ОСОБА_5 у зоні відчуження підтверджується довідкою № 69 від 18.11.2016 виданою ТОВ Поліссяавтотранс про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварій на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.1988 р. № 122, що позивач був зайнятий на роботах згідно Постанови від 29.12.1987 № 1497-378 Про умови оплати праці та пільги для працівників, зайнятих на експлуатації Чорнобильської АЕС , і постановою РМ СРСР та ВЦСПС від 05.06.1986 №655-195, що дають право на державну пенсію на пільгових умовах у відповідності із списком № 1 затверджених Постановою РМ СРСР від 22.08.1956 № 1173, з 04.08.1987 по 23.08.1987 року був відряджений у с. Ковшилівка Поліського району Київської області для ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

Відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позивач подав відповідачу всі необхідні та наявні у нього документи, що передбачені Порядком подання та оформлення документів для призначення пенсій, та які підтверджують факт його роботи у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС не менше 14 календарних дні в 1987 році та досягнення відповідного віку 52 роки, а відтак позивач має право на призначення йому пенсії відповідно до ст. 55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи зі зниженням пенсійного віку на 8 років.

Дії Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області, щодо відмови позивачу в призначенні пенсії зі зниженням пенсійного віку згідно ст. 55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи є неправомірними.

Відповідачем, всупереч вимог ч.2 ст.71 КАС України, не доведено правомірність дій УПФ при відмові в призначенні позивачу пенсії зі зниженням віку відповідно ст. 55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи .

Судове рішення в частині відмови у задоволенні позовних вимог сторонами не оскаржується, тому його правомірність в цій частині судовою колегією не переглядається.

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а відтак підстави для скасування чи зміни судового рішення відсутні.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області залишити без задоволення, постанову Рівненського міського суду Рівненської області від "27" липня 2017 р. без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Т.В. Іваненко

судді: Л.В. Кузьменко

К.С. Франовська

Повний текст судового рішення виготовлений "10" листопада 2017 р.

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу/позивачам: ОСОБА_6 АДРЕСА_1

3- відповідачу/відповідачам: Рівненське об'єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області вул.Яворницького,34, м.Рівне, 33001

4-третій особі: Товариство з обмеженою відповідальністю "Поліссяавтотранс" - вул.Київська, буд.108А, м.Рівне, 33027,

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2017
Оприлюднено11.11.2017
Номер документу70162483
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —569/15579/16-а

Постанова від 20.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Постанова від 19.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 01.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 07.11.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Постанова від 27.07.2017

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Бердій М.А. М. А.

Постанова від 26.07.2017

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Бердій М.А.

Постанова від 27.07.2017

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Бердій М.А. М. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні