Рішення
від 07.11.2017 по справі 922/2912/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" листопада 2017 р.Справа № 922/2912/17

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Калініченко Н.В.

при секретарі судового засідання Каюков Ю.В.

розглянувши справу

за позовом Харківської міської ради, м. Харків до Приватного акціонерного товариства "Харківопт", м. Харків про зобов'язання вчинити певні дії за участю представників:

позивача - ОСОБА_1, за дов. № 08-11/95/2-17 від 10.01.2017 року

відповідача - ОСОБА_2, за дов. № б/н від 01.09.2017 року

за відсутності клопотання технічна фіксація судового процесу не здійснювалась

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Харківська міська рада, звернувся до господарського суду Харківської області з позовною заявою до відповідача, Приватного акціонерного товариства "Харківопт", про зобов'язання протягом 3-х місяців з моменту вступу в законну силу рішення суду забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,3263 га по вул. Матросова, 8а у м. Харкові та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державного земельному кадастрі. Також позивач просить суд покласти на відповідача судові витрати.

Позовні вимоги вмотивовано ухиленням відповідача від виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, що унеможливлює внесення змін до договору № 1805 на право тимчасового користування землею від 21 жовтня 1998 року, укладеного між позивачем та відповідачем, шляхом укладення додаткової угоди, в частині розрахунку орендної платні, розмір якої визначається за розрахунком Департаментом земельних відносин за витягом з технічної документації Головного управління Держгеокадастру у Харківській області про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у відповідності з нормативною грошовою оцінкою земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 04 вересня 2017 року вказану позовну заяву було прийнято до розгляду, порушено провадження у справі № 922/2912/17 і призначено її до слухання у судовому засіданні на 18 вересня 2017 року. Розгляд справи неодноразово відкладався, востаннє ухвалою суду від 24 жовтня 2017 року задоволено клопотання відповідача про продовження строку розгляду справи (вх. № 34856 від 23 жовтня 2017 року), продовжено строк розгляду спору на 15 днів, до 15 листопада 2017 року, відкладено розгляд даної справи до 07 листопада 2017 року.

В призначене судове засідання 07 листопада 2017 року представники сторін з'явилися, представник позивача позовні вимоги задовольнити в повному обсязі, представник відповідача проти задоволення позову заперечував в повному обсязі та просив суд задовольнити клопотання про застосування строків спливу позовної давності.

Розглянувши надані учасниками судового процесу документи і матеріали, всебічно та повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

21 жовтня 1998 року між позивачем та відповідачем (землекористувач) було укладено договір № 1805 на право тимчасового користування землею, який зареєстровано в книзі записів договорів на право тимчасового користування землею 07 грудня 1998 року за № 1805 виконкомом Харківської міської ради. Відповідно до п.п. 1.1, 1.2 договору, Виконавчий комітет Харківської міської ради рішенням № 530 від 12 липня 1995 року, № 332 від 23 квітня 1997 року, № 1089 від 10 жовтня 1998 року надає, а землекористувач приймає в тимчасове користування земельну ділянку, за адресою: м. Харків, вул. Матросова, 8а, загальною площею 1,3263 гектарів, у тому числі, інших угідь 1,3263 гектарів згідно з планом землекористування, що додається. Земельна ділянка надається у тимчасове користування строком до 15 грудня 2020 року для експлуатації та обслуговування адміністративних, складських та допоміжних будівель та споруд. Плата за землю вноситься землекористувачем щомісячно у вигляді земельного податку у розмірі 1 260,32 грн. на рахунок Комінтернівського райфінвідділу № 010130401 у Комінтернівському УАК ПІБ МФО 351362 не пізніше п'ятнадцятого числа наступного місяця (п. 2.1 договору). Договір набуває чинності з моменту його реєстрації.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 р. № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. і відповідно до пункту 1.1 цього рішення затверджено базову вартість 1 кв.м земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 року та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.

Пунктами 2, 3 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" встановлено, що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Згідно з п. 2.2 Порядку управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.

Відповідно до п. 4 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 зобов'язано орендарів земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні на підставі договорів оренди, укладених протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років, та які були передані у користування без проведення державної реєстрації цих земельних ділянок:

- укласти із розробниками документації із землеустрою договори на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) стосовно земельних ділянок, переданих їм у користування без проведення державної реєстрації таких земельних ділянок (без присвоєння їм кадастрового номеру);

- забезпечити складання та прийняття технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у строк, що не перевищує 2 календарних місяців з дня набрання чинності цим Рішенням;

- не пізніше 31.12.2013 року вчинити дії, спрямовані на подання складеної (розробленої) технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагентства у м. Харкові для здійснення Державним кадастровим реєстратором державної реєстрації (із присвоєнням кадастрового номеру) земельних ділянок, переданих у користування без проведення їх державної реєстрації (в тому числі, у разі, коли відомості про земельні ділянки, право користування на які виникло до 2004 року, не внесені до державного реєстру земель);

- повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради про здійснення державної реєстрації відповідної земельної ділянки із зазначенням присвоєного кадастрового номеру та долученням копії витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який було видано на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки.

Пунктом 5 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Рішенням Харківської міської ради від 29.12.2012 р. №960/12 затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Відповідно до пункту 16.4 вказаного Порядку зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.

На виконання вказаних вимог рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1263/13 Департаментом земельних відносин листом-попередженням від 08 жовтня 2013 року за вих. № 1819/0/225-13 (який (лист) було направлено на адресу відповідача) було повідомлено відповідача про необхідність: в строк до 01 грудня 2013 року забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); в строк не пізніше 31 грудня 2013 року подати складену (розроблену) технічну документацію щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагентства у м. Харкові для здійснення реєстрації земельної ділянки із присвоєнням кадастрового номеру; в строк до 01 січня 2014 року повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради про здійснення державної реєстрації земельної ділянки та надати копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку на підтвердження державної реєстрації цієї земельної ділянки; в строк до 01 лютого 2014 року привести розмір плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства. Відповідач залишив вказаний лист-попередження без відповіді та задоволення, що і стало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оренду землі", оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності. Об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності (ст. 3 вказаного Закону). Згідно до ч. 1 ст. 6 Закону України "Про оренду землі", орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі. Приписами ст. 13 Закону України встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Істотними умовами договору оренди землі, зокрема, є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату (ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі", Згідно з ч. 1 ст. 21 Закону України "Про оренду землі", орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку (ст. 30 Закону України "Про оренду землі"). Згідно до підпункту 14.1.147 пункту 1 статті 14 Податкового кодексу України, плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Положеннями підпункту 14.1.72 пункту 1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Відповідно до ст. 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають: підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності; громадські організації інвалідів України, їх підприємства (об'єднання), установи та організації; релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності; публічне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування, утворене відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування"; заклади освіти незалежно від форми власності; співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Право постійного користування земельними ділянками може вноситися державою до статутного капіталу публічного акціонерного товариства залізничного транспорту, утвореного відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування". Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (пункт 288.1 статті 288 Податкового кодексу України). Приписами пункту 289.1 ст. 289 Податкового кодексу встановлено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Відповідно до ч.ч. 1, 3, 4 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Згідно до ст. 10 Закону України "Про Державний земельний кадастр", земельні ділянки є об'єктами Державного земельного кадастру. Положенням ст. 15 Закону України "Про державний земельний кадастр" передбачено, що нормативно грошова оцінка відноситься до відомостей про земельну ділянку, які включаються до Державного земельного кадастру. Внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим (ч. 1 ст. 20 Закону України "Про Державний земельний кадастр"). Згідно до приписів ч.ч. 1, 7 ст. 21 вказаного Закону, відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру, зокрема, на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні. Відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки. Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр", відомості з Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру; довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території), за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру; викопіювань з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану); копій документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру. Згідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "По Державний земельний кадастр" земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера. У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності) або особи, яка подала заяву про визнання спадщини відумерлою, якщо така справа прийнята до провадження судом. Внесення інших змін до відомостей про ці земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок. Положеннями ст. 22 Закону України "Про землеустрій" визначено, що однією із підстав здійснення землеустрою (виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі) є договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробками документів із землеустрою. На землях комунальної власності за рахунок коштів місцевих бюджетів фінансуються роботи із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж адміністративно-територіальних одиниць, складання схем землеустрою, розроблення техніко-економічних обґрунтувань з використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, інвентаризації земель. Роботи із землеустрою можуть фінансуватися відповідно до укладених договорів за рахунок коштів громадян, юридичних осіб та інших джерел, не заборонених законом (ч.ч. 3, 4 ст. 67 Закону України "Про землеустрій"). Розробники документації із землеустрою зобов'язані, зокрема, виконувати роботи із складання документації із землеустрою у строк, передбачений договором. Максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору (п. г ч. 2 ст. 28 ЗУ "Про землеустрій"). Відповідно до приписів ч. 1 ст. 13 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оцінку земель"). Згідно до ч. 1ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше один раз на 5-7 років. Стаття 18 вказаного Закону визначає порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок відповідно до стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів. Як зазначалося вище в даному рішенні суду, рішенням Харківської міської ради від 03 липня 2013 року № 1209/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", затверджено документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року.

Відповідно до вимог статті 144 Конституції України - органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Згідно з пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин, затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад. На даний час вказане рішення Харківської міської ради є чинним, в установленому законом порядку не оскаржувалось, тому в силу закону є обов'язком для відповідача, як користувача земельною ділянкою, що належить територіальній громаді міста Харкова. Згідно ст. 11 ЦК України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо із актів цивільного законодавства. У випадках встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування. Таким чином, із системного аналізу викладених вище норм чинного законодавства України випливає обов'язок користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності, яким є відповідач (на підставі договору № 1805 на право тимчасового користування землею від 21 жовтня 1998 року, зареєстрованого а книзі записів договорів на право тимчасового користування землею 07 грудня 1998 року за № 1805 виконкомом Харківської міської ради), вчинити дії щодо державної реєстрації цих ділянок на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за відповідною заявою користувачів.

Враховуючи вище викладене в сукупності, суд визнав позовні вимоги позивача про зобов'язання відповідача протягом 3-х місяців з моменту вступу в законну силу рішення суду забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,3263 га по вул. Матросова, 8а, у м. Харкові та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі є правомірними, обґрунтованими.

Твердження відповідача про те, що на відповідача законодавством України не покладено обов'язку виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) є хибним з огляду на наступне: по-перше, приписами статті 26 Закону України "Про землеустрій" встановлено, що замовниками документації із землеустрою можуть бути, зокрема, землекористувачі, а відповідно до ч. 4 ст. 67 даного Закону, роботи із землеустрою можуть фінансуватися відповідно до укладених договорів за рахунок коштів, зокрема, юридичних осіб. Тобто, Законом України "Про землеустрій" передбачено можливість здійснення замовлення документації із землеустрою землекористувачем (яким є відповідач на підставі договору № 1805 на право тимчасового користування землею від 21 жовтня 1998 року) та за його рахунок; по-друге, рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативно грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", яке є чинним та обов'язковим до виконання на підставі ст. 144 Конституції України, зобов'язано орендарів земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні на підставі договорів оренди, укладених протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років, та які були передані у користування без проведення державної реєстрації цих земельних ділянок, зокрема, забезпечити складання та прийняття технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Твердження відповідача про те, що позовні вимоги позивача про зобов'язання відповідача протягом саме 3-х місяців з моменту вступу в законну силу рішення забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою, суперечать приписам статті 28 Закону України "Про землеустрій", якою передбачено що розробники документації із землеустрою зобов'язані виконувати роботи із складання документації із землеустрою у строк, передбачених договором, максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору, є хибним з огляду на наступне. Як вбачається з приписів даної статті нею встановлено, що саме максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору. Тобто, вимогами даної статті встановлено саме максимальний строк (строк, що не може перевищувати шести місяців), а не загальний строк складання документації із землеустрою, і позивачем при визначенні терміну саме 3-х місяців було обрано розумний строк, який не суперечить вимогам ст. 28 Закону України "Про землеустрій".

Суд, розглянувши клопотання відповідача про застосування спливу строку позовної давності, яке підтримано представником відповідача під час судового засідання 07 листопада 2017 року та проти задоволення якого заперечував представник відповідача, вказуючи на те, що користування земельною ділянкою без її реєстрації у Державному земельному кадастрі України є триваючим порушенням вимог чинного законодавства, тому на нього не поширюються строки позовної давності, зазначає наступне.

Відповідно до статті 257 ЦК України позовна давність установлюється тривалістю в три роки. Для окремих видів вимог законом може встановлюватися спеціальна позовна давність: скорочена або більш тривала порівняно із загальною позовною давністю (частина перша статті 258 ЦК України). Водночас законодавець не допускає зміни порядку обчислення позовної давності, встановленого імперативними нормами статей 253- 255 ЦК України. Вимогами ст. 268 ЦК України наведено перелік вимог, на які позовна давність не поширюється, який (перелік) не є вичерпним та Законом можуть бути встановлені інші вимоги, на які не поширюється позовна давність. Відповідно до п. 5.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування позовної давності у вирішенні господарських спорів" від 29 травня 2013 року № 10 у статті 268 ЦК України наведено невичерпний перелік вимог, на які позовна давність не поширюється. У частині другій цієї статті передбачено, що законом можуть бути встановлені також інші вимоги, на які не поширюється позовна давність. Але в деяких випадках позовна давність не може поширюватись і на інші категорії вимог, хоча про це прямо й не зазначено у законі. Так, позовна давність не може поширюватися на вимоги про усунення перешкод у здійсненні власником права користування та розпорядження своїм майном (ст. 391 ЦК України), оскільки в такому разі йдеться про так зване триваюче правопорушення. Отже, власник може пред'являти такий позов у будь-який час незалежно від того, коли почалося порушення його прав. Обов'язковою умовою негаторного позову є існування прав власника на час пред'явлення такого позову.

Як встановлено судом та зазначено вище в даному рішенні суду, рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативно грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", яке є чинним та обов'язковим до виконання на підставі ст. 144 Конституції України, зобов'язано орендарів земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні на підставі договорів оренди, укладених протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років, та які були передані у користування без проведення державної реєстрації цих земельних ділянок, зокрема, забезпечити складання та прийняття технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Тобто, ухилення відповідача від забезпечення виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та її реєстрації у Державному земельному кадастрі України, яка (земельна ділянка) знаходиться у користуванні відповідача на підставі договору № 1805 на право тимчасового користування землею від 21 жовтня 2017 року та є власністю територіальної громади міста Харкова, є здійсненням перешкод власникові земельної ділянки у праві користування та розпорядженні даною земельною ділянкою. З огляду на наведене, позовна давність до вимог позивача, в даному випадку не поширюється. Визначення позивачем (Департаментом земельних відносин виконавчого комітету Харківської міської ради) в листі-попередженні строки до 01 грудня 2013 року (забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)) та до 31 грудня 2013 року (подати складену (розроблену) технічну документацію щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагентства у м. Харкові для здійснення реєстрації земельної ділянки із присвоєнням кадастрового номеру), не є строком в розумінні і рішення Харківської міської ради 6 скликання від 25 вересня 2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативно грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" і Закону України "Про землеустрій" тому посилання саме на дату 01 грудня 2016 року та 31 грудня 2016 року є юридично хибним з огляду на те, що лист не є нормативно-правовим актом, а дане питання регулюється, зокрема, Конституцією України, Законом України "Про місцеве самоврядування в України", Законом України "Про землеустрій", Законом України "Про оренду землі" та вказаним вище рішеннями Харківської міської ради.

Враховуючи вище викладене в сукупності, клопотання відповідача про застосування строку спливу позовної давності не підлягає задоволенню, а позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до вимог ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідача у розмірі 3 200,00 грн.

Керуючись ст. ст. 1, 4, 4-2, 4-3, 4-5, 12, 22, 27, 32, 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Зобов'язати Приватне акціонерне товариство "Харківопт" (61124, м. Харків, вул. Матросова, буд. 8-А, код ЄДРПОУ 01882918) протягом 3-х місяців з моменту вступу в закону силу рішення суду забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,3262 га по вул. Матросова, 8а у м. Харкові та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Харківопт" (61124, м. Харків, вул. Матросова, буд. 8-А, код ЄДРПОУ 01882918) на користь Харківської міської ради (61003, м. Харків, м-н Конституції, 7, код ЄДРПОУ 04059243) 3 200,00 грн. судового збору.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) рішення через місцевий господарський суд.

Повне рішення складено 10.11.2017 р.

Суддя ОСОБА_3

справа № 922/2912/17

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення07.11.2017
Оприлюднено12.11.2017
Номер документу70164806
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/2912/17

Постанова від 09.01.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Істоміна О.А.

Ухвала від 27.11.2017

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Істоміна О.А.

Рішення від 07.11.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Калініченко Н.В.

Ухвала від 24.10.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Калініченко Н.В.

Ухвала від 10.10.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Калініченко Н.В.

Ухвала від 18.09.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Калініченко Н.В.

Ухвала від 04.09.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Калініченко Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні