ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"10" листопада 2017 р. Справа № 33/154-06
вх. № 5517/3-33
Суддя господарського суду: Савченко А.А.
при секретарі судового засідання: Романченко Н.С.
За участю представників:
скаржника - ОСОБА_1, дов. № 260/16 від 27.12.2016р.
боржника - ОСОБА_2, дов. № 38-2072/470 від 10.05.2012р.
представника УДВС ГУЮ у Харківській області - ОСОБА_3, дов. № 117 від 29.12.2016р.
розглянувши скаргу ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" на дії відділу примусового виконання рішень УДВС Головного територіального управління юстиції у Харківській області по справі за позовом ДП "Газ-тепло" НАК "Нафтогаз України", м. Київ
до КП "Харківські теплові мережі", м. Харків
про стягнення 62864095,57 грн.
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Харківської області від 19.03.2007р. частково задоволені позовні вимоги, стягнуто з Комунального підприємства „Харківські теплові мережі" на користь ДП "Газ-тепло" НАК "Нафтогаз України" інфляційні в розмірі 408621,33 грн., 3% річних в розмірі 172529,00 грн., 405,45 грн. державного мита, 1,87 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу. В решті позову відмовлено. На виконання рішення судом видано відповідний наказ.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 22.11.2010р. замінено стягувача у справі № 33/154-06 з Дочірнього підприємства «Газ-тепло» НАК «Нафтогаз України» на його правонаступника Дочірню Компанію «Газ України» НАК «Нафтогаз України» .
02 серпня 2017 року до суду надійшла скарга ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" на дії відділу примусового виконання рішень УДВС Головного територіального управління юстиції у Харківській області (вх. № 179), в якій скаржник просить суд:
- визнати незаконними дії відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області, які полягають у винесенні постанови ВП № 17657661 про зупинення вчинення виконавчих дій від 14.07.2017р. з примусового виконання наказу господарського суду Харківської області від 30.03.2007р. у справі № 33/154-06;
- визнати недійсною постанову ВП № 17657661 про зупинення вчинення виконавчих дій від 14.07.2017р. з примусового виконання наказу господарського суду Харківської області від 30.03.2007р. у справі № 33/154-06;
- зобов'язати державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області вжити всі заходи для фактичного повного виконання рішення суду у даній справі.
Скарга обґрунтована тим, що державний виконавець приймаючи постанову про зупинення вчинення виконавчих дій не взяв до уваги, що заборгованість щодо стягнення судового збору не підпадає під дію норм Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії , оскільки цим Законом визначено вичерпний перелік заборгованості, виконавче провадження за якою підлягає зупиненню і розширеного тлумачення такого переліку не передбачено.
Як вважає скаржник, державний виконавець не дослідив підстави для винесення постанови про зупинення вчинення виконавчих дій, тому дана постанова винесена безпідставно та є такою, що порушує права стягувача, що дає скаржнику підстави стверджувати про упередженість державного виконавця при здійсненні ним покладених державою функцій з виконання судових рішень.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 02.08.2017р. прийнято скаргу ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" на бездіяльність відділу примусового виконання рішень УДВС Головного територіального управління юстиції у Харківській області (вх. № 179) та призначено її до розгляду на "15" серпня 2017 р. о 11:20. Зобов'язано сторони надати до суду: скаржника - докази в обґрунтування неправомірності дій ВДВС; боржника - відзив на скаргу, його документальне та нормативне обґрунтування; відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області - відзив на скаргу, його документальне та нормативне обґрунтування.
14 серпня 2017р. до суду надійшов відзив відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області, в якому зазначається, що постанова про зупинення виконавчого провадження від 14.07.2017р. винесена державним виконавцем у відповідності до вимог чинного законодавства, а саме ст.34 Закону України Про виконавче провадження , яка визначає підстави для зупинення виконавчого провадження, які і були враховані державним виконавцем при прийнятті постанови про зупинення виконавчого провадження від 14.07.2017р.
15 серпня 2017р. до суду надійшов відзив КП ХТС , в якому заперечується проти скарги в повному обсязі та зазначається про те, що наказом Мінрегіонбуду України від 16.06.2017р. № 152 Комунальне підприємство «Харківські теплові мережі» включено до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь в процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії, отже в наявності є всі підстави, визначені у ст.34 Закону України Про виконавче провадження .
Ухвалою суду від 15 серпня 2017 р. розгляд скарги ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" на бездіяльність відділу примусового виконання рішень УДВС Головного територіального управління юстиції у Харківській області (вх. № 179) відкладено на 12 вересня 2017р. о 12:30. Зобов'язано відділ примусового виконання рішень УДВС Головного територіального управління юстиції у Харківській області надати до суду письмові пояснення з приводу правових підстав зупинення вчинення виконавчих дій стосовно стягнення судового збору та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
31.08.2017р. до суду додатково відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області було надано відзив на скаргу, в якому наведено підстави зупинення вчинення виконавчих дій та зазначено, що виходячи з положень ст..34 Закону України Про виконавче провадження зупинення виконавчих проваджень відносно підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, здійснюються не тільки у частині стягнення заборгованості за спожитий газ, використаний станом на 01.07.2016р. для виробництва теплової та електричної енергії, послуг з опалення та постачання гарячої води, а також і по іншим виконавчим провадження, де стягувачами є НАК Нафтобаз України , ДК Газ України , ПАТ Укртрансгаз , постачальники електричної енергії.
При цьому, як зазначив відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області у відзиві (вих. № 17657661/07.01-в/4 від 28.08.2017р.), обмеження щодо зупинення вчинення виконавчих дій у частині стягнення заборгованості за спожитий природний газ, використаний станом на 01.07.2016р. для виробництва теплової та електричної енергії, послуг з опалення та постачання гарячої води (з урахуванням суми неустойки (штрафу, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, крім заборгованості, раніше реструктуризованої (розстроченої та/або відстроченої), у тому числі згідно з рішенням суду, до виконавчих провадження, де стягується заборгованість не за спожитий природний газ, застосовано не може бути.
12.09.2017р. боржником було надано додаткові пояснення до відзиву, в яких наведено додаткові обґрунтування правомірності дії Відділу по зупиненню виконавчого провадження. Зокрема, зазначено, що зупинення виконавчих дій по виконавчих провадженнях стосовно КП "Харківські теплові мережі" здійснюється не тільки в частині стягнення заборгованості за спожитий газ, використаний станом на 01.07.2016 р. для виробництва теплової та електричної енергії, послуг з опалення та постачання гарячої води (з урахуванням суми неустойки (штрафу, пені), інфляційних нарахувань, процентів, річних, нарахованих на заборгованість за спожитий природний газ), зазначене застереження відноситься тільки до виконавчих проваджень по стягненню боргу за природний газ.
Ухвалою суду від 12.09.2017р. розгляд скарги відкладено на 02 листопада 2017р. о 12:00. Зобов'язано відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області надати до суду письмові пояснення з приводу правових підстав зупинення вчинення виконавчих дій стосовно стягнення судового збору та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
В судовому засіданні представник ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" підтримав скаргу в повному обсязі з підстав, викладених у скарзі та поясненнях, просив суд її задовольнити в повному обсязі.
Представник відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області в судовому засіданні проти скарги заперечує в повному обсязі з підстав, викладених у запереченнях. Зокрема, зазначає, що КП Харківські теплові мережі перебуває у Реєстрі теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії (наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 152 від 16.06.2017р.), тому постанова про зупинення виконавчого провадження від 14.07.2017р. винесена державним виконавцем у відповідності до вимог чинного законодавства, а саме на підставі п.10 ч.1 ст.34 Закону України Про виконавче провадження .
Представник боржника в судовому засіданні заперечує проти скарги, з підстав, зазначених у відзивах на скаргу. Зокрема, зазначає, що дії Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Харківській області по зупиненню виконавчого провадження ВП № 17657661 є законними та обґрунтованими.
02.11.2017р. ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" надано до суду пояснення за скаргою, в яких з посиланням на ст.34 Закону України Про виконавче провадження зазначив, що заборгованість боржника за наказом господарського суду Харківської області від 30.03.2007р. № 33/154-06 не підпадає під дію Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії , оскільки позовні вимоги у справі № 33/154-06 задоволено судом частково за невиконання умов договору комісії № 12/03-28 від 02.10.2003р., відповідно до якого позивач (Комітент) уповноважив, а відповідач (Комісіонер) прийняв на себе обов'язок протягом строку дії договору здійснювати діяльність по продажу обумовленої теплової енергії відповідно до умов цього договору в інтересах позивача, від свого імені та за рахунок комітента.
В судовому засіданні 02.11.2017р. оголошено перерву до 10 листопада 2017р. о 12:10 для виготовлення повного тексту судового рішення по справі.
Суд, дослідивши матеріали справи в їх сукупності, вислухавши пояснення учасників судового процесу, вважає скаргу ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" на дії відділу примусового виконання рішень УДВС Головного територіального управління юстиції у Харківській області підлягаючою задоволенню з огляду на наступне.
25.02.2010р. державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень УДВС Головного територіального управління юстиції у Харківській області (далі - Відділ) було відкрите виконавче провадження з виконання наказу господарського суду Харківської області по справі № 33/154-06 про стягнення з боржника на користь Дочірнього підприємства «Газ-тепло» НАК «Нафтогаз України» , правонаступником якого є ДК «Газ України» НАК «Нафтогаз України» , інфляційних в розмірі 408621,33 грн., 3% річних в розмірі 172529,00 грн., 405,45 грн. державного мита, 1,87 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
14.07.2017р. державним виконавцем Відділу було прийнято постанову про зупинення вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні № 17657661 з підстав, передбачених п.10 ч.1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження .
В якості правових підстав зазначено, що боржник - Комунальне підприємство "Харківські теплові мережі", перебуває у Реєстрі теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії суб'єктів господарювання відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії» , тому вчинення виконавчих дій з примусового виконання має бути зупинене на підставі п. 10 ч. 1 ст. 34, ст. 35 Закону України "Про виконавче провадження" до закінчення терміну дії зазначених обставин.
Оскільки зупинення вчинення виконавчих дій з примусового виконання наказу господарського суду Харківської області № 33/154-06 від 30.03.2007р. здійснено головним державним виконавцем Відділу після набрання чинності Закону України "Про виконавче провадження" № 1404-VIII від 02.06.2016р., з урахуванням пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень цього Закону, застосуванню в даному випадку підлягає Закон України "Про виконавче провадження" в редакції від 05.10.2016р.
Даючи оцінку правомірності дій Відділу суд вважає необхідним звернути увагу на наступне.
У відповідності до ч.ч. 1, 2 статті 18 Закону "Про виконавче провадження" державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Державний виконавець здійснює заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом.
30 листопада 2016 року набрав чинності Закон України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" № 1730-VIII від 03 листопада 2016 року, яким внесені відповідні зміни до Закону України "Про виконавче провадження", зокрема доповнено ст.34 Закону України "Про виконавче провадження".
Так, відповідно до пункту 10 частини 1 статті 34 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі включення підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", з виконавчих проваджень, стягувачами за якими є Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", її дочірня компанія "Газ України", Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз", постачальники електричної енергії, а боржниками - підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).
Згідно ч. 4 статті 34 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження з підстави, передбаченої пунктом 10 частини першої цієї статті, зупиняється у частині стягнення заборгованості за спожитий природний газ, використаний станом на 1 липня 2016 року для виробництва теплової та електричної енергії, послуг з опалення та постачання гарячої води (з урахуванням суми неустойки (штрафу, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за спожитий природний газ), крім заборгованості, раніше реструктуризованої (розстроченої та/або відстроченої), у тому числі згідно з рішенням суду.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.06.17 № 152 Комунальне підприємство "Харківські теплові мережі" включене до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії.
Реєстр підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості - державна відкрита, загальнодоступна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про підприємства та організації, які є учасниками процедури врегулювання заборгованості відповідно до цього Закону. Реєстр розміщується на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства (абз. 9 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії").
Суд звертає увагу на те, що Закон України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" №1730-VIII (далі - Закон) визначає комплекс організаційних та економічних заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення; поширюється на відносини із врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії (ст. 2 цього Закону).
Відповідно абз. 5, 8 частини 1 статті 1 цього Закону заборгованістю, що підлягає врегулюванню, є, зокрема, кредиторська заборгованість перед постачальником природного газу теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ, використаний для виробництва теплової та електричної енергії, надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води; постачальник природного газу - Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" та її дочірня компанія "Газ України".
Спожиті енергоносії - спожиті природний газ, електрична енергія (абз. 10 частина 1 статті 1 Закону).
Таким чином, виходячи з аналізу вищезазначених норм, для прийняття рішення про зупинення вчинення виконавчих дій на підставі положень п. 10 ч. 1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження", державний виконавець повинен встановити наступні обставини: чи є стягувачем у виконавчому провадженні НАК "Нафтогаз України", її дочірня компанія "Газ України", ПАТ "Укртрансгаз", постачальники електричної енергії, а боржником - підприємство, що виробляє теплову енергію, транспортує та постачає теплову енергію, надає послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, та підприємство централізованого водопостачання та водовідведення, що надає послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення; чи включено боржника до відповідного реєстру; чи стягується за рішенням суду заборгованість такого боржника за спожитий природний газ, використаний станом на 01.07.2016 р. для виробництва теплової та електричної енергії, послуг з опалення та постачання гарячої води (з урахуванням суми неустойки (штрафу, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за спожитий природний газ) перед постачальником такого природного газу.
Матеріали справи свідчать, що предметом спору у справі № 33/154-06 було стягнення інфляційних в розмірі 408621,33 грн. та 3% річних в розмірі 172529,00 грн., нарахованих на заборгованість за договором комісії № 12/03-28 від 02 жовтня 2003 р., яка виникла не у зв'язку з несвоєчасністю розрахунків КП ХТС за спожитий природний газ, а у зв'язку з несвоєчасністю розрахунків за теплову енергію.
Оскільки вказана заборгованість виникла за поставку теплової енергії, а не за спожитий природний газ чи електричну енергію, як того вимагають норми відповідного Закону, суд вважає, що наявність цього боргу не є підставою для зупинення вчинення виконавчих дій на підставі положень п. 10 ч. 1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" та ч. 4 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження".
До того ж суд зазначає, що дія відповідного Закону стосовно зупинення виконавчих дій не розповсюджується на заборгованість з державного мита (судового збору) та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, стягнення яких відбувається за спірним виконавчим провадженням, і Відділом не надано належних доказів, що ця заборгованість на час зупинення вчинення виконавчих дій була відсутня.
Крім того, суд вважає необхідним звернути увагу на те, що в абз. 2 вказаної постанови про зупинення вчинення виконавчих дій державний виконавець, обґрунтовуючи наявність підстав для зупинення вчинення виконавчих дій, посилається на те, що виконавче провадження з підстави, передбаченої пунктом 10 частини першої цієї статті, зупиняється у частині стягнення заборгованості за спожитий природний газ, використаний станом на 1 липня 2016 року для виробництва теплової та електричної енергії, послуг з опалення та постачання гарячої води (з урахуванням суми неустойки (штрафу, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за спожитий природний газ), крім заборгованості, раніше реструктуризованої (розстроченої та/або відстроченої), у тому числі згідно з рішенням суду. Тобто фактично мотивувальна частина постанови містить посилання на положення частини 4 статті 34 Закону України «Про виконавче провадження» .
Cуд також враховує правову позицію, викладену в постанові Конституційного суду України від 13.12.2012р. у справі №18-рп/2012, в якій зазначено, що зупинення виконавчого провадження та заходів примусового виконання судових рішень полягає у відстроченні виконання судового рішення на певний строк, має відповідати принципу верховенства права та здійснюватися у випадках і на підставі, визначених законом.
Запроваджуючи названий механізм правового регулювання, законодавець установив, що не зупиняється здійснення щодо підприємств паливно-енергетичного комплексу, внесених до Реєстру, виконавчих дій, спрямованих на примусове виконання рішень про виплату заробітної плати, вихідної допомоги, інших виплат (компенсацій), що належать працівнику у зв'язку з трудовими відносинами, відшкодування матеріальної (майнової) шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, стягнення аліментів та рішень про стягнення заборгованості зі сплати внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, яка виникла до 1 січня 2011 року, і заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України (частина третя статті 37 Закону № 606, абзац шостий пункту 3.7 статті 3 Закону № 2711).
Крім того, Конституційний Суд України зазначив про те, що наведений перелік підстав, за яких не зупиняється виконавче провадження, не є вичерпним, оскільки підприємства паливно-енергетичного комплексу, внесені до Реєстру, залишаються суб'єктами господарських, трудових та інших правовідносин, не пов'язаних з розрахунками за енергоносії.
За таких обставин, враховуючи, що заборгованість, яка підлягає стягненню з боржника на підставі рішення господарського суду Харківської області у справі № 33/154-06 виникла не у зв'язку з несвоєчасністю розрахунків останнього за спожитий природний газ, а у зв'язку з несвоєчасністю розрахунків за теплову енергію, то ця заборгованість має бути стягнута у загальному порядку.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що скарга ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" на дії відділу примусового виконання рішень УДВС Головного територіального управління юстиції у Харківській області (вх. № 179) в частині визнання незаконними дій відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області, які полягають у винесенні постанови ВП № 17657661 про зупинення вчинення виконавчих дій від 14.07.2017р. з примусового виконання наказу господарського суду Харківської області від 30.03.2007р. у справі № 33/154-06 та визнання недійсною постанови ВП № 17657661 про зупинення вчинення виконавчих дій від 14.07.2017р. з примусового виконання наказу господарського суду Харківської області від 30.03.2007р. у справі № 33/154-06 є обґрунтованою, правомірною та такою, що підлягає задоволенню.
Що стосується зобов'язання державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області вжити всі заходи для фактичного повного виконання рішення суду у даній справі, суд дійшов висновку, що дана вимога не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Стаття 121-2 Господарського процесуального кодексу України передбачає оскарження дій чи бездіяльності органів Державної виконавчої служби, в той час як предметом скарги є вимога стягувача про зобов'язання посадової особи Відділу (державного виконавця) до вжиття заходів для фактичного повного виконання рішення у даній справі, що не є компетенцією господарського суду у відповідності до вимог вищевказаної статті.
Суд при прийнятті відповідного судового рішення враховує позицію, викладену у пункті 9.13 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 року № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" про те, що за результатами розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявника правомірними і залежно від їх змісту визнає постанову державного виконавця щодо здійснення заходів виконавчого провадження недійсною, або визнає дії чи бездіяльність органу Державної виконавчої служби незаконними, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов'язує орган державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав, або визнає доводи скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.
Отже, у скарзі, поданій в порядку ст. 121-2 ГПК України, може бути заявлено вимогу про зобов'язання здійснити певні виконавчі дії саме орган державної виконавчої служби, а не його посадову особу, і лише в разі, якщо цей орган ухиляється від їх виконання без достатніх підстав з зазначенням які саме певні дії має бути вчинено.
Зважаючи на те, що скарга в цій частині вказаним вимогам не відповідає, за змістом скарги заявлено вимогу про зобов'язання саме посадової особи до вчинення заходів для фактичного повного виконання рішення у даній справі без зазначення конкретних дій, які мають бути вчинені та надання до суду доказів ухилення органу від їх вчинення, суд вважає необхідним в задоволенні скарги в цій частині відмовити.
Керуючись ст.ст.86, 121 2 ГПК України,
УХВАЛИВ:
Скаргу ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" на дії відділу примусового виконання рішень УДВС Головного територіального управління юстиції у Харківській області (вх. № 179) - задовольнити частково.
Визнати незаконними дії відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області, які полягають у винесенні постанови ВП № 17657661 про зупинення вчинення виконавчих дій від 14.07.2017р. з примусового виконання наказу господарського суду Харківської області від 30.03.2007р. у справі № 33/154-06;
Визнати недійсною постанову ВП № 17657661 про зупинення вчинення виконавчих дій від 14.07.2017р. з примусового виконання наказу господарського суду Харківської області від 30.03.2007р. у справі № 33/154-06;
В задоволенні скарги в частині зобов'язання державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області вжити всі заходи для фактичного повного виконання рішення суду у даній справі - відмовити.
Суддя Савченко А.А.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2017 |
Оприлюднено | 12.11.2017 |
Номер документу | 70165108 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Савченко А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні