Рішення
від 13.11.2017 по справі 531/1196/16-ц
КАРЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

13.11.2017

єдиний унікальний номер справи 531/1196/16-ц

номер провадження 2/531/203/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2017 року місто Карлівка

Карлівський районний суд Полтавської області у складі

головуючої судді Лизенко І.В.,

за участі секретаря судового засідання Клименко.,

представника позивача Мосієнко О.І.,

відповідачки ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду цивільну справу за позовом Управління соціального захисту населення Карлівської районної державної адміністрації до ОСОБА_2 про стягнення безпідставно отриманої державної допомоги,

ВСТАНОВИВ:

01.09.2016 позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом, в якому просить суд стягнути з відповідачки 22285,50 грн., які були нею безпідставно отримані з серпня 2009 року по березень 2015 року у виді щомісячної допомоги на дітей одинокій матері. Така допомога призначається та виплачується якщо у свідоцтві про народження дитини запис про батька (матір) проведено в установленому законом порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини, або у разі смерті одного з батьків, які не одержують пенсію в разі втрати гродувальника або соціальну пенсію. Відповідачці було призначено допомогу на дитину ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, так як відомості про батька дитини у свідоцтві про народження записано за вказівкою матері. Однак, встановивши факт батьківства щодо дитини, відповідачка з 13.07.2009 почала отримувати пенсію у разі втрати годувальника на дитину ОСОБА_3, 1999 року народження, про що не повідомила позивача. Внаслдіок цього виникла переплата допомоги, виплата якої мала бути припинена.

В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги, надала пояснення, аналогічні викладеному у позові, доповнивши, що згідно п. 46 Порядку призначення та виплати державної допомоги сім'ям з дітьми (далі Порядок) у разі виникнення обставин, які призводять до припинення виплати допомоги, відповідачка зобов'язана була у десятиденний строк повідомити про це управління. Відповідно до п.49 Порядку виплата допомоги припиняється за рішенням органу, що призначає та виплачує цю допомогу з місяця, що настає після місяця, у якому виникли такі обставини; суми державної допомоги сім'ям з дітьми, виплачені надміру внаслідок неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, які впливають на призначення і виплату державної допомоги стягуються згідно із законом. Відповідачка не повідомила про призначення пенсії на дитину по втраті годувальника, доки не було виявлено при звірці у 2015 році. Добровільно повернути кошти відповідачка відмовилась. Їй також було запропоновано звернутися із заявою на отримання іншої допомоги, з урахуванням якої була б можливість поступово повернути безпідставно отримані кошти, але вона відмовилась.

Відповідачка в судовому засіданні вимоги позову не визнала, оскільки їй не було відомо про необхідність повідомити управлінню той факт, що вона отримує пенсію у разі втрати годувальника. Зараз дитина навчається, продовжує отримувати пенсію у разі втрати годувальника, вона отримує пенсію за віком; має низький дохід, тому не має коштів на повернення отриманої допомоги.

Заслухавши пояснення сторін та дослідивши письмові докази, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Судом встановлено, що 28.04.2005 ОСОБА_2 звернулася до Коростенського РУПСЗН із заявою про призначення їй соціальної допомоги на дитину ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, як одинокій матері (а.с. 7-8, 5). У заявах відповідачки від 28.04.2005, 29.07.2005, 11.06.2007, 15.05.2008 про призначення допомоги її підписом засвідчено, що вона попереджена про припинення виплати соціальної допомоги у разі подання неповних або недостовірних відомостей про доходи та майновий стан сім'ї; у разі змін у складі сім'ї у період виплати допомоги зобов'язалася повідомити про це орган праці та соціального захисту населення.

Отже, зазначеними доказами спростовуються посилання відповідачки про необізнаність щодо її обов'язку повідомити про встановлення факту батьківства та призначення пенсії у разі втрати годувальника.

Так, за період з серпня 2009 року по березень 2015 року ОСОБА_3 було виплачено 22285,50 грн. (а.с. 35).

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.

Згідно зі ст. 22 вказаного Закону одержувачі державної допомоги зобов'язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги. Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно з законом.

Довідка відділу пенсійного забезпечення від 10.03.2015 свідчить, що з 13.07.2009 ОСОБА_2 отримувала пенсію по втраті годувальника на дитину ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с. 33). На підставі такої довідки, розпорядженням від 13.03.2015, припинено виплату допомоги, як одинокій матері ОСОБА_2 - з 01.08.2009 (а.с. 34). Таким чином, виплата допомоги в період з 01.08.2009 по 01.04.2015, в сумі 22285,50 грн., була проведена надміру та отримана відповідачкою без належних підстав.

Посилання відповідачки на низький рівень доходу не спростовують передбаченого Законом обов'язку повернути надміру вилачену допомогу.

Враховуючи вищезазначене, суд вважає можливим стягнути з ОСОБА_2 на користь позивача 22285,50 грн. надмірно виплаченої допомоги.

Згідно з положеннями ст. 88 ЦПК України, з відповідачки на користь держави має бути стягнуто судовий збір у розмірі 640 грн.

На підставі вищевикладеного, відповідно до пункту 13 Порядку затвердженого постановою КМУ від 27 грудня 2001 р., керуючись ст. ст.10, 11, 212-215, 367 ЦПК України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Управління соціального захисту населення Карлівської районної державної адміністрації до ОСОБА_2 про стягнення безпідставно отриманої державної допомоги задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2, РНОКПП НОМЕР_1, на користь Управління соціального захисту населення Карлівської районної державної адміністрації безпідставно отриману державну соціальну допомогу у сумі 22 285 (двадцять дві тисячі двісті вісімдесят п'ять) гривень 50 копійок.

Стягнути з ОСОБА_2, РНОКПП НОМЕР_1, на користь держави судовий збір у сумі 640 (шістсот сорок) гривень.

Рішення може бути оскаржене до апеляційного суду Полтавської області шляхом подання апеляційної скарги через Карлівський районний суд протягом десяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано, або у разі подання апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційним судом, якщо рішення не скасоване.

Суддя І.В. Лизенко

СудКарлівський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення13.11.2017
Оприлюднено13.11.2017
Номер документу70169085
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —531/1196/16-ц

Ухвала від 31.03.2021

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Рішення від 13.11.2017

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Лизенко І. В.

Рішення від 06.11.2017

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Лизенко І. В.

Ухвала від 30.10.2017

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Лизенко І. В.

Рішення від 02.09.2016

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Жмурко П. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні