ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 жовтня 2017 р.Справа №804/5239/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Екоспецтранс , про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ:
15 серпня 2017 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Екоспецтранс (код ЄДРПОУ 33075832), в якому просить суд:
- тимчасово зупинити виробництво (виготовлення) або реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря з порушенням вимог законодавства Товариством з обмеженою відповідальністю Екоспецтранс (юридична адреса: вул.. Іллічівська, 2г, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50007), а саме: на території полігону для складування твердих побутових відходів в районі шахти Валявко-Південна : полігон твердих побутових відходів (технологічні процеси транспортування, укладання, зберігання твердих побутових відходів); дизбар'єр обеззаражування сміттєвозів; на території звалища для складування твердих побутових відходів в районі шахти Батьківщина : звалище твердих побутових відходів (технологічні процеси транспортування, укладання, зберігання твердих побутових відходів); дизбар'єр обеззаражування сміттєвозів; на території звалища для складування твердих побутових відходів в Інгулецькому районі: звалище твердих побутових відходів (технологічні процеси транспортування, укладання, зберігання твердих побутових відходів); дизбар'єр обеззаражування сміттєвозів;
- тимчасово зупинити виробництво (виготовлення) або реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація Товариством з обмеженою відповідальністю Екоспецтранс (юридична адреса: вул. Іллічівська, 2г, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50007) полігону для складання твердих побутових відходів в районі шахти Валявко-Південна , звалища для складування твердих побутових відходів в районі шахти Батьківщина , звалища для складування твердих відходів в Інгулецькому районі без проектної документації з розділом ОВНС, висновку державної екологічної експертизи, без оснащення системи захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтру.
Ухвалою суду від 18 серпня 2017 року адміністративний позов залишено без руху із наданням строку на усунення недоліків позовної заяви до 18 вересня 2017 року.
30 серпня 2017 року на виконання вимог суду представником позивача надано платіжне доручення №443 від 18 серпня 2017 року на суму 1600 грн. та платіжне доручення №444 від 18 серпня 2017 року на суму 1600 грн., у зв'язку із чим ухвалою від 4 вересня відкрито скорочене провадження у справі.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Державною екологічною інспекцією проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ Екоспецтранс , за результатами якої були виявлені порушення природоохоронного законодавства, а саме вимоги статей 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря , статей 28, 29, 51 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , статей 13, 14, 39 Закону України Про екологічну експертизу , статті 35-1 Закону України Про відходи .
Відповідач надав заперечення в яких зазначив, що:
- на полігон ТПВ в районі ш. Валявко-Південна розроблено робочий проект, у якому передбачено облаштування системи збирання фільтрату. Дана система працює на сьогоднішній день. В розділі ОВНС робочого проекту зазначені забруднюючі речовини, які виділяються в результаті розкладання відходів на полігоні. Серед них двоокис вуглецю та метан. Утворення зазначених речовин починається через 3-5 років з моменту завезення відходів на полігон. Станом на 01.09.2017 року компанією ТОВ Кліар Енерджі за договором від 22.02.2017 року №3/02-12 була обладнана та введена в експлуатацію система вилучення біогазу з тіла полігону. Значним фактором ефективності даної системи є виключення втрат шляхом витоків біогазу в атмосферу. Для їх уникнення на полігоні проводиться регулярна пошарова пересилка глиною з подальшим ущільненням. Тому викиди забруднюючих речовин в атмосферу з тіла полігону відсутні;
- на полігоні ТПВ в районі ш. Батьківщина за договором від 31.08.2017 року №7/08-2017 з компанією ТОВ Кліар Енерджі розпочато роботи по бурінню свердловин та обладнання системи вилучення біогазу. На сьогоднішній день поверхня полігону повністю покрита ізоляційним шаром глини для виключення втрат шляхом витоків біогазу в атмосферу. Тому викиди забруднюючих речовин в атмосферу з тіла полігону відсутні. Система по вилученню біогазу включає в себе обладнання системи збирання фільтрату, який відкачується разом з біогазом та відділяється перед газогенератором та накопичується в спеціальних ємкостях. Згідно пункту 32 статті 7 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності , підлягає ліцензуванню діяльність із захоронення побутових відходів. Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 04.04.2017 року №467 Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з захоронення побутових відходів передбачено низку вимог, яким повинні відповідати сучасні полігони. Серед них: дренажні системи для збирання та відведення фільтрату повинні бути обладнані до 1 січня 2019 року; системи збирання та вилучення біогазу - до 1 січня 2020 року. Планом підприємства передбачено почергово обладнати полігони системами вилучення фільтрату та біогазу для приведення їх у відповідність до Ліцензійних умов в визначені строки;
- відповідач неодноразово звертався до УБЖП виконкому Криворізької міської ради щодо оформлення правовстановлюючих документів на полігон ТПВ в Інгулецькому районі, розташований у відвалах ОСОБА_1. У 2016 році на кошти із міського бюджету на замовлення управління благоустрою та житлової політики виконкому Криворізької міської ради була виготовлена технічна документація землеустрою ділянки під полігоном. У 2017 році заплановано отримання Державного акту на право користування земельною ділянкою. Після його одержання заплановано виготовлення проектної документації у встановленому порядку з проходженням відповідних експертиз;
- щоденно на полігони ТПВ вивозиться близько 4,8 тис. м3 побутових відходів, що утворюється населенням міста ОСОБА_2 Ріг. Призупинення діяльності цих об'єктів призведе до утворення стихійних звалищ, переповнення контейнерних майданчиків сміттям, поширення інфекційних хвороб, до екологічної та санітарно-епідеміологічної катастрофи у місті загалом. Планом підприємства передбачено почергово обладнати полігони системами вилучення фільтрату та біогазу для приведення їх у відповідність до Ліцензійних умов в визначені строки.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області в період з 17.07.2017 року по 28.07.2017 року на підставі наказу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області від 17.07.2017 року №680-П та направлення на перевірку від 17.07.2017 року №4-4940-8-3 проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України щодо стану виконання припису Держекоінспекції від 29.06.2016 року №4-4289-8-3, виданого за результатом проведеної в період з 01.06-22.06.2016 року планової перевірки та виконання припису від 10.02.2017 року №4-885-8-3, виданого за результатом проведеної в період з 24.01-06.02.2017 року позапланової перевірки Товариством з обмеженою відповідальністю Екоспецтранс (юридична адреса: вул. Іллічівська, 2г, м. Кривий Ріг. Дніпропетровська область, 50007).
Таким чином, підставою для проведення перевірки була необхідність перевірки стану виконання двох приписів Держекоінспекції від 29.06.2016 року №4-4289-8-3 та від 10.02.2017 року №4-885-8-3.
1. Обґрунтовуючи необхідність вжиття заходів реагування шляхом тимчасового зупинення діяльності відповідача, пов'язаної з експлуатацією джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря з порушенням вимог законодавства, позивач зазначає, що від час перевірки встановлено, що підприємство здійснює свою діяльність на підставі Дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря:
- проммайданчик №1 за адресою вул. Іллічівська, 2Г, м. Кривий Ріг, дозвіл №1211036300-632 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами від 05.09.2012 року терміном дії до 05.09.2017 року, звіт про інвентаризацію викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, зареєстровано листом Держуправління охорони навколишнього природного середовища в Дніпропетровській області вих. №3038/0/2-12 від 27.08.2012 року;
- проммайданчик №1 за адресою вул. Іллічівська, 2Г, м. Кривий Ріг, дозвіл №1211036300-404 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами від 16.08.2016 року, терміном дії необмежений, доповнення до Звіту інвентаризації джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря на проммайданчику №1, зареєстровано листом Департаменту екології та природних ресурсів №3-3070/0/261-16 від 29.06.2016 року;
- проммайданчик №2 за адресою вул. Вартаняна, 2, м. Кривий Ріг, дозвіл №1211037000-423;
- проммайданчик №3 за адресою вул. Жовтонога, 1, м. Кривий Ріг, дозвіл №1211036900-424.
При обстежені полігонів виявлені джерела утворення викидів, які не обліковані в матеріалах інвентаризації джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме:
- на території полігону для складування твердих побутових відходів в районі шахти Валявко-Південна : полігон твердих побутових відходів (технологічні процеси транспортування, укладання, зберігання твердих побутових відходів); дизбар'єр обеззаражування сміттєвозів;
- на території звалища для складування твердих побутових відходів в районі шахти Батьківщина : звалище твердих побутових відходів (технологічні процеси транспортування, укладання, зберігання твердих побутових відходів); дизбар'єр обеззаражування сміттєвозів;
- на території звалища для складування твердих побутових відходів в Інгулецькому районі: звалище твердих побутових відходів (технологічні процеси транспортування, укладання, зберігання твердих побутових відходів); дизбар'єр обеззаражування сміттєвозів.
У зв'язку із відсутністю дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від вищезазначених джерел позивач заявляє про порушення підприємством статей 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря та невиконання пунктів 6, 7, 8 припису №4-885-8-6 від 10.02.2017 року.
Відповідно до частини 5 статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Статтею 12 Закону України Про охорону атмосферного повітря господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
Таким чином, позивач зазначає, що виявлені факти являються грубим порушенням природоохоронного законодавства діяльність пов'язана з експлуатацією джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря з порушенням вимог законодавства ТОВ Екоспецтранс , забороняється законом і підлягає безумовній тимчасовій забороні (зупиненню).
2. Обґрунтовуючи вимогу про вжиття заходів реагування шляхом тимчасового зупинення діяльності відповідача, пов'язаної з експлуатацією полігонів побутових відходів та сміттєзвалищ, позивач зазначає, що під час перевірки встановлено, що ТОВ Екоспецтранс експлуатується звалище твердих побутових відходів в Інгулецькому районі.
На момент перевірки встановлено, що проектна документація з розділом ОВНС та висновок державної екологічної експертизи не отримано, що є порушенням статей 28, 29, 51 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , статей 13, 14, 39 Закону України Про екологічну експертизу та невиконанням пункту 2 припису Держекоінспекції від 10.02.2017 року №4-885-8-3.
Відповідно до статті 51 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища підприємства, діяльність яких пов'язана з шкідливим впливом на навколишнє природне середовище, незалежно від часу введення їх у дію повинні бути обладнані спорудами, устаткуванням і пристроями для очищення викидів і скидів або їх знешкодження, зменшення впливу шкідливих факторів, а також приладами контролю за кількістю і складом забруднюючих речовин та за характеристиками шкідливих факторів.
Згідно зі статтею 13 Закону України Про екологічну експертизу здійснення державної екологічної експертизи є обов'язковим для видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку. Перелік видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, і центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.
Відповідно до п. 11 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження переліку видів діяльності та об'єктів, що становить підвищену екологічну небезпеку від 28.08.2013 року №808, до таких об'єктів відносять об'єкти поводження з побутовими відходами (оброблення, перероблення, утилізація, знешкодження і захоронення).
Статтею 39 Закону України Про екологічну експертизу встановлено, що реалізація проектів і програм чи діяльності без позитивних висновків державної екологічної експертизи забороняється.
Перевіркою встановлено, що звалища твердих побутових відходів в Інгулецькому районі та в районі шахти Батьківщина та території полігон для складування твердих побутових відходів в районі шахти Валявко-Південна не обладнано системами відводу біогазу та фільтрату, що є порушенням статті 35-1 Закону України Про відходи , відповідно до якої забороняється проектування, будівництво та експлуатація полігонів побутових відходів без оснащення системами захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату. Захоронення побутових відходів дозволяється тільки на спеціально обладнаних для цього полігонах/звалищах.
У зв'язку з тим, що виявлені факти являються грубим порушенням природоохоронного законодавства діяльність пов'язана з експлуатацією полігонів побутових відходів ТОВ Екоспецтранс , забороняється законом і підлягає безумовній тимчасовій забороні (зупиненню).
Вирішуючи спір по суті, суд виходить із того, що розглянуті правовідносини регулюються Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 року №877 (далі - Закон №877).
Державний нагляд (контроль) це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до частини 1 статті 6 Закону №877 підставою для здійснення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).
Під час проведення позапланового заходу з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Припис це обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Частиною 7 статті 6 Закону №877 встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Таким чином, законодавець виокремив два окремих способи реалізації заходів реагування:
- звернення з відповідним позовом до адміністративного суду на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства;
- а у разі необхідності вжиття інших заходів реагування складення відповідного припису або іншого розпорядчого документа.
Судом встановлено, що за результатами планової перевірки ТОВ Екоспецтранс складений акт від 01.06.-22.06.2016 року, за результатами перевірки 29.06.2016 року виданий припис №4-4289-8-3.
За результатами позапланової перевірки складений акт від 24.01.-06.02.2017 року, на підставі якого виданий припис №4-885-8-3.
Цей позов пред'явлений на підставі акту позапланової перевірки від 17.07.-28.07.2017 року стану виконання вищевказаних двох приписів.
Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону №877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
З матеріалів справи вбачається, що рішеннями конкурсного комітету Управління житлово-комунального господарства виконкому Криворізької міської ради від 15.10.2008 року, лист від 21.10.2008 року №5936/7, та від 23.07.2007 року, лист від 01.08.2007 року №3084/9, ТОВ Екоспецтранс визначено переможцем конкурсу щодо збирання, вивезення та утилізації твердих побутових, негабаритних відходів в Довгинцівському. Центрально-Міському, Тернівському, Інгулецькому та Дзержинському районах з здійсненням складування у відвалах ОСОБА_1 та на полігонах ТПВ шахти Валявко-Південна та шахти Батьківщина згідно з договорами на експлуатацію з управлінням житлово-комунального господарства виконкому Криворізької міської ради, полігон ТПВ в районі шахти Валявко-Південна за договором №1 від 05.12.2006 року з 2007 року, полігон ТПВ в районі шахти Батьківщина за договором №2 від 05.10.2007 року з 1992 року.
Договором від 22.10.2008 року, укладеним між замовником Управлінням житлово-комунального господарства виконкому міськради та виконавцем ТОВ Екоспецтранс , врегульовані відносини сторін договору по наданню послуг по збиранню, вивезенню та утилізації твердих побутових, негабаритних відходів на території Дзержинського, Інгулецького та Тернівського районів міста ОСОБА_2.
Метою договору є надання послуг на території Дзержинського, Інгулецького та Тернівського районів міста ОСОБА_2, створення мешканцям міста належних умов проживання шляхом якісного надання послуг.
Договором від 10.05.2008 року, укладеним між замовником Управлінням житлово-комунального господарства виконкому міськради та виконавцем ТОВ Екоспецтранс , врегульовані відносини сторін договору по наданню послуг по збиранню, вивезенню та утилізації твердих побутових, негабаритних відходів на території Жовтневого та Саксаганського районів міста ОСОБА_2.
Метою договору є надання послуг на території Жовтневого та Саксаганського районів міста ОСОБА_2, створення мешканцям міста належних умов проживання шляхом якісного надання послуг.
Згідно договору №1 на експлуатацію полігону для складування твердих побутових відходів, в районі шахти Валявко-Південна від 05.12.2006 року, укладеного між замовником Управлінням житлово-комунального господарства виконкому Криворізької міської ради та виконавцем ТОВ Екоспецтранс , виконавцю доручено здійснювати експлуатацію вказаного полігону, комплекс робіт з експлуатації полігону включає приймання розміщення, захоронення твердих побутових відходів на полігоні.
Договором на експлуатацію полігону для складування твердих побутових відходів в районі шахти Батьківшина від 22.10.2008 року №2, укладеним між замовником Управлінням житлово-комунального господарства виконкому Криворізької міської ради та виконавцем ТОВ Екоспецтранс , виконавцю доручено здійснювати експлуатацію вказаного полігону, комплекс робіт з експлуатації полігону включає приймання розміщення, захоронення твердих побутових відходів на полігоні.
Згідно пояснень відповідача:
1) на полігоні ТПВ в районі шахти Валявко-Південна :
- на полігон розроблено робочий проект, у якому передбачено облаштування системи збирання фільтрату та дана система працюючою;
- в розділі ОВНС робочого проекту зазначені забруднюючі речовини, які виділяються в результаті розкладання відходів на полігоні, серед яких визначений двоокис вуглецю та метан. Утворення зазначених речовин починається через 3-5 років з моменту завезення відходів на полігон;
- станом на 01.09.2017 року компанією ТОВ КЛІАР ЕНЕРДЖІ за договором від 22.02.2017 року №3/02-12 була обладнана та введена в експлуатацію система вилучення біогазу з тіла полігону. Значним фактором ефективності даної системи є виключення втрат шляхом витоків біогазу в атмосферу. Для їх уникнення на полігоні проводиться регулярна пошарова пересипка глиною з подальшим ущільненням. Тому викиди забруднюючих речовин в атмосферу з тіла полігону відсутні;
2) на полігоні ТПВ в районі шахта Батьківщина :
- на полігоні за договором від 31.08.2017 року №7/08-2017 з компанією ТОВ КЛІАР ЕНЕРДЖІ розпочато роботи по бурінню свердловин та обладнання системи вилучення біогазу. На сьогоднішній день поверхня полігону повністю покрита ізоляційним шаром глини для виключення втрат шляхом витоків біогазу в атмосферу. Тому викиди забруднюючих речовин в атмосферу з тіла полігону відсутні;
- система по вилученню біогазу включає в себе обладнання системи збирання фільтрату, який відкачується разом з біогазом та відділяється перед газогенератором та накопичується в спеціальних ємкостях;
- згідно пункту 32 статті 7 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності підлягає ліцензуванню діяльність із захоронення побутових відходів;
- постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 04.04.2017 року №467 Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з захоронення побутових відходів передбачено низку вимог, яким повинні відповідати сучасні полігони. Серед них: дренажні системи для збирання та відведення фільтрату повинні бути обладнані до 1 січня 2019 року; системи збирання та вилучення біогазу до 1 січня 2020 року;
- планом підприємства передбачено почергово обладнати полігони системами вилучення фільтрату та біогазу для приведення їх у відповідність до Ліцензійних умов в визначені строки;
3) на полігоні ТПВ в Інгулецькому районі:
- відповідач неодноразово звертався до УБЖП виконкому Криворізької міської ради щодо оформлення правовстановлюючих документів на полігон, розташований у відвалах ОСОБА_1;
- у 2016 році на кошти із міського бюджету на замовлення управління благоустрою та житлової політики виконкому Криворізької міської ради була виготовлена технічна документація землеустрою ділянки під полігоном;
- у 2017 році заплановано отримання Державного акту на право користування земельною ділянкою. Після його одержання заплановано виготовлення проектної документації у встановленому порядку з проходженням відповідних експертиз.
Судом встановлено, що між ТОВ Екоспецтранс та ТОВ Кліар Енерджі укладено договір №7/08-2017 року від 31.08.2017 року на виконання комплексу робіт по дегазації полігону розташованого за адресою: м. Кривий Ріг, Саксаганський район, район шахти Батьківщина , під комплексом робіт по дегазації розуміють сукупність заходів, спрямованих на збір та організований відвід (примусове вилучення) біогазу, що утворюється при анаеробному розкладанні органічної складової твердих побутових відходів з тіла полігону через систему газопроводів і свердловин збору біогазу.
Також, між відповідачем та ТОВ Кліар Енерджі укладено договір №3/02-12 від 22.02.2017 року на виконання комплексу робіт по дегазації полігону розташованого за адресою: м. Кривий Ріг, Центрально-Міський район, район шахти Валявко-Південна та було погоджено сторонами графік виконання робіт.
Таким чином, ТОВ Екоспецтранс забезпечує збирання, вивезення та утилізацію твердих побутових, негабаритних відходів в 5 з 7 районів міста ОСОБА_2 Ріг, в яких проживає близько 1000000 мешканців.
Виконання вказаних послуг та робіт, про тимчасове зупинення яких просить позивач, здійснюється виконавцем як переможцем конкурсу на полігони, щодо заборони експлуатація яких заявлений цей позов.
Відповідно до статті 1 Закону №877 ризик - це ймовірність виникнення негативних наслідків від провадження господарської діяльності та можливий розмір втрат від них, що вимірюється у кількісних та якісних показниках; прийнятний ризик - це соціально, економічно, технічно і політично обґрунтований ризик, який не перевищує гранично допустимого рівня.
Судом не встановлена наявність альтернативного полігону, на який би вивозились тверди побутові відходи та негабаритні відходи з вказаних 5 районів міста, задля забезпечення економічних та санітарних норм міста та його мешканців безпосередньо.
Задоволення позовних вимог про тимчасове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг під час яких здійснюється експлуатація полігонів та звалищ твердих побутових відходів, як джерел утворення викидів забруднюючих речовин, із врахуванням вжиття відповідачем дієвих заходів щодо усунення порушень, що також потребує часу задля підготовки реалізації таких заходів, та відсутністю у відповідача альтернативного полігону для забезпечення вивезення твердих побутових та негабаритних відходів з території 5 районів міста не виключає виникнення наслідків, які будуть більш негативними, ніж мета, задля забезпечення якої заявлений цей позов, у зв'язку із чим суд дійшов висновку що заявлення позовних вимог про зупинення виробництва або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг є не співрозмірним із можливими негативними наслідками, що слідуватимуть за зупиненням таких дій.
Крім того, суд зазначає, що зупиненням виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, а фактично зупиненням збирання, вивезення та утилізації твердих побутових і негабаритних відходів - утворення викидів забруднюючих речовим в атмосферне повітря не зупиниться, оскільки утворення останніх пов'язано із вже наявними на полігонах відходами.
Суд особливо звертає увагу, що позивачем не визначено які саме забруднюючі речовини викидаються в атмосферне повітря та в яких обсягах.
С системного аналізу обставин справи, враховуючи, що відповідачем фактично вживаються дієві заходи задля усунення існуючих порушень, враховуючи непідтвердження позивачем, що зупинення виконання робіт та послуг та експлуатації полігонів призведе до усунення наслідків існуючих порушень, що санітарний, екологічний та природоохоронний ефект від застосування цих заходів реагування буде дорівнювати або перевищить можливі негативні наслідки зупинення збирання, вивезення та утилізації твердих побутових і негабаритних відходів у 5 з 7 районах міста, суд дійшов висновку, що заявлені заходи реагування, які є крайнім заходом впливу до порушника, у розглянутому випадку не можуть бути застосовані.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність беззаперечних підстав для застосування до відповідача заявлених заходів реагування, що є підставою для відмови в задоволенні позовних вимог.
Керуючись статтями 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Екоспецтранс , про застосування заходів реагування - відмовити повністю.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2017 |
Оприлюднено | 14.11.2017 |
Номер документу | 70184581 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні