ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 листопада 2017 року Чернігів Справа № 825/1409/17
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді - Кашпур О.В.,
суддів - Скалозуба Ю.О., Падій В.В.,
за участі секретаря - Андрушко І.М.,
представників позивача - Сальви В.О., Буряк Д.В.,
представника відповідача - Бисикало Т.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт-Лайн Плюс" до Державної фіскальної служби України про зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся з позовом до Державної фіскальної служби України і просить суд зобов'язати ДФСУ зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні № 16 від 16.06.2017, № 17 від 22.06.2017, № 18 від 22.06.2017, № 20 від 29.06.2017, № 21 від 30.06.2017 вирішити питання про розподіл судових витрат.
Свої вимоги мотивує тим, що відмова комісії ДФСУ, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН зареєструвати податкові накладні № 16 від 16.06.2017, № 17 від 22.06.2017, № 18 від 22.06.2017, № 20 від 29.06.2017, № 21 від 30.06.2017, складені ТОВ "Комфорт-Лайн Плюс" по взаємовідносинах із контрагентами, не відповідає чинному законодавству України. Позивач наполягає на тому, що у квитанціях №1 фіскальним органом, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику (пункт 6 Критеріїв містить визначення двох різних критеріїв), ані конкретного переліку документів відповідно до Наказу Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 (пункт 1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеної ступеня ризику).
ТОВ "Комфорт-Лайн Плюс" зазначає, що первинні документи засвідчують факт реального виконання ТОВ "Комфорт-Лайн Плюс" та його контрагентами господарських зобов'язань. Зазначені документи були надані позивачем до ДФС України після зупинення реєстрації податкових накладних позивача. Позивач вважає, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчуюсь факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено. Враховуючи наведене, позивач вважає, що порушено його права та просить задовольнити його вимоги.
В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав, просив в їх задоволенні відмовити, пояснив, що ТОВ "Комфорт-Лайн Плюс" до повідомлення №5 від 11.07.2017 до податкової накладної №16 від 16.06.2017, №1 від 11.07.2017 до податкової накладної №17 від 22.06.2017, №3 від 11.07.2017 до податкової накладної №18 від 22.06.2017, №2 від 11.07.2017 до податкової накладної №20 від 29.06.2017, №4 від 11.07.2017 до податкової накладної №21 від 30.06.2017 було надано лише видаткові накладні на отримання ТМЦ та рахунок на оплату придбаних ТМЦ: документів, що підтверджують формування податкових зобов'язань надано не було. Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, у зв'язку з наданням платником податків документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкових накладних. Враховуючи вище викладене, Державна фіскальна служба України повністю не визнає позовних вимог, вважає, що позов є безпідставним та необґрунтованим, а тому просить відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного:
Встановлено, що ТОВ "Комфорт-Лайн Плюс" призупинено в автоматичному режимі реєстрацію податкових накладних відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України:
№16 від 16.06.2017 по операціях з контрагентом ТОВ УКРАЇНСЬКІ ТЕХНОЛОГІЇ МАШИНОБУДУВАННЯ , обсяг продажу 70.8 тис.грн., ПДВ - 14,1 тис.грн.;
№17 від 22.06.2017 по операціях з контрагентом ТОВ "БУДЕНЕРГОМОНТАЖ", обсяг продажу 15,7 тис.грн., ПДВ - 3,1 тис.грн.;
№18 від 22.06.2017 по операціях з контрагентом КОРПОРАЦІЯ "УКРТРАНСБУД", обсяг продажу 102,5 тис.грн.. ПДВ - 20,5 тис.грн.;
№20 від 29.06.2017 по операціях з контрагентом ТОВ "БК КБР", обсяг продажу 38,9 тис.грн., ПДВ - 7,8 тис.грн.;
№21 від 30.06.2017 по операціях з контрагентом КОРПОРАЦІЯ "УКРТРАНСБУД", обсяг продажу 28.3 тис.грн., ПДВ - 5,7 тис.грн., про що зазначено в квитанціях № 1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 17-21).
Позивачем після отримання квитанцій № 1 про призупинення реєстрації податкових накладних, було надіслано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених податкових накладних:
№5 від 11.07.2017 до ПН №16 від 16.06.2017;
№1 від 11.07.2017 до ПН №17 від 22.06.2017;
№3 від 11.07.2017 до ПН №18 від 22.06.2017;
№2 від 11.07.2017 до ПН №20 від 29.06.2017;
№4 від 11.07.217 до ПН №21 від 30.06.2017 (а.с. 22-26).
До повідомлення №5 від 11.07.2017, №1 від 11.07.2017, №3 від 11.07.2017, №2 від 11.07.2017, №4 від 11.07.2017 ТОВ Комфорт-Лайн Плюс було надано первинні бухгалтерські документи, що підтверджують взаємовідносини позивача з ТОВ УКРАЇНСЬКІ ТЕХНОЛОГІЇ МАШИНОБУДУВАННЯ , ТОВ "БУДЕНЕРГОМОНТАЖ", КОРПОРАЦІЯ "УКРТРАНСБУД", ТОВ "БК КБР".
Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були прийняті рішення від № 5716/39446558, № 5940/39446558, №5943/39446558, № 5720/39446558, № 5811/39446558 від 18.07.2017 про відмову в реєстрації ПН № 16 від 16.06.2017, № 17 від 22.06.2017, № 18 від 22.06.2017, № 20 від 29.06.2017, № 21 від 30.06.2017, у зв'язку наданням платником податків документів, складених з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкових накладних (а.с. 27-31).
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Так, спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу, є Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).
Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1. статті 185 ПК України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
У свою чергу, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1. статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1. статті 188 ПК України).
Пунктом 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
За приписами пункту 74.2. статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3. статті 74 ПК України).
У відповідності до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10. статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3. і 200-1.9. статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16. статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).
Аналогічні норми містяться і у підпункті 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2. статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як вбачається зі змісту Квитанцій № 1, контролюючим органом було сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 3925, 4411, 7320, 7610, 8301, 8302, 8537.
Водночас, у вищевказаних Квитанціях фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Разом з тим, фіскальним органом, в порушення підпункту 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 ПК України, не вказано у Квитанціях № 1 конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом № 567.
Так, наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621 (далі - Наказ № 567) містить у собі пункт 4 наступного змісту: "Державній фіскальній службі України: до 25 червня 2017 року здійснити аналіз ефективності застосування Критеріїв оцінки та у п'ятиденний строк надати пропозиції Міністерству фінансів України стосовно їх удосконалення; щокварталу до п'ятого числа першого місяця наступного кварталу надавати пропозиції Міністерству фінансів України для удосконалення Критеріїв оцінки".
Натомість, Критерії оцінки ступеня ризиків Наказу № 567 містить пункт 4 наступного змісту: "Інформація за встановленою формою подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами. ДФС постійно розміщує на офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку, якими може подаватися інформація за встановленою формою".
У свою чергу, у відповідності до підпункту 201.16.2. пункту 201.16. статті 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1. цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2. цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3. пункту 201.16. статті 201 ПК України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2. ПК України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2. ПК України.
Як вбачається з матеріалів справи, 11.07.2017 у порядку, визначеному підпунктом 201.16.2. пункту 201.16. статті 201 ПК України, подано до відповідача повідомлення №№ 1, 2, 3, 4, 5 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК.
Також, до вищевказаного повідомлення ТОВ Комфорт-Лайн Плюс були додані документи щодо підтвердження реальності вчинення господарських операцій, по яким виписано податкові накладні № 16 від 16.06.2017, № 17 від 22.06.2017, № 18 від 22.06.2017, № 20 від 29.06.2017, № 21 від 30.06.2017.
А саме, договори поставки № я200417-ВП1 від 20.04.2017 з ТОВ УКРАЇНСЬКІ ТЕХНОЛОГІЇ МАШИНОБУДУВАННЯ , № 190816-ВП1 від 19.08.2016 з КОРПОРАЦІЄЮ "УКРТРАНСБУД", № я050117-ВП1 від 05.01.2017 з ТОВ "БУДЕНЕРГОМОНТАЖ", № 290617-1 від 29.06.2017.
До договорів поставки позивачем також було надано рахунки фактури № СФ-0000087 від 27.06.2017, СФ-0000082 від 19.06.2017, № СФ-0000083 від 22.06.2017, №СФ-0000067 від 26.05.2017, № СФ-0000039 від 05.04.2017 і видаткові накладні № РН-0000071 від 17.07.2017, РН-0000079 від 19.07.2017; № РН-0000073 від 17.07.2017, № РН-0000077 від 17.07.2017, № РН-0000068 від 30.06.2017.
Крім того, товарно-транспортні-накладні № РН-0000071 від 17.07.2017, №РН0000079 від 19.07.2017, № РН-0000073 від 17.07.2017, № РН-0000077 від 17.07.2017, №РН-0000068 від 30.06.2017 та платіжні доручення № 133 від 29.06.2017, № 1 від 22.06.2017, № 7090 від 19.07.2017, № 1197 від 22.06.2017, № 1037 від 02.06.2017, № 1078 від 09.06.2017, № 4 від 16.06.2017, № 1257 від 06.07.2017, № 5379 від 06.04.2017, № 6759 від 30.06.2017 (а.с. 50-59, 161-167, 178-185, 194-199, 208-212 Т.1)
Виконання ТОВ Комфорт-Лайн Плюс своїх договірних зобов'язань перед замовниками продукції підтверджується також договорами з третіми особами, у відносинах з якими, позивач виступав замовником (а.с. 61-160, 169-177, 187-193, 201-207, 214-219).
Разом з тим, Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, незважаючи на вищевказані повідомлення ТОВ Комфорт-Лайн Плюс та додані до них документи, підтверджуючі факти, викладені у повідомленнях, були прийняті рішення № 5716/39446558, №5940/39446558, № 5943/39446558, № 5720/39446558, № 5811/39446558 від 18.07.2017 про відмову в реєстрації ПН № 16 від 16.06.2017, № 17 від 22.06.2017, № 18 від 22.06.2017, № 20 від 29.06.2017, № 21 від 30.06.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Водночас, з детального аналізу прийнятих Комісією рішень вбачається, що останні не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містять загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування.
Проте, в рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
У свою чергу, абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" (далі - Постанова № 190) передбачено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з абзацом 2 Постанови № 190 підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16. статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Таким чином, рішення Комісії повинні містити чіткі підстави для відмови в реєстрації податкових накладних, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування", або "надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування".
Проте, оскаржувані рішення не містять чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.
Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено.
При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складаються податкові накладні/розрахунки коригування.
Таким чином, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність у позивача, передбачених чинним законодавством України, документів, які свідчать про реальність проведення господарських операцій між позивачем та ТОВ УКРАЇНСЬКІ ТЕХНОЛОГІЇ МАШИНОБУДУВАННЯ , ТОВ "БУДЕНЕРГОМОНТАЖ", КОРПОРАЦІЯ "УКРТРАНСБУД", ТОВ "БК КБР", та на те, що такі документи були надані ТОВ Комфорт-Лайн Плюс контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних № 16 від 16.06.2017, № 17 від 22.06.2017, № 18 від 22.06.2017, № 20 від 29.06.2017, № 21 від 30.06.2017.
Аналогічну правову позицію висловив і Вищий адміністративний суд України у постанові від 15.07.2015 (справа № К/800/62702/14) та в ухвалі від 16.03.2016 (справа № К/800/63884/14).
Враховуючи наведені обставини, суд приходить до висновку про протиправність рішень комісії ДФС України про відмову в реєстрації податкових накладних № 5716/39446558, № 5940/39446558, № 5943/39446558, № 5720/39446558, № 5811/39446558 від 18.07.2017, однак в прохальній частині позовної заяви ТОВ Комфорт Лайн Плюс не звертається до суду з вимогами про визнання протиправними та скасування цих рішень відповідача.
У свою чергу, у відповідності до частини 2 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Згідно частини 1 статті 2 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Завдання судочинства досягаються шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Ці вимоги закріплюють у національному законодавстві положення статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950, ратифікованої Законом України від 17.07.1997, відповідно до якої кожному гарантується право на справедливий судовий розгляд. Кожен при вирішенні питання щодо його цивільних прав та обов'язків має право на справедливий і відкритий розгляд упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.
А тому, з метою повного захисту прав, свобод та інтересів позивача, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог і визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 5716/39446558, № 5940/39446558, № 5943/39446558, № 5720/39446558, № 5811/39446558 від 18.07.2017.
Враховуючи те, що відмова ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправною, тому суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог ТОВ Комфорт-Лайн Плюс про зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних № 16 від 16.06.2017, № 17 від 22.06.2017, № 18 від 22.06.2017, № 20 від 29.06.2017, № 21 від 30.06.2017.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На думку суду позивачем доведено ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, а відповідачем не доведена правомірність своїх дій.
Враховуючи все викладене вище, колегія судів вважає, що відмова ДФС України зареєструвати податкові накладні № 16 від 16.06.2017, № 17 від 22.06.2017, № 18 від 22.06.2017, № 20 від 29.06.2017, № 21 від 30.06.2017 є неправомірною, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 5716/39446558, № № 5940/39446558, № 5943/39446558, № 5720/39446558, № 5811/39446558 від 18.07.2017.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 16 від 16.06.2017, № 17 від 22.06.2017, № 18 від 22.06.2017, № 20 від 29.06.2017, № 21 від 30.06.2017.
Присудити здійснені Товариством з обмеженою відповідальністю "Комфорт-Лайн Плюс" (код ЄДРПОУ 39446558) судові витрати в розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби (04053 м. Київ-53, Львівська площа, 8 код ЄДРПОУ 39392197).
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Головуюча суддя О.В. Кашпур
Судді Ю.О. Скалозуб
В.В. Падій
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2017 |
Оприлюднено | 14.11.2017 |
Номер документу | 70185850 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Олена Анатоліївна
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Кашпур О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні