ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
08.11.2017 Справа № 904/7374/17
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СІТІСЕРВІС-КР", м. Кривий Ріг
до Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕТМАСТЕР", м. Кривий Ріг
про стягнення заборгованості за спожиті житлово-комунальні послуги у розмірі 9 007,29 грн.
Головуючий колегії ОСОБА_1
Судді Панна С.П.
ОСОБА_2
секретар судового засідання Сирота М.О.
Представники:
від позивача: ОСОБА_3, представник за довіреністю № б/ від 25.05.2017
від відповідача: ОСОБА_4, представник за довіреністю № 1 від 01.03.2017
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "СІТІСЕРВІС-КР" (далі - позивач) звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕТМАСТЕР" (далі - відповідач) про стягнення заборгованості у розмірі 9 007,29 гривень.
Позовні вимоги обґрунтовані не здійсненням оплати відповідачем за надані відповідачем житлово-комунальні послуги за період з 01.01.2015 по 01.07.2017 за адресою: вул. Соборності (колишня Косіора), буд. 4, м. Кривий Ріг, у розмірі 9007,29 гривень.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 18.07.2017 порушено провадження у справі № 904/7374/17, розгляд справи призначений на 03.08.2017.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 03.08.2017 відкладено розгляд справи на 12.09.2017.
12.09.2017 до суду надійшли:
- від позивача пояснення та документи на підтвердження факту надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій: копії первинної документації (наряди завдання та акти виконаних робіт), копії актів здачі-прийомки виконаних робіт, копії актів надання послуг підрядними організаціями, копії актів проведення дератизації та дезінсекції;
- від відповідача відзив на позовну заяву, додаткові пояснення до відзиву та клопотання про долучення до матеріалів справи копії акту обстеження від 16.03.2017.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 12.09.2017 продовжено строк розгляду спору до 03.10.2017 включно, судовий розгляд справи відкладено на 02.10.2017.
02.10.2017 до суду надійшли:
- від позивача додаткові пояснення щодо відсутності договору та підтвердження факту надання послуг;
- від відповідача додаткові пояснення по справі.
Ухвалою суду від 02.10.2017 призначено колегіальний розгляд справи, передано матеріали справи для визначення складу колегії.
Протоколом автоматичного визначення складу колегії суддів від 05.10.2017 визначено колегію у складі: головуючий суддя - Петренко Н.Е., судді - Манько Г.В., Панна С.П.
Ухвалою суду від 05.10.2017 справу прийнято до розгляду колегією суддів та призначено її розгляд на 01.11.2017.
01.11.2017 від позивача надійшли додаткові пояснення по справі та наступні документи:
- копія акту прийняття-передачі об'єкта в управління з управління (балансу);
- копія запиту начальнику Управління благоустрою та житлової політики;
- копія листа-відповіді Управління благоустрою та житлової політики виконкому Криворізької міської ради;
- копія рішення Господарського суду Дніпропетровської області по справі №904/4611/17;
- копія рішення Господарського суду Дніпропетровської області по справі №904/8912/16.
В судовому засіданні оголошено перерву до 08.11.2017.
08.11.2017 у судовому засіданні повноважний представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив суд їх задовольнити.
Повноважний представник відповідача позовні вимоги не визнав, посилаючись на їх недоведеність, надав суду додаткові письмові пояснення, а також акт щодо звіряння копій та оригіналів первинної документації від 06.11.2017.
У судовому засіданні 08.11.2017 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи повноважних представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що 27.12.2013 між позивачем та Управлінням благоустрою та житлової політики виконкому Криворізької міської ради було укладено Договір про надання послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків і споруд у Дзержинському районі.
З 01.01.2015 позивач надає послуги з утримання будинків, споруд або групи будинків і споруд та об'єктів благоустрою, що розташовані на прибудинкових територіях Дзержинського району м. Кривого Рогу, в тому числі і будинку 4 по вул. Соборності, що підтверджується також актом прийняття - передачі об'єкта в управління з управління (балансу) (т.2 а.с.142-144).
Відповідач є власником приміщення № 38, загальною площею 204,1 м 2 , у будинку 4 по вул. Соборності у м. Кривому Розі.
У період з 01.01.2015 по 01.07.2017 позивачем було надано відповідачеві послуги з утримання будинку, споруд та прибудинкової території, однак відповідачем сплачено за отримані послуги не було, внаслідок чого у відповідача перед позивачем утворилася заборгованість у розмірі 9 007,29 грн.
Нарахування за надані житлово-комунальні послуги проводилося на підставі:
- Закону України «Про житлово-комунальні послуги» ;
- Постанови Кабінету Міністрів України №869 від 01.06.2011 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» , де зазначено, що тариф на послуги розраховується окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні надаватися для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням переліку інших послуг. Калькуляційною одиницею є 1 кв. метр загальної площі будинку, що перебуває у власності або наймі фізичної чи юридичної особи;
- рішення виконавчого комітету Криворізької міської ради №435 від 27.12.2011, в якому визначено перелік робіт на виконання послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкової території, періодичність та строки їх виконання, механізм проведення перерахунків. Крім того, рішенням встановлено, що тарифи на послуги для власників (орендарів) нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках) визначаються окремо по кожному будинку на рівні, встановленому для населення міста;
- рішення виконавчого комітету Криворізької міської ради №419 від 14.12.2011 - встановлює розмір тарифу на послугу з утримання будинків, споруд та прибудинкової території для населення Дзержинського району м. Кривого Рогу по кожному будинку окремо;
- наказу Держкомітету України з питань житлово-комунального господарства №76 від 17.05.2005 "Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій";
- наказу Держкомітету України з питань житлово-комунального господарства №150 від 10.08.2004 "Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд".
22.09.2016 позивачем направлено відповідачу претензію № 16 з доданими рахунками за спожиті послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Однак 09.12.2016 лист було повернуто позивачу у зв'язку із закінченням терміну зберігання.
Також позивач наголошує, що у своїй діяльності щодо надання послуг з утримання будинку, споруд та прибудинкової території він не повинен погоджувати зі споживачам види та обсяг робіт, їх періодичність тощо, оскільки Типовий перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 № 529 та продубльовано у рішеннях виконкому Криворізької міської ради. Складові послуг, їх періодичність та порядок надання споживачам детально розшифровуються в Наказі Держкомітету України з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17.05.2005 Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій та в Наказі Держкомітету України з питань житлово-комунального господарства № 150 від 10.08.2004 Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків та споруд . Вказує, що дані житлово-комунальні послуги надавались всьому будинку 4 по вул. Соборності у м. Кривому Розі, а не конкретному споживачу, тому всі співвласники житлових і нежитлових приміщень несуть солідарну участь в оплаті за надані послуги залежно від своєї частки у майні будинку.
Враховуючи вищевикладене, позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість за спожиті послуги у розмірі 9 007 грн. 29 коп.
Відповідач скористався наданим йому правом на судовий захист, надав відзив на позов з додатковими поясненнями, у яких зазначив, що вважає позовні вимоги безпідставними та невмотивованими у зв'язку з наступним.
По-перше, між сторонами відсутні договірні відносини, які є основною надання житлово-комунальних послуг. Так, в лютому 2015 року позивачем було надіслано відповідачу проект договору про надання житлово-комунальних послуг у вигляді заповненої копії Типового договору, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 №529. Однак з урахуванням місцезнаходження нежитлового приміщення відповідача у підвальному поверсі перелік послуг, вказаних у Типовому договорі, не відповідав тим, які відповідач споживає. Через це відповідачем 09.02.2015 було надіслано листа позивачеві з пропозицією переглянути умови договору та надіслати уточнену редакцію договору. Проте 17.02.2015 позивач отримав відповідь від відповідача з відмовою у перегляді. Таким чином, договір укладено не було.
По-друге, вважає, що позивачем не надано жодного доказу на підтвердження надання відповідачу житлово-комунальних послуг. Відповідач стверджує, що оскільки ТОВ «Метмастер» знаходиться у підвальному нежитловому приміщенні, воно має окремий вхід знадвору, в ньому відсутні системи теплопостачання, а система освітлення встановлена ним самостійно, також там не передбачена наявність вентиляційних систем, і вони були встановлені відповідачем за власні кошти. Тому таких послуг, як обслуговування систем водопостачання та водовідведення, централізованого опалення, освітлення придомової території, обслуговування крівлі, ліфту, нарахування заробітної плати прибиральницям тощо, відповідач не потребує. Натомість у нього в штаті знаходиться працівник, відповідальний за утримання приміщення за адресою: вул. Соборності, 4/38, м. Кривий Ріг, утримання в працюючому стані вентиляційних каналів, обов'язки із проведення дезінфекції, дератизації та прибирання прибудинкової території. На підтвердження даного факту надав наказ №43/1-к від 10.07.2015 про доручення майстру з ремонту ОСОБА_5 виконувати роботи, пов'язані з ремонтом та утриманням приміщення, вентиляційних комунікацій, а також наказ №29/1-к від 01.02.2014 про доручення комірнику ОСОБА_6 виконувати роботи з утримання, прибирання приміщення підвалу та прилеглої території, проведення дезінфекції та дератизації приміщення.
По-третє , відповідач не погоджується із сумою боргу за прибирання прибудинкової території, оскільки вважає, що згідно Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17.05.2005 прибудинкова територія - це територія навколо багатоквартирного будинку, визначена актом на право власності чи користування земельною ділянкою і призначена для обслуговування багатоквартирного будинку. А так як позивач не надав такий акт суду, вважає, що відсутні підстави для надання послуг з прибирання прибудинкової території та заявлення позовних вимог про стягнення плати за ці послуги.
У задоволенні позову просив відмовити.
Дослідивши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення повноважних представників сторін, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки визначає Закон України "Про житлово-комунальні послуги".
Суб'єктами цього Закону є органи виконавчої влади, місцевого cамоврядування, виробники, виконавці та споживачі житлово-комунальних послуг, а також власники приміщень або будинків та балансоутримувачі, які залежно від цивільно-правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником послуг (ст. 1, ч. 2 ст. 3, ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги").
У статті 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначено, що житлово-комунальні послуги є результатом господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.
Залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на:
1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо);
2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо);
3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо);
4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо) (стаття 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги").
У відповідності до пункту 1 статті 4 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" законодавство України у сфері житлово-комунальних послуг базується на Конституції України і складається з нормативно-правових актів у галузі цивільного, житлового законодавства, цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у даній сфері.
Згідно із частиною 1 статті 1 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) особисті немайнові та майнові відносини (цивільні відносини), засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників, регулюються цивільним законодавством.
Пунктом 1 частини 2 статті 11 ЦК України передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов'язків є, зокрема, договори та інші правочини.
Відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах (ст. 19 Закону України Про житлово-комунальні послуги ).
У цьому Законі термін споживач вживається в такому значенні: фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу.
Відповідно до статті 20 цього Закону Споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору та оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
Згідно зі статті 21 вищевказаного Закону Виконавець зобов'язаний підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором; утримувати в належному технічному стані, здійснювати технічне обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових мереж, вживати заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій, усунення порушень якості послуг у терміни, встановлені договором та/або законодавством.
Враховуючи наведені норми чинного законодавства, суд погоджується із твердженням Позивача про те, що законодавством передбачений двосторонній обов'язок щодо укладення договору про надання житлово-комунальних послуг, у зв'язку з чим у разі відмови на оплату таких послуг споживачем з посиланням на відсутність договору такі заперечення не повинні братися до у ваги, оскільки споживачі зобов'язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними.
Даний висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду України, яку викладено в постанові цього Суду №6-59цс13 від 30.10.2013 року.
Проте, у разі неукладення сторонами договору про надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території позивач повинен довести надання таких послуг.
Згідно частини 1 статті 16 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" порядок надання житлово-комунальних послуг, їх якісні та кількісні показники мають відповідати умовам договору та вимогам законодавства.
На підтвердження надання житлово-комунальних послуг за адресою: вул. Соборності, буд. 4, м. Кривий Ріг за період з 01.01.2015 по 01.07.2017 позивачем надані картки фактичної собівартості утримання будинку, рахунки на оплату наданих послуг, інформаційні довідки по нарахуванням за надані послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для нежитлового приміщення за адресою: вул. Соборності, буд. 4, прим. 38, копії первинної документації (наряди завдання та акти виконаних робіт), актів здачі-прийомки виконаних робіт, актів надання послуг підрядними організаціями, актів проведення дератизації та дезінсекції (т. 1 а.с. 13-65, 127-250, т.2 а.с. 1-94).
На підтвердження того, які саме послуги було надано та включено в рахунок позивачем надано помісячну інформацію про витрати на утримання житлового будинку, в якій відображаються всі послуги, які було фактично виконано, та за які відповідачу було здійснено нарахування.
Складові послуг, їх періодичність та порядок надання споживачам, детально розшифровуються в наказі Держкомітету України з питань житлово-комунального господарства №76 від 17.05.2005 та в наказі Держкомітету України з питань житлово-комунального господарства №150 від 10.08.2004 "Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд".
Згідно пункту 2 статті 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" органи місцевого самоврядування встановлюють ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги.
Як зазначив позивач, нарахування заявленої до стягнення суми вартості послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території ним здійснено виходячи з площі належного відповідачу приміщення та тарифу, встановленого рішеннями Криворізької міської ради №419 від 14.12.2011 "Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій для населення Дзержинського району м. Кривого Рогу" та №435 від 27.12.2011 "Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для власників (орендарів) нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках) у м. Кривому Розі".
Рішенням Криворізької міської ради №435 від 27.12.2011 "Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для власників (орендарів) нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках) у м. Кривому Розі" встановлено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для власників (орендарів) нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках) окремо по кожному будинку на рівні, встановленому для населення (п. 1.1). Пунктом 2 зазначеного рішення управителів житлових будинків зобов'язано здійснювати перерахунки за ненадані або надані не в повному обсязі послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Відповідно до вказаних рішень здійснюється нарахування вартості наданих послуг споживачам, в тому числі і відповідачеві.
Так, позивачем здійснено розрахунок наданих відповідачеві послуг із розрахунку площі, яку займає відповідач та виставлено останньому рахунки на оплату: №189 від 30.10.2015 на суму 2525,94 грн., №187 від 30.11.2015 на суму 108,89 грн., №195 від 31.12.2015 на суму 425,96 грн., №164 від 29.01.2016 на суму 420,55 грн., №176 від 29.02.2016 на суму 216,77 грн., №181 від 31.03.2016 на суму 288,70 грн., №186 від 29.04.2016 на суму 157,32 грн., №196 від 31.05.2016 на суму 207,49 грн., №187 від 30.06.2016 на суму 117,46 грн., №180 від 29.07.2016 на суму 411,12 грн., №181 від 31.08.2016 на суму 408,47 грн., №188 від 30.09.2016 на суму 360,38 грн., №188 від 31.10.2016 на суму 383,93 грн., №187 від 30.11.2016 на суму 380,44 грн., №187 від 31.12.2016 на суму 288,31 грн., №163 від 31.01.2017 на суму 379,44 грн., №171 від 28.02.2017 на суму 379,59 грн., №172 від 31.03.2017 на суму 386,22 грн., №173 від 30.04.2017 на суму 349,73 грн., №173 від 31.05.2017 на суму 305,76 грн., №179 від 504,82 грн., а всього на суму 9007,29 грн. (т.1 а.с. 45-65)
Згідно із п. 26 Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту автомобільних транспортних засобів, затверджених наказом Мінтрансу України від 11.11.2002 №792, рахунок є одним із розрахункових документів, які засвідчують факт надання послуги. А згідно з п. 4.2 Тимчасового порядку розгляду заявок на виконання статистичних робіт та надання органами державної статистики послуг на платній основі і встановлення вартості статистичних робіт та послуг, що оплачуються за рахунок замовників, затвердженого наказом Держкомстату України від 04.08.99 №281, виконання робіт та надання послуг оформлюються актом про здавання-приймання статистичної продукції або шляхом виписування рахунка-фактури.
Затвердженої форми рахунка-фактури немає, тому він може складатись у довільній формі.
Однак, п. 201.1 Податкового кодексу України передбачено, що право на податковий кредит без ПН дає також "готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця". Оскільки в даному випадку рахунок підтверджує факт надання послуги, то він є первинним документом, а тому крім зазначених у п. 201.11 ПК України обов'язкових реквізитів, рахунок повинен мати: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Надані позивачем рахунки відповідають вищенаведеним вимогам, а зміст послуг, які надавалися у звітному періоді розшифровані в інформаційних довідках по нарахуванням за надані послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для нежитлового приміщення за адресою: вул. Соборності, 4, прим.38 у м. Кривому Розі (т. 1 а.с.127-129).
Крім того, Позивач вказує на те, що помісячна інформація про виконані роботи із зазначенням назви послуги, об'ємів та вартості робіт опублікована на сайті Криворізького ресурсного центру (http://krogerc.info/ua/komgosp/detail/109180350000.html), який є офіційним інформаційним ресурсом м. Кривого Рогу.
Щодо якості наданих житлово-комунальних послуг, то відповідно до частини 1 статті 18 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.
Оскільки за весь період з 2015 по 2017 роки від відповідача звернень з приводу неналежної якості або неповноти наданих послуг до позивача не надходило, суд приходить до висновку, що послуги відповідачеві надавалися належної якості.
Щодо заперечень відповідача про те, що деякі із послуг, за які нараховувалася плата, ним не споживаються, суд зазначає наступне.
Пунктом 5 частини 3 статті 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" на споживача комунальних послуг покладено обов'язок оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
Згідно статті 1 Закону України "Про відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне внесення плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудинкових територій", суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують нежилі будинки і приміщення, належні їм на праві власності або орендовані ними на підставі договору, для провадження цієї діяльності сплачують комунальні послуги за тарифами, які у встановленому законодавством порядку відшкодовують повну вартість їх надання та пропорційну частку витрат на утримання прибудинкової території.
Таким чином, відповідач, оскільки є власником нежилого приміщення №38, розташованого в будинку № 4 по вул. Соборності в м. Кривому Розі, на підставі вимог вищенаведених Законів зобов'язаний сплачувати послуги з утримання будинку та прибудинкової території.
При цьому колегія суддів звертає увагу, що послуги надаються відповідачу не з утримання належного йому на праві власності нежитлового приміщення, а з утримання жилого будинку в цілому та прибудинкової території, і відповідач зобов'язаний пропорційно займаній площі відшкодовувати витрати позивача на ці послуги.
Надання позивачем послуг з утримання будинку та прибудинкової території підтверджується наданими позивачем щомісячними інформаційними картками про витрати на утримання будинку та первинною документацією (наряди завдання, акти виконаних робіт), актами здачі-прийомки виконаних робіт, актами надання послуг підрядними організаціями, проведення дератизації та дезінсекції.
Відповідно до частини 2 статті 530 Цивільного кодексу України, якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.
22.09.2016 позивачем направлено відповідачу претензію № 16 з доданими рахунками за спожиті послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, однак 09.12.2016 лист повернувся позивачу у зв'язку із закінченням терміну зберігання.
Відповідно до частини 1 статті 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно з частиною 1 статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Статтею 34 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Оскільки відповідачем не доведено належними доказами того, що надані позивачем послуги позивачем не надавалися, з урахуванням того, що строк оплати наданих послуг є таким, що настав, доказів оплати заборгованості у розмірі 9 007,29 грн. відповідач не надав, суд приходить до висновку про необхідність стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості за надані послуги з утримання будинку та прибудинкової території, а отже позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Враховуючи вищезазначені норми чинного законодавства України та обставини справи, господарський суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими та доведеними, у зв'язку з чим вони підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на Відповідача.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 1, 4, 28, 32-34, 43, 44, 49, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕТМАСТЕР" (50095, м. Кривий Ріг, вул. Соборності, 4/38, ідентифікаційний код 33873096) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СІТІСЕРВІС-КР" (50008, м. Кривий Ріг, вул. Генерала Радієвського, 34А, офіс 3, ідентифікаційний код 38788964) 9 007,29 (дев'ять тисяч сім грн. 29 коп.) гривень заборгованості за спожиті житлово-комунальні послуги та 1 600,00 (одна тисяча шістсот) гривень судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через Господарський суд Дніпропетровської області.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 13.11.2017
Головуючий колегії Суддя ОСОБА_1 ОСОБА_7
Суддя Г.В. Манько
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2017 |
Оприлюднено | 15.11.2017 |
Номер документу | 70224376 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петренко Наталія Едуардівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чередко Антон Євгенович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чередко Антон Євгенович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петренко Наталія Едуардівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петренко Наталія Едуардівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петренко Наталія Едуардівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петренко Наталія Едуардівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петренко Наталія Едуардівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петренко Наталія Едуардівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні