Постанова
від 15.11.2017 по справі 815/5105/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5105/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2017 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Вовченко О.А.,

судді Єфіменко К.С.

судді Свиди Л.І.

секретар судового засідання Соколова М.С.,

за участі:

представника позивача - ОСОБА_1, (за довіреністю)

представника відповідача - ОСОБА_2, (за довіреністю)

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом малого багатопрофільного приватного підприємства ЕФЕС до Державної фіскальної служби України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: мале приватне підприємство ИЗМАИЛСТРОЙ , товариство з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія АВТОРЕМБУДСЕРВІС , приватне підприємство КОНТІ , фермерське господарство ЛУЧІНА про визнання протиправними та скасування рішень та про зобов`язання вчинити певні дії, суд -

В С Т А Н О В И В :

Мале багатопрофільне приватне підприємство ЕФЕС , (далі МБПП ЕФЕС , позивач) 03 жовтня 2017 року, звернулося в Одеський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: мале приватне підприємство ИЗМАИЛСТРОЙ , товариство з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія АВТОРЕМБУДСЕРВІС , приватне підприємство КОНТІ , фермерське господарство ЛУЧІНА про:

- визнання протиправними та скасування рішень комісії Державної фіскальної служби України: від 11 вересня 2017 року № 150377/30615902 про відмову у реєстрації податкової накладної № 43 від 18 липня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних; від 11 вересня 2017 року № 150376/30615902 про відмову у реєстрації податкової накладної № 20 від 10 серпня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних; від 07 вересня 2017 року № 144741/30615902 про відмову у реєстрації податкової накладної № 23 від 10 серпня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних; від 11 вересня 2017 року № 150375/30615902 про відмову у реєстрації податкової накладної № 24 від 11 серпня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних; від 07 вересня 2017 року № 144742/30615902 про відмову у реєстрації податкової накладної № 25 від 11 серпня 2017року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних; від 07 вересня 2017 року № 144740/30615902 про відмову у реєстрації податкової накладної № 26 від 11 серпня 2017року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні: № 43 від 18 липня 2017 року, № 20 від 10 серпня 2017 року, №23 від 10 серпня 2017 року, №24 від 11 серпня 2017року, №25 від 11 серпня 2017 року, № 26 від 11 серпня 2017року, складені малим багатопрофільним приватним підприємством ЕФЕС в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог, в позові зазначено, що МБПП ЕФЕС є платником податку на додану вартість, з 1999 року перебуває на обліку в Ізмаїльській ОДП ГУ ДФС в Одеській області. За видами діяльності підприємство є багатопрофільним, одними з профільних видів діяльності підприємства є: Оптова торгівля будівельними матеріалами (код КВЕД 46.73), Виробництво бетонних розчинів, готових для використання (код КВЕД 23.63), Виготовлення виробів із бетону для будівництва (код КВЕД 23.61). Штатна чисельність працівників МБПП ЕФЕС становіть 8 осіб, фактично на підприємстві працювало у липні 2017 року 13 осіб, у серпні 2017 року - 10 осіб, у т.ч. технолог, оператор БЗУ, газоелектрозварювальник, водії. Підприємством здійснюється оптова торгівля сипучими будівельними матеріалами (щебінь, відсів, пісок, цемент), виробництво бетону, бетонних розчинів, а також бордюрів, стовпчиків, кілець, блоків. Господарські операції з придбання та реалізації товарів у повному обсязі відображені у бухгалтерському обліку позивача у відповідних звітних періодах. Для здійснення господарської діяльності з продажу у липні та серпні 2017 року будівельних матеріалів та бетону на адресу покупців: МПП ИЗМАИЛСТРОЙ , ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ АВТОРЕМБУДСТРОЙ , ПП КОНТІ та ФГ ЛУЧІНА позивачем у червні та липні 2017 року були придбані наступні матеріали: пісок у ПАТ Кременчуцький річковий порт та у ТОВ АРКАДА-К ; щебінь у ТОВ Бантишівський щебінь ; відсів у ПП ЛЕГАТ-СТРОЙ , цемент у ТОВ АРКАДА . Отримані у червні та липні 2017 року від вищеназваних постачальників будівельні матеріали були використані при виробництві бетону або реалізовані покупцям. 03.05.2017 року позивачем був укладений договір поставки № 96 з МПП ИЗМАИЛСТРОЙ на поставку будівельних матеріалів. На виконання умов договору 18 липня 2017 року МБПП ЕФЕС передало МПП ИЗМАИЛСТРОЙ щебінь у кількості 7,51 т та пісок у кількості 10,91 т на загальну суму 7322,50 грн., у тому числі ПДВ 1220,42 грн. Дана операція підтверджується видатковою накладною № 322 від 18.07.2017 року. За умовами договору № 96 (п.3.3) доставка товарів здійснена транспортом позивача, що підтверджено товарно-транспортною накладною № 7/1178 від 18.07.2017 року. Оплата проведена МПП ИЗМАИЛСТРО 25.07.2017 року на поточний рахунок у сумі 52504,60 грн., згідно платіжного доручення № 62. 18.07.2017 року позивачем складено податкова накладна № 43 на загальну суму 7322,50 грн., у тому числі ПДВ 1220,42 грн. 01.08.2017 року податкова накладна направлена у ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. 30.05.2017 року позивачем був укладений договір поставки № 150 з ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ АВТОРЕМБУДСЕРВІС на поставку будівельних матеріалів. Згідно п. 5.2 договору оплата здійснюється шляхом безготівкового перерахування (100% передплата за продукцію) на поточний рахунок постачальника. На виконання умов договору 10 серпня 2017 року ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ АВТОРЕМБУДСЕРВІС було перераховано на рахунок позивача грошові кошти у сумі 990000 грн., платіжним дорученням № 362. 10.08.2017 року року МБПП ЕФЕС передало ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ АВТОРЕМБУДСЕРВІС щебінь у кількості 2000,0 т на загальну суму 990000,0 грн., утому числі ПДВ 165000,0 грн. Дана операція підтверджується видатковою накладною № 378 від 10.08.2017 року. Доставка товарів здійснювалась транспортом позивача. 10.08.2017 року позивачем складено податкову накладну № 20 від 10.08.2017 року на загальну суму 990000,0 грн., у тому числі ПДВ 165000,0 грн., в електронної формі яка містять усі обов'язкові реквізити та 29.08.2017 року направлена у ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. 10.08.2017 року позивачем був укладений договір поставки № 331 з ФГ ЛУЧІНА згідно якого позивач зобов'язується будівельні матеріали Згідно п. 5.2 договору оплата здійснюється шляхом безготівкового перерахування (100% передплата за продукцію) на поточний рахунок постачальника. На виконання умов цього договору 10 серпня 2017 року ФГ ЛУЧІНА перерахувало на рахунок позивача грошові кошти у сумі 31200,0 грн. платіжним дорученням № 128. 10 серпня 2017 року МБПП ЕФЕС передало, а ФГ ЛУЧІНА прийняло бетон у кількості 12 т на загальну суму 31200,0 грн., у тому числі ПДВ 5200,0 грн. Дана операція підтверджується видатковою накладною № 381 від 10.08.2017 року. За умовами договору № 331 (п.3.3) доставка товарів здійснювалась транспортом позивача. Позивачем складена податкова накладна № 23 від 10.08.2017 року на загальну суму 31200,0 грн., у тому числі ПДВ 5200,0 грн., в електронної формі та 29.08.2017 року направлена у ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. 05.01.2017 року позивачем був укладений договір поставки № 3 з ПП КОНТІ , згідно якого позивач зобов'язується поставити будівельні матеріали. На виконання умов договору 10 серпня 2017 року ПП КОНТІ перерахувало на рахунок позивача грошові кошти у сумі 204594,36 грн. платіжним дорученням № 403. 11 серпня 2017 року МБПП ЕФЕС передало, а ПП КОНТІ отримало будівельні матеріали на загальну суму 204594,36 грн., у т.ч. ПДВ 34099,06 грн., а саме: відсів у кількості 38,5 т та пісок у кількості 9,7 т на суму 16100,04 грн., у т.ч. ПДВ 2683,34 грн (видаткова закладна № 382 від 11.08.2017 р), пісок у кількості 96,3 т та щебінь у кількості 14,04 т на суму 37114,026 грн., у т.ч. ПДВ 6185,71грн. (видаткова накладна № 383 від 11.08.2017 року), бетон М- 500 у кількості 15 куб.м, розчин М-50 у кількості 80 куб.м. та розчин М-150 у кількості 15 куб.м. на суму 151380,06 грн., у т.ч. ПДВ 25230,01 грн. (видаткова накдална № 384 від 11.08.2017 р). За умовами договору № 3 поставка товарів здійснювалась транспортом позивача. З урахуванням того, що позивач та ПП КОНТІ є платниками податку на додану вартість, позивачем були складені податкові накладні № 24 від 10.08.2017 року на загальну суму 16100,04 грн., у т.ч. ПДВ 2683,34 грн., За 25 від 11.08.2017 року на загальну суму 37114,26 грн., у т.ч. ПДВ 6185,71 грн. та № 26 від 11.08.2017 року на загальну суму 151380,06 грн., у т.ч. ПДВ 25230,01 грн. в електронної формі та 29.08.2017 року направлені у ДФС України для реєстрації в Єдиноїу накладних. ДФС України надіслані квитанції № 1 по зазначеним податковим накладним зі змістом ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА . У графі Виявлені помилки зазначено, що За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарам згідно УКТ ЗЕД … Позивачем були надіслані на розгляд комісії ДФС України повідомлення з поясненнями і додатками та, сканкопії первинних документів на придбання сипучих будівельних матеріалів та на придбання складових матеріалів, необхідних для виготовлення бетону та розчинів та отримані квитанції № 1 про доставку повідомлень до центрального рівня та квитанції № 2 зі змістом: Документ не прийнято. В ЄДПН відсутній факт зупинення податкової накладної …. . Комісією ДФС України були прийняті Рішення нро відмову в реєстрації в ЄРПН податкових накладних. Підставами для прийняття комісією ДФС України рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, розрахунку коригування є ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних розрахунку коригування, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 ст. 201 ПК України. Спірні рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної не містять конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття таких рішеннь, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є: наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на обґрунтування, викладені в позовній заяві і просив задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача 08.11.2017 року подав до суду заперечення проти адміністративного позову, де з посиланням на: Податковий кодекс України, Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року, Постанови Кабінету Міністрів України № 1246 від 29 грудня 2010 року та № 190 від 29.03.2017 року, Накази Міністерства фінансів України № 566, № 567 від 13.06.2017 року, зазначив, що ДФС України не погоджується з доводами позивача. МБПП Ефес направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкові накладні № 43 від 18.07.2017, № 20 від 10.08.2017, № 23 від 10.08.2017, № 24 від 11.08.2017, № 25 від 11.08.2017 року, № 26 від 11.08.2017 року. За отриманими квитанціями з єдиного вікна приймання звітності ДФС України підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідної податкової накладної зупинена та висловлено пропозицію щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Надалі платник податку направив засобами електронного зв'язку повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК. Однак, за рішенням комісії ДФС України, які оскаржуються в рамках даної справи, платнику податків відмовлено у реєстрації податкових накладних. В Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення комісії ДФС України про відмову в реєстрація податкових накладних МБПП Ефес із посиланням на підставу - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податково накладної/розрахунку коригування, - є повністю обгрунтованим.

В судовому засіданні представник відповідача заперечував проти задоволення позову посилаючись на обґрунтування зазначені в запереченнях на адміністративний позов.

Вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи та матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Мале багатопрофільне приватне підприємство ЕФЕС , код ЄДРПОУ 30615902, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі 01.12.1999 року та з 1999 року взято на податковий облік в органах державної податкової служби.

Згідно інформації зазначенної у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т.1 а.с. 30-32) МБПП ЕФЕС здійснює діяльність (серед інших): виготовлення виробів із бетону для будівництва (код КВЕД 23.61) оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (код КВЕД 46.73); виробництво бетонних розчинів, готових для використання (код КВЕД 23.63).

Судом встановлено, що 03.05.2017 року між МБПП ЕФЕС (постачальник) та МПП ИЗМАИЛСТРОЙ (покупець) укладено договір поставки № 96 на поставку будівельних матеріалів (т. 1 а.с. 99-100).

На виконання умов договору поставки № 96 позивачем відвантажено МПП ИЗМАИЛСТРОЙ товар (щебень 7,51 т., пісок 10,91 т., на загальну суму 7322,50 грн., в тому числі ПДВ 1220,42 грн.), відповідно до видаткової накладної № 322 від 18 липня 2017 року, товарно-транспортної накладної №7/1178 від 18 липня 2017 року (т.1 а.с. 102-103). Оплата за товар проведена на рахунок позивача та відображена у виписці по рахунку від 25.07.2017 року (т.1 а.с. 101).

За результатами здійснення вказаної операції позивачем виписана податкова накладна № 43 від 18.07.2017 року на загальну суму 7322,50 грн., в тому числі ПДВ 1220,42 грн. (т.1 а.с.104).

01 серпня 2017 року податкову накладну № 43 позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

МБПП ЕФЕС отримано квитанцію № 1 (т.1 а.с.104, зворот), де зазначено, що за результатами обродки документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2517. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

На підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 43 від 18.07.2017 року МБПП ЕФЕС 04.08.2017 року подано пояснення та копії документів, що підтверджено повідомленням № 4 від 04.08.2017 року та квитанцією № 1 від 04.08.2017 року (т.1 а.с. 105, 105 зворот).

З квитанції № 2 від 04.08.2017 року, вбачається, що документ доставлено до Ізмаїльської ОДПІ Головного управління ДФС в Одеській області та за результатами обробки документ не прийнято. В ЄРПН відсутній факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування від 18.07.2017 року № 43, зазначений у повідомленні. Пояснення та/або копії документів подаються у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (т.1 а.с. 106).

05 вересня 2017 року позивачем повторно направлено до ДФС України пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 43 від 18.07.2017 року, що підтверджено повідомленням № 43/1 (т.1 а.с. 107).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації 11.09.2017 року прийнято рішення № 150377/30615902 про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН з підстави надання платником податку копій документів, які складено з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (т. 1 а.с. 108).

30 травня 2017 року між МБПП ЕФЕС (постачальник) та ТОВ Будівельна компанія Авторембудсервіс (покупець) укладено договір поставки № 150 на поставку будівельних матеріалів (т. 1 а.с. 109-110).

На виконання умов договору поставки № 150 позивачем відвантажено ТОВ Будівельна компанія Авторембудсервіс товар (щебень Фр. 0/40 2000 т., на суму 990000,00 грн., в тому числі ПДВ 165000,00 грн.), відповідно до видаткової накладної № 378 від 10 серпня 2017 року, товарно-транспортної накладної №8/661 від 14 серпня 2017 року, та інших товарно-транспортних накладних згідно реєстру (т.1 а.с. 113-114). Оплата за товар проведена на рахунок позивача та відображена у виписці по рахунку від 10.08.2017 року (т.1 а.с. 111).

За результатами здійснення вказаної операції позивачем виписана податкова накладна № 20 від 10.08.2017 року на загальну суму 990000,00 грн., в тому числі ПДВ 165000,00 грн. (т.1 а.с.115).

30 серпня 2017 року податкову накладну № 20 позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

МБПП ЕФЕС отримано квитанцію № 1 (т.1 а.с. 115 зворот), де зазначено, що за результатами обродки документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2517. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

На підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 20 від 31.08.2017 року МБПП ЕФЕС 31.08.2017 року подано пояснення та копії документів, що підтверджено повідомленням від 31.08.2017 року та квитанцією № 1 від 31.08.2017 року (т.1 а.с. 116, 117).

З квитанції № 2 від 31.08.2017 року, вбачається, що документ доставлено до Ізмаїльської ОДПІ Головного управління ДФС в Одеській області та за результатами обробки документ не прийнято. В ЄРПН відсутній факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування від 31.08.2017 року № 20, зазначений у повідомленні. Пояснення та/або копії документів подаються у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (т.1 а.с. 117 зворот).

05 вересня 2017 року позивачем повторно направлено до ДФС України пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 20 від 10.08.2017 року, що підтверджено повідомленням № 20/1 (т.1 а.с. 118).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації 11.09.2017 року прийнято рішення № 150376/30615902 про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН з підстави надання платником податку копій документів, які складено з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (т. 1 а.с. 108).

10 серпня 2017 року між МБПП ЕФЕС (постачальник) та ФГ ЛУЧІНА (покупець) укладено договір поставки № 10/08/17 на поставку будівельних матеріалів (т. 1 а.с. 120-121).

На виконання умов договору поставки № 10/08/17 позивачем відвантажено ФГ Лучіна товар (бетон М-300-ПЗ з доставкою на суму 31200,00 грн., в тому числі ПДВ 5200,00 грн.), відповідно до видаткової накладної № 381 від 10 серпня 2017 року, товарно-транспортної накладної №8/542 від 10 серпня 2017 року (т.1 а.с. 123-124). Оплата за товар проведена на рахунок позивача та відображена у виписці по рахунку від 10.08.2017 року (т.1а.с. 122).

За результатами здійснення вказаної операції позивачем виписана податкова накладна № 23 від 10.08.2017 року на загальну суму 31200,00 грн., в тому числі ПДВ 5200,00 грн. (т.1а.с.125)

29 серпня 2017 року податкову накладну № 23 позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

МБПП ЕФЕС отримано квитанцію № 1 (т.1 а.с. 125 зворот), де зазначено, що за результатами обродки документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 3824. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

На підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 23 від 10.08.2017 року МБПП ЕФЕС 30.08.2017 року подано пояснення та копії документів, що підтверджено повідомленням від 30.08.2017 року та квитанцією № 1 від 30.08.2017 року (т.1 а.с. 126, 127).

З квитанції № 2 від 30.08.2017 року, вбачається, що документ доставлено до Ізмаїльської ОДПІ Головного управління ДФС в Одеській області та за результатами обробки документ не прийнято. Виявлені помилки квитанція про невідповідність кількості прикріплених документів, кількості вказаій у повідомленні № 23 від 30.08.2017 року (т.1 а.с. 126 зворот).

31 серпня 2017 року позивачем повторно направлено до ДФС України пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 23 від 10.08.2017 року, що підтверджено повідомленням № 23/1 (т.1 а.с. 128).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації 07.09.2017 року прийнято рішення № 14474/30615902 про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН з підстави надання платником податку копій документів, які складено з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (т. 1 а.с. 129).

05 січня 2017 року між МБПП ЕФЕС (постачальник) та ПП Конті (покупець) укладено договір поставки № 3 на поставку будівельних матеріалів та залізобетонних виробів (т. 1 а.с. 130-131).

На виконання умов договору поставки № 3 позивачем відвантажено ПП Конті товар:

- відсів та пісок з доставкою на загальну суму 16100,04 грн., в тому числі ПДВ 2683,34 грн., відповідно до видаткової накладної № 382 від 11 серпня 2017 року, товарно-транспортної накладної №8/606, № 8/607 від 11 серпня 2017 року;

- пісок та щебінь з доставкою на загальну суму 37114,26 грн., в тому числі ПДВ 6185,71 грн., відповідно до видаткової накладної № 383 від 11 серпня 2017 року, товарно-транспортної накладної №8/608, № 8/601 від 11 серпня 2017 року;

- бетон М-300-ПЗ з доставкою, розчин М-50 з доставкою, розчин М-150 з доставкою на загальну суму 151380,06 грн., в тому числі ПДВ 25230,01 грн., відповідно до видаткової накладної № 384 від 11 серпня 2017 року, товарно-транспортної накладної №8/621, № 8/607 від 11 серпня 2017 року; та інших товарно-транспортних накладних згідно реєстру (т.1 а.с. 133-141). Оплата за товари проведена на рахунок позивача та відображена у виписці по рахунку від 11.08.2017 року (т.1 а.с. 132).

За результатами здійснення вказаних операцій позивачем виписана податкова накладна № 24 від 11.08.2017 року на загальну суму 16100,04 грн., в тому числі ПДВ 2683,34 грн. (т.1а.с.142).

29 серпня 2017 року податкову накладну № 24 позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

МБПП ЕФЕС отримано квитанцію № 1 (т.1 а.с. 142 зворот), де зазначено, що за результатами обробки документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2517. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

На підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 24 від 11.08.2017 року МБПП ЕФЕС 05.09.2017 року подано пояснення та копії документів, що підтверджено повідомленням від 05.09.2017 року та квитанцією № 1 від 05.09.2017 року (т.1 а.с. 143, 143 зворот).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації 11.09.2017 року прийнято рішення № 150375/30615902 про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН № 24 від 11.08.2017 року з підстави надання платником податку копій документів, які складено з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (т. 1 а.с. 144).

Також 11.08.2017 року позивачем виписана податкова накладна № 25 на загальну суму 37114,26 грн., в тому числі ПДВ 6185,71 грн. (т.1а.с.145)

29 серпня 2017 року податкову накладну № 25 позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

МБПП ЕФЕС отримано квитанцію № 1 (т.1 а.с. 145 зворот), де зазначено, що за результатами обродки документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2517. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

На підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 25 від 11.08.2017 року МБПП ЕФЕС 05.09.2017 року подано пояснення та копії документів, що підтверджено повідомленням від 31.08.2017 року та квитанцією № 1 від 31.08.2017 року (т.1 а.с. 146, 146 зворот).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації 07.09.2017 року прийнято рішення № 144742/30615902 про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН № 25 від 11.08.2017 року з підстави надання платником податку копій документів, які складено з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (т. 1 а.с. 147).

11 серпня 2017 року позивачем виписана податкова накладна № 26 на загальну суму 151380,06 грн., в тому числі ПДВ 25230,01 грн. (т.1а.с.148)

29 серпня 2017 року податкову накладну № 26 позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

МБПП ЕФЕС отримано квитанцію № 1 (т.1 а.с. 148 зворот), де зазначено, що за результатами обродки документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 3824. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

На підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 26 від 11.08.2017 року МБПП ЕФЕС 30.08.2017 року подано пояснення та копії документів, що підтверджено повідомленням від 30.08.2017 року та квитанцією № 1 від 31.08.2017 року (т.1 а.с. 149, 149 зворот).

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації 07.09.2017 року прийнято рішення № 144740/30615902 про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН № 26 від 11.08.2017 року з підстави надання платником податку копій документів, які складено з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (т. 1 а.с. 150).

Не погоджуючись з рішеннями відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних МБПП ЕФЕС № 43 від 18.07.2017 року, № 20 від 10.08.2017 року, № 23 від 10.08.2017 року, № 24 від 11.08.2017 року, № 25 від 11.08.2017 року, № 26 від 11.08.2017 року в ЄРПН, позивач звернувся до суду та просить визнати протиправними та скасувати рішення, а також зобов'язати ДФС України зареєстровати податкові накладні.

В оскаржених рішеннях комісії ДФС України підставою для відмови в реєстрації податкових накладних є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість рішень комісії ДФС України: від 11.09.2017 року № 150377/30615902, від 11.09.2017 року № 150376/30615902, від 07.09.2017 року № 144741/30615902, від 11.09.2017 року № 150375/30615902, від 07.09.2017 року № 144742/30615902, від 07.09.2017 року № 144740/30615902 про відмову в реєстрації податкових накладних МБПП ЕФЕС № 43 від 18.07.2017 року, № 20 від 10.08.2017 року, № 23 від 10.08.2017 року, № 24 від 11.08.2017 року, № 25 від 11.08.2017 року, № 26 від 11.08.2017 року в ЄРПН, суд зазначає, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Приписами Податкового кодексу України регулюються відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (п.1.1 ст.1 ПК України).

Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року № 1797- VIII, внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.

Положеннями п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до п.п. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За приписами п. 74.2, п. 74.3 ст. 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п.74.2). Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3).

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений в Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341), (далі Порядок № 1246).

Відповідно до п. 2 Порядку №1246, податкова накладна, це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

В п. 13 Порядку №1246 визначено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Зі змісту квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН по податковим накладним МБПП ЕФЕС № 43 від 18.07.2017 року, № 20 від 10.08.2017 року, № 23 від 10.08.2017 року, № 24 від 11.08.2017 року, № 25 від 11.08.2017 року, № 26 від 11.08.2017 року, вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідності до п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567, обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Отже, приписами п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567 визначено декілька критеріїв оцінки ступеня ризиків.

Враховуючи зазначені приписи чинного законодавства суд дійшов висновку, що контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ним не зазначено у Квитанціях конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Такий висновок суду базується на тому, що фіскальним органом у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом №567. Натомість, підпункт 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію. Таким чином, фіскальний орган був зобов'язаний у Квитанціях чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567. Визначення фіскальним органом у Квитанціях конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі №567 Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

В п. 1 Наказу №567 Вичерпного переліку документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , зазначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З аналізу зазначенної норми Наказу №567 слідує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Зі змісту Квитанцій про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН по податковим накладним МБПП ЕФЕС № 43 від 18.07.2017 року, № 20 від 10.08.2017 року, № 23 від 10.08.2017 року, № 24 від 11.08.2017 року, № 25 від 11.08.2017 року, № 26 від 11.08.2017 року вбачається, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Таким чином, у зазначених квитанціях фіскальним органом, в порушення п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику (пункт 6 Критеріїв містить визначення двох різних критеріїв), ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом №567 (пункт 1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеного ступеня ризику).

Відповідності до п.п. 201.16.2, п.п. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (п.п. 201.16.2). Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України (п.п. 201.16.3).

У порядку визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, позивачем були надані Ізмаїльській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС в Одеській області копії документів та пояснення по господарським операціям (т.1 а.с. 199-210, 213-222, 225-235, т.2 а.с. 9-19, 22-30, 33-40) для направлення їх Комісії ДФС України .

Такі документи направляються податковим органом за місцем обліку платника податків відповідно підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України до Комісії ДФС України для прийняття Рішення щодо реєстрації податкових накладних. Однак, Комісія ДФС України прийняла рішення від 11.09.2017 року № 150377/30615902, від 11.09.2017 року № 150376/30615902, від 07.09.2017 року № 144741/30615902, від 11.09.2017 року № 150375/30615902, від 07.09.2017 року № 144742/30615902, від 07.09.2017 року № 144740/30615902 про відмову в реєстрації податкових накладних МБПП ЕФЕС № 43 від 18.07.2017 року, № 20 від 10.08.2017 року, № 23 від 10.08.2017 року, № 24 від 11.08.2017 року, № 25 від 11.08.2017 року, № 26 від 11.08.2017 року в ЄРПН.

Суд зазначає, що рішення комісії від 11.09.2017 року № 150377/30615902, від 11.09.2017 року № 150376/30615902, від 07.09.2017 року № 144741/30615902, від 11.09.2017 року № 150375/30615902, від 07.09.2017 року № 144742/30615902, від 07.09.2017 року № 144740/30615902 про відмову в реєстрації податкових накладних МБПП ЕФЕС № 43 від 18.07.2017 року, № 20 від 10.08.2017 року, № 23 від 10.08.2017 року, № 24 від 11.08.2017 року, № 25 від 11.08.2017 року, № 26 від 11.08.2017 року в ЄРПН не містять конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містять загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Проте, в рішенні не зазначено які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Положеннями п. 1 постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації №190 від 29.03.2017 (далі - Постанова №190) визначено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

В п. 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

З зазначенного вбачається, що рішення Комісії ДФС України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування , або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .

Проте, оскаржувані рішення не містять чіткого визначення підстав для прийняття Комісією ДФС України рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків виконано свій обов'язок щодо реєстрації податкових накладних за наслідками здійснення господарських операцій.

Щодо аналізу господарських операцій між МБПП ЕФЕС та його контрагентами: МПП ИЗМАИЛСТРОЙ , ТОВ Будівельна компанія Авторембудсервіс , ФГ Лучіна , ПП КОНТІ , то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п. 61.1 ст. 61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Суд також зазначає, що оскаржувані рішення Комісії ДФС України від 11.09.2017 року № 150377/30615902, від 11.09.2017 року № 150376/30615902, від 07.09.2017 року № 144741/30615902, від 11.09.2017 року № 150375/30615902, від 07.09.2017 року № 144742/30615902, від 07.09.2017 року № 144740/30615902 про відмову в реєстрації податкових накладних МБПП ЕФЕС № 43 від 18.07.2017 року, № 20 від 10.08.2017 року, № 23 від 10.08.2017 року, № 24 від 11.08.2017 року, № 25 від 11.08.2017 року, № 26 від 11.08.2017 року в ЄРПН є актами індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії - це виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий з метою реалізації положень нормативно-правового акта (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов'язкових правил поведінки та стосується прав і обов'язків чітко визначеного суб'єкта (суб'єктів), на які він поширюється.

Обов'язковою ознакою правового акта індивідуальної дії суб'єкта владних повноважень є створення ними юридичних наслідків у формі прав, обов'язків, їх зміни чи припинення. Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер. Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Однак, оскаржувані рішення комісії ДФС України не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжують його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень.

Згідно з ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підсумовуючи вище викладене, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 11.09.2017 року № 150377/30615902, від 11.09.2017 року № 150376/30615902, від 07.09.2017 року № 144741/30615902, від 11.09.2017 року № 150375/30615902, від 07.09.2017 року № 144742/30615902, від 07.09.2017 року № 144740/30615902 про відмову в реєстрації податкових накладних прийняті не у спосіб визначений законом, відтак, є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог про зобов'язання ДФС України зареєстровати податкові накладні МБПП ЕФЕС № 43 від 18.07.2017 року, № 20 від 10.08.2017 року, № 23 від 10.08.2017 року, № 24 від 11.08.2017 року, № 25 від 11.08.2017 року, № 26 від 11.08.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 162 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Приписами КАС України, передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов'язувати суб'єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Відповідно до пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на висновок суду щодо протиправності рішень від 11.09.2017 року № 150377/30615902, від 11.09.2017 року № 150376/30615902, від 07.09.2017 року № 144741/30615902, від 11.09.2017 року № 150375/30615902, від 07.09.2017 року № 144742/30615902, від 07.09.2017 року № 144740/30615902, а також те, що вказаними рішеннями порушено право позивача на отримання податкового кредиту, суд вважає за необхідне задовольнити вказану вимогу позивача шляхом зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні МБПП ЕФЕС № 43 від 18.07.2017 року, № 20 від 10.08.2017 року, № 23 від 10.08.2017 року, № 24 від 11.08.2017 року, № 25 від 11.08.2017 року, № 26 від 11.08.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч. 1 ст. 71 КАС України), а згідно із ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши досліджені в ході розгляду справи докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що МБПП ЕФЕС при подачі до суду адміністративного позову сплачено судовий збір згідно платіжного доручення № 1852 від 28.09.2017 року у розмірі 19200,00 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 11, 69-71, 94, 160-163, КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративий позов малого багатопрофільного приватного підприємства ЕФЕС - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 11 серпня 2017 року № 150377/30615902 про відмову у реєстрації податкової накладної № 43 від 18 липня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 43 від 18 липня 2017 року, складену малим багатопрофільним приватним підприємством ЕФЕС в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 11 вересня 2017 року № 150376/30615902 про відмову у реєстрації податкової накладної № 20 від 10 серпня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 20 від 10 серпня 2017 року, складену малим багатопрофільним приватним підприємством ЕФЕС в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 07 серпня 2017 року № 144741/30615902 про відмову у реєстрації податкової накладної № 23 від 10 серпня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №23 від 10 серпня 2017 року, складену малим багатопрофільним приватним підприємством ЕФЕС в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 11 вересня 2017 року № 150375/30615902 про відмову у реєстрації податкової накладної № 24 від 11 серпня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних;

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №24 від 11 серпня 2017року, складену малим багатопрофільним приватним підприємством ЕФЕС в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 07 вересня 2017 року № 144742/30615902 про відмову у реєстрації податкової накладної № 25 від 11 серпня 2017року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №25 від 11 серпня 2017 року, складену малим багатопрофільним приватним підприємством ЕФЕС в Єдиному реєстрі податкових накладних;

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 07 вересня 2017 року № 144740/30615902 про відмову у реєстрації податкової накладної № 26 від 11 серпня 2017року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 26 від 11 серпня 2017року, складену малим багатопрофільним приватним підприємством ЕФЕС в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8 код ЄДРПОУ 39292197) на користь малого багатопрофільного приватного підприємства ЕФЕС (68600, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Жовтнева, буд. 60, код ЄДРПОУ 30615902), судовий збір у розмірі 19200,00 грн., сплачений згідно платіжного доручення № 1852 від 28.09.2017 року.

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постановлений складено та підписано суддями 15.11.2017 року.

Головуючий суддя Вовченко О.А.

Суддя Єфіменко К.С.

Суддя Свида Л.І.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2017
Оприлюднено16.11.2017
Номер документу70275271
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5105/17

Ухвала від 31.01.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 19.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Постанова від 15.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні