Справа № 283/2104/17
провадження №3/283/715/2017
П О С Т А Н О В А
17 листопада 2017 року
Малинський районний суд Житомирської області в складі: під головуванням - судді: Ярмоленка В.В., з секретарем Пух Н.М., з участю прокурора Коростишівської місцевої прокуратури ОСОБА_1, захисника ОСОБА_2,
розглянувши у судовому засіданні в м. Малині адміністративні матеріали, які надійшли з управління захисту економіки в Житомирській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, мешканця ІНФОРМАЦІЯ_3, громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_4, голову Пиріжківської сільської ради Малинського району
за ч.4 ст. 172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
встановив:
Щодо ОСОБА_3 06 листопада 2017 року складено протокол про вчинення ним адміністративного корупційного правопорушення в якому зазначено, що останній, будучи відповідно до підпункту б пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення, згідно абзацу 14 частини 1 статті 1 цього ж Закону суб'єктом декларування, відповідно до частини першої статті 45 Закону зобов'язаний щорічно до 01 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий рік, однак не вніс у декларацію відомості про об'єкти нерухомості, а саме дві земельні ділянки, що належать йому на праві приватної власності, вартість яких перевищує 100 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2016 року, тим самим вчинив правопорушення, передбачене ч.4 ст. 172 6 КУпАП.
В судовому засіданні особа, що притягується до адміністративної відповідальності винність в скоєному правопорушенні не визнав, підтвердивши факт не за декларування двох належних йому земельних ділянок на території Головківської сільської ради, пояснивши це помилкою, однак заперечив визначену їх в протоколі нормативно грошову оцінку, яка є занадто завищеною про що надав довідку відділу Держгеокадастру у Малинському районі від 14.11.2017 року №32-6-0.18-948/114-17.
Захисник ОСОБА_2 заявив клопотання про проведення земельно-оціночної експертизи вартості двох земельних ділянок.
Прокурор заперечив щодо задоволення клопотання.
Заслухавши думку учасників, розглянувши матеріали справи, суд вважає, що клопотання підлягає до задоволення.
Відповідно до п.8 Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції
10 червня 2016 року № 3 Форма декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування вартість майна, майнових прав, активів, інших об'єктів декларування, що знаходяться у власності суб'єкта декларування або членів його сім'ї, зазначається у грошовій одиниці України відповідно до їх останньої грошової оцінки або - якщо така оцінка не проводилася чи її результати не відомі суб'єкту декларування - на момент набуття об'єкта у власність (згідно з документом, на підставі якого було набуто право власності). Інформація про вартість нерухомого майна не зазначається, якщо вона не відома суб'єкту декларування і не повинна була стати відома внаслідок вчинення відповідного правочину.
З урахуванням наведеного, оскільки для повного, всебічного та об'єктивного з'ясування всіх елементів складу адміністративного правопорушення суд вважає, що для прийняття законного рішення по зазначеній справі, необхідні спеціальні знання, якими суд не володіє, тому по цій справі слід призначити оціночно-земельну експертизу.
Відповідно до положень Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Експертна грошова оцінка земельних ділянок та прав на них проводиться з метою визначення вартості об'єкта оцінки.
Таким чином, встановленню підлягає саме визначення експертної грошової оцінки земельних ділянок.
При цьому, правила ст.277 КУпАП передбачають зупинення строків розгляду справи про адміністративне корупційне правопорушення, в тому числі у разі неможливості прибуття в суд з інших поважних причин. Однак положення ст. 277 КУпАП не передбачають прямої вказівки про зупинення провадження у справі за інших обставин.
Водночас, відповідно до ст.6 Конвенції Про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
Враховуючи вищенаведене та надаючи особі, яка притягується до відповідальності, можливість реалізувати своє право на захист, суд приходить до висновку, що строк розгляду по адміністративній справі щодо притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч.4 ст.172 -6 КУпАП необхідно зупинити.
Керуючись ст. 294 КУпАП, -
постановив:
Клопотання захисника ОСОБА_2 про проведення оціночно-земельної експертизи задовольнити.
Призначити по справі судову оціночно-земельну експертизу, на вирішення якої поставити наступні запитання:
Яка ринкова вартість земельної ділянки площею 10,41 га для ведення фермерського (селянського) господарства з кадастровим номером 1823482800:08:000:0111, що розташована на території Головківської сільської ради Малинського району станом на 31.03.2017 року?
Яка ринкова вартість земельної ділянки площею 2,72 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 1823482800:08:000:0064, що розташована на території Головківської сільської ради Малинського району станом на 31.03.2017 року?
Проведення експертизи доручити товариству з обмеженою відповідальністю Житомирземпроект за адресою: майдан Перемоги, 5/1, м. Житомир, 10002, а саме оцінювачам з експертної грошової оцінки земельних ділянок та які зареєстровані у Державному реєстрі сертифікованих інженерів-землевпорядників.
Попередити експерта про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384 , 385 КК України .
Експерту надати матеріали копію ухвали.
Оплату за проведення експертизи покласти на ОСОБА_3 (067-656-98-57). Зобов'язати ОСОБА_3 подати експертам необхідні матеріали, документи за їх вимогою.
Провадження по справі зупинити.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя
Суд | Малинський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2017 |
Оприлюднено | 19.11.2017 |
Номер документу | 70321450 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Малинський районний суд Житомирської області
Ярмоленко В. В.
Адмінправопорушення
Малинський районний суд Житомирської області
Ярмоленко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні