Справа № 283/2104/17
провадження №3/283/2/2018
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
29 березня 2018 року Малинський районний суд Житомирської області в складі: під головуванням - судді: Ярмоленка В.В., з секретарем Пух Н.М., з участю прокурора Коростишівської місцевої прокуратури ОСОБА_1, захисника ОСОБА_2,
розглянувши у судовому засіданні в м. Малині адміністративні матеріали, які надійшли з управління захисту економіки в Житомирській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, мешканця ІНФОРМАЦІЯ_3, громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_4, голову Пиріжківської сільської ради Малинського району
за ч.4 ст. 172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
ВСТАНОВИВ:
Щодо ОСОБА_3 06 листопада 2017 року складено протокол про вчинення ним адміністративного корупційного правопорушення в якому зазначено, що останній, будучи відповідно до підпункту б пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення, згідно абзацу 14 частини 1 статті 1 цього ж Закону суб'єктом декларування, відповідно до частини першої статті 45 Закону зобов'язаний щорічно до 01 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий рік, однак не вніс у декларацію відомості про об'єкти нерухомості, а саме дві земельні ділянки, що належать йому на праві приватної власності, вартість яких перевищує 100 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2016 року, тим самим вчинив правопорушення, передбачене ч.4 ст. 172 6 КУпАП.
В судовому засіданні особа, що притягується до адміністративної відповідальності винність в скоєному правопорушенні не визнав, підтвердивши факт незадекларування двох належних йому земельних ділянок на території Головківської сільської ради, пояснивши це помилкою, однак заперечив визначену їх в протоколі нормативно грошову оцінку, яка є занадто завищеною про що надав довідку відділу Держгеокадастру у Малинському районі від 14.11.2017 року №32-6-0.18-948/114-17. Просив закрити відносно нього адміністративне провадження за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Прокурор просив визнати ОСОБА_3 винуватим в скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 172-6 КУпАП наклавши стягнення у виді штрафу в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією доходу чи винагороди та з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю строком на один рік.
Заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, його захисника, прокурора, розглянувши матеріали справи, суд приходить до висновку про наступне:
Встановлено, що ОСОБА_3 з 15.12.2016 року працює на посаді голови Пиріжківської сільської ради Малинського району, тобто являється суб'єктом на якого поширюються вимоги Закону України Про запобігання корупції , та на якого розповсюджується обов'язок заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
31.03.2017 року ОСОБА_3 подав щорічну декларацію за 2016 рік, в якій в розділі 3 декларації об'єкти нерухомості зазначив, що у суб'єкта декларування чи членів його сім'ї відсутні об'єкти для декларування.
При цьому, в декларації ним не зазначено про належність йому двох земельних ділянок площею 10,41 га для ведення фермерського (селянського) господарства з кадастровим номером 1823482800:08:000:0111, що розташована на території Головківської сільської ради Малинського району (Державний акт на право постійного користування землею серія ЖТ-2 від 05.07.1994 року) та площею 2,72 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 1823482800:08:000:0064, що розташована на території Головківської сільської ради Малинського району (Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯГ №417219 від 27.09.2017 року).
Таким чином, і дана обставина не оспорювалась особою, що притягується до адміністративної відповідальності дійсно мало місце не за декларування двох земельних ділянок.
Вирішуючи питання про те, чи підлягає ОСОБА_3 адміністративній відповідальності за порушення ним вимог фінансового контролю, слід виходити з наступного.
За частиною четвертою статті 172-6 КУпАП Порушення вимог фінансового контролю адміністративна відповідальність наступає за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Згідно з приміткою 2 відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об'єкта декларування, що має вартість , настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Як вбачається із п.1 ч.5 Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічна декларація суб'єкта декларування подається у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.
Це означає, що в декларації за 2016 рік необхідно зазначати майно вартістю станом на 31 грудня 2016 року.
З долучених до протоколу витягів про нормативну грошову оцінку земельної ділянки слідує, що нормативно грошова оцінка визначалась 09 жовтня 2017 року у відповідності з Порядком грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.05.2017 року №262 та Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженою Постановою КМУ від 23.08.2017 року №637, тобто нормативно-правових актів, які набрали чинності після 31.12.2016 року та не можуть бути покладені в основу визначення вартості майна в декларації за 2016 рік. Таким чином, суд не приймає до уваги дані витяги.
Крім того, згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку площею 2,7227 га цільове призначення даної земельної ділянки зазначене - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, в той час як витягу про нормативно грошову оцінку - для ведення фермерського (селянського) господарства.
Відповідно до п.8 Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції
10 червня 2016 року № 3 Форма декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування вартість майна, майнових прав, активів, інших об'єктів декларування, що знаходяться у власності суб'єкта декларування або членів його сім'ї, зазначається у грошовій одиниці України відповідно до їх останньої грошової оцінки або - якщо така оцінка не проводилася чи її результати не відомі суб'єкту декларування - на момент набуття об'єкта у власність (згідно з документом, на підставі якого було набуто право власності). Інформація про вартість нерухомого майна не зазначається, якщо вона не відома суб'єкту декларування і не повинна була стати відома внаслідок вчинення відповідного правочину.
Відповідно до роз'яснень щодо застосування окремих положень Закону України Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю, затверджених Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції 11.08.2016 року № 3 (п. 13) за загальним правилом інформація про вартість відповідного майна повинна вказуватися на дату набуття права власності на нього (як зазначено в документі, на підставі якого було набуто право власності) у грошовій одиниці України або на дату набуття майна у володіння чи користування, якщо не йдеться про власність.
Пунктом 23 вказаних Роз'яснень встановлено, що Закон не вимагає від суб'єкта декларування проводити оцінку майна, з метою заповнення декларації. У випадку, коли правовстановлюючі документи відсутні, а оцінка майна не проводилась чи її результати невідомі суб'єкту декларування, при заповненні відповідного поля декларації про вартість майна слід позначити не відомо .
Відповідно до Закону України Про оцінку земель визначено поняття нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. При цьому, експертна грошова оцінка земельних ділянок - це результат визначення вартості земельної ділянки та пов'язаних з нею прав оцінювачем (експертом з питань оцінки земельної ділянки) із застосуванням сукупності підходів, методів та оціночних процедур, що забезпечують збір та аналіз даних, проведення розрахунків і оформлення результатів у вигляді звіту.
Згідно ст. 5 даного Закону України Про оцінку земель експертна грошова оцінка земельних ділянок та прав на них проводиться з метою визначення вартості об'єкта оцінки.
Згідно ст. 13 даного Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; - визначення розміру орендної плати та інше .
Згідно наданого суду висновку експерта №377/17-18 за результатами проведення судової оціночно-земельної експертизи від 12.03.2018 року вартість земельної ділянки площею 10,41 га для ведення фермерського (селянського) господарства з кадастровим номером 1823482800:08:000:0111, що розташована на території Головківської сільської ради Малинського району становить 58 029,00 грн. та земельної ділянки та площею 2,72 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 1823482800:08:000:0064, що розташована на території Головківської сільської ради Малинського району становить 15177,00 грн., що сукупно становить 73 206 грн.
Відповідно до ст. 8 Закону України Про державний бюджет України на 2016 рік встановлено розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2016 року становив 1378 грн.
Вважаю, що оскільки вартість майна повинна визначатись станом на звітний період, то для визначення того, чи перевищує вартість майна 100 або 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, необхідно користуватись розміром такого прожиткового мінімуму за 2016, а не за 2017 рік, тобто адміністративна відповідальність в даному випадку можлива, якщо відомості в декларації відрізняються від достовірних на суму від 137 800 до 344 500 грн.
З урахуванням вказаних положень та наведених обставин про те, що вартість земельних ділянок менше ніж 137 800 грн., в діях ОСОБА_3 не встановлено складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.4 ст.172-6 КУпАП , а відтак провадження у справі відносно останнього підлягає закриттю на підставі п.1 ст.247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, передбаченого ч.4 ст.172-6 КУпАП .
Керуючись ст.ст. 172 6 , 247, 284,287,289-291 КУпАП , -
ПОСТАНОВИВ:
Закрити провадження в справі відносно ОСОБА_3 за ознаками складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 172-6 КУпАП , в зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги до Апеляційного суду Житомирської області через Малинський районний суд протягом 10 днів з дня її винесення.
При відсутності апеляції постанова вступає в законну силу через 10 днів з дня її винесення.
Суддя:
Суд | Малинський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2018 |
Оприлюднено | 01.04.2018 |
Номер документу | 73064090 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Малинський районний суд Житомирської області
Ярмоленко В. В.
Адмінправопорушення
Малинський районний суд Житомирської області
Ярмоленко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні