Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 листопада 2017 р. Справа №805/3490/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час прийняття постанови: 14:15
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., при секретареві Зикун Ю.В., за участю представника позивача ОСОБА_1., представника відповідача ОСОБА_2, розглянувши к відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алекс до Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В:
05 жовтня 2017 року позивач звернувся до Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення. В обґрунтування позовної вимоги зазначив те, що відповідно до вимог Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції позивач звільнений від сплати земельного податку, у зв'язку з чим контролюючим органом неправомірно нараховані штрафні санкції, крім того податкові зобов'язання сплачені своєчасно. Просив скасувати податкові повідомлення-рішення від 21 серпня 2017 року №0027661215 та №0027671215.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні надав заперечення, в якому зазначив, що у зв'язку із порушенням вимог п.287.3 ст. 287 Податкового кодексу України за затримку сплати узгодженого грошового зобов'язання до позивача застосовані штрафні санкції та винесені податкові повідомлення-рішення. Просив відмовити у задоволені позовних вимог.
Заслухавши представників сторін, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Компания Алекс" (код ЄДРПОУ 13526413, 84307, Донецька обл., місто Краматорськ, вулиця Олекси Тихого, будинок 16) зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом 14.03.1995.
27 липня 2017 року Головним управлінням ДФС у Донецькій області за результатами камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з орендної плати за квітень, травень, червень, липень 2015 року, травень 2016 року, квітень 2017 року ТОВ Компанія Алекс складено акт №26/05-99-12-15/13526413.
З висновку вбачається, що перевіркою встановлено несвоєчасна сплата самостійно визначеного грошового зобов'язання за квітень, травень, червень, липень 2015 року, травень 2016 року, квітень 2017 року.
17 вересня 2017 року за результатом адміністративного оскарження Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято рішення про результати розгляду скарги №18503/10/05-99-12-15, яким висновки акту перевірки залишені без змін.
21 серпня 2017 року на підставі акту перевірки винесені податкові повідомлення-рішення:
№0027661215, яким за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 6125,87 грн.;
№0027671215, яким за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 6622,41 грн.
Спірною обставиною є нарахування штрафу за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань за квітень, травень, червень, липень 2015 року у розмірі 3355,56 грн. (10 %) та 6622,41 грн. (20%).
При цьому, в підтвердження своєчасної сплати податкових зобов'язань за квітень, травень, червень, липень 2015 року позивачем надані платіжні доручення №702 від 29.05.2015, №780 від 30.06.2015, №963 від 30.07.2015, №1104 від 31.08.2015.
20 лютого 2015 року позивачем до контролюючого органу подана звітна податкова декларація з плати за землю (орендна плата) за 2015 рік із визначеними сумами, які підлягають щомісячної сплаті протягом року у розмірі 17052,08 грн., а у грудні - 17052,12 грн.
05 лютого 2016 року позивачем до контролюючого органу подана звітна податкова декларація з плати за землю (орендна плата) за 2016 рік із визначеними сумами, які підлягають щомісячної сплаті протягом року у розмірі 24436,88 грн.
28 лютого 2016 року позивачем до контролюючого органу подана звітна податкова декларація з плати за землю (орендна плата) за 2017 рік із визначеними сумами, які підлягають щомісячної сплаті протягом року у розмірі 25903,09 грн.
Перевіркою встановлено порушення вимог п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної сплати податкових зобов'язань (орендна плата) задекларованих в податковій декларації за 2015 рік по термінам сплати 30.05.2015, 30.06.2015, 30.07.2015, 30.08.2015; задекларованих в податковій декларації за 2016 рік по терміну сплати 30.06.2016; задекларованих в податковій декларації за 2017 рік по терміну сплати 30.05.2017.
При цьому, в підтвердження своєчасної сплати податкових зобов'язань за квітень, травень, червень, липень 2015 року позивачем надані платіжні доручення №702 від 29.05.2015, №780 від 30.06.2015, №963 від 30.07.2015, №1104 від 31.08.2015.
Відповідно до п.286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Відповідно до п. 287.1 ст. 287 Кодексу, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Як передбачено п. 287.3 ст. 287 цього Кодексу, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельних ділянок за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Пунктом 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Згідно з п. 87.9 ст. 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Вказаною нормою Податкового кодексу України визначено обов'язок податкового органу на зарахування усіх платежів на погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.
Визначальним при застосуванні приписів цієї статті є наявність податкового боргу.
Зміст графи "призначення платежу" у платіжних дорученнях за будь-яких умов не має значення, що прямо передбачено п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України.
Таким чином, законодавець наділив правом контролюючий орган застосовувати штраф до платника податку згідно з цією нормою у випадку сплати суми грошового зобов'язання, зазначеної в платіжному дорученні, з затримкою, проте не наділив правом контролюючий орган застосовувати штраф при виконанні п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України в разі зарахування коштів, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.
Вказані норми визначають, які дії зі сплаченими коштами зобов'язані здійснювати контролюючий орган в погашення податкового боргу та не встановлюють відповідальності платника податків внаслідок вчинення вказаних дій податковою службою.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що нарахування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань за квітень, травень, червень, липень 2015 року є неправомрніим.
Крім того, Законом України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (далі Закон №1669) визначені тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1275-р затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та визнано такими, що втратили чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053 Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 р. № 1079 Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053 . Також, цим розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено м.Краматорськ.
Згідно ст.10 Закону №1669 протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.
Сертифікатом про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) № 1999/05-4 від 25.07.2014 Торгово-промислова палата України засвідчила позивачу факт настання обставин непереборної сили, з 15.04.2014 року при здійсненні господарської діяльності на території Донецької області та дотриманні законодавчих актів України, які стосуються справляння податків та обов'язкових платежів.
Отже, позивач звільнений від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань в силу ст. 10 Закону №1669.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про те, що відповідачем безпідставно прийняті податкові повідомлення-рішення в частині нарахування штрафу за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань за квітень, травень, червень, липень 2015 року, у зв'язку з чим підлягають скасуванню в частині.
Згідно з ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
У зв'язку з цим, на користь позивача підлягають стягненню витрати у вигляді судового збору в розмірі 1600,00 грн. (платіжне доручення №1606 від 01.09.2017).
Керуючись положеннями статей 2, 9, 69-71, 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
Керуючись положеннями статей 2, 9, 69-71, 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алекс до Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 21 серпня 2017 року №0027661215 в частині нарахування штрафу у розмірі 10% у сумі 3355,56 грн.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 21 серпня 2017 року №0027671215 в частині нарахування штрафу у розмірі 20% у сумі 6622,41 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Донецькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алекс судовий збір в сумі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені у судовому засіданні 13 листопада 2017 року. Повний текст постанови складено 17 листопада 2017 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які беруть участь у справі, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кошкош О.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2017 |
Оприлюднено | 19.11.2017 |
Номер документу | 70321718 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні